Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****HELMET uuteen viikkoon****

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli passattavana mun kaveri ja hänen " kiltit ja tottelevaiset" lapset ja mies. Viime ke-su välisenä aikana huilasin vain yöllä, silloinkin makasin huolesta soikeena kun verta alkoi aina valumaan ja selkäkivut vaivasi.

Siis oikeesti ne pennut ei osaa käyttäytyä, kyse on kuitenkin 8 ja 5 vuotiaista lapsista, ruokapöydässä nostettiin jalat pöydälle, mikään ruoka ei kelvannut, heiluttiin ja huudettiin..jne. mulla meni hermo yhdessä vaiheessa ja sanoin et vittu nyt heitän teidän ruuat roskiin, ni mun kaveri sano et ootpas kiree!!! Ei itte kieltänyt lapsiaan missään vaiheessa. Eikä auttanut mua missään vaiheessa, kiitosta ei kuulunut mistään. Sit vielä ilkesivät lähtiessä matkaeväitä tehdessään tyhjentää jääkaapin, siis oikeesti jääkaappiin jäi 1,5L maitoo, meillä ei sitä kukaan voi juoda(juodaan laktoositonta maitoo), majoneesi ja valo. Mies meni vessaan sit ku he lähtivät ja huusi vessasta et perkele ne söin vessapaperinkin ;))))) Onneks lähtivät!!!!!!!!! eivätkä ihan heti tuu meille!

Yöt meilläkin on rauhattomia, mut meillä on mies nyt yövahtina, mä en jaksa ja sen kyllä näkee kaikki. Mä roikotan päätä pöntössä tai sit voivotan huonoa oloa sohvalla. Veto on kadonnut kokonaan.. no niin tytttö sit heräs...

Sitten eilen kävin ultrassa ja pienen pieni sydän siellä sykki!!!! pituutta kaverilla oli 12,3 mm ja viikkoja onkin nyt 7+5.

No mun pitää mennä lohduttamaan nyytiä ja tekemään ruokaa..papuja et varmaan kämppä haisee aamulla ;)))))

Kuumetta ja kaikki muut

Vierailija
22/41 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen antanut tavan jugurttia minilusikallisia muutaman kerran ja mitään ei oo tullut...ei sallittua vielä mut so..

päärynästä tytölle tuli karmeet ihottumat ja kutinat kaulaan.harmi, mut se onkin ensimmäinen ruoka-aine johon tuli reaktiot.

Kuumetta ja rahapussia imevä Dunsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut aikoihin pinouduttua, kun tuota puuhaa on riittänyt muutenkin. Mirolla tuli sunnuntaina eka hammas läpi, tuntuu tosi terävältä, auts, odottelen milloin herra upottaa hampaansa mun olkapäähän.

Tukea pitkin se jo nousee ja kävelee pieniä matkoja ja välillä tupsahtaa selälleen tai pyllylleen kun unohtaa pitää kiinni.

Ruoasta maistuu ihan hienosti kaikki 8 kk soseetkin ja kaikki omatekemät ruoat. Leivät sun muut Miro repii käsistä jos ei sille anna omaa. Ja vaikka olisi juuri hetki sitten syönyt oman ruokansa ja näkee kun minä alan syödä, repii kättä niin kauan kunnes saa oman osansa ruoasta, joten kaikki kelpaa.

Budapestissa reissatessa Miro oppi uuden paheen; mcdonaldsin pirtelöt. Hienosti oppi juomaan pillistäkin, eikä masu reagoinut mitenkään.

Aattelinkin että kohta se vaatii joka päivä pirtelöä ja eikun ajamaan 100 km hakemaan pojalle pirtelöä.

Muuten maitona on kyllä vielä 100 % nan-maito.

Olipas sulla kuumetta kestämistä kaveriperheessäsi. Olisin sinuna heittänyt ne aikaisemmin ulos ja sanonut ettei tää mikään täyden palvelun lomakoti ole.

Devilille vielä koira-asiaan yksi ehdotus, ettei sitä piikille tarvitsisi viedä. Olisiko itkuhälyttimestä apua koiranpissitykseen illalla kun lapsi nukkuu. Tietenkään jos asut kerrostalossa korkealla se ei toimi. Ja tottakait eläilääkärit lopettaa ihan terveenkin koiran jos omistaja haluaa, ei siinä tarvitse selitellä mitään, mutta kärsiikö lapsi muka koiran ulkoiluttamisesta. Parin vuoden päästä koira voisi olla lapsen paras kaveri, eiköhän se jo nyt naura koiran jutuille, niin ainakin meillä naureskellaan kissoille ja muiden koirille.

Jaksamista päädyit mihin tahansa.

