Mummo tuo joka vierailulla vaatteita lapselle
En halua loukata ja olen kiitollinen kun on tuonut hyviäkin vaatteita. Mun mielestä nyt vaan menee liiallisuuksiin. Joka ikisellä käynnillä tulee lisää vaatteita, ja käy siis ainakin pari kolme kertaa kuussa. Miten ottaisin puheeksi loukkaamatta, vai laitanko mitään sanomatta eteenpäin? Säilytystilatkin on rajalliset.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta oletko ap sanonut, ettei oikeasti tartte tuoda mitään vaatteita?
Monella lapsellahan on ihan oma vaatemakukin, joten ihan jo sen takia en halua että kukaan ulkopuolinen (edes mummot) ostelee hänelle vaatteita - ei ole kenenkään etu, että hänelle tuodaan väkisin lahjaksi vaate josta ei tykkää, sit minä vaan joudun pistää sen eteenpäin myyntiin....
Meillä esikoinen ilmaisi jo 1v 7kk ikäisenä tiettyjä lempivaatteita, lempivärejä ja materiaaleja. Lapsella on niin vähän päätäntävaltaa omassa elämässään, että mielestäni tää vaatejuttu on sellainen, jonka mielelläni sallin heille, eli saavat itse päättää mihin pukeutuvat, mun tehtäväni vanhempana on vain katsoa, että pukeutuvat sään mukaisesti :)
Voi luoja. Ihanaa, lapsesi siis saavat päättää vaikka tonnin housut ja tonnin takin.
Kadehdin rikkauttasi. Myytkö käytetyt pois, ilmoita ostan.
😂😂😂😂
Oletkohan sinä nyt ihan terve?
Hah, tuolla viestissä ei mainita mitään tonnin pusakoihin viittaavaa edes, ihan normisettiä tuo kuinka lapsilla on omia lempparivärejä tai materiaaleja (mun lapsi ei halua vaatteiden kutittavan, ihan hyvä pointti kieltämättä) eikä niiden toiveiden noudattaminen vaadi mitään suurta budjettia, urpo .
Mun atoopikolle kannetaan villavaatteita vaikka olen sanonut ettei tykkää käyttää niitä kun ne kutittaa.
Astmalapsi inhoaa sitä että kaulan ympärillä on tiiviisti jotain - saa jatkuvasti lahjaksi kaulureita.
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Näytin ketjua 23 vuotiaalle pojalleni.
Sanoi, ettei koskaan mene naimisiin jos naisista tulee näin hulluja kun saavat lapsia.
Sieltä täältä luki näitä viestejä.
Sanoinkin, että viisas päätös.
Kun seuraa kaupungilla nykyäitejä, niin kauhistuttaa.
Meillä poika on tehnyt saman havainnon, ei kuulema mene naimisiin. Seurustelee, mutta vaihtaa jos kotileikit ehdotellaan. On kuulema katsonut veljensä liittoa ja eroa, ihmetteli silloin, että miten kivasta ihmisestä kuoriutui muutamassa vuodessa sellainen jolla oli vain vaatimuksia ja oikeuksia, ei kainkaan velvollisuuksia. Terävänhuomio minusta, hän oli silloin kun veli erosi 17 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta oletko ap sanonut, ettei oikeasti tartte tuoda mitään vaatteita?
Monella lapsellahan on ihan oma vaatemakukin, joten ihan jo sen takia en halua että kukaan ulkopuolinen (edes mummot) ostelee hänelle vaatteita - ei ole kenenkään etu, että hänelle tuodaan väkisin lahjaksi vaate josta ei tykkää, sit minä vaan joudun pistää sen eteenpäin myyntiin....
Meillä esikoinen ilmaisi jo 1v 7kk ikäisenä tiettyjä lempivaatteita, lempivärejä ja materiaaleja. Lapsella on niin vähän päätäntävaltaa omassa elämässään, että mielestäni tää vaatejuttu on sellainen, jonka mielelläni sallin heille, eli saavat itse päättää mihin pukeutuvat, mun tehtäväni vanhempana on vain katsoa, että pukeutuvat sään mukaisesti :)
Voi luoja. Ihanaa, lapsesi siis saavat päättää vaikka tonnin housut ja tonnin takin.
