Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Turkulainen hotelli keksinyt kuinka asiakkaat saa syömään vähemmän

Vierailija
02.08.2022 |

Pienemmät kahvikupit, lautaset ja ottimet. Hajautettu linjasto ja enemmän valikoimaa. Ihmiset jättää hävikkiäkin vähemmän.

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008969664.html

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä ihan kiva, jos suomalaisissa hotelleissa saisi edes valmiita lettuja, eikä tarvitsisi itse paistaa vohveleitaan. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta sellaiseen.

Radison blue Oulusta ainakin saa vohvelia sekä pannukakkua. Kuten myös tilauksesta paistettua munakasta ja munaa.

Noinhan se pitäisi ollakin vähänkään paremmassa hotellissa. Nuo eineet pitää saada nokaan eteen juuri valmistettuina.

Lapland hotellit ainakin tekevät munakkaan asiakkaan toivetäytteillä ja kahvit tarjoillaan juuri jauhetusta pavuista suoraan pöytään kannulla.

Vierailija
42/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri hotelliaamiaisella. Katselin kun nuori likka haki "hulluna" syötävää. Siihen jäivät, syömättä. Närkki vaan muroja, jätti kakunpalan ja donitsin syömättä, samoin voileivän ja sämpylän.

Tiedän että olivat hänen koska samaan aikaan aloitettiin.

Tarviiko niitä valikoimia olla sen kymmenen!

Vois jo huonetta tilatessaan ruksia mitä haluaa aamulla, ei tarvitsisi kymmeniä ja kymmeniä valikoimia olla.

Esim ne pikku nakit, kauhen näköisiä harmaita löllöjä ja se munakas joo.

Onko pakko lappaa kuin ruotsinlaivalla konsanaan, aivan kuin ei ois koskaan ruokaa saanut!

Jos vaan hotellissa on mahdollisuus niin olen tilannut aamiaisen huoneeseen, silloin on helppo valita listalta etukäteen mitä aamulla syö omassa rauhassa huoneessa, tai vaikka parvekkeella auringon paisteessa! 

Harmi vaan, että aina sitä mahdollisuutta ei ole ja tietysti jos se on kovin kallista niin onhan se esim. 10e lisämaksu joka aamuun aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä ihan kiva, jos suomalaisissa hotelleissa saisi edes valmiita lettuja, eikä tarvitsisi itse paistaa vohveleitaan. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta sellaiseen.

Radison blue Oulusta ainakin saa vohvelia sekä pannukakkua. Kuten myös tilauksesta paistettua munakasta ja munaa.

Noinhan se pitäisi ollakin vähänkään paremmassa hotellissa. Nuo eineet pitää saada nokaan eteen juuri valmistettuina.

Lapland hotellit ainakin tekevät munakkaan asiakkaan toivetäytteillä ja kahvit tarjoillaan juuri jauhetusta pavuista suoraan pöytään kannulla.

Kuulostaa hyvältä, kaikki pöytään tarjoilu on luksusta. Tosin itse en maista eroa vastajauhetuista ja ei-niin-vastajauhetuista pavuista tehdyssä kahvissa, liekö suu tuohesta sitten.

Vierailija
44/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani ainakin vähentää hävikkiä, kun osa tuotteista on surkeaa muka-ruokaa. En ole pitkään aikaa syönyt esim. sitä hotellien kamalaa jauheesta valmistettua munakasta, mikä höllyy vaaleana tasaisena massana. Miksei voi tehdä oikeaa munakasta suoraan kananmunista?

Yksi syy maksaa kalliista hotellista on laadukkaampi aamupala, jossa saa tuoreena paistetun munakkaan ja kahvikannun pöytään.

Hyi, tehdäänkö se jostain jauheesta? Katselin sellaista viime viikolla hotelliaamupalalla ja mietin, että miten siitä saadaankin niin vastenmielisen näköistä.

Etsi tuolta mieleisesi jauhe ammattikeittiöön. Jos en hirveän väärin arvaa, niin tuo kokomunajauhe on juuri se aamiaismunakkaan jauhe, kuvauksessakin sanotaan, että sopii munakkaiden tekoon:

https://munax.fi/ammattilaiset/munavalmisteet/munajauheet

Näitä kaikki suurtalouskeittiöt käyttää oikeiden munien sijasta.

Onneksi ei tartte noita käyttää. Syön mieluummin ruokaa.

Vierailija
45/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitaanko tuo hotelli nimeltä jutussa? Ei mikään fiksu mainostustapa.

Vierailija
46/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani ainakin vähentää hävikkiä, kun osa tuotteista on surkeaa muka-ruokaa. En ole pitkään aikaa syönyt esim. sitä hotellien kamalaa jauheesta valmistettua munakasta, mikä höllyy vaaleana tasaisena massana. Miksei voi tehdä oikeaa munakasta suoraan kananmunista?

Mun tytär on kesätöissä hotellin keittiössä ja ihan tehdään tuoreista kananmunista munakas. Noin 200 munaa rikottavana joka aamupalaksi...

Älä valehtele!

Vierailija
47/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri hotelliaamiaisella. Katselin kun nuori likka haki "hulluna" syötävää. Siihen jäivät, syömättä. Närkki vaan muroja, jätti kakunpalan ja donitsin syömättä, samoin voileivän ja sämpylän.

