Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother Suomi 2022 OFFICIAL

Vierailija
01.08.2022 |

Keskustelua 4.syyskuuta 2022 starttaavasta uudesta Big Brother Suomi-kaudesta. 

Uudet juontajat: Anni Hautala, Sami Kuronen ja Janni Hussi. 

Kauden suurimpia uudistuksia on taktikoinnin salliminen.

 Juonittelu ja nimeämisistä puhuminen on sallittua! BB-podcastia juontavat Cristal Snow ja Sanna Pikkarainen.

 https://www.fanisivut.net/bigbrother/sbb/uutiset/kausi-2022 

Jännittävää odottaa mitä uusi kausi tuo tullessaan.

Kommentit (100630)

Vierailija
47681/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miikka se jaksaa muistuttaa joka välissä et h ä n e s t ä johtumattomista syistä vietiin stressin poisto.

Onhan tuo älytön rangaistus, kun vain kaksi kärsii. Milla kun lähtisi tänään, ainoa kärsijä olisi Miikka. Kosmetiikka olisi pitänyt viedä, siitä olisi kärsinyt Sofiakin.

Vierailija
47682/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli raikas ilma ulkona nukkua, mikä ettei ja makuupussissa, kukaan ei näyttänyt olevban naama norsun veellä, kaikki innoissaan lähtivät ulos. Heidi teki hyvän teon, oma etu paras etu. Heidi on raatanut niska limassa päällikkönä ja johtanut niin olihan se kivaa saada viesti mutsilta. Ne päällikkö juhlat mitkä Heidi teki sydänverellä tipautti yhden kerrallaan ja jäljelle jäi "luotto ystävät". Kaikki ymmärrämme Heidin valintaa, Heidi nuorin jaolisi joutunut nukkumaan yksin ulkona. Aivan karmeeta olisi ollut, hui. Pikkuinen nukkui leveesti punkassaan ja kaikki varmaan tyuollakin ymmärsi että näin sen kuuluu olla ja pääasia että Heidi sai viestin. 

"pääasia että Heidi sai viestin". Nimenomaan toi on se ongelma. Minä minä minä. Ei muilla väliä kunhan hän sain. Toivottavasti tajusi hävetä, kun muut itki kun tuli Heidin viestin jälkeen ikävä omia läheisiään ja miettivät ketähän oli heille viestin tehnyt kun eivät niitä nyt kuule

Heidi ei tiennyt valitessaan oman edun vs. toisten edun, mitä pitää sisällään. Minusta Kirsin kiusaama Heidi on kivikkoisen tiensä jälkeen ansainnut etunsa. Moniko tuosta porukasta olisi valinnut toisten edun?

Mitä sillä on väliä tiesikö mikä se oli. Hänelle annettiin vaihtoehdot oma etu tai muiden etu valitsi oman edun. Kukaan muu ei olisi noin tehnyt, ei edes Miikka. Sit vielä päälle itkee sitä kuinka onnellinen on. Ei sitä, että olisi harmittanut, että muut ei saanut viestiä

Mistä tiedät, ettei kukaan muu olisi valinnut omaa etua? 

Koska puhuivat eilen, kun harmitti että eivät saaneet viestiä. Paikalla oli kaikki paitsi reeo ja heidi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47683/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi ei oo teynyt mitäån sitten alun pakkotiskaamisen.

juurihan tuo eilen imuroi ja tiskasi. 

Kun jäi yksin taloon eikä mitään tekemistä. Ei muutoin missään apuna. Tsemppasin alu

Nperin H

Eidiä mut BB

Ssä on k

Yse minusta mu

Ustakin kuin pelkästä voitosta.

Juu ja ihan asukkaat puhuneet kun ei auta kotitöissä tai ruuan laitossa, et tottunut kotona et äiti tekee

heidi on tehnyt tuolla mm. omenapiiirakkaa ja muutenkin auttanut ruoanlaitossa. Toisin kuin esim. Tuula ja Sofia, jotka eivät ole osallistuneet millään tavalla.

Sofia ja Tuula ei osaa tehdä ruokaa. Käyvät ulkona syömässä ja tilaavat

Ja en mistää omenapiirakasta tiiä. Näin asukkaat puhunu, että Heidi ei mitään tee

Siis Laura ja kumppanit puhuneet.