-niisku

Vierailija
24/41 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta : Sullapas hurjia vieraita ollut. Mä varmaan olisin räjähtänyt sille äitille tai niille lapsille moisesta käytöksestä. itseasias meillä sattu juhannuksena niin että oltiin kavereiden mökillä ja siis meitä oli siellä 2 vauvaa, 2 leikki-ikäistä ja 4 aikuista. Hyvin meni siis siihen asti kunnes sinne tuli perhe vierailulle keskellä yötä . lapset yrittivät nukkua ( toinen vauva oli 3 viikkoinen ) siis niillä kakaroilla 2 v ja 5 v ei ollu mitään käsitystä kuinka olla hiljaa ja mitä saa tehdä. mä huomautin kauniisti asiasta -tulin siis kesken unien alakertaan ja sanoin sille äidille että eikös ole jo lasten nukkumaan menoaika ja jos teidän pitää vielä kotiin ajaa ( n. 100 km) keskellä yötä. Hulinat vaan jatku ja mun kaveri oli ihan hermoraunio -itki kun vauva heräs jne.. oskukin pomppi sitä meteliä . aikansa kuuntelin ja sitten räjähti -menin alakerran keittiiöön ja karjuin sille 2 veelle et nyt t**rpa kiinni täällä halutaan nukkua.

Tulipas hiljaista ja vieraat lähtivät. Oli sitten se isä käynyt sanoo mun miehelle että vaimollasi ei ole käytöstapoja niin mieheni oli sanonu siihen että teidän lapsilla ei niitä ole !!

Joo mulla kävi niin sääliksi sitä kaveria ja sen vauvaa kun kuitenkin oli niin vähän aikaa synnytyksestä ja se tarvitsi lepoa jne.

sainpahan maineen siis " hullu äiti" ;) heh hehe

Nyt kuuluu kamla meteli tuolta olkkarista joten pakko mennä -Osku tekee pahojaan ;)

" pahamaineinen" Minkki

Vierailija
25/41 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla ennen nukkumaan menoa kävin vessassa ja kirkkaanpunaista verta lorisi pönttö täyteen...mut sit sitä ei enää tullut.mitä vittua tämä nyt on mä alan olla hermoraunio!!!

aamulla oli koirakin paskonut matolle...hienoperse kun sai eri ruokaa kun normaalisti.....

ja Dunsku sanoo joka asiaan ei,ei,ei ja älä. ;)))))

kuumetta

Vierailija
26/41 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Halloween-juhlat lähestyvät ja löysin jopa puvunkin (miina1980, kiitos muuten vinkistä :)). Mummi oli eilen " harjoittelemassa" pukernaattorin iltatoimia samalla kun minä hikipäässä silitän 13 kpl verhoja. Mä en sitten tykkää silittämisestä yhtään, vaikka noi verhot on helppo nakki.

Devil, meillä mies on silloin tällöin työmatkoilla ja niinä päivinä hoidan yksin koiran lenkitykset. Mä toimin niin, että aamulenkin teen joko pukelon vielä nukkuessa tai pakkaan lapsen rintareppuun ja kipaistaan nopealle pissitykselle. Yleensä käyn vielä uudelleen ulkona kun muksu on mennyt aamupäiväunille. Pitkä päivälenkki tehdään rattaiden kanssa. Iltalenkin teen sen jälkeen kun Silppis on nukahtanut yöunille. Itkuhälyttimen jätän päälle -meillä on käytössä radiopuhelimet (oisko Cobra-merkkiset?) joissa kantama on muistaakseni kolmisen kilometriä. Toimivat hyvin. Asutko kerrostalossa? Silloin toimivuus kannattaa toki testata etukäteen, en tiedä miten signaali välittyy kiviseinien läpi.

Tais olla dallu se sun koira? Meillä on myös runsaasti liikuntaa vaativa rotu eli irlanninsetteri. Tässä meidän lähistöllä pyörii dallu, joka on kolmannessa kodissa. Kaksi edellistä on olleet vauvaperheitä eikä koiralle riittänyt aikaa. On kuitenkin tyytyväinen tässä uudessa kodissaan ja kuulemma kotiutuminenkin sujui suht hyvin. Öitä oli alkuun itkenyt.

Henk.koht. en osaa ajatella, että veisin piikille terveen koiran. Jos päätät luopua koirasta, koeta ilmoitella lehdessä tai laita ilmoitus esim. http://www.lemmikkipalstat.net/apula/. Vaikeaa se omasta lemmikistä luopuminen on, mutta jokaikinen ymmärtää sun tilanteen.

Tulipa sepustus -nyt ruoanlaittoon >

KL.

Vierailija
27/41 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou

Devilille sanon sen verran, että mä niin tiedän mitä tarkoitat. Mä itsekin vein koirat hoitoon kun jäin viikoksi yh-äidiksi miehen lähtiessä duunimatkalle. Totesin vaan miehelle, että jos ei koiria viedä hoitoon, niin veikkaan, että täällä ei ole kahta koiraa hengissä. Ja kyllä meni viikko hujauksessa kun ei tarvinut koirien kanssa kiristellä. Sinä ja sun jaksaminen on tärkeintä. Jos tuntuu, että koirasta on enemmän stressiä ja rasitusta niin laita ihmeessä se pois.

