Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" XXX, tuleva vaimoni"

Vierailija
23.10.2006 |

Näin siis esitteli avomieheni, mut eilen sukulaiselleen jota en ollut ennen nähnyt ja pisti kyllä kyrpimään..

On puhunut koko yhteiselomme ajan että " sitten kun mennään naimisiin" ym. Äidilleni sanoi noin vuosi sitten, kun tämä kysyi naimisiin menostamme, että " kesällä" . Joka siis meni jo.. Meillä on melkein vuoden ikäinen lapsi, mutta ei ole kosinut mua, vaan pelkästään puhuu tuolla tavalla muille..

Mitä tästä pitäis ajatella?

pitäiskö mun olettaa, että mua on nyt kosittu ja alkaa järjestää häitä vai odotella vaan rauhassa sitä kesää koska se tapahtuu.. :-/

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta minä en ymmärrä, miksi sinua kyrsii tuo, että mies esittelee sinut tulevana vaimonaan. Siis tuohan vain kertoo, että mies haluaa todellakin tulevaisuuden kanssasi. Mikä kiire sulla on naimisiin, mikset jaksaisi odottaa vielä muutaman vuoden? En ymmärrä, en..

Vierailija
2/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan tulevalta mieheltäsi !!! Kysy suoraan häneltä, älä täällä ihmettele, se ei johda mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pikkujuttuhan tuo tuollainen on, ymmärtäähän sen, ettei tule puheeksi.

Kyllä tuollaisen kommentin jälkeen voisi ihan hyvin kysäistä, milloin ne häät sitten on. Ei kai tuon jälkeen mitään kosintaa tarvitse odotella. Vai heitteleekö mies moisia ihan lämpimikseen?

Kysy siltä muina miehinä onko sillä menoa jonakin kesäviikonloppuna ja sano, että varasit kirkon :)

Vierailija
4/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhdessä ollaan oltu 4v. Se mua tässä kyrsii, että esittelee mut tulevana vaimonaan ja puhuu äidilleniki että kesällä on häät, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu..

Ja jos oikeen pilkkua viilataan, niin eihän tuo ole ees kosinut, niin outoa esitellä mut tulevana vaimonaan. Vaikka kyllähän se tietää, että suostuisin..

ap

Vierailija
5/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ois se kiva jos kosis..

Kyllä mä oon siltä muutaman kerran kysyny, mut jotenki se aina väistää sen asian. Viime keväänä kysyin, et koska meinaa kosia jos kesällä on häät, ni vastas vaan et kyllä tässä vielä kerkee.

Ja kesä sit meni..

En kuitenkaan haluais painostaakka ja tentata jatkuvasti.

Pistää vaan miettimään, että mahtaako sittenkään haluta mennä naimisiin.. :(

ap

Vierailija
6/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että sinulle tulee vaivautunut olo, kun mies puhuu " tulevasta vaimostaan" , eikä kuitenkaan ole edes kosinut eikä avioliitosta ole puhuttu vakavasti. Älä anna miehen perääntyä tilanteesta, ei tuo mielestäni ole painostamista jos vaadit kysymykseen vastauksen.

Vierailija
7/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on joku sokea piste tässä asiassa.

Vierailija
8/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks se kosiminen ole tapahtunut jo jos kerta kihloissakin jo olette?

Vierailija
9/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja monilta muiltakin) vältyttäisiin jos pidettäisiin raamatun Sanaa ohjenuorana.

Jos yhteen mennessä, mentäis ENSIN naimisiin ja sitten vasta alettaisiin elää yhdessä. Ja naimisiin mentäisiin OIKEASTI sillä mielellä, että siinä sitten ollaan hyvinä ja pahoina päivinä. Eikä erottais joka risauksesta. Väkivalta ja viina esim. jos tulis kuvioihin niin tietenkin eri asia.

Kun alunperin olis ' säännöt' selvänä molemmille, ei tarviis miettiä et sitoutuuko tuo toinen yms yms.

Vierailija
10/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oikeasti haluaisi lykätä sen hamaan tulevaisuuteen kun pelottaa...mutta haluaa kuitenkin olla sinun kanssasi.

Vierailija
11/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies KOSI kun mentiin kihloihin. Sen jälkeen häiden ajankohta oli vain meidän kahden sopimusasia eli otin asian puheeksi ja seuraavaksi kesäksi sovittiin päivä.

Vierailija
12/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esittelee mut tulevana vaimonaan.

Jotenki musta vaan tuntuu, että painostan sitä jos puhun siitä naimisiin menosta. Mutta se on kyllä totta ettei sillä oo oikeutta esitellä mua tulevana vaimonaan jos hääpäivää ei oo sovittu.

