Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut heittää panttipulloja roskiin? Rahan arvoista tavaraa.

Vierailija
22.08.2024 |

Mulle ainakin kelpaa, vaikka kyseisessä pullossa olis pantti vaan 10 senttiä. Rahaa se on sekin. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka oikeasti heittää? itsekkin jos juon limun jossain kauppakeskuksessa jätän putelin roskiksen viereen tai päälle.

Vierailija
2/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kaikki tölkit metallin keräykseen, ei huvita tapella marketin huonon palautusautomaatin kanssa, ne muutamat kympit vuodessa ei vaikuta minun talouteen millään lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuljettaa niitä minnekään. En tarvitse niitä pikku rahoja mitä niistä saa.

Vierailija
4/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kun äiti ja lapsi tekivät löytöjä tien varresta. Lapsi löysi panttitölkin ja äidillä oli tatteja pyörän korissa. Nykyajan keräilijät

Vierailija
5/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy selitykset. Miten ihmeessä jaksatte kantaa niitä täysiä pulloja/tölkkejä sieltä kaupasta. 

Vierailija
6/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni alkkis heittää pois, koska ei kehtaa palauttaa. Toisaalta ainakin noi paikalliset puistokemistit palauttelee suurimman osan avaamistaan tölkeistä, koska niillä saa haettua lisää juottoa.

Vierailija
7/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien kaikki tölkit metallin keräykseen, ei huvita tapella marketin huonon palautusautomaatin kanssa, ne muutamat kympit vuodessa ei vaikuta minun talouteen millään lailla.

Vie sitten tölkkisi Lidlin nopeaan koneeseen.

Vierailija
8/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerään ne säkkiin ja vien kauppaan ja ruokaostosten yhteydessä se tölkeist/pulloista saatu raha vähennetään loppusummasta ja todellakaan en rahan takia sitä tee vaan koska se on helppoa ja yksinkertaista.

Vierailija
9/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan heittää myös pieniä kolikoita, 5 ja 10 sentin, roskiin. Kerran löysin yli euron edestä semmoisia. Pienistä mitättömistä hitusistakin (pullot, tölkit, hylätyt kolikot) tulee vuoden mittaan jopa 1000 euroa, kun niitä  kertyy ajan myötä ja kyllähän 1000 eurolla jo ihan mukavasti säästää rahastoon ja se summa kasvaa korkoa korolle ajan myötä. Ja vielä kun useamman vuoden ajan sen 1000 euron edestä rahastoi...

Vierailija
10/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki roska, siis ihan kaikki, menee samaan roskikseen, talousjäte, muovit, lasit, tölkit oli pantti tai ei, patterit jne. tulevat sukupolvet saavat mun puolesta hukkua paskaan.

t: sinkku vela

Vierailija
11/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie sitten tölkkisi Lidlin nopeaan koneeseen.

Missä Lidlissä on nopea kone? Siinä jossa itse käyn, on ihan tavallinen ja jos vie isomman satsin, pitää kassalle kutsua esimies, joka hyväksyy palautuksen. Itsellä oli hieman yli 20 euron edestä. Monimutkaista ja jotenkin käsittämätöntä. 

Vierailija
12/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita tulee keräiltyä. Toisinaan löytyy puoliksi juotuja ja joskus jopa avaamattomia tölkkejä heitetty pois. 

Vierailija
13/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkuthan heittää myös pieniä kolikoita, 5 ja 10 sentin, roskiin. Kerran löysin yli euron edestä semmoisia. Pienistä mitättömistä hitusistakin (pullot, tölkit, hylätyt kolikot) tulee vuoden mittaan jopa 1000 euroa, kun niitä  kertyy ajan myötä ja kyllähän 1000 eurolla jo ihan mukavasti säästää rahastoon ja se summa kasvaa korkoa korolle ajan myötä. Ja vielä kun useamman vuoden ajan sen 1000 euron edestä rahastoi...

Sun täytyy kerätä n. 130 tölkkiä vuoden joka viikko, että saat 1000 € kasaan vuodessa, eli aika isoja kolikko kätköjä täytyy löytyä...

Vierailija
14/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Lidlistä jotain Lidlin "omaa limsaa", en muista merkkiä. Vein tyhjiä pulloja S-Markettiin (omalla paikkakunnalla ei ole Lidliä). Kone ei hyväksynyt ollenkaan Lidlin pulloa. Ilmoitti, ettei ole pantillinen. Ei siis ottanut edes ilmaiseksi kone sitä. Heitin ne pullot sitten roskiin. 

Luulin, että pantittomatkin otetaan talteen, mutta ei näköjään. 

Vierailija
15/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Lidlistä jotain Lidlin "omaa limsaa", en muista merkkiä. Vein tyhjiä pulloja S-Markettiin (omalla paikkakunnalla ei ole Lidliä). Kone ei hyväksynyt ollenkaan Lidlin pulloa. Ilmoitti, ettei ole pantillinen. Ei siis ottanut edes ilmaiseksi kone sitä. Heitin ne pullot sitten roskiin. 

Lisäys tähän: Pulloista olisi siis saanut Lidlistä pantin, mutta ei muualta. 

Vierailija
16/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni aika kauan ennen kuin hoksasin että fun light-mehupullotkin oli pantillisia...

Vierailija
17/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka oikeasti heittää? itsekkin jos juon limun jossain kauppakeskuksessa jätän putelin roskiksen viereen tai päälle.

Yllättävän moni heittää. Meillä töissä on roskiksen vieressä astia pulloille&tölkeille, kummatkin ovat avoinna eli yhtä helppo heittää kumpaankin. Silti roskikseen menee päivittäin näitä pantillisia. Tosi usein nämä roskikseen heitetyt ovat energiajuomatölkkejä. Sinne pullokeräykseen saisi muutenkin heittää pantittomatkin pullot ja tölkit, jotta menisivät kuitenkin kierrätykseen. Silti ei vaan onnistu!

Monet kylmäkahvi-, smoothie- ja tuoremehupullotkin ovat nykyään pantillisia ja varsinkin ne ovat aina roskiksessa.

Vierailija
18/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerään ne säkkiin ja vien kauppaan ja ruokaostosten yhteydessä se tölkeist/pulloista saatu raha vähennetään loppusummasta ja todellakaan en rahan takia sitä tee vaan koska se on helppoa ja yksinkertaista.

Rahaahan se on sekin säästö.

Vierailija
19/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy kerätä n. 130 tölkkiä vuoden joka viikko, että saat 1000 € kasaan vuodessa, eli aika isoja kolikko kätköjä täytyy löytyä...

Tässä kuussa tulee 1000 euroa täyteen ja lisäksi on ihanaa, kun vaaka näyttää suotuisaa lukua painoni suhteen : ) Olen siis yhdistänyt liikunnalliseen harrastukseeni myös tämmöisen sivubisneksen : )

Vierailija
20/37 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse viskaan aina väkisin palautuskoneeseen ne, joita se ei suostu ottamaan. Siinäpä sitten piippailee ja näyttää tekstiä: "syötä pullot hitaammin" :D