😂😂😂😂
Oletkohan sinä nyt ihan terve?Olen eri, mutta onpa pimeä viesti..... Aika harvaa lasta kiinnostaa jotkut tonnin takit, ellei ole joku vanhempien aivopesemä wannabe-ajoi, tai joku lammas jonka "pakko hankkia muiden hyväksyntä merkkireleillä" ...
Meillä kans lapset valitsee vaatteensa, kriteerit koskevat lähinnä vaatteiden ulkonäköä ja käytännöllisyyttä: hupparit, esikoisella kaikki auto-kuvioiset ja siniset, kuopuksella mahdollisimman "meriteemaiset " kuten itse sanoo, eli kalat, valaat, mustekalat, korallit yms pitää löytyä !
Kirjoitat samasta osoitteesta vaikka olet eri!
🥱🥱🥱🥱🥱
Aaveella on muka aina olemassa sanasta osoitteesta skrivaava mysteerikommentoija', jonka bongaa joku joka ei ymmärrä selkeesti yhtään mitään moisten asioiden selvittämisen päälle 😂
T. Alan asiantuntija
Pps. Eri IP näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi, ettei koskaan mene naimisiin jos naisista tulee näin hulluja kun saavat lapsia.
Kun seuraa kaupungilla nykyäitejä, niin kauhistuttaa.Meillä poika on tehnyt saman havainnon, ei kuulema mene naimisiin. Seurustelee, mutta vaihtaa jos kotileikit ehdotellaan. On kuulema katsonut veljensä liittoa ja eroa, ihmetteli silloin, että miten kivasta ihmisestä kuoriutui muutamassa vuodessa sellainen jolla oli vain vaatimuksia ja oikeuksia, ei kainkaan velvollisuuksia. Terävänhuomio minusta, hän oli silloin kun veli erosi 17 v.
Viisaita poikia.
T. Eronnut mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mainitse asiasta. Mummo on onnellinen, kun saa ostaa lapsellesi vaatteita. Laitat vaan hiljaisuudessa eteenpäin tarvitseville.
Mistä ihmeen sokerista nämä mummot on? Eihän tuossa ole taloudellista järjen hiventäkään.
Miksei voi asiallisesti sanoa?
Asiallisesta sanomisesta ei ole mitään hyötyä.
Se on jännä, että monen mielestä mummuilla on oikeus talloa ja loukata niin paljon kuin ehtivät, itse vaan pitää niellä kaikki. Puoleensa pitäminen tuntuu olevan monen mielestä rikos ihmisyyttä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat, jotka eivät halua lapsillern lahjoja, vaatteita yms. Isovanhemmilta, sukulaisilta ja kummeilta, se pitäisi kertoa myös lapselle, miksi tähän ratkaisuun on päädytty, ettei lapsi tunne myöhemmin eriarvoisuutta ja hylkäämistä isovanhempien ja muihen sukulaisten taholta, jos muille serkuille lahjat kelpaavat, myös vanhemmille.
Veljeni perheessä on aina ollut kielto vaatteille ja lahjoille ja ne kerrat mitä lapset ovat saaneet ovat olleet vääriä ja hirveä show.
Kesällä sain todistaa, kuinka veljeni 18v lapsi purki tuntojaan ja kertoi, kuinka häntä on kohdeltu eriarvoisesti, eikä koskaan isovanhemmat ja suku ole tukenut tai ostanut mitään, siinä missä muut serkut olivat saaneet villasukia, käytettyjä pyöriä ja mopoja, huppareita, leluja jne. Joka on ollut nimenomaan vanhempien toive, ei lapsen.
Tasapuolinen voi olla silti. Eli antaa sitten rahana sen mitä toiselle krääsänä.
Haloo, ei isovanhemmatkaan tai kummit ole mitään lahja-automaatteja keiltä voi pyytää/olettaa mitä tahansa. Kyllä lahjanantajalla on oikeus päättää itse mitä haluaa antaa. Ostin itse tuliaisena erittäin kalliin dirndl-mekon siskoni esikoiselle tänä kesänä, mutta se ei tarkoita, että olisin ollut valmis laittamaan yhtä ison summan a) mihin tahansa, b) antamaan automaattisesti saman summan rahaa muille sisarusteni lapsille.
Lapsiaan pitää kohdella tasapuolisesti.
Mitä epätasapuolisuutta on se, että mummo esimerkiksi neuloo kaikille lapsenlapsilleen paidat, mutta osa lasten vanhemmista kieltäytyy vaatteista? Ei lahjanantaminen ole mikään automaatio, että koska käytit nyt 30€ villapaidan lankoihin (mistä kieltäydyin) on lapsellani nyt oikeus samaan rahasummaan mikä pitää laittaa heti hänen tililleen.
Se on juuri tasapuolisuutta. Toiset saa langat ja toiset jotain muuta, sellaista mitä haluavat.
Mummon rakkauden pitää olla ehdotonta. Ei se saa olla siitä kiinni että joku tekee just niin kuin mummo haluaa. Eihän se ole sitten rakkautta vaan rajatonta manipulointia.
Ai, lasten on aina saatava mitä haluavat ja mummojen ja suvun on se kustannettava.
Toki sitten sinäkin huolehdit kaikki yhtäkkisesti anoppilaan kuin omille vanhemmillesi. Jis anoppi haluaa joululahjat rahana, annat samanarvoisen summan, jos peset äitisi ikkuna tpeset anoppisi ikkunat myös. Vietätte anoppilassa minuutilleen saman ajan kuin vanhemmillasi jne.Ei tarvitse lapsille tuoda kaikkea, mitä he haluavat mitta miksi ostaa lahjaksi jotain, mikä ei varmasti ilahduta tai hyödytä lasta.
Kysyn aina lapselta, ovat jo niin isoja, että osaavat sanoa. Lapsi haluaa vaikkapa paidan, äitinsä haluaa lapselle kalliin merkkipaidan, ostan paidan, en kallista. Siinä on eroa.
Entä jos lapsi haluaa sen kalliin merkkipaidan?
Vanhemmathan sen ostavat, ei herranähköön se ole minusta meidän mummun tehtävä.
Meillä myös lapset (ja aikuiset) joutuvat oppimaan ettei kaikkea haluamaansa elämässä yleensä saa. Emme opeta lapsille, että elämä on vain vaatimuksia ja oikeuksia, elämään kuuluu myös velvollisuudet hj ansaitseminen.
Voisi kai sitä joskus harkita ostavansa lapselle mieleisen, toiveiden mukaisen paidan sen sijaan että "opetuksena" tai omien periaatteiden nimessä ostaa halvan paidan ja lisäksi kaksi muuta tavaraa joita ei ole pyydetty? Tietenkään ei tarvitse ostaa lahjoja jotka menee yli oman lahjabudjetin, mutta ei se ole nähdäkseni mummon tehtävä päättää miten pettymysten sietoa lapsenlapsille opetetaan, eikä näpäyttää aikuisia lapsiaan ostamalla tahallaan muuta kuin toivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
Oletkohan sinä nyt ihan terve?Olen eri, mutta onpa pimeä viesti..... Aika harvaa lasta kiinnostaa jotkut tonnin takit, ellei ole joku vanhempien aivopesemä wannabe-ajoi, tai joku lammas jonka "pakko hankkia muiden hyväksyntä merkkireleillä" ...
Meillä kans lapset valitsee vaatteensa, kriteerit koskevat lähinnä vaatteiden ulkonäköä ja käytännöllisyyttä: hupparit, esikoisella kaikki auto-kuvioiset ja siniset, kuopuksella mahdollisimman "meriteemaiset " kuten itse sanoo, eli kalat, valaat, mustekalat, korallit yms pitää löytyä !
🥱🥱🥱🥱🥱Aaveella on muka aina olemassa sanasta osoitteesta skrivaava mysteerikommentoija', jonka bongaa joku joka ei ymmärrä selkeesti yhtään mitään moisten asioiden selvittämisen päälle 😂
T. Alan asiantuntija
Olet väärässä.
T. Oikea asiantuntija, hakkeri siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun seuraa kaupungilla nykyäitejä, niin kauhistuttaa.Meillä poika on tehnyt saman havainnon, ei kuulema mene naimisiin. Seurustelee, mutta vaihtaa jos kotileikit ehdotellaan. On kuulema katsonut veljensä liittoa ja eroa, ihmetteli silloin, että miten kivasta ihmisestä kuoriutui muutamassa vuodessa sellainen jolla oli vain vaatimuksia ja oikeuksia, ei kainkaan velvollisuuksia. Terävänhuomio minusta, hän oli silloin kun veli erosi 17 v.
Viisaita poikia.
T. Eronnut mies
Samaa mieltä, muutamia viestejä luin, tuli eksä mieleen, onneksi siitä akasta pääsin eroon. Vaatikaa miehet avioehto, jos naimisiin erehdytte.
Pelastakaa edes omaisuutenne.
Lapset ovat minulla joka toinen viikko, meillä on kivaa ja rauhallista. Äitinsä luona kuulema sama meno jatkuu, itse kertovat, ovat jo sen ikäisiä, että ymmärtävät.
Huh, huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
Joo, ihan niinkuin joku 2v osaisi pyytää mitään tonnin takkeja. Meillä on toimittu noin myös, mutta luonnollisesti olen vanhempana rajannut ne tarjolla olevat vaihtoehdot sellaisiin jotka sopii budjettiin. Aivan pimeä tyyppi tuo joka ekana alkaa kuvitella lapsen valitsevan jotain ylikallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat, jotka eivät halua lapsillern lahjoja, vaatteita yms. Isovanhemmilta, sukulaisilta ja kummeilta, se pitäisi kertoa myös lapselle, miksi tähän ratkaisuun on päädytty, ettei lapsi tunne myöhemmin eriarvoisuutta ja hylkäämistä isovanhempien ja muihen sukulaisten taholta, jos muille serkuille lahjat kelpaavat, myös vanhemmille.
Veljeni perheessä on aina ollut kielto vaatteille ja lahjoille ja ne kerrat mitä lapset ovat saaneet ovat olleet vääriä ja hirveä show.
Kesällä sain todistaa, kuinka veljeni 18v lapsi purki tuntojaan ja kertoi, kuinka häntä on kohdeltu eriarvoisesti, eikä koskaan isovanhemmat ja suku ole tukenut tai ostanut mitään, siinä missä muut serkut olivat saaneet villasukia, käytettyjä pyöriä ja mopoja, huppareita, leluja jne. Joka on ollut nimenomaan vanhempien toive, ei lapsen.
Tasapuolinen voi olla silti. Eli antaa sitten rahana sen mitä toiselle krääsänä.
Haloo, ei isovanhemmatkaan tai kummit ole mitään lahja-automaatteja keiltä voi pyytää/olettaa mitä tahansa. Kyllä lahjanantajalla on oikeus päättää itse mitä haluaa antaa. Ostin itse tuliaisena erittäin kalliin dirndl-mekon siskoni esikoiselle tänä kesänä, mutta se ei tarkoita, että olisin ollut valmis laittamaan yhtä ison summan a) mihin tahansa, b) antamaan automaattisesti saman summan rahaa muille sisarusteni lapsille.
Lapsiaan pitää kohdella tasapuolisesti.
Mitä epätasapuolisuutta on se, että mummo esimerkiksi neuloo kaikille lapsenlapsilleen paidat, mutta osa lasten vanhemmista kieltäytyy vaatteista? Ei lahjanantaminen ole mikään automaatio, että koska käytit nyt 30€ villapaidan lankoihin (mistä kieltäydyin) on lapsellani nyt oikeus samaan rahasummaan mikä pitää laittaa heti hänen tililleen.
Se on juuri tasapuolisuutta. Toiset saa langat ja toiset jotain muuta, sellaista mitä haluavat.
Mummon rakkauden pitää olla ehdotonta. Ei se saa olla siitä kiinni että joku tekee just niin kuin mummo haluaa. Eihän se ole sitten rakkautta vaan rajatonta manipulointia.
Ai, lasten on aina saatava mitä haluavat ja mummojen ja suvun on se kustannettava.
Toki sitten sinäkin huolehdit kaikki yhtäkkisesti anoppilaan kuin omille vanhemmillesi. Jis anoppi haluaa joululahjat rahana, annat samanarvoisen summan, jos peset äitisi ikkuna tpeset anoppisi ikkunat myös. Vietätte anoppilassa minuutilleen saman ajan kuin vanhemmillasi jne.Ei tarvitse lapsille tuoda kaikkea, mitä he haluavat mitta miksi ostaa lahjaksi jotain, mikä ei varmasti ilahduta tai hyödytä lasta.
Kysyn aina lapselta, ovat jo niin isoja, että osaavat sanoa. Lapsi haluaa vaikkapa paidan, äitinsä haluaa lapselle kalliin merkkipaidan, ostan paidan, en kallista. Siinä on eroa.
Entä jos lapsi haluaa sen kalliin merkkipaidan?
Vanhemmathan sen ostavat, ei herranähköön se ole minusta meidän mummun tehtävä.
Meillä myös lapset (ja aikuiset) joutuvat oppimaan ettei kaikkea haluamaansa elämässä yleensä saa. Emme opeta lapsille, että elämä on vain vaatimuksia ja oikeuksia, elämään kuuluu myös velvollisuudet hj ansaitseminen.Voisi kai sitä joskus harkita ostavansa lapselle mieleisen, toiveiden mukaisen paidan sen sijaan että "opetuksena" tai omien periaatteiden nimessä ostaa halvan paidan ja lisäksi kaksi muuta tavaraa joita ei ole pyydetty? Tietenkään ei tarvitse ostaa lahjoja jotka menee yli oman lahjabudjetin, mutta ei se ole nähdäkseni mummon tehtävä päättää miten pettymysten sietoa lapsenlapsille opetetaan, eikä näpäyttää aikuisia lapsiaan ostamalla tahallaan muuta kuin toivottu.
Tämä miljoona kertaa!
Mutta ei. Jostain syystä toivottua lahjaa ei voi ostaa, kun sen lahjan pitää jostain kumman syystä miellyttää sitä lahjan antajaa, eikä sitä saajaa. Ei, vaikka lahjan saaja on lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaita poikia.
T. Eronnut miesSamaa mieltä, muutamia viestejä luin, tuli eksä mieleen, onneksi siitä akasta pääsin eroon. Vaatikaa miehet avioehto, jos naimisiin erehdytte.
Lapset ovat minulla joka toinen viikko, meillä on kivaa ja rauhallista. Äitinsä luona kuulema sama meno jatkuu, itse kertovat, ovat jo sen ikäisiä, että ymmärtävät.
Huh, huh!
Samaasuisittelen äitinä. Vaatikaa avioehto.
Meillä on vävyjen kanssa pärjätty aina.
Yksi miniä oli, mutta ero heille tuli. Lapset käy sääliksi, isukit vaihtuvat tiheään, kun ei miehet jaksa rouvaa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä ! Sit jotkut mummelit ei vaan pysty kunnioittaa lapsen tahtoa, tai vähättelevät asiaa "No eihän noin pieni vielä osaa mitään suosikkivaatteitaan valita" (kyseessä 2v tyttö) ai niinkö väität???? :D Etpä tunne tätä lasta YHTÄÄN näköjään...
