Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 viikon kesäloman jälkeen ensimmäinen työpäivä. Tein kesän aikana "kasaantuneet" hommat kahdessa tunnissa. Kuolen.

Vierailija
01.08.2022 |

Teen virastohommia, eikä töitä riitä tehtäväksi. Tylsistyn kuoliaaksi ja kärsin boreoutista. Olen koko viime vuoden yrittänyt hakea muita töitä, mutta eipä ole ollut tarjolla. Nykyisessä työssäni töitä ei oikein ole, mutta työkaverit on kivoja ja palkka ihan ok tähän naurettavaan työmäärään nähden (n. 3500 euroa kuussa bruttona). Siististä, virka-aikaan tehtävästä työstä on vaikea henkisesti hakea johonkin, jossa vaaditaan valmiutta ilta- tai viikonlopputyöhön venymiseen. Eikä palkka usein ole edes samaa kuin mitä saan nyt.

Asuntolainan korot nousevat ja eläminen kallistuu inflaation myötä, ei ole varaa hakea pienemmin palkattuun, mutta mielekkäämpään työhön.

Tuntuu niin turhauttavalta vain istua (omassa!) työhuoneessa tyhjän panttina.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että on aina jännää lukea täältä tämmöisiä ketjuja. Ennenkin on ollut pitkiä ketjuja aiheena se, kuinka monta tuntia työpäivästä tehdään oikeasti töitä ja miten voi töissä saada ajan kulumaan. Samat keskustelijat sitten ilmeisesti muissa ketjuissa ovat sitä mieltä, että opettajilla on liian hyvä palkka ja työ kevyttä ja päivät lyhyitä.

Itse tässä yritän vahvistaa mieltäni töihin paluun takia. Vielä viikko ja sitten se myllytys taas alkaa. Lounaalle kerkeää joskus vasta kolmelta, kun oppilaat ovat lähteneet, pissaa pidätellään vielä tunti ja kelloa katsotaan vain siksi, että ehditään valvontaan, ja kahvi juodaan yleensä kylmänä.

Mutta juu, siinä mielessä en valita, että päivät kuluvat todella nopeasti ja työ antaa minulle paljon muutakin kuin palkkaa. Toisaalta on käsittämätöntä, että vielä nykyäänkin on näköjään varaa maksaa ihmisille istumisesta.

T. Yläkoulun ope

Kaveripiirissä on useampia yläkoulun ja lukion opettajia ja vaikka välillä olen kateudesta vihreänä pitkistä lomista, ymmärrän erittäin hyvin, että pitkät lomat tarvitaan työstä palautumiseen. Kaikki nämä opettajakaverit ovat olleet työuupumuksen takia sairaslomalla viimeisen viiden vuoden aikana. 

Saan parempaa palkkaa tästä turhasta istumisesta kuin pari opettajakaveriani, joten heille en viitsi tästä mitään valittaa.

Tsemppiä uuden lukuvuoden alkuun!

ap

Vierailija
42/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ollutkaan niin, että jos ihminen on töissä, niin on huisin helppoa löytää uusi työ? Ap:n pitäisi sen periaatteen valossa olla jo huomenna eri hommissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kerhoon! Itse teen ns. vaativaa asiantuntijatyötä. Oikeasti olen viimeiset kuusi kuukautta katsellut sarjoja, pelannut pelejä, lukenut kirjoja, harjoitellut ruoanlaittoa ja surffailut nettiä. Olen töissä firmassa A, joka on myynyt työtuntini firmalle B. Joka aamu kysyn firmalta B työtehtäviä ja jos on kiireinen päivä niin saan tunnin kestävän työtehtävän puolen päivän aikaan. Välillä viikkoja ilman työtehtäviä.

Bruttopalkka 5000e.

On tämä kyllä aika hullua, että miten jotkut esim sairaanhoitajat joutuvat niska limassa raatamaan puolta pienemmällä palkalla ja heitä vielä syytetään ahneiksi kun yrittävät saada rankan työn palkkaa korotettua. Toisaalla meillä on ihmisiä jotka korkean koulutuksen avulla ovat tekemättä mitään ja tienaavat tuplasti enemmän kuin raatajat.

Vierailija
44/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkaa myös olla boreout käsillä. Tein myös kolmen viikon kesäloman jälkeiset "rästit" ensimmäisenä työpäivänä loman jälkeen ja valmista oli jo puolilta päivin. Sen jälkeen tämä syksy on tehtävien osalta vain hidastunut ja hidastunut, katsoin kalenteria ja mulla on oikeasti kolme viikkoa niin että ei tarvi kuin sähköpostia vähän avata että onko siellä viestejä - muuten voi syljeskellä kattoon. Seuraava varsinainen työtehtävä käynnistyy ensiviikon loppupuolella.. sitä seuraava - ei näköpiirissä. 

Brutto yli 3600 € ja syyskuussa maksetaan vielä vuosibonukset joten nettoa ropisee sieltä tilille pitkälti yli 4000 euroa. Työpaikka on lähellä, työkaverit on loistavia ja organisaatio esimiehineen on jees. Ja etäillä onneksi saa, luojan kiitos näinä tyhjinä päivinä, kuolisin tylsyyteen toimistolla jos "pitäisi esittää tekevänsä jotain". Pomolle sanoin että aika hiljaista tässä, ei juuri reagoinut.

No en tiedä, en uskalla muille kun omalle miehelle valittaa tilanteesta, tiedän että omat kaverit on sellaisissakin burnout töissä että ei heruisi mitään myötätuntoja. Oikeesti tämä on tylsää. Vaikka olen etänä ilman työtehtäviä niin ei se kuitenkaan ole ns. vapaapäivä, koska pitää olla valmiudessa jos joku ottaa yhteyttä ja edes näyttää aktiiviselta teamssissä. 

Koitin katsella avoimia paikkoja, löysin ihan mielenkiintoisen, hieman alaani vastaavan tästä ihan läheltä, sisältäen "päällikkö"tittelin ja uusia opittavia töitä, palkkakin olisi hyvällä tuurilla sen 5000 euroa plus bonarit - on kuitenkin kilpaileva firma niin en oikein tiedä miten suhtautuisin. Jos minulle sanottaisiin että nyt tulee tähän meidän firmaan YT:t ja olisit liipaisimella, pyytäisin suosituksen ja hakisin tuota paikkaa.. Mutta.. ehkä tämä tästä.. en tiedä.. hankalia juttuja :/

Vierailija
45/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on aina jännää lukea täältä tämmöisiä ketjuja. Ennenkin on ollut pitkiä ketjuja aiheena se, kuinka monta tuntia työpäivästä tehdään oikeasti töitä ja miten voi töissä saada ajan kulumaan. Samat keskustelijat sitten ilmeisesti muissa ketjuissa ovat sitä mieltä, että opettajilla on liian hyvä palkka ja työ kevyttä ja päivät lyhyitä.

Itse tässä yritän vahvistaa mieltäni töihin paluun takia. Vielä viikko ja sitten se myllytys taas alkaa. Lounaalle kerkeää joskus vasta kolmelta, kun oppilaat ovat lähteneet, pissaa pidätellään vielä tunti ja kelloa katsotaan vain siksi, että ehditään valvontaan, ja kahvi juodaan yleensä kylmänä.

Mutta juu, siinä mielessä en valita, että päivät kuluvat todella nopeasti ja työ antaa minulle paljon muutakin kuin palkkaa. Toisaalta on käsittämätöntä, että vielä nykyäänkin on näköjään varaa maksaa ihmisille istumisesta.

T. Yläkoulun ope

Kaveripiirissä on useampia yläkoulun ja lukion opettajia ja vaikka välillä olen kateudesta vihreänä pitkistä lomista, ymmärrän erittäin hyvin, että pitkät lomat tarvitaan työstä palautumiseen. Kaikki nämä opettajakaverit ovat olleet työuupumuksen takia sairaslomalla viimeisen viiden vuoden aikana. 

Saan parempaa palkkaa tästä turhasta istumisesta kuin pari opettajakaveriani, joten heille en viitsi tästä mitään valittaa.

ap

Miksei välitunnilla vessassa käydä?

Vierailija
46/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yläkoulun ope

ap

Miksei välitunnilla vessassa käydä?

Meillä osa välitunneista on siirtymävälitunteja, jotka kestävät viisi minuuttia. Jos opettaa useassa luokkatilassa, välitunnit kuluvat todellakin siirtyessä. Vähintään yhdellä välkällä on valvonta. Välitunneilla voi olla myös luokanvalvojan vartti tai pikapalaveri kollegoiden kanssa. Välitunnilla saattaa myös joutua selvittelemään kaikenlaista. Oppilas saattaa jäädä tunnin jälkeen juttelemaan tai tunnilla on tapahtunut jotain sellaista, että open on omasta aloitteestaan puhutettava oppilasta. Voi olla, että törmää käytävällä tilanteeseen, jota pitää selvittää, ja välkkä menee siinä. Tai tajuat, että monisteita puuttuu, kopiokoneelle on jonoa jne.

Päivät koulussa ovat hektisiä ja täynnä nopeasti muuttuvia, yllättäviäkin tilanteita. Meillä on tänään selvitelty mm. sitä, ketkä ne olivat ne pojat, jotka tulivat savuisesta vessasta ja kieltäytyivät kertomasta nimiään. Sitten otetaan oppilaiden kuvat esiin, löydetään jannut, tiedotetaan luokanvalvojaa, puhutetaan oppilaita jne. Siinä on voinut mennä juuri se kohta, kun piti käydä pissalla. Mutta eipä tosiaan joudu pitkästyneenä kelloa kuikuilemaan. 

Vierailija
47/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kerhoon! Itse teen ns. vaativaa asiantuntijatyötä. Oikeasti olen viimeiset kuusi kuukautta katsellut sarjoja, pelannut pelejä, lukenut kirjoja, harjoitellut ruoanlaittoa ja surffailut nettiä. Olen töissä firmassa A, joka on myynyt työtuntini firmalle B. Joka aamu kysyn firmalta B työtehtäviä ja jos on kiireinen päivä niin saan tunnin kestävän työtehtävän puolen päivän aikaan. Välillä viikkoja ilman työtehtäviä.

Bruttopalkka 5000e.

Onnea!

Vierailija
48/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttopalkka 5000e.

Boreout on suurimmaksi osaksi erittäin tylsää, tuntuu että päivät menisi nopeammin kun olisi enemmän tehtäviä, mutta sinun kohdalla ainakin palkka on erittäin miellyttävä, joten pitää nostaa hattua. Tuossa onkin sitten erittäin iso kynnys lähteä haistelemaan muita töitä kun tekemättä tienaa isosti.

Vierailija
49/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen työ 5 vuotta. Todella leppoisaa, kukaan ei kytännyt vaikka etätöitä ei saanutkaan tehdä kuin pari kertaa kuussa, niin aina pystyi työaikana hoitaa vaikka kampaajalla käynnit, sarjojen katselut, jouluostokset ja opiskelin uuden tutkinnonkin. Tein myös sivutöitä työaikana omalla koneella. Ihan pimeetä. Ja minua arvostettiin ihan taivaisiin, kun kaikki työt hoisin nopeasti ja huolella, kun niitä oli niin vähän ja palkka oli tällaiselle humanistille todella hyvä. Ajattelin usein, että tämä ei jatku ikuisesti eikä jatkunutkaan, kiitos koronan ja rahoituksen loppumisen sen myötä.

Nyt olen työssä, jossa palkka on huonompi ja työtä 100% työajasta eikä riitäkään. Saa sykkiä kuin viimeistä päivää eikä puhettakaan, että ehtisi kelloa katsella. Töitä on liikaa ja kyllä on suunnaton ikävä vanhaa työtä, vaikka välillä oli suunnattoman tylsää. Aina sitä jotain keksi.

Vierailija
50/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme dissausta. Liika työmäärä on todella kuormittavaa, mutta niin on töiden vähäisyyskin.

Pystytkö Ap sopimaan osa-aikaisesta etätyöstä? Jos näin niin pohdi voitko työajalla kehittää itseäsi? Opiskella uutta kieltä tai jopa ammattia, harrastaa liikuntaa?

Vierailija
51/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin kirjan. Ehkä dekkarin, ehkä tietokirjan. Opiskelisin myös.

Joskus mulla oli muutaman kuukauden vastaava tilanne, ja siihen sarjojen katseluun kyllästyi nopeasti.

Vierailija
52/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla päivä kun firmasi ilmottaa että enää ei tarvita kaikkia työntekijöitä ja saat potkut,oletko ikinä miettinyt? Ole iloinen vielä kun sulla on töitä ja saat hyvää palkkaa,mutta ikuisesti tuo ei jatku

Vierailija
53/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteen. Itselläni töitä on sopivasti, mutta töiden helppous näennäisesti asiantuntijatyössä yhdistettynä mielestäni hyvään nettopalkkaan vie järjen. Saan käteen 2700e. Ei etätyömahdollisuutta esimiehen takia. Tekisi mieli hakea muuta työtä, mutta tuskin tienaisin muualla näin hyvin.

Vierailija
54/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tuo on omalla tavallaan hajottaavaa mutta en silti tunne sääliä.

T. Myöskin filosofian maisteri, joka on jämähtänyt asiakaspalveluduuniin kaupan-alalle kun muutakaan ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi