Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin Dingoa, miten niin huonosti ja epävireisesti laulava pörröpää oli niin valtavan suosittu?

Vierailija
31.07.2022 |

Täysin yliarvostettu nuorison "suosikki"yhtye.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan nauroivat sille "laululle". Paitsi kymmenenvuotiaat fanit.

Vierailija
2/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan nauroivat sille "laululle". Paitsi kymmenenvuotiaat fanit.

Minä en nauranut! Olin 11 silloin ja täytin seuraavaksi 12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä olin niin dingofani 80-luvulla. Välillä kuuntelen ihan nostalgiamielessä niitä kappaleita. Keikoilla en ujona tyttönä käynyt, kaukoihailin vaan.

Vierailija
4/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt hysteerisesti fanittivat ja halusivat tähden kanssa naimisiin. Epäilen, että joku massahypnoosi kyseessä ja laumasieluisuuteen vaikuttaa ja huomaahan sen nykyäänkin miten samanmielisyys ihmisiin vaikuttaa.

Vierailija
5/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En fanittanut bändin poikia, mutta pidin kyllä monesta Dingon kappaleesta. Ne kuvasivat silloisen teini-ikäisen elämää ja unelmia.

Täysin virheetön laulusuorituskin voi jättää kylmäksi, jos sielu puuttuu.

Vierailija
6/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se värinä joka sen äänessä on, on kuin lampaan vipattava saparo. Kummallinen.

Pelottavan näkösiä tyyppejä olivat yläkoululaisen mielestä. En ollu yhtää kiinnostunu. Luokkakavereista muutama oli.

Vierailija
7/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"– Mulle sanottiin Dingon alkuaikoina levy-yhtiöistä, että Pertti, mene takaisin merimieheksi. Sun laulamisessa ei ole potentiaalia. Mitä ajattelin siitä? En mitään. Mä tiesin, että se toimii.

– Laulu on ensisijaisesti tunteen ja viestin ylistämistä, Neumann muistuttaa X-lehdessä.

– Ei siin aleta pohtia, ett menik se nyt ihan nuotilleen.

Muun muassa Neumannia tuottanut Pave Maijanen on joskus toivonut, että voisiko hän laulaa vähän puhtaammin.

– Sanoin, että en. Jos keskittyy siihen tekniseen suoritukseen, niin ihminen ei yleensä ole niin täydellinen, että se ei olisi pois siitä fiiliksestä, siitä emotionaalisesta puolesta.

Neumann muistuttaa, että hän on ensisijaisesti biisintekijä eikä laulaja.

– Minulle on sanottukin, että ei tuota sun laulua oikein kestä, mutta kun biisit on niin hyviä, niin pakko kuunnella."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d678150d-695b-41ed-94b7-59f027…

Vierailija
8/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihastuin Dingon kappaleisiin vasta myöhemmin aikuisena. En ole eritellyt, mikä niissä kiehtoo, mutta jonkun värinän tekee esim nahkatakkinen tyttö ja autiotalo vieläkin.

Vierailija
9/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Mulle sanottiin Dingon alkuaikoina levy-yhtiöistä, että Pertti, mene takaisin merimieheksi. Sun laulamisessa ei ole potentiaalia. Mitä ajattelin siitä? En mitään. Mä tiesin, että se toimii.

– Laulu on ensisijaisesti tunteen ja viestin ylistämistä, Neumann muistuttaa X-lehdessä.

– Ei siin aleta pohtia, ett menik se nyt ihan nuotilleen.

Muun muassa Neumannia tuottanut Pave Maijanen on joskus toivonut, että voisiko hän laulaa vähän puhtaammin.

– Sanoin, että en. Jos keskittyy siihen tekniseen suoritukseen, niin ihminen ei yleensä ole niin täydellinen, että se ei olisi pois siitä fiiliksestä, siitä emotionaalisesta puolesta.

Neumann muistuttaa, että hän on ensisijaisesti biisintekijä eikä laulaja.

– Minulle on sanottukin, että ei tuota sun laulua oikein kestä, mutta kun biisit on niin hyviä, niin pakko kuunnella."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d678150d-695b-41ed-94b7-59f027…

No niin, tyyppihän tiesi itsekin ettei ole maailman paras laulaja. Ei siis kuvitellut itsestään liikoja ja ei se Neumann omaan korvaan nyt mitenkään huono laulaja ole koskaan ollut...

Vierailija
10/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neumannissa oli (ja saattaa olla vieläkin) sellaista karismaa, jota harvoissa on. Ja esiintyjänä oli valtavan energinen, fiilis keikoilla oli aivan huikea.

Neumann oli (on?) myös sanoittajana todella hyvä. Toki taso vähän vaihtelee biiseittäin, mutta monista lyriikoista pidän tosi paljon vieläkin, vaikka olen jo 50+. Ne ovat ihan omanlaisiaan ja niissä on enemmän tasoja kuin mitä ensikuulemalta ehkä tajuaakaan. Minuun tehoaa myös se "nipamainen" symboliikka ja romantiikka, jota monista biiseistä löytyy.

Ja kyllä siinä äänessäkin on jotain sellaista herkkyyttä ja särmää, josta tykkään - ja joka todellakin toimii. Ja nimenomaan juuri hänen itsensä tekemissä biiseissä.

Eli se on se kokonaisuus. <3

Vierailija
11/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nykyään laula yhtään sen paremmin. Se on vain peitetty autotunerilla.

Vierailija
12/12 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voisi kysyä J Karjalaisesta, miten sellainen määkijä on voinut päästä levyttämään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi