Sähköyhtiöltö tuli tarjous: 46.90 c/kWh + perusmaksu
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit taas syyttelemässä hallitusta, kun ongelma on sähkön rajallinen tarjonta. Markkinat toimii kuten pitää, eli hinnat nousee kun tarjonta vähenee. Mikä siinä on tälle "talousoikeistolle" niin saatanan vaikeaa ymmärtää? Ihan markkinoiden perusasioita.
Ja idiootti ei ymmärrä, että sähkön hinnasta suuri osa on veroa ja hassuintahan on, että sähkölaskuissa verostakin maksetaan veroa.
Sanna kommarikavereineen hieroo luisia käsiään yhteen, kun hintojen noustessa verovirta kasvaa kasvamistaan, suomalaiset köyhtyy, mutta Sanna antaa rahaa Italian energiaremontteihin ja afrikkaan, kun oman maan kansalaiset ei sitä instapimua kiinnosta paskanvertaa.Voi vitsi tuliko yllätyksenä että järjestäytyneessä yhteiskunnassa pitää maksaa veroa? Muuta ite sinne afrikkaan jos haluat elää yhteiskunnassa jossa verot voi kiertää, sinnehän ne suomen rahat sun mukaan muutenkin menee niin niistä vaan nauttimaan.
Mä en oikeasti halua uskoa, että on olemassa kaltaisiasi ihmisiä. Tämä oli ehkä idioottimaisin kommentti tällä palstalla ikinä, miltä tuntuu, kun on noin tyhmä?
Itke lisää apina. Pyydä vaikka joulupukilta sitä ilmasta sähköä kun siihen teidän politiikkatoiveet on verrattavissa.
Sanna, eikö sulla oikeasti olisi tärkeämpää tekemistä, kuin roikkua vauvapalstalla? Saisitko itsestäsi instaan vaikka kivan biksukuvan sangriakannun kanssa? Sen mä tiedän, että se, mistä sulle maksetaan, ei kiinnosta, mutta sais vanhat setämiehet jotka sua ja muita Venäjään kallellaan olevia kommareita äänestää, runkkumatskua.
Sieltähän tuli kunnon avautuminen :D Hahaha ottaako päähän kun sut on osotettu täydeks idioottipelleks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa tehdä toistaiseksi voimassa oleva sopimus.
Ei, vaan määräaikainen. Hinnat nousoo ja paljon.
Spermatukat tyrkyttää tällä hetkellä sen verran innokkaasti pitkiä määräaikaisia että kyllä mä pidän lompakostani kiinni.
Normaaleja määräaikaisia (1n - 2v). Hinnat on vaan suuremmat jatkossa. Tartu nyt jos et halua maksaa +50c ylöspäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spermatukat tyrkyttää tällä hetkellä sen verran innokkaasti pitkiä määräaikaisia että kyllä mä pidän lompakostani kiinni.
Normaaleja määräaikaisia (1n - 2v). Hinnat on vaan suuremmat jatkossa. Tartu nyt jos et halua maksaa +50c ylöspäin
Jaa jaa, ettäkö sähköyhtiö myy mulle sitten riemusta kiljuen tappiolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ens kevään on vaalit xD Sit tulee pääsiäis pupu hallitukseen ja taikoo ilmasta sähköä seuraavaks neljäks vuodeks :D Hienoa tää politiikka, kaikki maailman ongelmat ratkee kun vaan äänestää oikein, varmaan voitais äänestämällä päättää piinkin arvoks 3 ja putoamiskiihtyvyydeks 10 ni ei tartteis laskea desimaaliluvuilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet sopimuslaiset maksaa sen sun kautta tulevan tappion/halvemman hinnan.
Mutta tee iten parhaaksi näet.
Minä tartuin 21c tarjoukseen, uusi yhtiö.
Pahimmat tarjoo jo 50c
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat tarjoo jo 50c
Maksele sinä sitä, minä otan ensi kesänä 5 sentin määräaikaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat tarjoo jo 50c
Maksele sinä sitä, minä otan ensi kesänä 5 sentin määräaikaisen.
:DDDD
Vierailija kirjoitti:
OL3 viivästyi taas.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e0172b43-3382-42a3-871a-b939a4802c4f
Minulta on mennyt kokonaan ohi tuollainen heinäkuun käynnistys. Kun koeajo keskeytettiin kesäkuussa, niin silloin ilmoitettiin että koekäyttö jatkuu joulukuussa, mutta myöhemmin kävi ilmi, että on tarkoitus jatkaa syyskuussa. Ilmeisesti on kuitenkin starttaamassa koekäyttöön ensi viikon alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden sisällä on jo neljä sähköyhtiötä mennyt konkurssiin, koska ovat myyneet tappiolla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pitkäaikainen Vattenfallin asiakas alle 50-neliöisessä kerrostalokaksiossa, tartuin ilolla jatkotarjoukseen 24kk, 13.79c/kWh ja perusmaksu 4,5e/kk, arvioitu vuosikulutus hiukan päälle 1100kWh eli parikymppiä kuussa kokonaishinta.
Paljonko on yhtiövastike ilman rahoitusvastiketta? Suurin osa yhtiövastikkeesta voi laskea huoneiston ja veden lämmityskuluiksi. Muu kiinteistohuolto ei kovin paljon haittaa vertailukelpoisuutta. Poislukien taloyhtiöt jotka säästävät etukäteen tuleviin remontteihin mutta onkohan ne sitten just rahoitusvastikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden sisällä on jo neljä sähköyhtiötä mennyt konkurssiin, koska ovat myyneet tappiolla.
Nimenomaan, ja tämä yksi postaaja kuvittelee että sähkön hinta tulee nousemaan pysyvästi pilviin samalla kun sähköyhtiöt pyrkii nyt vimmatusti tekemään määräaikaisia.
Itse tein juuri sopimuksen hintaan 12,5snt/kwh. Miten nämä voi heittää näin paljon??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OL3 viivästyi taas.
Minulta on mennyt kokonaan ohi tuollainen heinäkuun käynnistys. Kun koeajo keskeytettiin kesäkuussa, niin silloin ilmoitettiin että koekäyttö jatkuu joulukuussa, mutta myöhemmin kävi ilmi, että on tarkoitus jatkaa syyskuussa. Ilmeisesti on kuitenkin starttaamassa koekäyttöön ensi viikon alusta.
Aivan merkityksetön viivästys. Perjantaina taitaa koekäyttö alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa tyhmälle nuorelle, voiko sähköni kallistua talvella, jos mulla on määräaikainen halpa sähkösopimus vuoteen 2024 saakka ja siirtosopimus toistaiseksi voimassa oleva?
Ei voi, ja on ärsyttävää kun uutisissa ei painoteta tätä tarpeeksi. Monilla on halvemmat määräaikaiset sopimukset, mutta uutisissa luodaan jotain hysteriaa siitä, että ihan kuin kaikkien sähkölaskut nousisivat merkittävästi, vaikka se nousu koskeekin vain uusia sopimuksia.
Toki, mutta sähkölaskusta iso osa on siirtomaksua, kai ne kuitenkin nousee? Vai onko ihmiset onnistunut saamaan siirrotkin kiinteänä sopparina? Itsellä 6,99c sopimus vielä 1,5v voimassa mutta tulevan talven siirtomaksut hirvittää.
Kuinka korkeaksi energian hinta pitää nostaa, jotta olet tyytyväinen energian ja siirron hintasuhteeseen? Eikö nykyhinnat jo riitä?
Siirrossa ei ole normaalia inflaatiota korkeampaa hinnankorotuspainetta.
Luultavasti ihmiset nyt rajoittavat sähkön käyttöään ja kulutus laskee, joten siirtoyhtiöiden pitää miettiä uudestaan laskutuksen rakennetta ja melko varmasti näemme energiamaksun laskevan ja kuukausimaksujen nousevan. Ja tämä on aivan oikea suunta, siirtoyhtiön kulut ei oikesti juurikaan riipu kulutuksesta, joten ei laskunkaan pitäisi painottua kulutukseen kuten nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden "sähköyhtiöiden" ainoat assetit ovat pörssisähkön hankintajärjestelmät sekä asiakastietojärjestelmät. Eli joitakin pätkiä ohjelmistokoodia. Muistakaa tapaus Enron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pitkäaikainen Vattenfallin asiakas alle 50-neliöisessä kerrostalokaksiossa, tartuin ilolla jatkotarjoukseen 24kk, 13.79c/kWh ja perusmaksu 4,5e/kk, arvioitu vuosikulutus hiukan päälle 1100kWh eli parikymppiä kuussa kokonaishinta.
Paljonko on yhtiövastike ilman rahoitusvastiketta? Suurin osa yhtiövastikkeesta voi laskea huoneiston ja veden lämmityskuluiksi. Muu kiinteistohuolto ei kovin paljon haittaa vertailukelpoisuutta. Poislukien taloyhtiöt jotka säästävät etukäteen tuleviin remontteihin mutta onkohan ne sitten just rahoitusvastikkeita.
Miten yhtiövastike liittyy oman sähkön hintaan varsinkin jos kaukolämpö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OL3 viivästyi taas.
Aivan merkityksetön viivästys. Perjantaina taitaa koekäyttö alkaa.
Peukalot ja varpaat pystyy ja toivotaan että koekäyttö sujuu mallikkaasti ja laitos on syksyn aikana tädellä teholla tuotannossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni torppa ja ihminen kylmenee Suomessa, ellei hintaa saada alas ja rajusti.
Koska saamme nähdä tukipoliitikkaa, joka kohdistuu suomalaisiin?
Vai pannaanko rahat edelleen etelän koijareille ja Italian mafiapäälliköille?
Suomen päättäjät paskat nakkaavat suomalaista. Muu maa mansikka.
Täällähän on jo käsitelty:
-ydinvoima => AV:ihan vitsi
-venäjän kaasut/öljyt => AV:putinin rahoitusta
-uusituvat => AV:pelkkää pelleilyä
Ratkaisuksi jäävät siis vain suomen omat öljy/kaasukentät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OL3 viivästyi taas.
No kun alkais olla pikkusen kiire. Jos sähkönhinnat ei putoo, SDP hävii takuuvarmasti kaikki vaalit.
Sanna, eikö sulla oikeasti olisi tärkeämpää tekemistä, kuin roikkua vauvapalstalla? Saisitko itsestäsi instaan vaikka kivan biksukuvan sangriakannun kanssa? Sen mä tiedän, että se, mistä sulle maksetaan, ei kiinnosta, mutta sais vanhat setämiehet jotka sua ja muita Venäjään kallellaan olevia kommareita äänestää, runkkumatskua.