Rescue on yksi vaihtoehto (www.findal.net ja siellä pentuvälityksen alla " uutta kotia etsivät" -on dallujen oma rescue), toinen vaihtis on viedä piikille. Jos päätät lopettaa koiran, muista että koira ei siitä mitään tiedä. Se on elänyt kivan elämän sun kanssa ja ei todella osaa ajatella, mitä on edessä. Raskas päätöshän se on, mutta oman jaksamisen eteen kannattaa tehdä... ennemmin kuin että olet aivan hermorauniona. koirat todellakin vie ajan!

Mitäs muuta? Duunikuvio ahistaa aika lailla. Olenkin ollut aika kireänä täällä kotosalla ja yksi päivä surkuttelin miehelle, että taidan todella olla aikas surkea mutsi kun mun pinna menee noin viidessä sekunnissa. Lohdutteli sanomalla, että tässä nyt on tosiaan hieman ekstra-taakkaa kannettavana, että ehken mä nyt sit kuitenkaan ole psykiatrisen hoidon tarpeessa. Voi kun se on niin kiltti. Ensimmäinen " kiitos hakemuksestasi, tällä kertaa et ole jatkossa" -vastauskin jo tuli. Ei tarvinut IBM mun palveluksiani... no, eivät tiedä, mistä jäivät paitsi ;-) Noihin pitääkin tottua kun taas työtä hakee. Että jos 20 hakemusta laittaa, niin ehkä 1 tärppää.

Simpulle kuuluu sitä tavallista. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita :-) Kaksi hammasta alhaalla, joita käytetään pöydän järsimiseen -satunnaisesti myös ruisleivän, omenan tai kurkun viipale käy. Sen sijaan 8kk soseet ei. Se ei kertakaikkiaan suostu syömään karkeampia soseita. Nyt otin itselleni viikon-parin levon ja syötän sujuvasti vauvasoseita. Pääasia kai, että maha tulee täyteen? Kyllä se varmaan jossain vaiheessa alkaa syödä karkeampaakin ruokaa?

Pitkällinen ratastestini on muuten päättynyt. Tänään mennään Lastentarvikkeeseen laittamaan tilaus Emmaljungan Scootereista. Ne on ehdottomasti parhaat siihen, mitä mä etsin. Hintakin oli musta ok (249¿) ja onhan ne aikalailla hienommat kuin meidän kulahtaneet Briot. Joulukuun alussa kuulemma saapuvat -sitä mun haluamaa väriä (Melon Green) kun ei ollut varastossa.

Jeps. Nyt me lähdetään Jumboon talvihatun ostoon. Ja varmaan äippä pääsee myös jätskille :-D

Vierailija
28/41 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, Lost-päivä! :D

Onhan niistä koirista vaivaa, muistui taas aamulla mieleen kun oli saunaan joku *skonut! Esikoisen vauva-aikana jossain välissä väsyin ihan koiriin, mutta mun äiti sitten vaan fiksusti muistutti, kuinka paljon niistä on ollut iloa ja lohtua aina kun on ollut vaikeaa. Koirat on kuitenkin samoin kuin lapsetkin, mitä enemmän niille antaa aikaa ja huomiota, sitä enemmän saa itsekin. Lapsellehan koira on ihan ehdoton kaveri : ). Siirikin tykkää jo tutkia koiria, kaivelee korvia ja hampaita ja nenää... Miksei lasta voisi illalla, huonollakaan ilmalla ottaa mukaan lenkille? Kunnon varusteet vaan, yleensä ne kelit haittaa enemmän aikuisia kuin lapsia : )

Mitähän muuta mun piti... Niin, jos tamperelaiset innostuu lähtemään marcelille, niin kyllä mäkin. Mun kyytiin mahtuisi kai yksi lapsi ja yksi laiha äiti takapenkille meidän tyttöjen väliin. Meillekin tosiaan saisi mielellään tulla, ollaan lähempänä Tamperetta, mutta en tiedä tuleeko tänne bussia ollenkaan.

FannyK

Vierailija
29/41 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin vastaan tähän. Tervehdys siis kaikille ja hyvää tulevaa syysmyrskyä, kohta pitäisi lähteä tuonne ulos mammajumppaa kohti puurtamaan, jesh!

Paska juttu OODI tuo tilanne sun töissä.. Tai sitten sun pomosi vaan yrittää varautua siihen, että jos teillä tulee vaikka tautikierre päiväkodin kanssa, niin saattaa kummasti olla töitä sulla kohta liikaakin. Kuten mun eräällä tutulla pääsi käymään ja sitä stressaa ihan liikaa ne tekemättömät työt, sen mies ei nimittäin voi jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin täiltänsä.

Tuli mieleen hehkuttaa sellaista että Miro osaa jo piirtää! En olisi uskonut, mutta kun otin mehiläisvahapalikan ja piirsin sillä paperille, ojensin sen mirolle niin hänhän matki täysin minua perässä! Ja piirsi sitten kaikilla liiduilla joita hänelle annoin. Eikä edes yrittänyt sutia muualle kuin paperiin.

