HS: Turkulainen hotelli keksinyt kuinka asiakkaat saa syömään vähemmän
Pienemmät kahvikupit, lautaset ja ottimet. Hajautettu linjasto ja enemmän valikoimaa. Ihmiset jättää hävikkiäkin vähemmän.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin ärsytti täå juttu. Varmaan aamiaisen hintaa tiputettiin myös jos oletetaan ihmisten syövän vähemmän?
Ja tuotteiden laatua parannettu vähemmän mutta laadukasta ja kotimaista?
Enemmän rahaa tässä on mietitty kuin ekologisuutta.
Onhan näissä viherpesua firmoilla mukana. Mikäs se on se pesuainemerkki, joka mainostaa jotain valkaisuainettaan tai mitälie sillä, että tällä kun pesette niin vaatteet pysyvät hyvinä paljon pidempään ja vaatejätteen määrä vähenee ihanasti. Näytetään kuvaa jättimäisistä lumppukasoista, joista heidän pulveriaan ostamalla sitten pääsemme eroon ja maailma pelastuu. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vain, että suurempi valikoima tietää sinänsä jo suurempaa hävikkiä. Kaikkea ei voi laittaa tarjolle seuraavaan kattaukseen.
Yövyttiin tuossa kyseisessä hotellissa kaksi yötä pari viikkoa sitten, eikä kyllä minulle tullut mieleen että onpas runsas valikoima. Normi hotelliaamiaista ehkä vähän huonompi valikoima ja toisena aamuna kun mentiin yhdeksän aikaan (joo, huono aika) oli mehu loppu automaatista tai jotain häikkää annostelussa ja ahtaalla tiskillä kymmenisen puoliksi täytettyä oudon väristä lirukkamehua sisältävää lasia. Taisi tulla sitä hävikkiä. Itselle myös olisi tärkeää hotellissa saada se kahvipannu pöytään, ärsyttävää lähteä hakemaan kahvia kesken syömisen, jonottamaan ruuhkan keskelle ja pujottelemaan ahtaassa tilassa, johon aamiaistarjoilu on rakennettu. Tuossa kyseisessä hotellissa se on todella ahtaasti rakennettu. Kyllähän noissa puitteissa sai aamiaisen syötyä, mutta ei se mikään nautinto ollut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Esim tuoremehulasit saa olla pieniä ja koittakaa ymmärtää: siihen samaan lasiin voi ottaa monta kertaa. Samoin kahvikupin voi täyttää-ei aina uutta kuppia. Munakokkeli taidetaan usein tehdä pakasteaineesta. Itse olen tehnyt ihan käsityönä hotelliaamieisella: satoja munia, litroittain maitoa.
Ei, ei, ei. Missään tapauksessa noutopöydästä ei haeta uutta satsia niillä astioilla, joita olet käyttänyt!!! Johan tuon sanoo järkikin, jollei hyviä käytöstapoja ole oppinut.
Ruokailu vähenee myös sillä, että asiakkaat vaihtavat johonkin muihin hotelleihin jossa olla vähemmän huolestuneita siitä, että asiakkaat syövät liikaa ja katteet painuvat alas ja siitä aiheutuneita muutoksia pyykätään sitten jonkinlaiseksi tiedostavaksi vastuullisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse valmistan tuon munakkaan,vaikkakin se ei ole munakas vaan oikeastaan savossa nimellä "ekröö"eli ägg-grö ,liekö mennyt oikein.Mutta esimm 3 munaa 1dl kermaa 2-3 dl maitoa(punaista) suolaa maun mukaan.
Riko haarukalla seos yhtenäiseksi ja kaada seos sen kokoiselle pannulle tai vuokaan että kerros jää noin 3cm paksuiseksi.Itselläni on peltinen pyöreä pannu.Minä otan pintaan rusketuksen ensin uunissa ja lopun hellan levyllä hyydyttämällä.Voi olla että uunissa ensin alatasolla pohja ja ylätasolla ruskeutta pintaan.On samettista syötävää.
