Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EK ja Kokomus ajavat aina ansiotuloverojen alennusta: miksi?

Vierailija
01.08.2022 |

Se ei tutkitusti lisää työllisyyttä mutta vähentää valtion verotuloja ja lisää velkaantumista. Minua ei auta 5-10 e kuukausialennus tippaakaan keskituloisena, jos vastineeksi tulee välillisten verojen nostoja ja julkisten palvelujen huonontamista entisestään! Eipä ole kokoomukselta tullut yhtään ehdotusta, miten hoitovelkaa ja hoitajien pakoa estettäisiin terveydenhoidossa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vauraampi kansanosa nosta tulonsa pääomatuloina? Eikö tämä ole enempi kokoomuksen agendalla. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Vierailija
62/63 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Kokoomus tajuaa että Suomen ansiotuloverotus on laillistettua ryöstöä. Verotuksen tulisi olla kohtuullista. Suomessa se ei ole kohtuullista nähnytkään varsinkaan vähän enemmän tienaavalla.

Ei kokoomuslainen

No verot alas, mutta sen vastapainona yhteuskunnan ilmaiset palvelut vähenee ja osa niistä tulee maksullisiksi.

Vai mistä kommemtoija luulee yhteiskunnan muualta saavan rahaa, kuin verotuloista ja velanotosta.

Suomessa on sellainenkin ylellisyys kuin ilmainen kouluruoka, jo esikoulussa.

Esimerkikisi Saksassa ei ole mitään ilmaista kouluruokailua.

Oppilailla on eväät mukana, tai he ostavat itse ruokansa ruokatauoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös vauraampi kansanosa nosta tulonsa pääomatuloina? Eikö tämä ole enempi kokoomuksen agendalla. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Ei se pääomatulokaan verotonta ole.

Pääomatulon verotusprosentti 30-34 %.

Kun taas palkkaverotus ertittäin hyvätuloisilla on yli 50 %.

Ja se pääomakin on ensin pitänyt tienata ja säästä, ei se pääoma josta tuloja saa, kenellekään taivaasta tipahda suoraan syliin.