MP - onko 20 000e vuositulo mielestäsi vähän?
Pienipalkkaisia osa-aikatöitä pitkään joutuneena tekemään olisin ikionnellinen tonnin kuukausipalkasta, joka tulee joka kuukaudi täsmällisesti, aina sama summa. Voisin alkaa suunnittelemaan tulevaisuuttani ja ehkä säästääkin vähän.
Törmäsin vastikään netissä kirjoitteluun "kuinka noloa on myöntää tienaavansa niinkin vähän kuin 20 000e vuodessa".
Miksi pienempi tienesti (joka kuitenkin miuhun verrattuna oisi ihan huikeaa luksusta) on noloa ja oikeuttaa arvostelemaan ikävästi pienituloista?
Onko tämä maailma oikeasti näin kova paikka?
Kommentit (6)
Aika pienet ovat asumis- ja elinkustannuksesi jos tonnilla eläisit kuukauden ja saisit vielä jotain säästöönkin. Maksaako mahdollisesti joku muu taho sinun kulujasi?
Onhan tuo kieltämättä aika vähän, kun mediaani on sen 36 000 vuodessa.
Todella vähän. Itse tienaan 15 000 enemmän ja sekin tuntuu vähältä O_o mielestäni en edes tuhlaile pahemmin, mutta maailma on kallis
Vierailija kirjoitti:
Aika pienet ovat asumis- ja elinkustannuksesi jos tonnilla eläisit kuukauden ja saisit vielä jotain säästöönkin. Maksaako mahdollisesti joku muu taho sinun kulujasi?
Asuntolainan lyhennys 110e
Sähkö 40e
Vesi omasta kaivosta
Kotivakuutus 30e
Puhelinnetti 20e
Lämmityspuut 50e
Kiinteistöveroa nyt en muista mutta n. 100e vuodessa
No tonni ois kyllä aivan hoosiannaa verrattuna osa-aikatyön vaihtelevaan palkkaan 450e- 750e/kk. Tällä omalla palkallani elän kiitos kysymästä.
Mutta siis enhän minä ruuan ja pakollisten menojen jälkeen voi mitään muuta tehdä, esim. haluamaani talvitakkia ostaa vaan semmoisen ruman ja kulahtaneen ehkä kierrätyksestä. Telkkarikin on rikki mutta radiota kuuntelen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Todella vähän. Itse tienaan 15 000 enemmän ja sekin tuntuu vähältä O_o mielestäni en edes tuhlaile pahemmin, mutta maailma on kallis
I feel you, samoissa tienesteissä ollaan.
Hassua kun joskus lukee kommentointia jonka mukaan ikään kuin köyhiä ei olisi olemassakaan, siis jotkut elää ihan susannakoski-kuplassa eikä heillä käy edes mielessä että joku tienaa alle kolme tonnia kuussa.
Köyhyys ei oo ilo kellekään mut rikkaita se vaan naurattaa :D
Mielestäni se on kyllä todella vähän. Eihän tuosta mene vielä edes juurikaan veroja.