Lämmität uunin tuon takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani ainakin vähentää hävikkiä, kun osa tuotteista on surkeaa muka-ruokaa. En ole pitkään aikaa syönyt esim. sitä hotellien kamalaa jauheesta valmistettua munakasta, mikä höllyy vaaleana tasaisena massana. Miksei voi tehdä oikeaa munakasta suoraan kananmunista?
Yksi syy maksaa kalliista hotellista on laadukkaampi aamupala, jossa saa tuoreena paistetun munakkaan ja kahvikannun pöytään.
Vai kahvikannu pöytään. Missähän tällaisen saa?
Ei Scandicissa ja Sokos-hotellissa tietenkään, mutta Radissonilla taitaa olla käytäntönä ja monissa Helsingin vähän parempina itseään mainostavissa hotelleissa kuten Lilla Roberts yms. Yleensä toi taitaa olla maailmallakin sellanen yleinen käytäntö jos hotellilla on 4 tähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani ainakin vähentää hävikkiä, kun osa tuotteista on surkeaa muka-ruokaa. En ole pitkään aikaa syönyt esim. sitä hotellien kamalaa jauheesta valmistettua munakasta, mikä höllyy vaaleana tasaisena massana. Miksei voi tehdä oikeaa munakasta suoraan kananmunista?
Yksi syy maksaa kalliista hotellista on laadukkaampi aamupala, jossa saa tuoreena paistetun munakkaan ja kahvikannun pöytään.
Vai kahvikannu pöytään. Missähän tällaisen saa?
Ei Scandicissa ja Sokos-hotellissa tietenkään, mutta Radissonilla taitaa olla käytäntönä ja monissa Helsingin vähän parempina itseään mainostavissa hotelleissa kuten Lilla Roberts yms. Yleensä toi taitaa olla maailmallakin sellanen yleinen käytäntö jos hotellilla on 4 tähteä.
Hotelli Tammer Tampereella esimerkiksi myös.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt sitä hyllyvää munakasta? Kuka sitä syö? Pitääkö joku siitä? Se on aina vastassa aamupalalla. Olen pari kertaa yrittänyt syödä, en vain pysty. Enkä ole edes nirso.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vain, että suurempi valikoima tietää sinänsä jo suurempaa hävikkiä. Kaikkea ei voi laittaa tarjolle seuraavaan kattaukseen.
Ainoa vain, että olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ihan kiva, jos suomalaisissa hotelleissa saisi edes valmiita lettuja, eikä tarvitsisi itse paistaa vohveleitaan. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta sellaiseen.
Itse jätän letut syömättä jos niitä jossain on. Ne tehdään ylijäävistä vanhenemaan päin olevista maidoista, härskeistä voista ym. Ei houkuttele. Mieluummin raikkaat hedelmät, leivät, hyvä kahvi, tee, murot, ehkä makeat jne. Ja toki lasi skumppaa :D kun kerran lomalla ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruokailu vähenee myös sillä, että asiakkaat vaihtavat johonkin muihin hotelleihin jossa olla vähemmän huolestuneita siitä, että asiakkaat syövät liikaa ja katteet painuvat alas ja siitä aiheutuneita muutoksia pyykätään sitten jonkinlaiseksi tiedostavaksi vastuullisuudeksi.
Toisaalta on sinunkin etusi, että yritykset tuottavat voittoa, koska sinähän elät heidän maksamillaan verotuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ihan kiva, jos suomalaisissa hotelleissa saisi edes valmiita lettuja, eikä tarvitsisi itse paistaa vohveleitaan. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta sellaiseen.
Itse jätän letut syömättä jos niitä jossain on. Ne tehdään ylijäävistä vanhenemaan päin olevista maidoista, härskeistä voista ym. Ei houkuttele. Mieluummin raikkaat hedelmät, leivät, hyvä kahvi, tee, murot, ehkä makeat jne. Ja toki lasi skumppaa :D kun kerran lomalla ollaan.
