Eläke tuli taas
Tilille ja 1844€ siellä möllötti.
Paljonko te saatte eläkettä?
Kommentit (331)
1207 taitaa olla tämän kuun netto sitä lajia.
1300 ekee eli juuri sen verran etten saa mitään tukia vaikka ei tuolla juurikaan juhlita.
885e kai se pitäisi tästä alkaen olla.
Mä saan käteen 1200€. Mitään tukia en ole kysellyt, tuolla summalla pärjään.
Ainakin vielä.
Ap:lla on hyvä eläke, onnittelut!
Itse olen 66-vuotiaana vielä töissä, jotta saan kasvatettua eläkettä. Nettosumma tulee mulla olemaan noin 1200 eli ei nyt ihan huono, mutta silti saa yksinäisenä ihmisenä varmasti olla tarkkana, että sillä pärjää.
Jään eläkkeelle ensi kuussa.
On jotain 1700 brutto.
Mikäköhän on sitten veroprosentti?
885e. Suomessa ei puhuta köyhyysrajan alapuolella olevista. Esim. Orpoa ei tämä hetkauta. Nytkin mietin voiko ostaa lääkkeet, että rahaa jäisi kaurapproon ja halvimpaan lenkkiin.
Vierailija kirjoitti:
On jotain 1700 brutto.
Jäät ensi kuussa eläkkeelle etkä tiedä veroprosenttia!? Nyt kannattaa pikimmiten se eläkeverokortti tilata. Ei sitä automaattisesti sinulle osata tehdä ja ilman sitä eläkkeestä menee veroa 40%.
Ap,sulla on tosi hyvä eläke.
Minun on 1223
Välittäkö mikään puolue enää köyhistä eläkeläisistä.
Kyllä on eläkkeet pieniä.
Mutta jos asuu vuokralla,voi hakea asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Välittäkö mikään puolue enää köyhistä eläkeläisistä.
Nykyinen välittää koska päättivät erikseen nostaa kesken vuoden.
Eduskunta päätti ylimääräisestä indeksikorotuksesta kesken vuoden, koska hinnat ovat nousseet vuoden aikana nopeasti. Tarkoituksena on turvata pienituloisten eläkkeen- ja etuudensaajien maksukykyä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/monet-kansanelakeindeksiin-sidotut-…
Saman verran. Päälle elarit ja lapsilisät kun elätettäviä on.
Pieniä summia. Tosin elätettäviä tuskin monilla eläkeläisillä on, joten yhden ihmisen elinkustannukset. Monilla pienet asumiskulut (velaton asunto) ja vuokraan saa as. tukea jos pienet tulot.
Vierailija kirjoitti:
On jotain 1700 brutto.
Sehän riippuu siitä, kuinka paljon kuntaveroprosenttisi on. Tilaa eläkeläisen verokortti vero.fi:stä.
Netto on 1470 €, velaton iso omistusasunto, velaton auto ja rahaa tilillä ja sijoituksissa noin 60 000, enköhän minä pärjää.
Vastike on 240 €, sisältää ihan kaiken, myös lämmön ja veden. Muu jää eläkkeestä ruokaan ja säästöön. Vaatteita minulla on loppuelämäksi, joskus kun alkkareita ja sukkia uusii.
😂
Sinullahan hyvä eläke on.
Minä en saa kuin 1496