Murteela
Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.
Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.
Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.
Kommentit (2902)
Vierailija kirjoitti:
Kevättä ilmassa. Suapisti voisi jatkaa palstalla, miten olisi?
Suap edestä ja Suap takkoo ... kommee on.
Suomi MM Jääkiekossa. Kyl se kannatti katsoo. Oon eellisen kirjottajan kanssa sammaa mieltä, mut mie vast nousin ylös. Vuonna -95 olin torilla juhlimassa ja se vast ol meininkii. Kaik yhtee hiilee puhallettii.
Sammaa aikaa ol Suomen jalkapallo, mut sellasii en jaksa katsoo, ku pelikenttä on liia suur ja siin pittää juosta humputtaa ees taas.
Hyvvää kesästä päivää.
T. Saiko
Vierailija kirjoitti:
En snaijaa, mistä nää heinähatut bamlaa...
Fogelit sungaa...
Hvänen aeka kun näin taevvaalla ensimmäisen huoarapeäskyn... ny pittää joauvuttaututuu tuonne tienhuaraan oottammaan pirssii moalikylälle. Hvvee päevvee teellehhii. 👵
Kuuvvelta alottaat juhlat ja hyvät esiintyjät lavalla. On varmast raskasta kultamiehille, ku eivät oo kerinneet nukkumaa ja nyt viijjää paikasta toisee. Mut minnuu kiinnostaa ja innostaa, ku saan olla kotisohvalta mukana.
T. Saiko taas
Kysynkii oot sie siel Sodankylän elokuvafestivaaleilla? Kerro mite siel on porukkaa ja mitä siel on männeillää?
T. Saiko
Vierailija kirjoitti:
Kysynkii oot sie siel Sodankylän elokuvafestivaaleilla? Kerro mite siel on porukkaa ja mitä siel on männeillää?
T. Saiko
Ka täälähä mie, nähty paljo, koettu kauhiast. Jonotettu. Nukuttuki.
Upia o reissu, ens vuon uuestaa. Ehottomast.
Eilennä viimesenä ol Le Havre, tul Areenats sammaa aikaa. Elina Salon ja leikkaaja Timon muistoks.
:D
Hyvvee Juhannusta, Murteelaiset
Meitä ilostuttaa muutama varpune mei pihalla. Annan niille pientä nokittavvaa - saavat leivänmuruja. Myö ollaa tutustuttu nyt nii, et hyö tulloot iha mei lähelle ja asettuut vierekkäi rivvii. No haen heti muruja ja sit heil on oikei kilpailu syömisist. Näi mei juhannus tulee ja menee.
On olt satteista enkä oo pääst kunnolla pihatöihe. Sahhaan kaik puut ja pensaat tien reunalta metrin korkuisiks. En jaksa ennää niihe kanssa, ku niitä on joka vuos leikattava ja sahattava.
Pihatieltä sain poistettuu kaik ruohot, ku kone käi ne työntämässä, nyt lakasen ahkeraa, ettei uutta kasvuu ainakaa tänä vuonna ala kasvamaa. Väsyttää melkoisest, mut huomenna on uus päivä ja uuvvet ajatukset. Ostoksille en huomenna mene, mut kierrätyskeskuksee kyl, siel on mukava jutella tuttujen ja tuntemattomii kanssa.
Hyvvää olloo toivotan ja joha se Juhannuksen aika on iha hilkullaa.
T. Saiko
Huovinkukka (Sanvitalia procumbens).
Jos tahotta kestävää ja iha myöhäsee syksyyn kukkivaa helppohoitosta kesäkukkaa ni mie suosittelen tätä.
Oon vient hauvvalle ja se viihtyy yksinää ja ryhminä mainiosti.
T. Saiko
Vierailija kirjoitti:
Huovinkukka (Sanvitalia procumbens).
Jos tahotta kestävää ja iha myöhäsee syksyyn kukkivaa helppohoitosta kesäkukkaa ni mie suosittelen tätä.
Oon vient hauvvalle ja se viihtyy yksinää ja ryhminä mainiosti.
