Edunvalvonta
Tietääkö kukaan paljon yksinasuvan viikkoraha on kun edunvalvonnassa?
Kommentit (7)
Se voi olla ihan mitä sattuu, riippuu vähän, pitääkö edunvalvojan käydä vaikka kampaajalla kyseisellä viikolla.
Täysin korruptoitunut systeemi.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/02/03/kaija-sai-kaksikymppia-ruokara…
Mulla on 120e viikossa. Mutta tiedän tyyppejä joilla on vain 60e viikko
Sukulaisella oli 3 X viikossa nosto päivä 20e.Eli 60e vikko. Norda velotti toisin pakki kulut rahasta. Jota kunalinen edunvalvoja ei huomioinnut. Palmian 1 aterian sai päivä plus siihen mehu tai kisseli! Kaiken muun joutui ostaa tuolla niin sanotulla: 60 e.vikko.tena vaipat,kahvin leivät,voin ,leikeeet wc- paperit.Liikuntarajoiteisiena ,kotona asuvana yksin!Käytti sen käytänössä tupakaan ja vaati kotihoito tuo Tena vaipat aptekista,josta lääketkin ja laskuun.Lasku edunvalvojalle.
Ei ole olemassa mitään edunvalvonnan kiinteää viikkorahaa. Sekoitatko nyt johonkin toimeentulotukeen tai muuhun sellaiseen, jossa rahankäyttö on rajoitettu?
Edunvalvonnassa oleva voi saada hyvinkin suuria summia, jos on varaa ja jos hän itse maksaa ruokansa, vaatteensa, liikkumisensa ym. tavallisen elämisen.
4:n tarina ei pidä paikkaansa. Ensinnäkään edunvalvonta ei ole kunnissa vaan valtion oikeusaputoimistoissa. Vaipat olisi pitänyt saada ilmaiseksi, onko se vammaistukena vai mitä? 60€/ viikko on aika tavallinen vähävaraisen viikkoraha, jonka pitäisi riittää muuhunkin kuin tupakkaan ja virvokkeisiin.
Mäkin luulin olevani, mutta ihmeellisesti meni ulosottoon pari sähkölaskun korkoa. Huono edunvalvoja. Toisaalta onhan mulla käytössä koko pari tonnia joka tärähtää tilille, joten en kai mä ole sitten. En mä vaan tiedä.
No mitkä sun tulot on riippuu niistäkin.