Meillä myös pinsettiote toimii jo niin hienosti, että puolukat, mustikat ja rusinanpuolikkaat nousevat lautaselta suuhun ihan itse. Miro myös konttaa vauhdikkaasti ja kiipeilee sohvalle. Annoin kiivetä portaita niin viisi hujautti niin että hippulat vinkui ja sitten alkoi korkeus pelottaa! =)

Puhetta taasen ei meillä ole vielä minkään sanan muodossa tullut. Tosi vaikea kuvitella että oma lapsi kohta sanoisi jo jotain..

Mutta nyt pitää jo lähteä!

nemma&muksis 8,5 kk

Vierailija
30/41 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemma, ihan oikeaan pinoon kirjoitit, pinot on viikon mittaisia :).

Meillä takana hyviä öitä, vaikkakaan siitä ei pitäisi kirjoittaa -ensi yö mennee taas harakoille... Juhlat lähestyvät ja olen ihan innoissani, kiire taitaa tulla järjestelyissä (kuten aina) mutta mitäs siitä.

Nordenskjold, teen sitä sun halloumisalaattia, kiitos ohjeesta!

Eilen kiertelin kaupoissa katselemassa kaikkea Halloween-sälää ja täh, joulukoristeita on jo tullut myyntiin =)! Voi vitsit, tää joulu onkin ihan erilainen, nyt ollaan oikea perhe.

Marcel, oletko ehtinyt ajatella sopivaa ajankohtaa tapaamiselle?

FannyK, jos mut lasketaan hoikaksi niin mentäiskö mahd. samaa matkaa?

Jees, pukelo kaipaa maitoa, tarjoilen ->

KL.

Vierailija
31/41 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaankin olla Kaalilaatikon kans kerrankin yhtäaikaa koneen ääressä : ) En ole vielä pahemmin ehtinyt miettiä ajankohtaa mies on ollut reissussa kolme päivää putkeen ja molemmat tytsyt ovat olleet kotona. Kyllä täytyy antaa kaikki tunnustus yh-äideille kuinka he jaksavat. Mä olen ihan puhki no tänään toinen on onneksi tarhassa ja toinenkin meni päikkäreille (kera viiden hampaansa, nii' in niitä puhkesi kaksi lisää tällä viikolla). No siitä tapaamisesta ensi viikko taitaa tulla aika äkkiä? Silloin mulle kävisi ainoastaan torstai. Seuraavalla viikolla käy kaikki muut päivät paitsi keskiviikko.

Maitogallupista, meidä neiti on edelleen tississä kiinni : ( ei vain huoli pullosta maitoa. En jaksa lypsää ja olenkin tarjoillut korvikettä mutta reaktio on yök. Ajattelin siirtyä suoraan oikeaan maitoon, tiedän kyllä ettei sitä saisi vielä antaa eli älkää kivittäkö mua..mut toissa iltana annoin oikeaa maitoa lasista ja menekkiä olisi ollut aikalailla. Eli mä ajattelin kohta puolin aloitella pulloharjoitukset oikealla maidolla. Niin ja niin tyhmä olen, että opetan pullolle vielä tässä iässä vaikka nokkamukia kait ne suosittelevat.

Oodille niistä työasioista voin kuvitella tunteesi sillä itselleni tehtiin sama temppu kun esikoiselta palasin töihin. Silloinen esimieheni(lapsettomuudesta kärsivä nainen) kysyi kun sattumalta tavattiin puoli vuotta ennen töihin paluuta, että aiotko tehdä toisen....en vastannut mitään. Meni pari kuukautta ja hän soitti että olenko katsellut muita töitä vähän meni mulla monttu auki ai että miksi tietääkseni mulla on työpaikka. Seuraavaksi kuulen kuinka hän yrittää kovasti vakinaistaa sijaistani ja lopulta siinä onnistuu. Tuo nainen ei enää tuon ihme soiton jälkeen suostunut keskustelemaan tulevista tehtävistäni soittopyynnöistäni huolimatta. Tilanne kärjistyikin aikalailla kun palasin töihin, siinä oli meidän henkilöstöosastokin välejä setvimässä. Meillä onneksi tulee niin usein organisaatiomuutoksia että pääsinkin tuosta ämmästä eroon..ja mainittakoon nyt, että hänellä oli vähän ongelmia muidenkin kanssa, ei toimi enää esimiestehtävissä eikä meidän organisaatiossa. Töitä alun ongelmien jälkeen kuitenkin riitti enemmän kuin tarpeeksi.

Nythän mulla on se tilanne, että sijainen otettiin jo etukäteen vakkariksi kun sanoin jääväni hoitovapaalle. Oma pomoni olisi halunnut ottaa vuokratyövoimaa mutta hänen pomonsa taas oli sitä mieltä että kun olen niin kauna poissa on parempi ottaa vakkari...no ottivat sitten miehen eipähän ainakaan jää äitiyslomalle. Nykyinen esimies on kyllä ihan toista luokkaa on pitänyt yhteyttä koko äippäloman ajan. Meillä tosin on taas organisaatiomuutokset menossa ja pomo vaihtuu. Eikä ole edes takuuta onko tuleva pomo edes Suomessa. Jotenkin sitä on vain muuttunut itse etten pahemmin jaksa stressata tulevaa.

Mitähän muuta mun piti kirjoitella..äh ei nyt muista, palilen kun olen saanut päähäni mitä mulla muka oli asiaa.

Marcel

Vierailija
32/41 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava sade. Me pysymme koko viikonlopun neljän seinän sisällä, ollaan rauhassa ja nautitaan toistemme seurasta. On ollut niin kovaa menoa viime aikoina jotta nyt on aika rauhoittua. Onneksi tytöt ei ole reagoineet mitenkään kiireeseen.

Marcel: Ei sinua tuomita tavalliseen maitoon siirtymisessä. Inkeri saa jo luomumaitoa =) Aloitin hiljakseen ja nyt ollaan siirrytty ihan kokonaan luomumaitoon. Mitään ongelmia ei ole ollut.

Inkerillä oli maanataina lääkärineuvola. Kovasti oli tyttö taas kasvanut (11,6kg ja 72,5cm). Lääkäri ei meinannut ensin uskoa, että Inkulla tulee jo sanoja, mutta kun neiti alkoi jutteleen niin johan epäilykset katosivat. Kovasti kehui hyväntuuliseksi ja sitähän Inkeri on oikeastaan koko ajan. Odotan kauhulla, että millon meillä alkaa yöheräilyt kun ei niitä tähän mennessä ole oikeastaan ollut yhtään. Inkeri selvästi rakastaa nukkumista!

KL: Minäkin huomasin joulukoristeet kun pyörin kaupungilla. Joko niitä nyt on myynnissä?? Minusta jouluun on vaikka kuinka paljon vielä aikaa, mutta taidan huijata vain itseäni.

Mitkä on teidän vaavien ehdottomia hitti leluja? On varmaan ollt puhettakin. mutta kysympä nyt uudelleen. Inkeri rakasta kirjoja!!! Hän oikeen tärisee ja hihkuu innosta kun kirja otetaan esiin. Osottelee sormella kuvia ja odottaa, että hänelle kerrotaan mitä kuvassa on sitten koittaa toistaa saman perässä. Saatamme istua lukemassa tunninkin putkeen. Toinen suosikki on keittiön laatikot ja niissä olevat tavarat :)

Nyt Rinkeli heräsi...

Birdy ja " lukutoukka" Inkeri

Vierailija
33/41 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Tästä duuniasiastani vielä, että olen ihan 100% varma, että se meidän tj (mun esimies) on laskeskellut, että jään kohta uudelle äitiyslomalle -tulinhan jo raskaaksi koeajalla kun tonne nykyiseen putiikkiin siirryin. Että varmaan sen takiakin haluaa pitää sen sijaiseni. Mä olen päättänyt, että yritän olla sillai teennäisen kiireinen... että vaikka töitä ei juuri olisikaan (no, on siellä toki jotain tekemistä, ettei ihan tartte hoo-moilasena seisoskella) niin olen muka tosi kiireinen. Siis siihen asti, että saan uuden duunin. Onpa ainakin parempi palkka, vaikka duunit vähenee puolella -passaahan se näinkin?

Eilen käytiin jättämässä se vaunutilaus. Saadaan meidän upouudet Scooterit näillä näkymin 1.12. -en malttais odottaa. Olen jo käynyt netissä ihailemassa kuvia... pakkohan se ilo on jostain ottaa? Varsinkin kun on niiiin loppukuu, jos tiedätte sanonnan? Tää lokakuun loppu on kyllä semmoinen talouskriisi meillä, että ei paljoa naurata. Pitäis keksiä tekemistä, mihin ei mee senttiäkään rahaa. Onneksi sitten loppuvuodesta taloustilanne helpottaa ja pääsen vihdoin shoppailemaan vaatteita myös itselleni ja päästään ehkä jonnekin reisuunkin, vaikka risteilylle :-) -joulureissumme Roomaan peruuntui. Mies kun vaihtaa duunia, niin sillähän ei ole välipäivinä vapaata vaan joutuu olemaan duunissa. No, mä lomailen Simpun kanssa välipäivät kesälomalla -taidamme käyttää ajan alessa juoksemiseen... uusien rattaiden kanssa, heko heko!

Hei... kysäisenpä pk-seutulaisilta, että vieläkö on nemma, baby2006 &co intoa treffata? Pitäiskö treffata jonkun kotona? Kun ei meitä kuitenkaan montaa ole, niin sais naapukat sitten vapaasti suhata lattialla. Mitä olette mieltä? Meille vois ehdottomasti tulla -ja saa tullakin- täällä tosin suhaa kaksi isoa koiraa, mutta voimme parkkeerata esim. yläkertaan, jonne koirilla ei ole pääsyä. Laitelkaahan mielipidettänne. Tai laittaa koirat eteiseen aidan taakse, niin sitten on alakerta käytössä.

Eipä sen kummempia. Syysmyrskyä odotellaan -taidamme lähteä Simpun kanssa lounalle ja kävelylle kun kaatosateessa tuntuu olevan tauko justiinsa nyt.

Vierailija
34/41 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa jos tulee kunnon myrsky! =) Jos uskallan niin aion mennä ulos ottamaan myrskyisiä valokuvia! =)

Onnin lempileluja on ne pilttipurkin kannet. Pallolla myös tykkää leikkiä. Onni tökkää sen vauhtiin ja konttaa itse perään. Ihania on myös kaikki tavarat mistä kuuluu kolinaa ja räminää ja saa hakata niitä. Ja ne keittiön vetolaatikot on myös in.

Ai niin, paras " lelu" meinas unohtua! Pölynimuri! Se on ihan ehdoton ykkönen! =) Onni roikkuu siinä kaksin käsin, kun imuroin. Ja hiukset hulmuaa pystyssä, kun se ilmavirta puhaltaa siitä suoraan kasvoille...

Ostettiin eilen Onnille se hyppykiikku. Ja herra O ei tykkää siitä yhtään.

Sitten ostettiin myös liesisuoja, koska Onnin pikku kätöset ylettää jo niihin säätönappuloihin. Ja minä en takuulla muista vahdata sitä, että onko levyt päällä vai ei.

Onnikin osaa nousta portaita ylös! Nyt vaan odotan, että milloin saadaan ne portit noihin portaisiin...

Meilläkään ei vielä sanoja tule mutta Onni matkii kaikkia kiljahduksia. Vuoronperään täällä sitten kiljahdellaan. =) Onneksi asutaan omakotitalossa ;-) Onni myös ymmärtää sanoja esim. missä kukka, niin Onni alkaa heti katsomaan kukkaa. Tosin ymmärrys ja muisti on valikoiva, nyt ei puhettakaan, että herra muistaisi mitä tarkoittaa EI, kun kissankupille on matka! Arrgh! Minusta se on niiiin oksettavaa, kun Onni käy uittamassa sormiaan siellä kissan vesiastiassa ja sen jälkeen laittaa ne suuhunsa! Yök!

Täytyypäs lähteä lisäämään takkaan puita niin tarkenee illalla jos vaikka sähköt katkee! =)

Kumppari&Onni

Vierailija
35/41 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ei ole myrskystä tietoakaan, hieman vaan vettä ripottelee mutta eiköhän se myräkkäkin tänne tule. Tallinnassa päivällä jo kuulemma tuuli niin ettei meinannut käveleen pystyä, näin infosi pikkusysterini joka on jumissa siellä kun laivat eivät kulje, voi toista!

Vilma, joka vasta kuukausi sitten oppi ryömimään, näytti että ylöspäin on tekevän mieli. Päivän treenailtuaan polvilta nousua, nousee nyt jaloilleen tukea vasten - lentääkseen kohta selälleen ja itkujen jälkeen uusi yritys *huokaus* Viime yönä vielä puoli yhden aikaan pinnasängyssään treenaili...ja arvatkaas vaan oliko meillä kaapissa yhtään maitoa/velliä? Eipä tietenkään eikä pelkkä rintamaito enää riitä rauhoittamaan, joten jälleen hieman väsyttää (tilasin muuten Mental Wearilta Äiti on vähän väsynyt paidan, sopii hyvin fiilikseen). Mutta toki olen myös hurjan ylpeä jälkikasvustani :-)

Ja vuorossa parisuhdemarinaa. Mies aloitti uudessa duunissa tällä viikolla, ja on nyt joka ilta ollut about kuuteen asti töissä. Sen lisäksi hän iltaopiskelee ja päätti vielä mennä taloyhtiön hallitukseen (meillä on iso remppa meneillään, joten hallitus kokoontunee melko usein). Ja tähän päälle harrastuksina sähly ja golf, joten varmaan arvaattekin, kuka tällä hetkellä hoitaa lapsenhoidon meidän taloudessa. Ärsyttävää! Kun toinen tulee töistä kotiin, on hän tietty väsynyt eikä jaksa juurikaan olla neitokaisen kanssa. Tietty ymmärrän, että on rankkaa aloittaa uudessa paikassa ja uudessa hommassa, mutta silti on vähän pinna kireällä. Taidankin tilata viinipullon iltalohdukkeeksi...

Oodi ja muut pklaiset, olis kyllä kiva taas nähdä! Mulla on auto käytössä ti ja ke, joten silloin pääsen mihin vaan mutta normaalisti oon yleisten kulkuneuvojen varassa. Meille voi myös tulla (kylppäriremppa alkaa lähitulevaisuudessa muttei vielä) ja me asutaan junaradan ja monien bussiyhteyksien varressa. Meillä oli kyllä vedet poikki tällä viikolla kolmena päivänä mutta kyseessä oli kuulemma (ja toivottavasti) vaan joku poikkeus kun tehtiin vesisulkua.