T. Saiko
Onko keltanen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huovinkukka (Sanvitalia procumbens).
Jos tahotta kestävää ja iha myöhäsee syksyyn kukkivaa helppohoitosta kesäkukkaa ni mie suosittelen tätä.
Oon vient hauvvalle ja se viihtyy yksinää ja ryhminä mainiosti.
T. Saiko
Onko keltanen?
On keltainen. Suomessa sitä ei taida Tokmannilla eikä K-Raudassa vielä olla. En nähnyt, mutta puutarhoilla paremminkin.
Se on kuin sammalmätäs.
https://www.puutarha.com/collections/huovinkukka
https://puutarhasuokukka.fi/tuote/huovinkukka/
Jos nämä näkyvät niin juuri noin se kasvaa.
T. Saiko
Miten suuri lukijamäärä tällä palstalla on? Laitatteko peukun ylöspäin kun käytte katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten suuri lukijamäärä tällä palstalla on? Laitatteko peukun ylöspäin kun käytte katsomassa.
Ei käytetä peukkuloita. On sovittu niin alusta asti. Niillä mittää virkaa ole. Mitä sillä tiiolla tiet? Joku käyp tai voip olla käymättäkkii.
Kyselöökö hyö jok ihe peukkui laittel? Yritti suaha eripurraa aikaseks vua pielee män. Vua suaha sitä yrittöö. Immeiset kirjottelloo ommaan tahtihisa. Laitelkohot peukkui tai olokohot laittamata. Mitäpä se haittovaa ja ketäpä se haittovaa. Huvisa kullahi.
Vierailija kirjoitti:
Miten suuri lukijamäärä tällä palstalla on? Laitatteko peukun ylöspäin kun käytte katsomassa.
Tässä on tarkoitus ainoastaan tämän kyselyn peukuista. Jos käy katsomassa ja laittaa peukun ylöspäin niin selviää onko kävijöitä ylipäätään. . Siis ei ole kyse muista viesteistä. Onnistuiko lisäys?
Mie ihmettelen peukkuloit sillon, ko satun huomaamaa. Kaikis ketjuis. Joskus ossuu silmää, ko joku toivottaap hyvvää yötä ja saa hetkes (samalt?) useit alapeukkui. Mite ihmees?
Muute iha sama, vaikia on tietää, mitä kussaki piäs liikkuu. Monenmoist on ihmisii, jotku tuntuup asuvan palstal, se heilki suoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huovinkukka (Sanvitalia procumbens).
Jos tahotta kestävää ja iha myöhäsee syksyyn kukkivaa helppohoitosta kesäkukkaa ni mie suosittelen tätä.
Oon vient hauvvalle ja se viihtyy yksinää ja ryhminä mainiosti.
T. Saiko
Onko keltanen?
On keltainen. Suomessa sitä ei taida Tokmannilla eikä K-Raudassa vielä olla. En nähnyt, mutta puutarhoilla paremminkin.
Se on kuin sammalmätäs.
https://www.puutarha.com/collections/huovinkukka
https://puutarhasuokukka.fi/tuote/huovinkukka/
Jos nämä näkyvät niin juuri noin se kasvaa.
T. Saiko
Nythä mie tunnistin, ko kuvan näin. En tykkee keltasist kukist, tuo on kyl loistava kukkija.
Vierailija kirjoitti:
Mie ihmettelen peukkuloit sillon, ko satun huomaamaa. Kaikis ketjuis. Joskus ossuu silmää, ko joku toivottaap hyvvää yötä ja saa hetkes (samalt?) useit alapeukkui. Mite ihmees?
Muute iha sama, vaikia on tietää, mitä kussaki piäs liikkuu. Monenmoist on ihmisii, jotku tuntuup asuvan palstal, se heilki suoaa.
Ai vai Murteelassa?
Tulipa katsottua eilinen kultamatsi, hienoa Leijonat. Sit mie valvoin niis juhlatunnelmis viel tunnin ja nyt on silmät sirrillää. Kohvia juon ja vartoon, et piristys tulis.