Ja samasta osoitteesta puskee viestejä taas. Älä viitsi.
Et sinä kuule näiden henkilöiden IP osoitteita täällä näe, näet vain heidän operaattorin IP osoitteen, ja se kertoo toden totta vain sen, että heillä sattuu molemmilla olemaan sama operaattori 🤣 et mitään muuta. Eli aika monella muullakin täällä on luultavasti muka sama osoite 🤣 mitä näitä nyt on, DNA, Elisa, Telia....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
🥱🥱🥱🥱🥱Aaveella on muka aina olemassa sanasta osoitteesta skrivaava mysteerikommentoija', jonka bongaa joku joka ei ymmärrä selkeesti yhtään mitään moisten asioiden selvittämisen päälle 😂
T. Alan asiantuntija
Jep, jännä miten on niin vaikea uskoa että saattaa vaikka olla useampi ihminen jotka ovat eri mieltä kanssasi. Jopa suurin osa ihmisistä. Minä ennemmin epäilen että nämä mummonpuolustajat on yksi ja sama tai ihan pari eri henkilöä, sen verran aggressiivista kommentointia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
T. Alan asiantuntija
Jep, jännä miten on niin vaikea uskoa että saattaa vaikka olla useampi ihminen jotka ovat eri mieltä kanssasi. Jopa suurin osa ihmisistä. Minä ennemmin epäilen että nämä mummonpuolustajat on yksi ja sama tai ihan pari eri henkilöä, sen verran aggressiivista kommentointia on.
Joku jyrämummo vauhdissa.
Mitenhän miehet ovat niin viisaita.
Eivät hauku anopeitaan ketjuissa.
Minulla on kolme vävyä ei mitään ongelmaa, kunnioitus molemminpuolista, eikä nipoteta.
Yksi miniäkokelas, hän on kovin vaativa. Mieheni juuri viime viikonlopulla joutui ojentamaan neitokaista, kun kovasti tuntui omivan mökkiämme, oli päättänyt tyttöviikonlopusta kysymättä meiltä. Huuti pojallemme kurkkusuorana kun mies ilmoitti, että me olemme itse mökillä. Mieheni tuunasi neidille, että nyt kamat autoon ja kotiin mars. Ja porttikielto napsahti. Yritin miestä toppuutella, mutta toisaalta, oppiipahan olemaan.
Poikaa vaan nauratti.
Mietin, että uskallanko varoittaa tytöstä. En taida, jokainen päättää itse mihin liekaan on halukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ikionnellinen kun mun vanhemmat osti minun tytölle toppapuvun talvella. Ei ollut itselle tullut mieleenkään ostaa uutta kun entinen oli ok. Ja ostivat vielä tumman värisen joka näytti tosi hyvältä kun itse olisin tod näköisesti ostanut taas punaisen. Mut ei kaikille kaikki kelpaa, silloin pitää vaan sanoa suoraan ei kiitos tai kärsiä.
Entä kun ei kiitos kaikuu kuuroille korville? Tai kun niitä haalareita tulee kolme? Yksi ihan liian iso, toinen ei mennyt edes päälle ja kolmas oli ehkä vuodelta 1992 ja peffa ja polvet ihan puhki. Olisitko noistakin onnellinen? Vastaa rehellisesti. Miten toimisit, kun mummu siinä silmät ilkeästi kiiluen odottaa vuolaita kiitoksia, ja näet jo otsallasi, että yksikään haalareista ei tule kertaakaan olemaan lapsesi päällä. Ja kun tämä sama tapahtuu jo ties monennenko kerran.
Kai tässä ketjussa saa muitakin näkökulmia tuoda esille.
Saa. Mutta vastaa, ilahtuisitko sinä siitä, ja vielä kiittäisit, kun joku toisi toistuvasti roskaa ja pskaa sun kotiin?
