Paljonko teillä 50-60-vuotialla on nettovarallisuutta?
Eli varat miinus velat. Laske mukaan kaikki, autot, asunnot, rahat, sijoitukset jne. Paljonko puolison kanssa yhteen ja erikseen.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kymmenen miljoonaa ja miehellä viisikymmentä miljoonaa.
*haukotus*
Nuorimies kirjoitti:
Nettovarallisuus 225K€
Omakämppä: 65K€ (nettona)
Sijoitusasunto: 40K€ (nettona)
Osakkeet: 100K€
Auto: 12K€
Käteinen: 8K€
Lainaa eli velkavipuakin löytyy, joten ilman riskejä tässä ei elellä. Vuodessa tulee n. 300h ylitöitäkin tehtyä. Hyväpalkkainen duuni, välillä reissuhommia myös.
M26
Pkkuisen on luetun ymmärtämisessä puutteita niin yllä olevalla kuin monella muullakin kirjoittajalla.
Otsikossa kysyttiin 50-60 vuotiaitten omaisuutta ei 26 vuotiaitten tai 46 vuotiaitten.
Vierailija kirjoitti:
Sosiologisesta näkökulmasta on varsin mielenkiintoista huomata, että keskimääräistä varakkaampien ihmisten vapaa-ajan harrastuksiin kuuluu aktiivinen nettifoorumille osallistuminen. 😂😂
Olen ollut täällä kohta jo 25 vuotta, ei sitä vanhoista tavoista pääse eroon. Aloitin kuopuksen vauva-aikana 1998 ja joku tässä kolahti, koska jäin, vaikka tulot on nousseet ja elämä kaukana peruspalstalaisen vauvatodellisuudesta.
Minulla on noin 130 000 € arvoinen uudehko velaton rivarikolmio 80 m2, velaton 10 000 € arvoinen auto, rahaa ja sijoituksia n. 40 000 €, irtaimisto kodissani noin 28 000 €. Asun pienessä kaupungissa, olen eläkkeellä, eläkkeestä jää säästöön muutama satalappunen joka kuukausi. Yksin asun ja olin yksinhuoltaja, työssä tstosihteerinä kaupungilla.
Olen hyvin tyytyväinen tilanteeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on noin 130 000 € arvoinen uudehko velaton rivarikolmio 80 m2, velaton 10 000 € arvoinen auto, rahaa ja sijoituksia n. 40 000 €, irtaimisto kodissani noin 28 000 €. Asun pienessä kaupungissa, olen eläkkeellä, eläkkeestä jää säästöön muutama satalappunen joka kuukausi. Yksin asun ja olin yksinhuoltaja, työssä tstosihteerinä kaupungilla.
Olen hyvin tyytyväinen tilanteeseeni.
Hienoa! Viimeinen virke on tärkein.
N49 v. Koko omaisuus asunnossa josta viimeinen maksuerä 6 kk päästä. Jos myisi niin n 350 000 saisi.
Eipä siinä miljoonat ja omaisuus auta, kun esim. syöpä tms. iskee.
Olen reilu 50 v ja minulla on nettoasuntovarallisuutta (tämän hetken arvo, minun osuus) 90 000 e. Sijoituksia osakkeissa ja rahastoissa 200 000e euroa, ja tilillä likvidiä 75 000 euroa (tosin siitä osa vielä menossa perintöveroon). Olen itse säästänyt hieman, mutta olen menettänyt kaksi läheistä ja saanut perintönä osan. Muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina. Olen hirveän kiitollinen tilanteestani, ettei ole taloudellista huolta ja siitä että lapseni saavat myös turvatun tulevaisuuden kun minusta aika jättää (he saivat läheisen kuoltua lisäksi myös omat pesämunansa). Tuntuu tavallaan oudolta katsoa noita summia tileillä, sillä elämä on silti ihan samaa. Olen aina ollut suhteellisen säästäväinen, mikään materia ei kiinnosta. Elämyksiä ja kokemuksia aion hankkia, niin kauan kuin pystyn ja tarjota niitä myös lapsilleni. Olen keskipalkkaisessa työssä.
Asunto n 30000 euroa ja oikeudesta on tulossa korvauksia noin 15 000 euroa. Tilillä on 700 euroa.
Ei kovinkaan paljon. Talo, autot yms, velkaakin on vielä jonkin verran. Vastahan tässä on saatu lapset aikuisiksi. Ei monilapsisessa perheessä tarvi paljon miettiä mitä sijoituksia tekisi.
Täällä sitä kehutaan, kuinka rahaa on kuin roskaa!
Suomalaiset ovat varakkaita; ei käy kieltämän!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään merkitystä. Hyvä elämä ratkaisee.
mies54v
Eli sulla ei ole mitään. Mulla n 350 000, miehellä suunilleen sama.
Yhdessä mieheni kanssa n. 2,5 milj.
Esim. velkaa emme ole koskaan ottaneet; matkusteltu ja eletty kaikinpuolin ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä miljoonat ja omaisuus auta, kun esim. syöpä tms. iskee.
Voi hyvin auttaakin, yksityisellä on uusimmat hoidot, jos löytyy kymppitonni. Köyhällä ei ole tätä vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuossa kohtaa n. 0.5miljoonaa ainakin. Tällä hetkellä 120t. Yksin olen, kovapalkkainen ammatti ja kaksi lasta. N32
Ethän sinä yksin ole jos sinulla on kaksi lasta.
Paljonko ajattelit lapsilla olevan varallisuutta?
Tällä hetkellä en voi säästää heille (haluaisin osakesäästää), sillä isä kieltää minulta muun kuin suoran tilisäästämisen ja vaatii niidenkin rahojen täyttä hallintaa... Toivon, että voin ostaa lapsille asunnot nimiini, joissa saavat asua opiskeluajan ilmaiseksi. N32
32-vuotias on täysi-ikäinen. Jos tämän ikäinen ei ole holhouksen alla, hän voi itse päättää omasta rahankäytöstään.
Jos 32-vuotiaan isä ohjaa rahankäyttöä, kyseessä on taloudellinen alistaminen eli taloudellinen väkivalta.
Ehdotus: avaa toiseen pankkiin toinen tili, jonka tietoja et anna kenellekään. Siirrät sinne käteisenä vähitellen rahaa. Alla sivusto, josta saattaa olla apua:
Tämä onkin tällainen miljonäärien nettisaitti. No ihan mielenkiintoista, näitä suuria varallisuuksia lukuunottamatta arkiasiat kuulostavat ihan samanlaisilta kuin tavallisillakin ihmisillä. Samat ilot ja murheet näköjään rahasta riippumatta.
Yhteensä noin kaksi miljoonaa. Talo, mökki, kaksi sijoitusasuntoa, vanha auto ja sijoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Sosiologisesta näkökulmasta on varsin mielenkiintoista huomata, että keskimääräistä varakkaampien ihmisten vapaa-ajan harrastuksiin kuuluu aktiivinen nettifoorumille osallistuminen. 😂😂
Samaa mietin, miljonäärit palstalla kaakattamassa. Luulisi olevan kivempaakin tekemistä.
Tämä on ketju on 50-60 vuotiaille - Mene pois