>***<<<ELOISIEN ALKUVIIKKO ma-ti>>>***<
Huomenta ja maanantaita kaikille!
Täällä poika sylissä yksikätisesti koitan kirjoittaa, kun pimeässä huoneessa kuuluu; höö,göö ja ae ee... Taas on tämä ukko päättänyt valvottaa äitiä. Tuttia lotkutetaan siihen malliin, että kuuluu naapuriin asti, vaik 120ml on juuri äidinmaitoa masuun vedetty. Viime yöt on päätetty pikku-päällikön toimesta et nukkumaan meno aika on klo 2-4 yöllä. Minkäs teet ku päivällä nukkuu eikä herää vikka taivas tippuis niskaan ja yöllä silmät suurina napittaa ja hymyilee tutin välistä.
Tänään eka kertaa suihkutin pojan ja se oli yllättävän helppoa, varsinkin ku mies riisui, kuivasi ja puki hänet ja sain jäädä itse suihkuun rauhassa sen jälkeen. :) Kiitos vain kaikille rohkaisusta vauvan suihkutteluun. Suihkussa oli pikku-miehellä ihan huuli pyöreenä - oli hauska seurata jännittyneitä ja tyytyväisiä ilmeitä. Täytyykin alkaa harrastamaan yhteisiä suihkutuksia kylpyjen lisäksi. Kylvetys 1-2krt viikossa on kuitenkin ihan kivaa, kun näyttää nauttivan pikkuinen vedestä.
TEIPPI; Kiva oli kuulla et myös taustailet, kuten mäkin enimmäkseen. Ei sitä vain jaksa aina kirjottaa kun väsyneenä lukee pinot. Oletko muuten tulossa joulukuun tapaamiseen?
K.H.P. laitellaa asuinpaikoista ym. yksityisistä tiedoista mailia vaikka. Mulle voit laittaa osoitteeseen villainen@gmail.com mailia. Voidaa sopia siitä mahdollisesta joulukuun tapaamiseen menosta jne. :o)
Villa ja 6viikkoinen poju
Kommentit (59)
juhlat olivat mukavat, pidettiin meillä kotona. vieraat viihtyivät hyvin ja leipomuksetkin maistuivat. tyttötriomme nuorin jäsen sai nimen Elisa.
tuntuu että viikonloppu meni jotenkin ihan ohi, tai siis juhlat kyllä olivat mieleenpainuvat mutta aika ennen sitä eli lauantain siivous ja sunnuntain aamupäivän valmistelut menivät todellakin aivan siivillä. nyt voi huokaista hyvillä mielin ja asettua arkeen ennenkuin joulu jälleen saapuu...
TAPAAMISESTA ollut puhetta, minulle sopii parhaiten aamupäivä mutta ei tuo iltapäiväkään ole poissuljettu, vaatii vaan hiukan järjestelyä. yritän ihan tosissaan päästä seuraavaan tapaamiseen mukaan!
nyt ei muuta, pitää ehtiä vielä parissa paikassa surhvaamaan ennenkuin kesimmäinen herää päikkäreiltä. mukavaa päivänjatkoa kaikille täältä sateiselta vantaalta!
t.tuuli ja Elisa 2kk ja risat
IKARUKSELLE isot onnittelut naimisiinmenon johdosta!
TAPAAMISESTA, minusta tuo pumpulin ehdotus on ihan hyvä. mulle siis ainakin sopii aikojen vaihtelu. ja ois ihan reilua pitkänmatkalaisillekin. minusta on upeaa että jaksatte tulla tapaamisiin pidemmältäkin matkalta!
Tuo kuulostaa järkevältä ehdotukselta. Ei meillekään iltapäivät poissuljettuja vaihtoehtoja ole.
Kiitos vielä kerran kannustuksestasi, Pumpuli! Taidan yrittää tulla marraskuun tapaamiseen ja joulukuunkin, ellemme ole silloin juuri hääpäivän vietossa.
voisihan varmaan jonkun ajankohdan sopia myöhäisemmäksi iltapäiväksi. " Illemmalla" tarkoitin lähinnä esim 15-18 välillä ym, jos monilla on päiväunet 12-15 välillä. Eli vois olla joku tapaaminen varmaan myöhemmin iltapäivällä mikäli monille se sopisi? Toiset voi olla tosiaan vaikka aamupäivällä, jonne itse en näillä näkymin pääse. :)
Villa taas
Moikka!
