Paljonko teillä 50-60-vuotialla on nettovarallisuutta?
Eli varat miinus velat. Laske mukaan kaikki, autot, asunnot, rahat, sijoitukset jne. Paljonko puolison kanssa yhteen ja erikseen.
Kommentit (86)
Täälläkö Suomen kaikki varakkaat kokoontuvatkin? Hurjia omaisuuksia on ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään merkitystä. Hyvä elämä ratkaisee.
mies54v
Nimimerkin "hyvään elämään" kuuluu melkoisesti naisvihaa, huonoa käytöstä ja kikkelielvistelyä, jota pönkität siteeraamalla Raamattua.
Veikkaan että olet eronnut mielenterveyseläkeläinen, joka asuu vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkö Suomen kaikki varakkaat kokoontuvatkin? Hurjia omaisuuksia on ihmisillä.
Johtuu asuntojen hinnoista. Niissähän meillä raha kiinni on. Omistusasunnoissa asuu 63 % kansasta.
Moni arvioi omansa yläkanttiin ja unohtaa velat. Arvopaperiomaisuuksien arvo on teoreettinen ja muuttuu myydessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kymmenen miljoonaa ja miehellä viisikymmentä miljoonaa.
Mun kissalla on kuuskyt milliä.
Noin puolimiljoonaa, ei lainaa, yksi sijoitusasunto pääkaupunkiseudulla oman asunnon lisäksi. Tausta työläisperheestä, ei korkeakoulututkintoa. Työtä olen aina tehnyt ainoastaan rahan vuoksi, ei ole ollut kutsumusammatti.
Koska elän omassa kuplassani, ja olen hieman yksinäinen, palstaa on mielenkiintoista käydä lukemassa. Täällä on nykyään paljon näitä keski-ikäinen, sitä-sun-tätä-aloituksia. Johtuuko se siitä, että alkuperäiset palstalaiset ovat vanhentuneet vai mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu asuntojen hinnoista. Niissähän meillä raha kiinni on. Omistusasunnoissa asuu 63 % kansasta.
Moni arvioi omansa yläkanttiin ja unohtaa velat. Arvopaperiomaisuuksien arvo on teoreettinen ja muuttuu myydessä.
Miten niin unohtavat velat? Hieman on ihmisten aliarviointia tuollainen. Ilman velkoja summa olisi 850ke. Velat on maksettu siinä 55-vuotiaana, joten enköhän sen miljoonan siihen ikään mennessä saa kasaan. Tai sitten en, mistä sitä tietää miten esim. asuntojen hintojen käy.
Oktalo 250000
Maata 150000
Tonttimaata 150000
Autoja ja muita 30000
Rahaa 10000
Lainaa 14000
N.46v
Vierailija kirjoitti:
Sosiologisesta näkökulmasta on varsin mielenkiintoista huomata, että keskimääräistä varakkaampien ihmisten vapaa-ajan harrastuksiin kuuluu aktiivinen nettifoorumille osallistuminen. 😂😂
Ja että se puolen miljoonan omaisuuskaan ei ole mitään kun kysytään miten pärjäävät, aina liikaa verotetaan ja liian pieni palkka :D
N. 150 000. Koostuu asunnosta ja sijoituksista. Oon aina ihmetellytkin tän palstan korkeaa keskustelutasoa, mutta sehän paljastui kyselyssä, että väki on osannut kantaa kortensa kekoon. Eli älyä ja hyvinvointia löytyy! Miljonäärien keskelle mahtuu myös muutama meitä vaatimattomampia keskustelijoita.
Nettovarallisuus 225K€
Omakämppä: 65K€ (nettona)
Sijoitusasunto: 40K€ (nettona)
Osakkeet: 100K€
Auto: 12K€
Käteinen: 8K€
Lainaa eli velkavipuakin löytyy, joten ilman riskejä tässä ei elellä. Vuodessa tulee n. 300h ylitöitäkin tehtyä. Hyväpalkkainen duuni, välillä reissuhommia myös.
M26
Käyttötilillä on rahaa tällä hetkellä n. 260 € ja kukkarossa n. 7 €. Siinäpä minun "omaisuuteni". Velkaa on yhteensä n. 1300 €. Joten miinuksella ollaan. :D
Ikää 54 v.
Nuorimies kirjoitti:
Nettovarallisuus 225K€
Omakämppä: 65K€ (nettona)
Sijoitusasunto: 40K€ (nettona)
Osakkeet: 100K€
Auto: 12K€
Käteinen: 8K€
Lainaa eli velkavipuakin löytyy, joten ilman riskejä tässä ei elellä. Vuodessa tulee n. 300h ylitöitäkin tehtyä. Hyväpalkkainen duuni, välillä reissuhommia myös.
M26
Lukutaito -100000
Yksin elän. Maalla kiinteistössä ehkä noin 20 000 e kiinni tai alle. Säästöjä muutaman tonnia, velkaa noin 10 000.
Asunto, puolet lesken hallintaoikeuden alaisesta ok-talosta (perintöni), vanha auto. Yhteensä ehkä noin 140 000 - 150 000. Auto on Rellu v. 2006, joten sillä on pelkkä käyttöarvo, vaikka se on virheetön. Huoltojen, vakuutusten ja verojen takia pelkkä kuluerä.
Olen sinkku, eläkkeellä.
Vietän koulutuksestani huolimatta aikaa täällä, koska tämä on ilmaista. Jos menen ovesta ulos, kaikki maksaa.
Jos joku ei tajua somen käytön motiiveja, lienee itse väärässä paikassa. En trollaa, en tee aloituksia, viihdytän itseäni muiden hölmöydellä ja ajoittain myös muiden hienoilla älynväläyksillä ja hyvillä ajatuksilla.
Ihminen on kiinnostava elukka, vaikkei olisi vara tai haluakaan hypätä tapahtumissa saati baareissa.