Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 viikon kesäloman jälkeen ensimmäinen työpäivä. Tein kesän aikana "kasaantuneet" hommat kahdessa tunnissa. Kuolen.

Vierailija
01.08.2022 |

Teen virastohommia, eikä töitä riitä tehtäväksi. Tylsistyn kuoliaaksi ja kärsin boreoutista. Olen koko viime vuoden yrittänyt hakea muita töitä, mutta eipä ole ollut tarjolla. Nykyisessä työssäni töitä ei oikein ole, mutta työkaverit on kivoja ja palkka ihan ok tähän naurettavaan työmäärään nähden (n. 3500 euroa kuussa bruttona). Siististä, virka-aikaan tehtävästä työstä on vaikea henkisesti hakea johonkin, jossa vaaditaan valmiutta ilta- tai viikonlopputyöhön venymiseen. Eikä palkka usein ole edes samaa kuin mitä saan nyt.

Asuntolainan korot nousevat ja eläminen kallistuu inflaation myötä, ei ole varaa hakea pienemmin palkattuun, mutta mielekkäämpään työhön.

Tuntuu niin turhauttavalta vain istua (omassa!) työhuoneessa tyhjän panttina.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoinen tarina ja elämä vaan menee ohi. Jaksamista.

Vierailija
2/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, kuulut onnekkaaseen noin promilleen työväestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, eikä tämä oikeasti ole yhtään kivaa.

On tämä tietenkin kivempaa kuin olla täysin kohtuuttoman työkuorman alla, olen sellaisessakin ollut.

Mukavinta olisi, jos työtä olisi sopivasti ja se olisi sellaista, että antaisi itsellekin muutakin kuin vain palkkaa.

Vierailija
4/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee etätöitä? Oikein mukavaa hommaa :)

Vierailija
5/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka alat käyttää työaikasi trollailuun. Ei kun hetkinen...

Vierailija
6/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet superonnekas että sulla on oma työhuone jossa vapaasti selata nettiä ja kuunnella musaa tai mitä tahansa, vaikka katsoa leffoja.

Sääli meitä muita jotka ollaan avokonttoreiden tapaisissa työpisteillä eli et voi tehdä vapaasti noita edellä mainittuja.

Vierailija
7/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta. Eikö nykyisessä työssä ole mahdollista saada lisää tekemistä? Oletko ottanut asian puheeksi?

Vierailija
8/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pelletyöpaikkoja taitaa olla kunnissa paljonkin.

Vierailija
9/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Vaihdetaanko?

Yritän tehdä samalla montaa paperihommaa, vastailla puhelimiin, palvella asiakkaita ja singahdellä ympäriinsä. Mitkään työtunnit ei riitä...

Vierailija
10/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Vaihdetaanko?

Yritän tehdä samalla montaa paperihommaa, vastailla puhelimiin, palvella asiakkaita ja singahdellä ympäriinsä. Mitkään työtunnit ei riitä...

Palstailuun on silti aina aikaa?

Vierailija
11/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy niitä yksityiseltäkin.

Vierailija
12/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä työaika hyödyksi, suorita vaikka lisäopintoja avoimessa!

Vierailija
13/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko tehdä vaihtarit? Yläkoulun aineenopena ei tule tylsää, voit vaihtaa boreoutin burnoutiin. Tulisin mielelläni työympäristöön, jossa ei tarvitse olla sataprosenttisesti läsnä jokaista sekuntia ja vessaan pääsee tarpeen mukaan.

Vierailija
14/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ei paljon eikä ollenkaan, mutta kuten sinä ja ap, monet haluavat uskoa näihin provoihin.

Vierailija
15/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi moisessa työpaikassa. Elämäni kauhunvuodet, kun katsoi vartin välein kelloa. Tuollainen stressaa.

Vierailija
16/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Vaihdetaanko?

Palstailuun on silti aina aikaa?

Tänään vapaapäivä. Työni sisältää aamu- ja iltavuoroja sekä viikonloppuja.

Vierailija
17/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällaisia työpaikkoja löytyy? Mulle kelpaisi.

Vierailija
18/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän mä olen vuosikausia toitottanut, että jos valtio ja kunnat oikeasti kärsivät rahapulasta, niin eikun siivoomaan omat virastot ja laitokset. Siellä on paljon tuommoisia suojatyöpaikkoja, joiden lopettamisesta säästyisi vuositasolla iiiiiisoja summia.

Vierailija
19/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ei paljon eikä ollenkaan, mutta kuten sinä ja ap, monet haluavat uskoa näihin provoihin.

Kyllä on vaikka kuinka paljon sellaisia töitä, joissa työkuorma on epäsäännöllistä, ollaan päivystysluonteisesti päivystämässä josko tulisi jotain tekemistä, työaika on mitoitettu jonkun aiemman työtehtävän/järjestelmän mukaan ja nykyään on luppoaikaa, tai asiakkaat ovat vähentyneet tai työntekijä tekee työtehtävät merkittävästi nopeammin kuin pestin aikaisempi haltija. Myöskään jos esimiehellä ei ole mitään käsitystä mitä työssä tehdään ja minkä aikaa siihen menee, voi resurssit olla joko ali- tai ylimitoitetut.

Olen ollut monessakin tällaisessa työssä. Kun tekemistä on ollut liian vähän, olen mm. siivonnut toimiston kaapit. Papereita voi lajitella omalla työpisteellä samalla, kun odottaa puhelimen soivan. Eräässä työpaikassa kehuttiin miten joku oli pessyt hiljaisena kesäpäivänä ikkunat!! Siihen en sentään itse rupeaisi

Vierailija
20/54 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi