Lapsiluku jää vajaaksi
Olen aina sanonut miehelleni, että haluan suuren perheen. Nyt hän ilmoitti, että kaksi riittää, joten minusta ei tule suurperheen äitiä. Miten päästä yli? Kokemuksia? Kompromissi on hieman hankala tässä asiassa. En voi odottaa, että mies muuttaisi mieltään.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Halusin 3, sain yhden. Elämä ei mene omien halujen mukaan.
Miten pääsit yli? Keksitkö jonkun uuden harrastuksen? Opiskelu? Vai lemmikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsit yli? Keksitkö jonkun uuden harrastuksen? Opiskelu? Vai lemmikki?
En ole hän, jota kommentoit, vain se joka ennätti jo keskustelun alussa kertomaan, kuinka Olisin iloinen, jos olisin saanut lapsia. Mutta toiveistani ja yrityksistäni ja saamistani avuista huolimatta en ole silti onnistunut saamaan ensimmäistäkään lasta.
En tiedä olenko vielä päässyt yli. Yritän silti säännöllisesti muistuttaa itseäni, että ei laps(i)en saaminen ole tai pidä olla mikään elämässä onnistumisen mitta tai yksinomainen päämäärää. Ja kuinka lapsia voi saada elämäänsä muullakin tavalla kuin saamalla niitä biologisesti tai adoptoimalla.
Sekin helpottaa itseäni, että voin olla rehellinen tunteilleni. Myönnän kokevani toisinaan hieman mustasukkaisuutta kun läheiset kertovat lapsiperhe arjestaan. Tai kun näen lapsiperheitä ihan tavallisissa arkisissa askareissa.
Tai nyt kun minulla ei ole kumppania, niin kärvistelen halipulasta. - Kaipaan ja unelmoin siitä, että saisin jakaa ja kokea asioita yhdessä, jonkun yhden ja erityisen kanssa. Toki olen oppinut myös löytämään sinkkuna olostanikin ainakin ajoittain.
Tai ainakin sisäistämään sen, ettei pidä asettaa oman elämänsä mielekkyyttä ja nautittavuutta vain sen varaan, että onko itsellä kumppani vai ei. En halua pitää elämääni puolinaisena siksi, että olen lapseton sinkku jonka haave on ja on ollut saada lapsia ja löytää ja saada rinnalle joku, jonka kanssa jakaa tämä haave ja unelma.
Katkeroituminen ja kyynistyminen ja tai liiallinen mustasukkaisuus eivät johda mihinkään hyvään, niitä yritän tietoisesti välttää.
Jos noin voimakas halu on niin ihmetyttää miksi et heti hakenut sellaista miestä jollekka saa tulla vapaasti suurperhe.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin voimakas halu on niin ihmetyttää miksi et heti hakenut sellaista miestä jollekka saa tulla vapaasti suurperhe.
No, eipä mies silloin ollut vastaan kun kerroin ja unelmoin suhteen alkuaikoina. Kuulemma hänen mieli muuttui ja tyytyy vähempään ja syitä mm. Se, että haluaa nauttia minun kanssa asioista jne jne. Tosin enemmän asia näyttäytyy minulle niin, että hänellä on omia puuhia koko ajan. Ei se ole mikään lupaus, että saa ison perheen. Puolison mieli voi muuttua
Vierailija kirjoitti:
No kyllä olen hänelle kertonut , että haluaisin ison perheen . Hän tiuskii, että nyt on jo iso perhe. Ymmärsin joskus, että hänkin haaveili jopa neljästä.
Olen itsekin suurperheestä. Meillä on hyvä taloudellinen tilanne
Teillä on nyt hyvä taloudellinen tilanne. Entä kun siihen tulee muutama lisää, onko vielä silloinkin?
Henk koht ketuttaa tällaiset tyhjän marisijat.
Jäin tahattomasti lapsettomaksi.
Kannattaisi olla tyytyväinen edes niihin kahteen, eikä kitistä kuuta taivaalta.
Miehesi mielestä lapsiluku on nyt täysi.
Entä kun sulla on siinä vaikka 6 suuta ruokittavana, niin mistä sitten kitiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eipä mies silloin ollut vastaan kun kerroin ja unelmoin suhteen alkuaikoina. Kuulemma hänen mieli muuttui ja tyytyy vähempään ja syitä mm. Se, että haluaa nauttia minun kanssa asioista jne jne. Tosin enemmän asia näyttäytyy minulle niin, että hänellä on omia puuhia koko ajan. Ei se ole mikään lupaus, että saa ison perheen. Puolison mieli voi muuttua
Toisaalta myös luonto ja kohatlo voi olla niin armoton, että vaikka kumpaisellakin olisi haave ja unelma useista lapsista, niin se ei ainakaan perinteisimmällä biologisella tavalla aina onnistu, vaikka apua ja tukea saattaisi saadakin erilaisista keinoista ja tavoista, joilla raskaus yritetään mahdollistaa heillekin, joilla se ei ominpäin syystä tai toisesta onnistu. Mutta ei tällöinkään aina onnistuta saavuttamaan sitä, mistä unelmoinut vuosia vuosikymmeniäkin. Elämä tuntuu toisinaan vähän epäreilulta.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä olen hänelle kertonut , että haluaisin ison perheen . Hän tiuskii, että nyt on jo iso perhe. Ymmärsin joskus, että hänkin haaveili jopa neljästä.
Sano että teitte kompromissin ja 3 lasta
Vajaaksi? Kuka sen määrittelee?
Se on normaalia saada yksi lapsi. Yli sen on liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että teitte kompromissin ja 3 lasta
Hänen mielestään tässä asiassa ei voi tehdä kompromissia. Olemme keskustelleet puolin ja toisin asiasta. Mies on varma, ettei hänen mieli muutu, vaikka itse salaa toivon, että niin kävisi. Mies on sanonut, ettei hän tarvitse lapsia enempää. Asia on mielestäni surullinen, koska mies on ollut tietoinen asiasta. Itselleni perhe on tärkein, miehelle taas ura. Mielestäni yksi lapsi tähän lisää ei olisi juurikaan nykyisestä poikkeava tilanne, koska hoidan nytkin mielelläni lapsia enemmän ja hän saa keskittyä uraan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä teidän lapset on?
4 ja 7
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia saada yksi lapsi. Yli sen on liioittelua.
Ei lapsilukuun ole mitään normaalia. Ihan yhtä normaalia on kaksi tai kolme. mulla on nolla ja sekin on normaalia. Mistä ihmeestä ihmisen päähän syöpyy aina jokin normaali, millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Taitaa olla yleisin lapsiluku kaksi, elle tämä nolla ole jo ajanut ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia saada yksi lapsi. Yli sen on liioittelua.Ei lapsilukuun ole mitään normaalia. Ihan yhtä normaalia on kaksi tai kolme. mulla on nolla ja sekin on normaalia. Mistä ihmeestä ihmisen päähän syöpyy aina jokin normaali, millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Taitaa olla yleisin lapsiluku kaksi, elle tämä nolla ole jo ajanut ohi.
Ja aika usein ne, keille ei yhtään tulee sanomaan, et älä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia saada yksi lapsi. Yli sen on liioittelua.Ei lapsilukuun ole mitään normaalia. Ihan yhtä normaalia on kaksi tai kolme. mulla on nolla ja sekin on normaalia. Mistä ihmeestä ihmisen päähän syöpyy aina jokin normaali, millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Taitaa olla yleisin lapsiluku kaksi, elle tämä nolla ole jo ajanut ohi.
Niin. Eikös lapsiluvun määritä jokainen itse. Eri asia on se, toteutuuko se