Täällä yksi flunssainen mamma, onneksi vauva ei ole tullut kipeäksi. Meillä samantapainen tilanne kuin Pepperillä, yöt ovat vajaan viikon ajan olleet katkonaisempia. Juuri kun olen hehkuttanut, että yhdellä syötöllä menee yöt, niin nyt täytyy taas imettää parin, kolmen tunnin välein myös yöllä.
Olen ollut viime aikoina mieli maassa, kun äskettäin oli isotädin hautajaiset. Hän oli sellainen sukulainen, jonka kanssa pidin yhteyttä, vaikka asuikin kaukana. Hän oli vanha, mutta loppuun asti pirteä ja menevä, ajan tasalla maailman menosta. Kun viimeisen kerran tapasimme heinäkuussa, halasimme erotessa ja sanoin jotain että " kun seuraavaksi nähdään, meitä on kolme." Ikävä kyllä hän ei ehtinyt vauvaa näkemään, joutui pian vauvan synnyttyä sairaalaan, jossa oli elämänsä viimeisen kuukauden. Minusta tuntuu kamalalta sekin, että hänen kaunis kotinsa hajotetaan, asunto myydään ja tavarat menevät mikä minnekin.
Sitten jotain iloisempia aiheita. Kiva kun olen päässyt kantoliinailusta jyvälle, käytiin kaupassa vauvan kanssa kahdestaan ja hän nukkui tyytyväisenä liinassa kun minä tein ostoksia. Sääli, että nyt liinailu ulkona alkaa olla tosi hankalaa, kun molemmille pitäisi pukea paljon.
Saimme lainaksi videokameran, olemme kuvanneet vauvan ihania hymyjä ja ääntelyitä. Miehen kanssa vitsailtiin, että kuvataan puolen tunnin pätkä nukkuvaa vauvaa. Sitten näytetään filmi kaikille, ketä tulee meille kylään ja kommentoidaan: " katsokaa, miten söpö hän on." ja " Näittekö, tuossa kohtaa hän liikahti, kelataanko takaisinpäin." Pientä ironiaa ylpeistä vanhemmista. Mutta on ne oman vauvan tekemiset ainakin vielä niin ihmeellisiä...
Nimistä: Paljastetaan nyt, että meidän tytöstä tuli Olivia. Tykästyin nimeen odotusaikana ja se oli jo sairaalassa käytössä. Minulla odotusajan himona oli oliivit. Olivian 3-v serkkupoika oli kysynyt, koska Oliivi tulee kylään. Itsekin joskus sanon: mitäs äidin pikku oliivi tms. Hänen toinen etunimensä on sama kuin minun ja oman äitini 2. nimi. Olen jo pikkutyttönä ajatellut, että jos saan joskus tytön, jatkan tuota toisen nimen perinnettä. Kolmas nimi on mummon sukupuusta. Aika pitkä nimi tuli, kun on 3 etunimeä, mutta en halunnut jättää niistä mitään pois. Hienoa, kun vauva sai oman kelakortin!
Eipä tässä muuta, nyt välipalalle kun vauva vielä nukkuu.
Maarit & Olivia
jaksuja,tiiän miltä tuntuu menettää joku läheinen!!! mun isän kuolemasta ku on vasta 5kk :' ( välillä tulee kova ikävä ja itkusta ei meinaa loppua tulla,mut ajan kanssa helpottaa. ja aina läheiset elää sydämessä :) <3
Mantse: osaanotot menetyksen johdosta ja voimia.
Onnittelut kaikille avioituneille ja pikaista paranemista sairastuneille. Olin tänään jälkitarkastuksessa ja tuntui, että ei olisi ollut vuosikausiin kaupungilla yksinään. Olin ekaa kertaa bussissakin sen jälkeen, kun vauva on syntynyt. Tuntui, että olisi ollut jotain tärkeää asiaa kaupunkiin, kun matkusti työhönmenijöiden joukossa. Tarkastuksessa kaikki ok ja saan kuulemma aloittaa normaalin elämän. Mielestäni olen sen jo aloittanut.