Jännä, missä asuvat nämä roskan ja paskan tuojat? Kukaan ystävistäni ei ole koskaan puhunut, että tuodaan roskaa ja paskaa.
En minä kaikkia äitini ja anoppini tuomia olisi itse ostanut, mutta hyviä uusia vaatteita, ei siihen maailma kaadu jos minä en just siitä väristä tykkää.
Tärkeämpää minulle on katsoa kuinka lapseni nauttivat isovanhempiensa seurasta ja hoivasta.Tämä minun painajaiseni asuu Etelä-Pohjanmaalla. En kerro tarkemmin, sen verran pieni paikkakunta kyseessä, että joku vielä tunnistaa.
Ja ei se maailma kaadu yhteen rumaan paitaan, eikä kahteenkaan. Ensimmäinen kerta kun raivasin anopin hienoja löytöjä pelkästään leluja oli kolme ikeakassillista. siinä ei ollut mukana kolmea lasten kokoa olevaa ruuvipenkkiä eikä jonkun ihan itse nikkaroimaa keittiötä, josta sai tikkuja sormiinsa
Ja sinä valitsi miehesi tuommoisesta suvusta.
Minä olisin kiertänyt kaukaa. Tyhmästä päästä kärsii, se on nyt todistettu.
Miehenäsi on lapanen joka ei saa äitiään kuriin.
Hyi, ja sinä makaat sellaisen lapanen kanssa.
🤢
OhisJuuri näin.
Inhottaisi jos mieheni ei osaisi tuommoista asiaa hoitaa.
Kyllä minä puhun äitini kanssa ja mies omilleen.
Ja äitini kyllä sanoo myös suoraan jos meidän vaatimukset ovat itsekkäitä. Samoin anoppi, ja se on oikein.No eihän se anoppi tietenkään niitä kuormiansa tuonut silloin, kun mies oli kotona. Vielä vähemmän anoppi poikaansa kuunteli kuin mua, kaikki lapsiin liittyvä kun kuuluu naisille, tiedättehän sen. Anoppi suhtautui todella nurjasti siihen, kun mun mies vei korvatulehduksessa olevan lapsen lääkäriin, kun mies kuulemma ei voi lohduttaa lasta. Ja tätäkin totuutta jankutettiin useamman kerran, kuulemma olisi pitänyt edes mummu ottaa mukaan.
Siis miehesi on vätylä.
Ohis
Ai kun hänen äitinsä on persoonallisuushäiriöinen? Vai siksi, kun vei ilman äitinsä hyväksyntää oman kipeän lapsen lääkäriin?
Mikä edes on vätylä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaita poikia.
T. Eronnut miesSamaa mieltä, muutamia viestejä luin, tuli eksä mieleen, onneksi siitä akasta pääsin eroon. Vaatikaa miehet avioehto, jos naimisiin erehdytte.
Huh, huh!Samaasuisittelen äitinä. Vaatikaa avioehto.
Meillä on vävyjen kanssa pärjätty aina.
Yksi miniä oli, mutta ero heille tuli. Lapset käy sääliksi, isukit vaihtuvat tiheään, kun ei miehet jaksa rouvaa katsella.
Minä suosittelen tyttärille ettei kannata miehiin luottaa, sen verran vätyksiä tuntuu olevan suurin osa mitä nyt tuttavapiiriä katsoo. Hauskaa voi pitää, mutta lapset kannattaa tehdä vaikka mieluummin yksin, kuin jonkun mammanpojan kanssa. Säästyy samalla myös vihamielisiltä anopeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
T. Alan asiantuntija
Olet väärässä.
T. Oikea asiantuntija, hakkeri siis.
Ette te muka hakkerit ja alan asiantuntijat näiden kommentoijien omaa osoitetta näe, näette vain heidän operaattorin IP osoitteen joka ylläripylläri on aika monella sama, koska tää on jumaleissön Suomi eikä noita ole kuin Elisa, Telia, DNA ..... LOL.
🥱🥱🥱🥱🥱