Anoppi haluaa lapsen terapiaan
Mitä tehdä? Koulusta tai harrastuksista ei ole tullut pyyntöä mennä ja en kannata asiaa, koska en ymmärrä miksi tarvitsee terapiaa.
Syksyllä alkaa taas sama virsi terapiasta kuten jokainen vuosi. Patisteli myös minua vuosia sinne, mutta jostain syystä lopetti sen.
Anoppi soitti joskus viikon ajan joka päivä lapselle suoraan asiasta ja lapsi oli kysynyt koulussa itse terapiasta opettajilta ja terkkareilta sekä joltain erityisopettajalta, mutta kukaan ei nähnyt syytä siihen.
Kommentit (10)
Mun lapsilla mummo diagnosoi myös adhd:n, syömishäiriön, lukihäiriön ja kavoivatkin väärin
Älä vastaa puhelimeen ja käske miehen sanoa äidilleen että opettelee käyttäytymään.
Kysy anopilta, mikä kauhea hinku hänellä on saada lapsi terapiaan. Jos lapsella ei ole tarvetta terapiaan, ei hänen kannata sinne turhaan mennä.
Anoppi häiritsee ja häiriköi siis lasta. Älä suostu mihinkään. Katkaise välit anoppiin. Eikö kumppanisi laita anoppia ruotuun? Jos lapsi ei tarvitse terapiaa, niin mikä anopin ongelma on. Hän ei saisi soitella viikkoa lapselle, puhelinnumero vaihtoon lapselle ja salaiseksi. Anoppi saattaa ahdistaa lasta, ei ole hänen määräävä äitinsä (vaan mummo) ja ei saa kontrolloida lasta. Ota ohjat käsiisi ja laita rajat, suojele lapsen mielenterveyttä anopin hulluuksilta. Pitäkää perheellä oma suoja.
Sitten lapsella on pahimmassa tapauksessa turha mt-merkintä, joka voi estää monta asiaa elämässä.
Itsehän veisin anopin ajelulle jonkin isomman vesialueen rantaan. Palaisin yksin.
Mihin anopin mielestä lapsi tarvitsisi terapiaa? Traumaattisen isoäitisuhteen käsittelemiseen?
Kyllä lapsi varmaan kohta terapiaa tarvitsee, kun anoppi häiriköi ja ahdistelee
Ei lasten terapiaan varmaan anoppeja huolita.
Veikkaan, että kyseessä on hänen tapansa toimia. Pyrin asiallisiin, mutta etäisiin väleihin.
Mitä anoppi itse sanoo perusteeksi? Oletan, että olet kysynyt syytä.