Rintojen iho on edelleen täysin rikki. Lääkäri sanoi, että mitään rintatulehdusta ei ole, mutta iho on tulehtunut. Sain antibioottikuurin ja välillä pitää antaa korviketta pullosta, että tissit lepäävät. Kokonaan imetystä ei tarvitse katkaista paranemisen ajaksi. Kyllä osaavatkin olla kipeät nämä rinnat.
Ostin myös vauvalle unipussin. Pyörii sen verran vauhdikkaasti, että peitto ei kyllä oikein pysy päällä. Saas nähdä miten vauva siinä viihtyy. Ajattelin samaa kuin Pepper, että uskaltaako sitä tapamisiin näin uutena tuppautua, mutta viesteistänne sain mukavan kuvan, että kaikki ovat tervetulleita.
Oltiin eilen mummin luona syömässä. Mummi halusi välttämättä riisua ulkovaatteita ja taputella nukkuvaa lasta ja siihenhän se sitten heräsi. Huutoa jatkui ja nukkumaan saatiin vasta klo 22. Kyllä oli vauva väsynyt.
Ajattelin aloittaa kiinteiden antamisen myös n. 4 kk ikäisenä, mikäli vaan vauva niitä suostuu/pystyy syömään.
Nyt menen lukemaan lehteä, ennen kuin tyttö taas herää tomerana vaatimaan tissiä :)
t. Lillefi ja Stella 8 vko
KANNATAN myös pumpulin ehdotusta tapaamisaikojen muuntelusta. Mulla on itsellä tuon keskimmäisen haku hoidosta 13-15 välillä (hoitoaika 6h), joten mulle paremmin sopivat aamupäivät. Mutta toisaalta voin pitää tytön pois hoidosta ja ottaa mukaan iltapäivätapaamiseen. Hän kun on jo sen verran iso, että ei aiheuta yleensä mitään kauhua ja kaaosta ;) Ja joulukuussa mun mies on lomalla, joten silloin on periaatteessa ihan sama miten tapaaminen on.
Kiitos kaikille, jotka niin ihanasti " otatte" mukaan tapaamiseen meitä vielä kasvottomia:) Nyt kyllä on pakko pysyä terveenä, jotta pääsisin ensi viikon perjantain tapaamiseen. Eikös se marraskuun tapaaminen ole jo ensi perjantaina? Hui, meneepä aika nopeaan. Pienimmätkin elokuiset täyttää pian jo 2 kk!
NIMISTÄ piti kommentoida. Olivia ja Linnea ovat molemmat mun suosikkinimiä. Meillä on molemmat nimet käytössä, tosin eivät kutsumaniminä.
Jamssa + tytsy 9vk
jos kerran sinäkin yrität tulla ensi viikon tapaamiseen ja minä myös, niin onpahan joukossa ainakin kaksi sellaista, jotka ovat muille vielä " kasvottomia" :).
Mantselle osaanotto! Meillä miehen mummi nukkui pois tuossa odotusaikana ja se oli aika kova pala kaikille.
Kaikki vaan rohkeasti mukaan tapaamisiin, ihanaa nähdä teitä! Mikäs sen mukavampaa kuin tavata ihmisiä, joilla on samanlainen tilanne elämässä. Minua jännitti ensimmäisellä kerralla ihan hurjasti...Mitään kuppikunta-meininkiä ei ole, kaikki mahtuvat joukkoon Eloisten! Mainoksen sanoi peukuttaen: Rohkeutta pappa tai siis mamma!
Pumpuli:Laitan pinon!
Ja taas mennään...
Ope ja Vimppa
noin 3kk ja katkoöitä: Meillä tyttö n. 2,5 kuukautta on myös alkanut pysymään enemmän hereillä ja yösyöminenkin ollut hiljattain usein 3 tunnin välein eli aikaisempaa useammin. Viihdytystä tosiaan enemmän tuntuu tarvitsevan minkä takia enää ei voikaan niin paljon tehdä omia juttuja kuten lukea kirjoja tms. Kun mulla on vaan tää yks neiti ;) Siis samaa tosiaan kuin pepper ja myrykö kirjoitteli
pepper ja jamssa ja muut tervetuloa tapaamisiin! Ei tullut itsekään juteltua kaikkien kanssa vielä, mutta kyllähän sitä ehtii tutustua pikkuhiljaa :) Siis mukaan vaan...