Alkoholisti perustelee aamuannostaan aina jotenkin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valmistan tuon munakkaan,vaikkakin se ei ole munakas vaan oikeastaan savossa nimellä "ekröö"eli ägg-grö ,liekö mennyt oikein.Mutta esimm 3 munaa 1dl kermaa 2-3 dl maitoa(punaista) suolaa maun mukaan.
Riko haarukalla seos yhtenäiseksi ja kaada seos sen kokoiselle pannulle tai vuokaan että kerros jää noin 3cm paksuiseksi.Itselläni on peltinen pyöreä pannu.Minä otan pintaan rusketuksen ensin uunissa ja lopun hellan levyllä hyydyttämällä.Voi olla että uunissa ensin alatasolla pohja ja ylätasolla ruskeutta pintaan.On samettista syötävää.
Lämmität uunin tuon takia?
Yleensä uuni lämmitetään juurikin ruuan laiton takia.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa ei näkynyt kuvia kahvikupeista, joten vaikea sanoa onko se pienempi oikeasti liian pieni vai ei. Jos se on tilavuudeltaan esim. muumimukin luokkaa, niin varmaan on suurimmalle osalle ihan sopiva koko. Harva oikeasti käyttää tai tarvitsee jotain puolen litran äyskäriä, toki tällaisiakin on, mutta ainakin omassa tuttavapiirissäni selvässä vähemmistössä. Itsekin mieluummin vaikka santsaan vähän pienempään mukiin uudestaan, kuin juon pitkään jäähtynyttä ja vähän väljähtänyttä kahvia isosta mukista.
Juntit juovat mukeista. Sivistyneet käyttävät kahvikuppeja. Tosijuntit noista ämpärin kokoisista.
"Missään tapauksessa noutopöydästä ei haeta uutta satsia niillä astioilla, joita olet käyttänyt!!! "
🤣 Raxissa nauraisivat ulos, kun uutta lautasta kyselee.
Hah, arvasin heti, että kyse Kupittaan Sokoksesta. Ne leikkaa jälkiruokaleivoksen niin pieniksi paloiksi, että tulee syyllinen olo ottaa esim. 3 palaa, mikä on normaalin kokonaisen palan koko. Juomalasit niin pieniä, että rampattava koko ajan hakemassa lisää juotavaa. Ruoka myös vähän teollisen makuista.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin 1 engen munakkaaseen tulee
3 munaa
4 dl kermaa
100g voita
4 dl pekonia
3 rkl pan suolaa
t. turkulainen
(siis oikeasti ja vakavasti, yllä oleva: tuo on aika epäterveellinen munakas)
Kupittaan Sokoksella ruuat myös niin hajautettu, että vaikea kerätä kaikkea tarjottimelle ja joutuu etsiskelemään. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Esim tuoremehulasit saa olla pieniä ja koittakaa ymmärtää: siihen samaan lasiin voi ottaa monta kertaa. Samoin kahvikupin voi täyttää-ei aina uutta kuppia. Munakokkeli taidetaan usein tehdä pakasteaineesta. Itse olen tehnyt ihan käsityönä hotelliaamieisella: satoja munia, litroittain maitoa.
Ei, ei, ei. Missään tapauksessa noutopöydästä ei haeta uutta satsia niillä astioilla, joita olet käyttänyt!!! Johan tuon sanoo järkikin, jollei hyviä käytöstapoja ole oppinut.
Mitä ihmettä? En keksi mitään syytä, miksi en santsaisi samalle lautaselle tai samaan kuppiin? Vai onko tässä joku ajatuskatkos ja ajattelit, että otan omalla käytetyllä haarukalla ja lusikalla lisää? :D
Höyrytetty kumipekoni ja synteettinen munakas ja tiivitsemehu automaatista AAH