No jopas tuli pitkä stoori,

viikonloppuja!

baby ja neiti 8,5 kk

Vierailija
36/41 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viestissä odotin syysmyskyä :D pieni kirjoitushäriö ;-)

Meillä ei oo tietookaan siitä myrskystä! Ja minä, kun sitä niin odotin...

Kyllä on ollut taas vilkas päivä Onnin suhteen. Miten se ehtiikin JOKA paikkaan?! Kissankupit on olleet sen sata kertaa nurin. Sitten se löysi takkahuoneesta jonkun tuohenpalasen minkä oli laittanut suuhunsa ja meinasi sitten siihen tukehtua! Oksennus ihan tuli, kun niin kakoi... :( Ja sitten se oli kuistilla isänsä sylissä semmoisessa katosta riippuvassa korituolissa niin eiköhän se rymähtänyt alas koko tuoli! Miestä osui nenään se koukku ja siitä tuli verta. Onnilla oli onneksi onnea matkassa eikä se loukkaantunut siinä rytäkässä!

Illalla O sitten taas pissas lattialle ja ajattelin siinä samalla sitten mopata lattioita enemmänkin. No Onnihan reippaana poikana kerkes nuoleskelemaan sitä sankkoa mihin olin laittanut Tolua! :-/ Kaikenlaista sitä sattuu ja tapahtuu..

No minäpäs jatkan sitä syysmyRskyn odottelua! =)

Kumppari

Vierailija
37/41 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo oli tänä aamuna armelias. Meni nukkumaan illalla klo 19.30 ja nukkui ilman yhtään heräämistä klo 8 asti. Eli 12,5h unta!!! Ollaan siis saatu nukuttua koko sakki kunnon unet. Kerran kyllä piti herätä päästämään koiranpentu ulos pissalle -mutta mies heräsi enivei kun kävi vessassa niin ei erikseen herätty koiran takia. No aamulla sit mies nousi ja mä sain jäädä makoilemaan. Olinkin eilen aikasta väsynyt Leon kanssa niin nukuin ja makoilin melkein klo 11 asti. Ihanaa.

Nyt justiinsa on mies ulkona vaunuilemassa ja otti toisen koiran mukaan. Saas nähdä meneekö Leo vaunuihin unille. Se ei ole nukkunut vaunuissa päikkäreitä aikoihin.

Mitään erityistä ei ole suunnitelmissa viikonlopulle. Pitäis varmaan vähän haravoida -pihatalkoot on ensi la, mutta meidän pihalla on ainakin jo niin tolkuton lehtivuori, että menee koko talkoopäivä sen haravoimiseen, jos ei vähän tee etukäteistöitä. Ensi viikonloppuna onkin sitten meidän Dannyn (se nöffipentu) ensimmäinen näyttely. Pentunäyttely Kaapelitehtaalla. Saas nähdä, mitä tuomarit siitä tykkää. Se on kyllä niin karmeassa kasvuvaiheessa, ettei se ainakaan mikään kovin kaunis ole rakenteellisesti -no, ei kai pentunäyttelyssä oikein mikään iso rotu ole parhaimmillaan :-)

Baby2006 laitatko mulle meiliä meidän koirameiliin: sessut@vardo.net niin sovitaan niistä treffeistä. Samaan osoitteeseen vois muutkin pk-seutulaiset meilata, jotka on innokkaita tulemaan " kotitreffeille" . Mä voin toimia organisaattorina.

Mietin, että joulukuussahan pitäisi järjestää sitten pikkujoulut! Ajatelkaa helmet, me ollaan virtuaalisesti tunnettu jo 1,5vuotta! Pitäis oikeesti järjestää joku kokoontuminen tyyliin Hämeenlinnaan kun täällä on iso porukka pk-seudulta ja iso porukka Tampereen seudulta ja tavata... no, se taitaa olla vaikea organisoida?

Jeps, nyt lähden metsästämään aamupalaa.

Vierailija
38/41 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se viikko hurahtaa ettei kerkeä mukana pysyä.

Just käytiin ulkona taaperokärryllä ajelemassa, aika lenkin tyttö käveli, räkä vaan valui nenästä kun tuuli suoraan naamaan. Posket sai terveen punan, viime aikoina kun on tuota vettä tullut enemmän ja vähemmän niin naamat valkoisina ollaan sisällä istuttu. Mua kun ei vesisateella saa ulos millään.

Kuka on tehnyt halloumsalaattia, minäkin haluun ohjeen!!SAANKO??? Mä niin tykkään juustoista ja salaatissa ne on kiva lisä. Jo alkaa vesi valumaan suupielistä.

Mun töihin lähtö on nyt sitten katkolla, lekuri kirjotti saikkua jo tonne marraskuun loppuun, pitänee soittaa kelalle et miten mun raha-asiat sit menee. Mulla on ihan karmeita mielitekoja jo nyt, mä syön ihan himona ja sit ennen nukkumaan menoo käyn laattaamassa kaikki ulos :)) jopas on ihanaa!!!