Vierailija
47684/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Lauran jengikö on täällä pahin läyhäporukka? Milla ja Salla ovat ihan hurmoksessa pihalla! Hekö ovat muka monipuolisia keskustelijoita, aina kahdestaan muita haukkumassa.

Niin on. Salla on talon pahin haukkuja. Kyllä teki sille vaikeeta, kun oli se hyvä mielen olento

Ei ole haukkuja. Käyvät erilaisia skenaarioita läpi Millan kanssa, koska ovat uusina asukkaina (ja vähän heittopusseina) koko ajan putoamisvaarassa. Kuten tälläkin viikolla. Pakkohan siinä on miettiä parasta strategiaa selviytyä talossa.

Samoin Laura ja Merve tekee

Laura ja Merve (sekä Sofia) käyvät henkilöön kiinni ja haukkuvat toisia (etenkin Heidiä) mitä törkeimmillä tavoilla selän takana. Siinä onkin kaikki mitä he talossa tekevät. Salla ja Milla puhuvat muustakin, normaaleista, asioista, eivätkä käy henkilöön kiinni vaan puhuvat pelistä yleisesti.

Mä haluaisin tietää, voisiko Mervestä kuoriutua iloisempi ihminen, jos ankeuttaja Laura lähetettäisiin kotiin. Millun voisi vielä pitää. Hän on ainakin eläväinen ja iloinen,vaikka vähän ärsyttävä.

Vierailija
47685/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Lauran jengikö on täällä pahin läyhäporukka? Milla ja Salla ovat ihan hurmoksessa pihalla! Hekö ovat muka monipuolisia keskustelijoita, aina kahdestaan muita haukkumassa.

Niin on. Salla on talon pahin haukkuja. Kyllä teki sille vaikeeta, kun oli se hyvä mielen olento

Pahin kieroilija ja muutenkin vastenmielisin on Sofia.

Miten hän on kieroilija, kun aina kertoo kaikille suoraan eikä selän takana?

Juu, kyllä on varmasti Heidillekin sanonut suoraan eikä läyhännyt selän takana, eikö vain?? Munaahan (pun intended) hänellä ei siihen ole, pelkkään selän takana muiden kanssa läyhäämiseen kyllä.

Olen eri kommentoija, mutta kyllä, kyllä on sanonut. Esim. silloin kun Heidi laittoi Miikan häätöön. Meni sen jälkeen sanomaa , ettei arvosta tuollaista, että heittää omia liittolaisiaan bussin alle.

Sofiakaan ei (yllätys, yllätys) tajunnut, että Heidi oli tuolloin pakkoraossa Aleksin kanssa. Joku piti valita hänen omasta porukastaan ja se oli sillä kertaa Miikka.

Vierailija
47686/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi ei oo teynyt mitäån sitten alun pakkotiskaamisen.

juurihan tuo eilen imuroi ja tiskasi. 

Kun jäi yksin taloon eikä mitään tekemistä. Ei muutoin missään apuna. Tsemppasin alu

Nperin H

Eidiä mut BB

Ssä on k

Yse minusta mu

Ustakin kuin pelkästä voitosta.

Juu ja ihan asukkaat puhuneet kun ei auta kotitöissä tai ruuan laitossa, et tottunut kotona et äiti tekee

heidi on tehnyt tuolla mm. omenapiiirakkaa ja muutenkin auttanut ruoanlaitossa. Toisin kuin esim. Tuula ja Sofia, jotka eivät ole osallistuneet millään tavalla.

Sofia ja Tuula ei osaa tehdä ruokaa. Käyvät ulkona syömässä ja tilaavat

Ja en mistää omenapiirakasta tiiä. Näin asukkaat puhunu, että Heidi ei mitään tee

Jos katsoisit ohjelmaa etkä pelkästään kuuntelisi läyhäreiden paskapuheita Heidistä, pääsisit lähemmäs totuutta. Vaikka Heidi tekisi kaiken tuolla, siitäkin löydettäisiin vikaa.