Tiedän että olivat hänen koska samaan aikaan aloitettiin.

Tarviiko niitä valikoimia olla sen kymmenen!

Vois jo huonetta tilatessaan ruksia mitä haluaa aamulla, ei tarvitsisi kymmeniä ja kymmeniä valikoimia olla.

Esim ne pikku nakit, kauhen näköisiä harmaita löllöjä ja se munakas joo.

Onko pakko lappaa kuin ruotsinlaivalla konsanaan, aivan kuin ei ois koskaan ruokaa saanut!

Yleensä syön itse vain sen minkä otan, mutta tuli noista donitseista ja kakkupaloista mieleen, että silloin minulla jää syömättä, kun on jotain surkeeta ja mautonta. Juuri esim. aamupalojen kakkupalat saattaa näyttää houkuttelevilta, mutta yhden haukun jälkeen huomaa, että maistuu pelkälle sokerille. Siinä kohtaa jää lautaselle, koska hullua syödä sokeriöverit jostain mauttomasta hutusta.

48/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy maksaa kalliista hotellista on laadukkaampi aamupala, jossa saa tuoreena paistetun munakkaan ja kahvikannun pöytään.

Kahvinarkkari🤮

Vierailija
49/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uudistus.  Esim tuoremehulasit saa olla pieniä ja koittakaa ymmärtää: siihen samaan lasiin voi ottaa monta kertaa. Samoin kahvikupin voi täyttää-ei aina uutta kuppia.  Munakokkeli taidetaan usein tehdä pakasteaineesta.  Itse olen tehnyt ihan käsityönä hotelliaamieisella: satoja munia, litroittain maitoa.

Vierailija
50/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uudistus.  Esim tuoremehulasit saa olla pieniä ja koittakaa ymmärtää: siihen samaan lasiin voi ottaa monta kertaa. Samoin kahvikupin voi täyttää-ei aina uutta kuppia.  Munakokkeli taidetaan usein tehdä pakasteaineesta.  Itse olen tehnyt ihan käsityönä hotelliaamieisella: satoja munia, litroittain maitoa.

Valehtelet niin, että korvat heiluu!

Vierailija
51/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä, kaikki pöytään tarjoilu on luksusta. Tosin itse en maista eroa vastajauhetuista ja ei-niin-vastajauhetuista pavuista tehdyssä kahvissa, liekö suu tuohesta sitten.

Suomessa pöytiintarjoilu on luksusta, muualla maailmassa se on normaalia elämää

Vierailija
52/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ne hotellit parkuu, kun ihmiset suosii airbnb-majoitusta, jossa aamiaisen voi valita ihan itse kaupan valikoimista.

Vierailija
53/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahävikin vähentäminen on toki hyvä juttu, mutta en tykkää rampata pötdästä hakemassa koko ajan täydennystä. Itse matkustan yksin kahden pienen lapsen kanssa, joten ikävää jättää heitä yksin pöytään.

Vierailija
54/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvinarkkari🤮

Ei vaan helpottaa kummasti aamupalan syömistä, kun ei tarvi montaa kertaa rampata hakemassa tavaraa linjastoista. Kahdella kädellä kantaa mukavasti yhdellä kertaa sen lautasen ja mehulasin. Eikä lämmintä kupillista tarvi lähteä jälleen hakemaan jostain kahvikoneesta.

Vierailija
55/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin ärsytti täå juttu. Varmaan aamiaisen hintaa tiputettiin myös jos oletetaan ihmisten syövän vähemmän?

Ja tuotteiden laatua parannettu vähemmän mutta laadukasta ja kotimaista?

Enemmän rahaa tässä on mietitty kuin ekologisuutta.

Vierailija
56/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ajat sitten pienentänyt kotona käytettäviä lautasia. Ostin jälkiruokahaarukoita, -lusikoita ja -veitsiä, kun ovat sopivan kokoisia näille. Mies syö aina kaksi lautasellista. Aluksi valitti, mutta tottui pian.

Vierailija
57/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai kahvikannu pöytään. Missähän tällaisen saa?

Vierailija
58/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kuin pientä oravaa kun juomalasit on vetoisuudeltaan jotain 1.25 desiä eli yhden kulauksen ja oot koko ajan menossa täyttämään sitä tai sitten säänöstelet juomaa vain kosteuttamalla suuta pienen pienillä siemauksilla.

Vierailija
59/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pöytiintarjoilu on luksusta, muualla maailmassa se on normaalia elämää

Niinpä. Suomessa työvoima on niin kallista, ettei ole mahdollista pöytiin tarjoilla kuin oikeissa ruokaravintoloissa, ja niissäkin niin minimimiehityksellä kuin ikinä vain just ja just pärjää.

Vierailija
60/131 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai kahvikannu pöytään. Missähän tällaisen saa?

Vasta tänä kesänä ainakin Oulussa Radissonissa käytiin aamiaisella kysymässä, että haluatteko kahvia tai teetä pöytään. Ei ole ihan tavatonta. Helsingissä niin ikään Radissonissa (Mikonaktu) oli ainakin joku vuosi sitten vielä pöytiin tarjoilu kahvin ja teen suhteen. En ole ihan äsken käynyt siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän