Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Murteela

Vierailija
02.08.2022 |

Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.

Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.

Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.

Kommentit (2902)

Vierailija
2881/2902 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa katsottua eilinen kultamatsi, hienoa Leijonat. Sit mie valvoin niis juhlatunnelmis viel tunnin ja nyt on silmät sirrillää. Kohvia juon ja vartoon, et piristys tulis.

Vierailija
2882/2902 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevättä ilmassa. Suapisti voisi jatkaa palstalla, miten olisi?

Suap edestä ja Suap takkoo ... kommee on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2883/2902 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi MM Jääkiekossa. Kyl se kannatti katsoo. Oon eellisen kirjottajan kanssa sammaa mieltä, mut mie vast nousin ylös. Vuonna -95 olin torilla juhlimassa ja se  vast ol meininkii. Kaik yhtee hiilee puhallettii.

Sammaa aikaa ol Suomen jalkapallo, mut sellasii en jaksa katsoo, ku pelikenttä on liia suur ja siin pittää juosta humputtaa ees taas.

Hyvvää kesästä päivää.

T. Saiko

Vierailija
2884/2902 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En snaijaa, mistä nää heinähatut bamlaa...  

Fogelit sungaa...

Vierailija
2885/2902 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hvänen aeka kun näin taevvaalla  ensimmäisen huoarapeäskyn...  ny pittää joauvuttaututuu  tuonne tienhuaraan oottammaan pirssii moalikylälle. Hvvee päevvee teellehhii. 👵

Vierailija
2886/2902 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuvvelta alottaat juhlat ja hyvät esiintyjät lavalla. On varmast raskasta kultamiehille, ku eivät oo kerinneet nukkumaa ja nyt viijjää paikasta toisee. Mut minnuu kiinnostaa ja innostaa, ku saan olla kotisohvalta mukana. 

T. Saiko taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2887/2902 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynkii oot sie siel Sodankylän elokuvafestivaaleilla? Kerro mite siel on porukkaa ja mitä siel on männeillää?

T. Saiko

Vierailija
2888/2902 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynkii oot sie siel Sodankylän elokuvafestivaaleilla? Kerro mite siel on porukkaa ja mitä siel on männeillää?

T. Saiko

Ka täälähä mie, nähty paljo, koettu kauhiast. Jonotettu. Nukuttuki.

Upia o reissu, ens vuon uuestaa. Ehottomast.

Eilennä viimesenä ol Le Havre, tul Areenats sammaa aikaa. Elina Salon ja leikkaaja Timon muistoks.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2889/2902 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvvee Juhannusta, Murteelaiset

Vierailija
2890/2902 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ilostuttaa muutama varpune mei pihalla. Annan niille pientä nokittavvaa - saavat leivänmuruja. Myö ollaa tutustuttu nyt nii, et hyö tulloot iha mei lähelle ja asettuut vierekkäi rivvii. No haen heti muruja ja sit heil on oikei kilpailu syömisist. Näi mei juhannus tulee ja menee. 

On olt satteista enkä oo pääst kunnolla pihatöihe. Sahhaan kaik puut ja pensaat tien reunalta metrin korkuisiks. En jaksa ennää niihe kanssa, ku niitä on joka vuos leikattava ja sahattava. 

Pihatieltä sain poistettuu kaik ruohot, ku kone käi ne työntämässä,  nyt lakasen ahkeraa, ettei uutta kasvuu ainakaa tänä vuonna ala kasvamaa. Väsyttää melkoisest, mut huomenna on uus päivä ja uuvvet ajatukset. Ostoksille en huomenna mene, mut kierrätyskeskuksee kyl, siel on mukava jutella tuttujen ja tuntemattomii kanssa.

Hyvvää olloo toivotan ja joha se Juhannuksen aika on iha hilkullaa.

T. Saiko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2891/2902 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huovinkukka (Sanvitalia procumbens). 

Jos tahotta kestävää ja iha myöhäsee syksyyn kukkivaa helppohoitosta kesäkukkaa ni mie suosittelen tätä. 

Oon vient hauvvalle ja se viihtyy yksinää ja ryhminä mainiosti.

T. Saiko

Vierailija
2892/2902 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huovinkukka (Sanvitalia procumbens). 