TAPAAMISAJAT: pumpuli: Ajat on passelit just tollasta kuviota olisin mäkin ehdottanut! Nää äitivauvajutut sopii mulle ainakin mieluummin päiväsaikaan, koska vauva yleensä itkee ja syö usein illalla..Niin ja mieskin tulee illalla kotia meille juttelemaan mutta päiväsaikaan ei ole yleensä sitä aikuisseuraa. Niin ja illalla tulee salkkaritkin töllöstä ;) heh
KIINTEISTÄ: Meidän tyttö on kasvanut pienestä syntymäpainosta riippumatta niin hyvin keskikäyrälle että en varmaan pidä kiirettä kiinteiden aloituksessa. 5 kuukauden iässä olisi ajatuksena aloittaa maistelu, jos ei tule mitään ongelmia ennen sitä ikää imetyksessä niin sitten olisi siihen puoleen vuoteen mennessä oppinut jotain jo syömään.
ARVATKAA MIKÄ ON KIVAA TAPAAMISEN JÄLKEEN?
Se että osaa paremmin yhdistää nimimerkin ihmiseen. Ettei mene silleen nimimerkkiviidakossa ihan sekaisin ;)
¨
ONNEA pikku_ruu ja ikarus naimisinmenon johdosta ja toivottavasti pikku_ruulla on tärpännyt :) Sittenhän voit jo pian palata taas odotus palstalle tämän palstan lisäksi...HUI.
VAATETUSTA LENKILLÄ JOKU KYSYI: Meillä oli tänään ihan sopivasti sisävaatteet eli t-paita, huppari, puolihousut ja sen päällä fleece haalari ja pipo. Sitten oli äippäpakkauksen makuupussi kovassa vaunukopassa auki ja vaunun päällipeite kii. Ja niskastahan sitä lämpöä kantsii testaa.
Linnea ja Olivia : Söpöjä nimiä tytöille tänään paljastettiin
Mantse: osanotot
Myry ja Pepper: Kiitos Myry minunkin puolestani kitinä-kommentista. Meidänkin pienestä kohta 3 kk päivänpaisteesta on tullut aikamoinen kitisijä. Tosi paljon tarvitsee seurustelua. Eniten harmittaa kun väsyttää mutta ei malttaisi millään käydä nukkumaan päiväunille. Onneksi vielä käy yöunille kitisemättä. Jotenkin tuntuu että syökin jo niin paljon, päikkäreiltä tullessa vaippa on aina ihan täynnä.
Pikkuruu ja Ikarus; onnea, onnea, Rouvat !
Kylvetys: kerran viikossa kylvetään, pitäisi varmaan kanssa kokeilla tuota suihkua kun siitä niin moni tykkää.
D-vitamiini: Jekovittia annetaan silloin kuin muistetaan, useimmiten muistetaan mutta väliin jää päivä pari. Meillä kun käytössä jo suurimmaksi osaksi Nan.
NimiG: ensimmäinen nimi keksittiin ja toinen nimi on isoisäni äidin nimi. Tosin tuo suvun nimi olisi varmasti ollut muutenkin meidän valinta, sattui vaan löytymään suvustakin.
K.h.p: vaihdan vaipan vasta aamulla (paitsi tietty kakkavaipan vaihdan) mutta alkaa olla aamuisin jo niin täynnä pissaa ettei enempää mahdu. Täytyy varmaan alkaa vaihtamaan aamuyöstä tai sitten alkaa antamaan iltavelliä¿Pullolla meilläkin mennään, rintamaitoa saan pumpattua enää nimeksi ja sekin vähä taitaa aiheuttaa ilmavaivoja.
Kiinteät: odotan sinisilmäisenä kiinteiden aloittamista. Sinisilmäisenä siinä mielessä ettei se aina kait sujukaan ihan niin vaan että lusikkaa suuhun ja nam nam. Niin kuin Jamssa ja kertoi että vaikeuksia voi olla.
Kuolaamisesta: meidän vauva kuolaa ihan kauhesti, paidat ihan märkänä, mites muilla ?
Calathea ja Elo22: minulla ei ole kuin yksi lapsi joten sympatiat sinne, neuvoja en osaa antaa mutta toivottavasti esikoinen pian lopettaa ¿kiusaamisen¿.
Jaksamisia Mantselle.
Tapaamisesta: minäkin vielä joku kerta uskaltaudun joukkoonne, haluaisin kovasti tavata teidät. Olen vaan niin arka ajamaan sinne pääkaupunkiin omalla autolla joten taitaa jäädä vaihtoehdot julkisiin kulkuneuvoihin.
t. Hanhikki
Nyt jos poika herää niin..
Olen jo Niin Monta Kertaa yrittänyt kirjoittaa ja aina tulee jotain muuta!Pinotkin on niin pitkiä että niittenkin läpi kahlaaminen vie aikaa..
Onnea rouvittuneille! mekin ollaan nyt puhuttu naimisiin menosta, itsestään selvää se on ollut aina, mutta nyt jo vähän ollaan mietitty ajankohtaa jne.. Ihan mukava ajatus täytyy myöntää:)
Onnea plussautuneille ja sitä toivoville! Itse en kyllä mitenkään vielä haluaisi plussata ja kumi-ukon kanssa leikitäänkin ahkerasti. Kortsujenkin ostosta on tullu hauskaa kun samassa pinossa on vaipat, liivinsuojukset, kosteuspyyhkeet ja tuttelit; kassaneitien ilme on hyvinkin ymmärtäväinen:D. Yks ilta tossa ukolle tihrustinkin kuinka kamalaa olis kuulla että Eemeli jäis meidän ainokaiseksi..Aikansa kuunneltuaan ukko totesi että miltä sitten jos kuulisit että olet taas raskaana.. Itkun seasta totesin että se olis melkein yhtä kamalaa:) Pää sekaisin täällä siis:)
Kiinteiden alotus: Olin viime viikolla puheterapeutin luennolla ja hän suositteli, että kiinteät alotettaisiin jo 4kkn iässä. Ei ruuan takia, vaan makujen (on paras herkistymis kausi) ja myös että saa suun aluetta aktivoitua.. En tiedä vielä koska meillä alotellaan ja Emppu tulee vasta 2kk, joten ei meillä vielä edes ajankohtaista..
Sitten pisti miettimään, että missä vaiheessa VELLEJÄ aletaan syöttää? Emppu tankkaa joka ilta aivan älyttömästi, molemmat tissit ja siihen päälle vielä1,5-2,5 dl tuttelia, tästä johtuen (vaikka vaihdan vaipan aina ekalla syötöllä) on koko poika aamulla pissassa! Inhottavaa, poika herää siihen aina(tietenkin) mutten ole keksinyt ratkaisua ongelmaan, kaikki vaippamerkit on koitettu (myös eri kokoja) ja tulos on aina sama. Mihin ihmeeseen se viisari pitäis teipata?:)
Sitten toinen yöllinen " pulma" , Eemeli hikoilee! Yöpaitana ihan ohut potkari ja peittokaan ei ole paksu, eikä meillä ole normaalia kuumempi, mutta joka yösyötöllä poika on kuin ämpäriin kastettu! Vaikka olen nyt peitellyt vain jalat mutta silti..Turhauttavaa, en ilman peittoakaan raaskisi pitää...
Tästä tutteli asiastakaan en ole päässyt avautumaan vielä:) Kamalaa oli se ensimmäinen purkki avata! tuntuu kuin olisi myrkkyä juottanut, mutta minkäs teet kun tissit ei riitä. Toisesta tissitä tulee 20-30ml ja toisesta 150-200mil:/ toinen tissi on rikki. Koko eroa ei ole, ja yhtä täysiltä tuntuvat molemmat, mutta ei irtoo niin ei irtoo. Joka tapauksessa, poika saa ruokaa ja kasvaa hienosti..
MItähän muuta..? Tapaamisiin olis kiva päästä, nyt kun Mäntsälään tuli junaratakin niin kulkeminen helsinkiin helpottui huomattavasti..Täytyy ristiäisten jälkeen yrittää tulla...