Dunsku on oppinut ruokailun lomassa huutamaan eipää eipää ja vetää sit eipää kaksin käsin naamaan. ei juuri murusia tipu enää lattialle. Sit välillä tarkistaa olenko paikalla(istun vieressä) kysymällä äiti? ja hymyilee päälle. Eka hammas on nyt ihan ikenen pinnassa, ehkä jo ens viikolla meillekkin tulee hammas!!!

nyt näyttäs uni maistuvan meille molemmille, eli vaakatasoon.

kuumetta ja Dunsku ja rv 8+2

Vierailija
39/41 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kävin oikein rannassa lasten kanssa myrskyä etsimässä, mutta ei sitä löytynyt. Tuuli kyllä aika kovaa tuolla ihan rannassa, mutta esim. meidän kadulla ei yhtään. Mä oon nyt laittanut parina päivänä Helmille jo toppahaalarin päälle, kun en jaksaisi välikausihaalarin alle pukea montaa kerrosta vaatetta. ja toi meidän toppahaalari (käytettynä ostettu Reimatec) on kuulemma kerran pesty (toivottavasti ei enempää), joten siitä on vanu jo vähän littaantunut, eikä ole mikään maailman lämpöisin haalari. Mitäköhän tytölle pukee päälle sitten -15 ilmoilla??? Vaikka eihän nämä pienet saisi silloin edes ulkoilla (pakkasraja on vissiin -10), mutta koska me käydään esikoisen kanssa kuitenkin joka päivä puistossa, niin Helmi kulkee siellä ilmalla kuin ilmalla mukana. No, eihän se rattaissa palele, kun sinne saa taljat, makuupussit ja peitot, mutta maassa voi tulla kovilla pakkasilla kylmä.

Helmillähän on parin viikon ajan päiväunet ollut tosi huonoja, mutta nyt kun on 3 päivänä nukkunut poikkeuksellisesti ekat unet niin pitkät kuin nukuttaa (to oltiin kylässä ja nukkui siellä pihalla, eilen kotona omassa sängyssään ja tänään myös kotona), niin on nukkunut 2 h joka kerta. Ja iltapäivällä sitten sen 30 min, mutta tolla tavalla noi unet riittää. Normaalisti kun me ollaan aamupäivällä puistossa ja Helmi nukkuu siellä, niin saa nukkua vain sen ajan, kun me siellä ollaan (+matkat, jos ei silloin herää), joten ehtii nukkua max 1,5 h, koska en jaksa nyt sateella olla puistossa kauempaa. Pitää vissiin kehitellä joku uusi päivärytmi, että Helmi saisi nukuttua tarpeeksi. Mutta kun on toi poikakin tossa ja hänen puistokaverit ja ruokailut yms. niin ei voi ihan pelkästään Helmin mukaan mennä. Ikävä kyllä.

Arvatkaa mitä!? Me lähdetään illalla miehen kanssa bilettämään! Mun äiti tulee meille yöksi, mutta lähdetään vasta, kun olen illalla imettänyt Helmin ja laitettu tyttö nukkumaan. Eikä varmaan kovin myöhään jakseta valvoa, mutta joka tapauksessa mennään ravintolaan edes muutamaksi tunniksi ja minäkin aion juoda. Olen kuitenkin niin krapula-kammoinen, etten uskalla kovin montaa siideriä tms. juoda näin ekalla kerralla. Mulla ei ole enää mitään muistikuvaa, milloin olen viimeksi juonut enemmän kuin yhden siderin tms. Varmaan joskus 2 vuotta sitten... Onneksi mun äiti on täällä yön ja hoitaa lapset huomenna aamulla, joten saadaan miehen kanssa molemmat nukkua aamulla pitkään (mitä nyt mä imetän Helmiä muutaman kerran yöllä ja aamulla).

Nyt pitää alkaa lukemaan pojalle ja Helmin unien ja lounaan jälkeen lähdetään vasta puistoon. Siellä on ihanan aurinkoista, vaikkakin kylmä. Iltapäivällä aion mennä vielä punttikselle.

T:Fassiloora ja Helmi (8 kk)

PS. Laitan sulle Oodi meiliä kunhan ehdin. Me ainakin voidaan tulla koti-treffeille, jos päästään sinne helposti julkisilla ja voin ottaa ton 3-v:n mukaan.

Vierailija
40/41 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman pakkasta ja aurinko paistaa. :)

Onni nukkuu sisällä joten ei taideta ihan heti pihalle päästä.

Fassiloora : Oliko mukava ilta? :)

Minä haaveilen, että jos pääsis yksin Ouluun kaverini luo yökylään niin vois käydä ravintolassa syömässä " pitkän kaavan mukaan" . Ja sais nukkua yhden yön rauhassa. Ei vaan taida olla mahdollista ainakaan pariin viikkoon...

Kylläpäs on tylsää. Jaksaiskohan tuota alkaa vaikka leipomaan jotain...

Kumppari & uinuva Onni