Jos tahotta kestävää ja iha myöhäsee syksyyn kukkivaa helppohoitosta kesäkukkaa ni mie suosittelen tätä. 

Oon vient hauvvalle ja se viihtyy yksinää ja ryhminä mainiosti.

T. Saiko

Onko keltanen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2893/2902 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huovinkukka (Sanvitalia procumbens). 

Jos tahotta kestävää ja iha myöhäsee syksyyn kukkivaa helppohoitosta kesäkukkaa ni mie suosittelen tätä. 

Oon vient hauvvalle ja se viihtyy yksinää ja ryhminä mainiosti.

T. Saiko

Onko keltanen?

On keltainen. Suomessa sitä ei taida Tokmannilla eikä K-Raudassa vielä olla. En nähnyt, mutta puutarhoilla paremminkin. 

Se on kuin sammalmätäs.

https://www.puutarha.com/collections/huovinkukka

https://puutarhasuokukka.fi/tuote/huovinkukka/

Jos nämä näkyvät niin juuri noin se kasvaa.

T. Saiko

Vierailija
2894/2902 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suuri lukijamäärä tällä palstalla on? Laitatteko peukun ylöspäin kun käytte katsomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2895/2902 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suuri lukijamäärä tällä palstalla on? Laitatteko peukun ylöspäin kun käytte katsomassa.

Ei käytetä peukkuloita. On sovittu niin alusta asti. Niillä mittää virkaa ole. Mitä sillä tiiolla tiet? Joku käyp tai voip olla käymättäkkii.

Vierailija
2896/2902 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselöökö hyö jok ihe peukkui laittel? Yritti suaha eripurraa aikaseks vua pielee män. Vua suaha sitä yrittöö. Immeiset kirjottelloo ommaan tahtihisa. Laitelkohot peukkui tai olokohot laittamata. Mitäpä se haittovaa ja ketäpä se haittovaa. Huvisa kullahi.

Vierailija
2897/2902 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suuri lukijamäärä tällä palstalla on? Laitatteko peukun ylöspäin kun käytte katsomassa.

Tässä on tarkoitus ainoastaan tämän kyselyn peukuista. Jos käy katsomassa ja laittaa peukun ylöspäin niin selviää onko kävijöitä ylipäätään. . Siis ei ole kyse muista viesteistä. Onnistuiko lisäys?

Vierailija
2898/2902 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ihmettelen peukkuloit sillon, ko satun huomaamaa. Kaikis ketjuis. Joskus ossuu silmää, ko joku toivottaap hyvvää yötä ja saa hetkes (samalt?) useit alapeukkui. Mite ihmees?

Muute iha sama, vaikia on tietää, mitä kussaki piäs liikkuu. Monenmoist on ihmisii, jotku tuntuup asuvan palstal, se heilki suoaa.

Vierailija
2899/2902 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huovinkukka (Sanvitalia procumbens). 

Jos tahotta kestävää ja iha myöhäsee syksyyn kukkivaa helppohoitosta kesäkukkaa ni mie suosittelen tätä. 

Oon vient hauvvalle ja se viihtyy yksinää ja ryhminä mainiosti.

T. Saiko

Onko keltanen?

On keltainen. Suomessa sitä ei taida Tokmannilla eikä K-Raudassa vielä olla. En nähnyt, mutta puutarhoilla paremminkin. 

Se on kuin sammalmätäs.

https://www.puutarha.com/collections/huovinkukka

https://puutarhasuokukka.fi/tuote/huovinkukka/

Jos nämä näkyvät niin juuri noin se kasvaa.

T. Saiko

Nythä mie tunnistin, ko kuvan näin. En tykkee keltasist kukist, tuo on kyl loistava kukkija.

Vierailija
2900/2902 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie ihmettelen peukkuloit sillon, ko satun huomaamaa. Kaikis ketjuis. Joskus ossuu silmää, ko joku toivottaap hyvvää yötä ja saa hetkes (samalt?) useit alapeukkui. Mite ihmees?

Muute iha sama, vaikia on tietää, mitä kussaki piäs liikkuu. Monenmoist on ihmisii, jotku tuntuup asuvan palstal, se heilki suoaa.

Ai vai Murteelassa?