Murteela
Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.
Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.
Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.
Kommentit (2902)
Perjantai-illan tervehdys!
Aika rientää niin nopeasti, ettei sitä oikein tajuakaan. On tapahtunut kaikenlaista vähemmän mukavaakin, mutta paras olla valittamatta.
Parvekkeella kukkivat niin pelargonit kuin muutamat muutkin kesäkukat kuten amppelisoilikki, torpankukat ja se suloinen silkkitassu.
Onhan siellä kasvamassa oopiumunikkojakin. Niiden kasvattaminen on Suomen lain mukaan sallittua, mutta jatkojalostus on kielletty. Kesäpaikassa meillä oli niitä melkoinen pelto ihan tienvarressa. Ei asunut huumeveikkoja siellä, koska kodat saivat olla rauhassa. Heitin joskus herjaa, että milloinkahan poliisi tulee vaan ei tullut. Olin tutkinut valmiiksi Suomen lakikirjaa, joten olisihan siinä voinut tulla värikäs keskustelu. Ohikulkijat pysähtyivät usein ihailemaan komeitä unikkoja. Lienevätkö tienneet, mitä kukat olivat. Ne kun kasvoivat yli metrin korkuisiksi muhevassa mullassa.
Nyt olisi jalkapalloa tarjolla, mutta en jaksa yöllä vahdata. Onhan se suosittu laji ympäri maailmaa.
Hellettä on luvassa. Onneksi asutaan niin pohjoisessa, ettei pahin kuumuus aivan tänne yllä. Vielä ei ole tarvinnut ottaa jäähdytyksiä käyttöön.
Kirjoitellaan kukin omaan tahtiimme.
Jaksamista kaikille!
T. Tilo
Kaikis ketjulois, mis mie käyn alapukkuloit tullee, mut yks ilkiä viel poistaat viestilöitä, se vasta pistää vihaks, häirihtöö keskustelluu.
Ai vai tarkoitit sie, et assuuko Murteelass? Luoja varjelkoo, ei tahota. Koko vauvapalstal kiertävvii häiriköit tuntuup asuva.