Ja täällä nähdään aina Laurasta ja Mervestä pahaa. Vaikka tekisivät samallai mitä Heidi tai reeo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47687/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi ei oo teynyt mitäån sitten alun pakkotiskaamisen.

juurihan tuo eilen imuroi ja tiskasi. 

Kun jäi yksin taloon eikä mitään tekemistä. Ei muutoin missään apuna. Tsemppasin alu

Nperin H

Eidiä mut BB

Ssä on k

Yse minusta mu

Ustakin kuin pelkästä voitosta.

Juu ja ihan asukkaat puhuneet kun ei auta kotitöissä tai ruuan laitossa, et tottunut kotona et äiti tekee

heidi on tehnyt tuolla mm. omenapiiirakkaa ja muutenkin auttanut ruoanlaitossa. Toisin kuin esim. Tuula ja Sofia, jotka eivät ole osallistuneet millään tavalla.

Sofia ja Tuula ei osaa tehdä ruokaa. Käyvät ulkona syömässä ja tilaavat

Ja en mistää omenapiirakasta tiiä. Näin asukkaat puhunu, että Heidi ei mitään tee

Jos katsoisit ohjelmaa etkä pelkästään kuuntelisi läyhäreiden paskapuheita Heidistä, pääsisit lähemmäs totuutta. Vaikka Heidi tekisi kaiken tuolla, siitäkin löydettäisiin vikaa.

Ja täällä nähdään aina Laurasta ja Mervestä pahaa. Vaikka tekisivät samallai mitä Heidi tai reeo

Eivät he tee samalla tavalla millään tasolla. He puhuvat paskaa toisista selän takana koko valveillaoloaikansa, Reeo&co eivät niin tee.

Vierailija
47688/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi ei oo teynyt mitäån sitten alun pakkotiskaamisen.

juurihan tuo eilen imuroi ja tiskasi. 

Kun jäi yksin taloon eikä mitään tekemistä. Ei muutoin missään apuna. Tsemppasin alu

Nperin H

Eidiä mut BB

Ssä on k

Yse minusta mu

Ustakin kuin pelkästä voitosta.

Juu ja ihan asukkaat puhuneet kun ei auta kotitöissä tai ruuan laitossa, et tottunut kotona et äiti tekee

heidi on tehnyt tuolla mm. omenapiiirakkaa ja muutenkin auttanut ruoanlaitossa. Toisin kuin esim. Tuula ja Sofia, jotka eivät ole osallistuneet millään tavalla.

Sofia ja Tuula ei osaa tehdä ruokaa. Käyvät ulkona syömässä ja tilaavat

Ja en mistää omenapiirakasta tiiä. Näin asukkaat puhunu, että Heidi ei mitään tee

Jos katsoisit ohjelmaa etkä pelkästään kuuntelisi läyhäreiden paskapuheita Heidistä, pääsisit lähemmäs totuutta. Vaikka Heidi tekisi kaiken tuolla, siitäkin löydettäisiin vikaa.

Sinä taas katsot häntä AIVAN LIIAN vaaleanpunaisten lasien läpi. Ei ole mikään kodinhengetär, se pitää vaan hyväksyä. Kaikkia saa kritisoida täällä, myös Heidiä. Paljon pahemmin sanankääntein kaikkia muita on haukuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47689/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Lauran jengikö on täällä pahin läyhäporukka? Milla ja Salla ovat ihan hurmoksessa pihalla! Hekö ovat muka monipuolisia keskustelijoita, aina kahdestaan muita haukkumassa.

Niin on. Salla on talon pahin haukkuja. Kyllä teki sille vaikeeta, kun oli se hyvä mielen olento

Ei ole haukkuja. Käyvät erilaisia skenaarioita läpi Millan kanssa, koska ovat uusina asukkaina (ja vähän heittopusseina) koko ajan putoamisvaarassa. Kuten tälläkin viikolla. Pakkohan siinä on miettiä parasta strategiaa selviytyä talossa.

Samoin Laura ja Merve tekee

Laura ja Merve (sekä Sofia) käyvät henkilöön kiinni ja haukkuvat toisia (etenkin Heidiä) mitä törkeimmillä tavoilla selän takana. Siinä onkin kaikki mitä he talossa tekevät. Salla ja Milla puhuvat muustakin, normaaleista, asioista, eivätkä käy henkilöön kiinni vaan puhuvat pelistä yleisesti.

Kato 24/7 ni tietäisit

Vierailija
47690/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Lauran jengikö on täällä pahin läyhäporukka? Milla ja Salla ovat ihan hurmoksessa pihalla! Hekö ovat muka monipuolisia keskustelijoita, aina kahdestaan muita haukkumassa.

Niin on. Salla on talon pahin haukkuja. Kyllä teki sille vaikeeta, kun oli se hyvä mielen olento

Pahin kieroilija ja muutenkin vastenmielisin on Sofia.

Miten hän on kieroilija, kun aina kertoo kaikille suoraan eikä selän takana?

Juu, kyllä on varmasti Heidillekin sanonut suoraan eikä läyhännyt selän takana, eikö vain?? Munaahan (pun intended) hänellä ei siihen ole, pelkkään selän takana muiden kanssa läyhäämiseen kyllä.

Olen eri kommentoija, mutta kyllä, kyllä on sanonut. Esim. silloin kun Heidi laittoi Miikan häätöön. Meni sen jälkeen sanomaa , ettei arvosta tuollaista, että heittää omia liittolaisiaan bussin alle.

Sofiakaan ei (yllätys, yllätys) tajunnut, että Heidi oli tuolloin pakkoraossa Aleksin kanssa. Joku piti valita hänen omasta porukastaan ja se oli sillä kertaa Miikka.

Mikä pakkorako? Aikuisen ihmisen täytyy kyetä neuvottelemaan ja etsimään kompromisseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47691/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi oli Kirsin jälkeen viikon vapautunut kunnes tuo kanalauma otti sen kynsiin sulkeutuu kokonaan kun nuo lähellä.

Vierailija
47692/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Lauran jengikö on täällä pahin läyhäporukka? Milla ja Salla ovat ihan hurmoksessa pihalla! Hekö ovat muka monipuolisia keskustelijoita, aina kahdestaan muita haukkumassa.

Niin on. Salla on talon pahin haukkuja. Kyllä teki sille vaikeeta, kun oli se hyvä mielen olento

Ei ole haukkuja. Käyvät erilaisia skenaarioita läpi Millan kanssa, koska ovat uusina asukkaina (ja vähän heittopusseina) koko ajan putoamisvaarassa. Kuten tälläkin viikolla. Pakkohan siinä on miettiä parasta strategiaa selviytyä talossa.

Samoin Laura ja Merve tekee

Laura ja Merve (sekä Sofia) käyvät henkilöön kiinni ja haukkuvat toisia (etenkin Heidiä) mitä törkeimmillä tavoilla selän takana. Siinä onkin kaikki mitä he talossa tekevät. Salla ja Milla puhuvat muustakin, normaaleista, asioista, eivätkä käy henkilöön kiinni vaan puhuvat pelistä yleisesti.

Mä haluaisin tietää, voisiko Mervestä kuoriutua iloisempi ihminen, jos ankeuttaja Laura lähetettäisiin kotiin. Millun voisi vielä pitää. Hän on ainakin eläväinen ja iloinen,vaikka vähän ärsyttävä.

Hän olisi iloinen kun kiusaaja Miikka, Reeo ja heidi lähtisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47693/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi ei oo teynyt mitäån sitten alun pakkotiskaamisen.

juurihan tuo eilen imuroi ja tiskasi. 

Kun jäi yksin taloon eikä mitään tekemistä. Ei muutoin missään apuna. Tsemppasin alu

Nperin H

Eidiä mut BB

Ssä on k

Yse minusta mu

Ustakin kuin pelkästä voitosta.

Juu ja ihan asukkaat puhuneet kun ei auta kotitöissä tai ruuan laitossa, et tottunut kotona et äiti tekee

heidi on tehnyt tuolla mm. omenapiiirakkaa ja muutenkin auttanut ruoanlaitossa. Toisin kuin esim. Tuula ja Sofia, jotka eivät ole osallistuneet millään tavalla.

Sofia on kyllä ollut kokkauspuuhissa mukana. Sallaa ja Millaa ei näy kuin ruokapöydän ääressä.

Vierailija
47694/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä Millakin rumasti tuolla nyt puhuu kamera 1 klo n. 13. Olisko Miasta. Ai ai. Salla säestää, tytöt läyhää ja Miikka tuli säestämään.- 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47695/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura ja Merve parhaita asukkaita! jotka omaa fiksuja mielipiteitä asiasta kuin asiasta ja osaa ilmaista itseään selkeästi!

Vierailija
47696/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Lauran jengikö on täällä pahin läyhäporukka? Milla ja Salla ovat ihan hurmoksessa pihalla! Hekö ovat muka monipuolisia keskustelijoita, aina kahdestaan muita haukkumassa.

Niin on. Salla on talon pahin haukkuja. Kyllä teki sille vaikeeta, kun oli se hyvä mielen olento

Ei ole haukkuja. Käyvät erilaisia skenaarioita läpi Millan kanssa, koska ovat uusina asukkaina (ja vähän heittopusseina) koko ajan putoamisvaarassa. Kuten tälläkin viikolla. Pakkohan siinä on miettiä parasta strategiaa selviytyä talossa.

Samoin Laura ja Merve tekee

Laura ja Merve (sekä Sofia) käyvät henkilöön kiinni ja haukkuvat toisia (etenkin Heidiä) mitä törkeimmillä tavoilla selän takana. Siinä onkin kaikki mitä he talossa tekevät. Salla ja Milla puhuvat muustakin, normaaleista, asioista, eivätkä käy henkilöön kiinni vaan puhuvat pelistä yleisesti.

Kato 24/7 ni tietäisit

Olen tässä nyt 6 viikon ajan katsonut.

Vierailija
47697/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä peliliike järjestää Laura tai Millu ulos.

Ensi viikolla häädössä on Sofia, kun sää pisteitä Sallalta, Millalta ja Miikalta. Milena antaa myös ehkä?

Vierailija
47698/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 60v mamsellineinosaa tehdä mukanruokaa? Kahvin keittokin tuntui ihan heprealta? Onko dementoitunut vai ei vain viitsi? Kyllä voi pilkkoa ym jos ei muuta. Avutonta. Se suun aukinolo ja suupuelet alaspäin jotenkin kertoo jostain vaivasta.

Vierailija
47699/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi ei oo teynyt mitäån sitten alun pakkotiskaamisen.

juurihan tuo eilen imuroi ja tiskasi. 

Kun jäi yksin taloon eikä mitään tekemistä. Ei muutoin missään apuna. Tsemppasin alu

Nperin H

Eidiä mut BB

Ssä on k

Yse minusta mu

Ustakin kuin pelkästä voitosta.

Juu ja ihan asukkaat puhuneet kun ei auta kotitöissä tai ruuan laitossa, et tottunut kotona et äiti tekee

heidi on tehnyt tuolla mm. omenapiiirakkaa ja muutenkin auttanut ruoanlaitossa. Toisin kuin esim. Tuula ja Sofia, jotka eivät ole osallistuneet millään tavalla.

Sofia ja Tuula ei osaa tehdä ruokaa. Käyvät ulkona syömässä ja tilaavat

Ja en mistää omenapiirakasta tiiä. Näin asukkaat puhunu, että Heidi ei mitään tee

Jos katsoisit ohjelmaa etkä pelkästään kuuntelisi läyhäreiden paskapuheita Heidistä, pääsisit lähemmäs totuutta. Vaikka Heidi tekisi kaiken tuolla, siitäkin löydettäisiin vikaa.

Ja täällä nähdään aina Laurasta ja Mervestä pahaa. Vaikka tekisivät samallai mitä Heidi tai reeo

Eivät he tee samalla tavalla millään tasolla. He puhuvat paskaa toisista selän takana koko valveillaoloaikansa, Reeo&co eivät niin tee.

Ei tietenkään tee 😇 et haluu vaa nähdä

Vierailija
47700/100630 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi tyhmää valita oma etu, sitähän Sainiokin sanoi. Heidi 21 v ei tuon ikäinen ajattele omaa napaansa pidemmälle vaikka on futari. ai ai. Toki on tiedostavia nuoria olemassa, luojan kiitos ja ylipäätään nuoret aika fiksuja. 

Ketju on lukittu.