Minua ahdisteltiin lomamatkalla
Olin yksin lomamatkalla Euroopassa. Tämän viikon aikana miehet kävelivät perässän, huutelivat mauttomuuksia (osaan kyseisen maan kieltä), yrittivät kosketella, rannalla sukelsivat mun uimarenkaan alta jotta pääsevät tirkistelemään alta päin. Majoitin airbnb:ssä ja majoittaja laitteli treffi-ja drinkkipyyntöjä ja häiritsi jatkuvasti viestein painostaen tapaamiseen mm seurasi kaupungille en jaksa en vaan jaksa tämä oli ensimmäinen loma kolmeen vuoteen yliopisto-opintojen takia. Minua on koitettu käyttää teininä seksuaalisesti hyväkseen ja tämän uuden kokemuksen myötä olen saanut ahdistus- ja paniikkikohtauksia. Olen niin traumatisoitunut. Lomamatka kesti viikon, ja tulin toissa pvnä kotiin Suomeen.
Kommentit (51)
Mä matkustin Espanjassa yksin 22 vuotiaana eikä ahdisteltu kertaakaan. Alaikäisenä kohta sin jonkin verran ahdistelua. Matkat yksin on menneet aina hyvin. Myös virossa ja Suomessa usein matkustan yksin. Huonoa tuuria sulla.
N25
Minä en tätä tarinaa usko! Välimeren maissa on ollut turismia 60- luvulta lähtien ja tälläkin hetkellä matkailijoiden määrät ovat lähes samat kuin ennen pandemiaa; joissakin kohteissa on jopa enemmän. Ei edes yksinäinen turistinainen ole heille mitään uutta; ovat varmasti nähneet kyllästymiseen saakka. Mielikuvitus taitaa nyt vähän laukata!
Kerropa ap. vielä, missäpäin eurooppaa (Italiaa) lomastasi yritit nauttia? Muuten minkä ikäinen olet ja mitä opiskelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon joka sanan, ihan on painajaista kokea tuollaista. Nyt vaan kunnon analyysi miten välttää mokomaa toistumasta. Olet oikeassa siinä että sinulla on oikeus rauhaan, kaikissa vaatteissa ja ulkonaisella habituksella. Pidä se. Olen tukenasi ja puolellasi. Olen itse kokenyt samaa.
Miten niin on oikeus? Mistä sinä sen tiedät? Kenen myöntämä oikeus? Tuleeko tosiaan monelle yllätyksenä, että maailmassa on lukuisia maita, joissa naisilla ei ole oikeuksia?
Oma oikeus tietenkin, ei sitä valtiot myönnäkään joka paikassa. Se on sisäsyntyinen oma arvo. Normaalilla ihmisellä on sellainen arvokkuus ettei lääpitä, ja jos lääpitään, se koetaan törkeäksi, tottakai. Siitähän tässä onkin kyse ap llä. Närkästynyt ettei normirajoja osata.
Tuollaista se on minulla ollut aina Euroopassa. Ei auta ku olla välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se on minulla ollut aina Euroopassa. Ei auta ku olla välittämättä.
Juu, myöskin Suomessa; Suomihan kuuluu myöskin eurooppaan.
Jos osasit kieltä, niin olisit ladellut suorat sanat. Minä en italiaa osaa, mutta opettelin lauseen "Lasciate mi stare!" (ja nimenomaan noin huutaen). Enkä edes tarvinnut sitä. Kyllä ne kollit paikallisia tyttöjäkin yrittää.
Yksin olen matkustanut tuon Italian lisäksi Espanjassa ja Turkissa. Turkki oli helpoin. Siellä ei yksikään koskenut minuun tai huudellut perään. Suurin häiriö olivat taksikuskit :D Espanjassa saattoi mopo kurvata vierestä ja läpsäistä takamukselle. Kyllä suutuin, mutta onneksi eivät laukkua saaneet. Kielen osaaminen (espanja) oli suureksi avuksi. Junassa kun joku selkeästi yritti jotain häirinnän tapaista, niin tuumasin tympeästi että oletpa typerä. Siihen ne tilanteet loppui.
"Lomamatka kesti viikon, ja tulin toissa pvnä kotiin Suomeen."
Tämä oli ehdottoman tärkeä tieto.
20-vuotiaan suomalaisnaisen raiskaus Rooman keskustassa aiemmin tässä kuussa on vain jäävuoren huippu Italian surullisessa alkusyksyssä.
Nuori suomalaisnainen joutui raiskatuksi Rooman rautatieaseman lähellä syyskuun alussa. Poliisi pidätti teosta epäiltynä 22-vuotiaan bangladeshilaisen miehen. Poliisin mukaan mies oli tarjonnut taksia odottaneelle naiselle kyytiä, ennen kuin oli johdattanut tämän syrjäiselle kujalle. Siellä miehen kerrotaan uhanneen tappaa naisen ja raiskanneen tämän.
Viimeisimmät vastaavanlaiset raiskausuutiset tulivat ilmi tällä viikolla. Pitäisköhän teidän lukea ensin uutisia kun yksin matkustatte. Useita uutisia joukkoraiskauksista italian rannoilla
Vierailija kirjoitti:
20-vuotiaan suomalaisnaisen raiskaus Rooman keskustassa aiemmin tässä kuussa on vain jäävuoren huippu Italian surullisessa alkusyksyssä.
Nuori suomalaisnainen joutui raiskatuksi Rooman rautatieaseman lähellä syyskuun alussa. Poliisi pidätti teosta epäiltynä 22-vuotiaan bangladeshilaisen miehen. Poliisin mukaan mies oli tarjonnut taksia odottaneelle naiselle kyytiä, ennen kuin oli johdattanut tämän syrjäiselle kujalle. Siellä miehen kerrotaan uhanneen tappaa naisen ja raiskanneen tämän.
Viimeisimmät vastaavanlaiset raiskausuutiset tulivat ilmi tällä viikolla. Pitäisköhän teidän lukea ensin uutisia kun yksin matkustatte. Useita uutisia joukkoraiskauksista italian rannoilla
Missä liikkuvat valtavat ihmismassat; valitettavasti tapahtuu kaikenlaista, ikäviäkin asioita. Kukaanhan ei pakota poistumaan omilta kotinurkilta; sielläkin tosin saattaa tapahtua jotakin vähemmän mielyttävää, joten tarkkana on oltava kaikkialla.
Saahan sitä kuvitella olevansa niin vastustamaton ja ihana että kaikki haluavat olla sun kimpussa. Toiveajattelua.