Paljonko teillä 50-60-vuotialla on nettovarallisuutta?
Eli varat miinus velat. Laske mukaan kaikki, autot, asunnot, rahat, sijoitukset jne. Paljonko puolison kanssa yhteen ja erikseen.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiologisesta näkökulmasta on varsin mielenkiintoista huomata, että keskimääräistä varakkaampien ihmisten vapaa-ajan harrastuksiin kuuluu aktiivinen nettifoorumille osallistuminen. 😂😂
Olen ollut täällä kohta jo 25 vuotta, ei sitä vanhoista tavoista pääse eroon. Aloitin kuopuksen vauva-aikana 1998 ja joku tässä kolahti, koska jäin, vaikka tulot on nousseet ja elämä kaukana peruspalstalaisen vauvatodellisuudesta.
Juu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi että täällä on rikkaita ikäihmisiä! Itellä käyttötilillä tällä hetkellä 6400 euroa. Mitään omaisuutta tai muuta varallisuutta ei ole kun ei koskaan ole ollut mahdollisuutta hankkia. En omista asuntoa, en mökkiä, en autoa, en osakkeita. Olen 56-v yksineläjä.
Miten niin ei ole ollut mahdollisuutta? Kaikilla meillä on mahdollisuus.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen reilu 50 v ja minulla on nettoasuntovarallisuutta (tämän hetken arvo, minun osuus) 90 000 e. Sijoituksia osakkeissa ja rahastoissa 200 000e euroa, ja tilillä likvidiä 75 000 euroa (tosin siitä osa vielä menossa perintöveroon). Olen itse säästänyt hieman, mutta olen menettänyt kaksi läheistä ja saanut perintönä osan. Muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina. Olen hirveän kiitollinen tilanteestani, ettei ole taloudellista huolta ja siitä että lapseni saavat myös turvatun tulevaisuuden kun minusta aika jättää (he saivat läheisen kuoltua lisäksi myös omat pesämunansa). Tuntuu tavallaan oudolta katsoa noita summia tileillä, sillä elämä on silti ihan samaa. Olen aina ollut suhteellisen säästäväinen, mikään materia ei kiinnosta. Elämyksiä ja kokemuksia aion hankkia, niin kauan kuin pystyn ja tarjota niitä myös lapsilleni. Olen keskipalkkaisessa työssä.
Kertoisitko, millä perusteella määrittelet olevasi reilu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen reilu 50 v ja minulla on nettoasuntovarallisuutta (tämän hetken arvo, minun osuus) 90 000 e. Sijoituksia osakkeissa ja rahastoissa 200 000e euroa, ja tilillä likvidiä 75 000 euroa (tosin siitä osa vielä menossa perintöveroon). Olen itse säästänyt hieman, mutta olen menettänyt kaksi läheistä ja saanut perintönä osan. Muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina. Olen hirveän kiitollinen tilanteestani, ettei ole taloudellista huolta ja siitä että lapseni saavat myös turvatun tulevaisuuden kun minusta aika jättää (he saivat läheisen kuoltua lisäksi myös omat pesämunansa). Tuntuu tavallaan oudolta katsoa noita summia tileillä, sillä elämä on silti ihan samaa. Olen aina ollut suhteellisen säästäväinen, mikään materia ei kiinnosta. Elämyksiä ja kokemuksia aion hankkia, niin kauan kuin pystyn ja tarjota niitä myös lapsilleni. Olen keskipalkkaisessa työssä.
Kertoisitko, millä perusteella määrittelet olevasi reilu?
Ai reilu 50-vuotias? No jos se ilmaisu ei miellytä, niin sanotaan sitten että vähän yli 50-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli mielenkiintoinen ketju ja antaa perspektiiviä myöskin tulevaisuuden suhteen, joten siksi kommentoin:) Itselläni on noin puolen miljoonan varallisuus johtuen onnekkaista energiantuotantoon liittyvistä hankinnoista.
N27
Toivottavasti varallisuutesi ei liity tuulivoimaan. Jos liittyy, muista, että tuulivoimaloiden lähellä asuvat kärsivät monella tavalla tuulivoimaloista.
Pöljä, tuon naisen lasten isä. Opettele ääliö lukemaan ja ymmärtämään lukemasi.