Mitä tulee tuohon kihloihin menoon niin se kyllä pitäis olla kosinta, mut mä tarkotan sillä kosinnalla lopullista päätöstä ja päivämäärän sopimista hääpäivästä.

Me mentiin " vaan" kihloihin, ei silloin häistä puhuttu sen enempää, kuin että sitten joskus.

ap

Vierailija
13/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaushan menee niin että mies kysyy tuletko vaimokseni tai mennäänkö naimisiin -> olette kihloissa -> määräätte vain hääpäivän ja täts it! Ja vaikka ukkosi olisi kysynyt että mennäänkö kihloihin niin se on silti kosinta koska kihlaus on kosinnan " jatkumo" .

Nyt vaan sanot sille miehelle että hääpäivä on tämä, valituksia otetaan vastaan mutta niitä ei käsitellä!

Se minua ihmetyttää kun miehet niin helposti rupeaa lapsia tekemään mutta sitten kun tulee puhetta naimisiin menosta niin iskee kamala sitoutumiskammo. Eikös se lapsi ole kuitenkin enemmän sitova kuin avioliitto? Tarkoitan sitä että jos eroat ja teillä ei ole lapsia niin ei tarvise pitää yhteyttä mutta jos on lapsia niin sitten olette lopun elämää tekemisissä toistenne kanssa ja jollain tapaa sitoutuneita toisiinne ikuisesti...

Vierailija
14/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sit ei kyl sais sanoo sen suoraan..

ap

Vierailija
15/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kanssa kihloissa

terveisin " Olemme asueet epävirallisesti ja olleet kihloissa yli 5- vuotta"

ketjun aloittaja

Vierailija
16/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei kymppi

Vierailija
17/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kyllä asuttu ihan virallisesti yhdessä yli 3v. Kihloihinki mentiin ennen päätöstä lapsen teosta, että sinänsä suhde tuntuis olevan ihan vakaalla pohjalla ja mieskin on ihan vastuuntuntoinen ja hyvä mies.

ainoo mikä tässä nyt mättää mua on tuo avioliiton puuttuminen. Eikä sekään sinänsä mua häiritte ettei olla naimisissa, kyllä mä näinkin voin jatkaa, mut harmittaa tuo että puhuu muille (ja joskus mullekkin) tyyliin, että mennään naimisiin, mutta mitään ei kuitenka tapahdu!

ap

Vierailija
18/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis vielä ole yhteistä lasta. Se voi olla, ettei miehesi ole vain ajatellut asialla olevan mikään kiire.

Suosittelen keskustelua miehesi kanssa asiasta. Kyllä kaikki selviää.

Minäkin tosin yritin keskustelua...

Pari vuotta hän (siis mieheni) kertoi äidilleen ja sisaruksilleen menevänsä kanssani naimisiin... Suunniteli jo tarjoiluja äitini ja anoppini kanssa.

Toivottavasti teillä menisi asiat hyvin. Olisi kiva kuulla miten teillä asia sitten hoítui. Tulethan kertomaan, niin voin olla iloinen tulevista häistänne :)

16

Vierailija
19/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen ettei olisi käynyt niin, että mies ajattelee häitä enemmän naisten juttuina ja odottaa että ryhdyt konkreettisiin toimiin.

Kumpikin sitten vaan odottaa että toinen tekisi jotain eikä mitään tapahdu.

Mikset ottaisi asiaa puheeksi ja sanoisi että sovitaan nyt se hääpäivä. Mitä painostamista se voi olla jos mies kerta ympäriinsä puhuu että olette menossa naimisiin? Kai hän nyt omista sanoistaan voi vastata?

Vierailija
20/22 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mahdollinen kosinta kuuluisi tehdä ennen sitä. Meillä ainakin olisin saanut sitä kosintaa odottaa hamaan tulevaisuuteen.. Kun alettiin suunnittelemaan yhteistä lasta, niin päätimme mennä naimisiin jos lapsen saaamme. MUuta kosintaa ei kuulunut. Raskausaikana menimme kihloihin ja naimisiinmeno kysymyksiin mies vastasi aina " pitäishän sitä mennä" ... Minä sitten kahden kihlausvuoden jälkeen aloin puhumaan miehelle, että seuraavaan kesään häät ja häät oli. Miehiltä nyt vaan ei tule tuollaisten puuhien aloituksia tehtyä...

Uskon, että sinunkin mies on innokkaasti naimisiin menossa, kunhan alat vain päivää sopimaan hänen kanssaan :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi