Mitä oliiviöljyä käytätte uusien perunoiden kanssa?
Kolestroli oli vähän koholla niin olen nyt muuttanut syömisiäni terveellisempään suuntaan. Mikä oliiviöljy sopii teidän mielestänne parhaiden uusien perunoiden kanssa?
Kommentit (27)
Hyi ei saa pilata suomalaisia uusia perunoita jollain välimeren hömpötyksillä!
Hyvä AP, tuosta se alkaa. Kokeile Kabosia.
Itse olen lopettanut juustonsyönnin kokonaan ja siirtynyt raejuustoon.
syön perunat mielummin ilman rasvaa kuin oliiviöljyn kera
Uusien perunoiden kanssa oliiviöljyä??!!! Oivariinia tai voita niiden päälle laitetaan.
Ei tulisi pieneen mieleenkään pilata uusia perunoita oliiviöljyllä.
Knossos luomua. Oliiviöljy perunoiden kanssahan on oikein hyvää! Niinhän välimeren maissakin sitä syödään niiden kanssa. Uusille perunoille sopii hyvin esim. jälkimarinointi: kuumiin keitettyihin perunoihin jälkimarinadi, jossa on oliiviöljyä, yrttejä, sitruunan mehua, valkosipulia, suolaa ja pippuria. Tai voi tehdä haarukalla muussattuja keitettyjä perunoita joissa laittaa oliiviöljyä, suolaa ja vähän sitruunamehua perunan sekaan ja muussaa. Tai vaikka paistaa raakana viipaleina öljyssä.
Älä välitä AP kommenteista. Oliiviöljy on huomattavasti terveellisempää kuin kova rasva ja kun valitset laadukkaan öljyn, et edes huomaa eroa ja suonet kiittävät kun et syö rasvalillutettuja perunoita.
Oliiviöljy on lintujen murhaamista.
"Brittimedia: Lintuja kuolee Välimerellä yöllisen oliivisadonkorjuun seurauksena Linnut imeytyvät säikähdyksissään korjuukoneeseen
Useita miljoonia lintuja kuolee vuosittain Välimerellä oliivisatokauden aikana, tutkijat kertovat."
Uusien perunoiden kanssa käytän tilli-kermaviilikastiketta.
Ja joskus voisulaa tai voinokareita.
Öljy pilaa uudet perunat alusta loppuun saakka.
Ja joo tiedän, tämä on vain minun henkilökohtainen mielipide joka koskee minun makuelämyksiä.
Mutta tiedän jotta varsin moni on samaa mieltä kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä AP kommenteista. Oliiviöljy on huomattavasti terveellisempää kuin kova rasva ja kun valitset laadukkaan öljyn, et edes huomaa eroa ja suonet kiittävät kun et syö rasvalillutettuja perunoita.
Jos ei huomaa ero oliiviöljyn ja voin maussa, on aika mennä lääkäriin. Voi ei niin s''tanasta ole, etteikö sitä satunnaisesti voisi syödä ihan huoletta.
voita, oliiviöljyä harrastan sellaisten ruokien kanssa mihin Sopii, sukurasitus, kolesteroli ja sydäntaudit.
Mä olen aina tykännyt käyttää nimenomaan oliiviöljyä, en ole koskaan tykännyt noista perinteisistä suomalaisjutuista kuten voista tai -hui kauhistus- tilli-kermaviilikastikkeesta perunan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olet vaihtanut juuston juustoon, aha.
Vierailija kirjoitti:
Hellanlettas sentään. Mitäs jos haluaakin sillointällöin mennä ihan maku edellä. Ja suomalainen rypsiöljy on ihan yhtä hyvää kun tänne kaukaa tuodut oliiviöljyt....jos nyt väenväkisin haluaa öljyllä pottunsa pilata.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat on terveellisiä, sekä voi että oliiviöljy. Ei uusia perunoita pidä öljyllä pilata. Joku raja tuohon kolesterolin pelkoon, voi ei sitä pahenna.
Ap:n ikää en tiedä, mutta kolesteroli nousee vanhemmiten kuten sen täytyykin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellanlettas sentään. Mitäs jos haluaakin sillointällöin mennä ihan maku edellä. Ja suomalainen rypsiöljy on ihan yhtä hyvää kun tänne kaukaa tuodut oliiviöljyt....jos nyt väenväkisin haluaa öljyllä pottunsa pilata.
No, rypsiöljy ei käy mihinkään, mikä menee suusta alas. Se pilaa elimistön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon rypsiöljy! itse en pysty pahan maun takia käyttämään sitä missään. Oliiviöljy kyllä maistuu, ja seesamiöljy joihinkin itämaisiin ruokiin.
Siitä olen sinänsä samaa mieltä että jos nyt siitä voista kovin tykkää, niin tuskin sen syönti silloin tällöin kenenkään terveyttä kaataa. Mutta itse en edes tykkää, en missään.
Vierailija kirjoitti:
Sen kaksi kertaa kesässä kun syön uusia perunoita, niin varmasti käytän voita. Jos siitä menee suonet tukkoon niin menkööt.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ideasta!
Pirkka parhaat sarjan oliiviöljyt sopivat hyvin. Tulee mukavan raikas maku perunoihin.