NimiG: mein pojasta tulee Eemeli Lauri Tapani, toinen nimi on isänisän nimi ja isän toinen nimi, ja tapani taas on isäni ja veljeni toinen nimi. Ja eemeli vaan on ihan eemelin näköinen:)
Huh! tulihan sepustettua, ja onhan huomisellekkin jokin missio, kun yritän ehtiä koneelle jossain vaiheessa päivää:)
kerutus ja eemeli 8vkoa ja 2 pvää
KERUTUS: mullakin on tissit ihan rikki ja eilen jouduttiin aloittamaan rintamaidon lisäksi Nan-annokset. Imetys kertakaikkiaan sattuu niin hirveästi ja tissit valuu kudosnestettä. Lisäksi tuntuu siltä, että maitoa ei tule entiseen tapaan vaan vähenemään päin on. Tuntui todella samalta, että myrkkyä syöttäis omalle lapselle. Oli vähän masennustakin siitä, että on huono äiti, kun tissit ei toimi. Nyt olen päässyt sen yli. Pääasia, että vauva saa tarpeeksi ruokaa. Isäkin saa välillä syöttää.
HANHIKKI: meidän tyttö on kova syömään käsiä ja siinä samalla kuolataan kovasti äidin tai isän olkapäälle.
Nyt kuuluu vaativa kutsu ja alkaa nukutustaistelu!
t. Lillefi + Stella
Maidontulo tasaantuu, eli ei sitä enää tässä vaiheessa tulekaan niin paljon kuin alussa, mutta silti riittävästi. Tai miten se sanotaan, kun antaa vaan vauvan imeä niin samalla vauva siinä tekee tilausta, että näin paljon minä tätä tavaraa tarvitsen. Minullakaan ei enää rinnat ole tupaten täynnä muuten kuin pitkien päikkäreiden aikaan, muutoin ovat jo ihan normaalin tuntuiset.
Mutta nyt Lillefin täytyy tosiaan hoitaa rikkinäiset rinnat kuntoon, jotta voit taas kivuitta imettää. Ja olikos Kerulla sama ongelma? Pakkohan se on antaa korviketta, jos tuntuu, että vauva ei tarpeeksi rinnasta saa. Tunnustan minäkin tuntevani, että jotain huonoa kamaa lapselleni annan, kun en pumpattuakaan saa ja välillä on niitä hetkiä, että ruokaa on annettava ja tissit eivät ole kotona. Varmaan se johtuu puhtaasti siitä, että imetykseen vaan on niin tottunut ja se on muodostunut oikeasksi tavaksi ruokkia vauva. Muu tapa tuntuu jotenkin väärältä. Hassua.
Mutta muistakaahan tytöt siis tuo maidon tasaantuminen...eli ei tarvitse hätääntyä, etteikö maito enää riitä, jos rinnat ei ole enää ylivuotavat.
Pumpuli taasen
lillefi ja pumpuli:
täällä on tissit kyllä ihan kunnossa, ja poika on kyllä aina ensin tissillä ennen kuin tarjoan pullosta, yöt ja aamut selviämme tisseillä mutta iltapäivällä rupeaa jo tankkaus tihentymään niin ettei enää tahdo tissit riittää ja illalla ja alkuyöllä ei enää toivoakaan että tissi kama riittäis...
Oon miettiny että varmaan tissi riittäiskin jos tosta toisestakin tulis edes se reilu desi, mutta kun tosiaan vaan 20-30ml ja kaikki kikat olen käyttäny että molemmista tulis yhtä paljon.. Tai siis kun en ollenkaan tienny että näin voi olla..neuvolassa sanoivat vaan että jostain kumman syystä sitä maitorauhas tavaraa on toisessa paljon vähemmän....
Mutta joo, nyt BB:n pariin ja nukuttamaan poitsua..
keru
eli hyvää huomenta:)
Meillä ollaan oltu hereillä puoli seitsämästä asti..ihme juttu kun yleensä ollaan nukkua posotettu ainakin puoli yhdeksään...
Heti aamusesta, Galluppi hoidosta..
Äidilläni poika on ollut jo " hoidossa" eli ihan 1-3h. Onnistuu hienosti, yleensä poika nukkuu (mummin suureksi harmiksi), ja sitten jos herää niin pullosta kun juo niin ei ole mitään ongelmaa.. Paitsi oma pääni..tuntuu kyllä aika kamalalle aina jättää, mutta toisaalta on ollu älyttömän mukava esim. siivota ihan rauhassa jne..Miten teillä? Koska on muidn elokuisten aika mennä hoitoon? entä yöhoidot...?tuntuu aika kaukaiselta täällä mutta kuten sanottu, emppu on vasta 2kk..
Tänään kuitenkin poika olisi menossa 1,5 tunniksi anopille hoitoon (asuvat ihan naapurissa). Onko kellään muulla ongelmia luottaa anopin hoito metodeihin? Olen loistava maalailemaan pirun kuvia seinille, ja viime yönä mietin pitkään mahtaako siitä olla kehitykselle haittaa jos poika huutaa koko puolitoistatuntisen...HUOH.. vaikkei niin tapahdu, anoppini osaa kyllä olla pientenkin lasten kanssa ihan hyvin...
...kovin oma napaista taas...
keru ja emppu 8vkoa3pvää
Omaa aikaa viettämässä tässä aamutuimaan :)
HOITOGALLUP:
Ollaan menossa tänään äitiäni katsomaan niin että mennään molemmat hoitoon :) Mutta en ole jättänyt tyttöä vielä yksin hoitoon. Ei vielä edes oikein huvita jotenkin jättää. Ylihuolehtivainen äitikö olenkin joka vielä kuvittelee olevansa korvaamaton ;)
äh, vauva päätti taas jättää aamupäivän päiväunet väliin. Mitään ei saa tehtyä, työt odottaa ja aamupalakin on syömättä. Murr.
HOITOGALLUPPI: Meillä riittää äidin ja iskän hoito niin kauan kun imetän. Tai ehkäpä joskus sitten kun on reilusti yli puolivuotias niin sitten voi tarvittaessa joku muukin hoitaa tunnin tahi pari. Meillä ei ole sukulaisia lähistöllä, enkä kavereita tykkää vaivata hoitoasioissa jos ei ole aivan pakko. Kavereitani pyydän lastehoitajaksi tosiaan vain silloin kun on joku hätätilanne. Lisäksi käytän maksullisia hoitajia, mutta en näin pienelle vielä. Esikoinen oli ekaa kertaa yötä pois kotoa 5-vuotiaana, kakkonen on nyt 4-v eikä ole vielä ollut. Tosin meillä kotona on ollut anoppi hoitamassa tyttöjä niin että itse ollaan oltu pois. Ei vaan ole ilmennyt tarvetta yöhoitoon. Ei mulla mitään sitä vastaan olisi, että lapset olis yötä hoidossa, mutta ei ole tullut tarvetta tähän mennessä...
Jahas, tyttö hermostuu...
Jamssa + tytsy 9vk
Koska varmaankaan näin isolla porukalla on mahdoton löytää yhtä kaikille sopivaa aikaa, on pakko mennä enemmistön mukaan. Mutta kun Ope tarjoutui tekemään joka tapaamisesta oman pinon, voisi aika vaihdella. Ehdotus:
Marraskuun tapaaminen klo 10
Joulukuun pikkujoulut klo 12 eteenpäin
Tammikuun tapaaminen klo 10
Helmikuun klo 13 jne.
Eli vuorokuukausin. Näin pitkänmatkalaisetkin osaisivat ennakoida.
Toinen vaihtis on, että on 2 tapaamista, klo 10 ja klo 13, mutta sitten ihmiset eivät välttämättä koskaan kohtaa toisiaan, jos käyvät aina samaan aikaan.
PEPPER, tapaaminen on varsinkin ekalla kerralla jännittävää. Kun vaan on itse avoimin mielin niin varmaan joukosta löytyy joku, jonka kanssa juttu luistaa. Olen ainakin saanut sinusta sen kuvan, ettet sanattomaksi jää ;-) Tiedän kyllä tuon ulkopuoliseksijäämisfiiliksen, lähinnä niin että minä olen tehnyt aloitetta ja sitten toinen onkin ollut lyhytsanainen tms. Olen siihen jäänyt ihmettelemään, miksi tulla " ihmisten ilmoille" , jos ei ole juttutuulella. No, meitä ihmisiä on moneksi ja aina kemiat ei kohtaa. Mutta kun yhteinen tapaaminen on niin kaikilla on varmasti sama tavoite: tutustua toisiin, vaihtaa kuulumisia ja viihtyä yhdessä. Siksi toivon, että kaikilla olisi matala kynnys tulla.
VILLAko se kyseli, miksei illalla voisi nähdä. Niin, miksei? Jotenkin vaan nämä vauvalapsi-menot ajoittaa perinteiseen tapaan päiväaikaan. Mutta mikseipä jonkun kuun tapaaminen voisi ollakin illalla.
OTTAKAAHAN TAAS KANTAA!