Myin näytön torilla 100e ja nyt minulta vähennettiin toimeentulotukea
50e seuraavaksi kuuksi. Kiva. Oli siis mobilepaylla maksettu. Olisi pitänyt ostaa uudet kengät, mutta ei 50e riitä mihinkään.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö ap, kun me työssäkäyvät ihmiset emme saa mitään rahaa sossusta? Niinpä.
Suomessa moni pienituloinen saa Kelan maksamaa asumistukea. Se mikä on katalinta Suomessa on se, että RIKKAAT saavat Kelalta lapsilisiä. Siis rikkauksiensa päälle aivan ilmaista rahaa Kelasta! Samasta luukusta kuin sossurahat, luulisi rikkaita hävettävän :D
Rikkaat sentään ovat tehneet niitä töitäkin ja maksaneet veroja valtiolle palkka- ja sijoitustuloistaan. Köyhä on ollut aina vain kuluerä yhteiskunnalle.
Ap on selvästi vasta aloitteleva sossupummi ja hänellä on vielä suorittamatta Sosiaalitukien optimoinnin perusteet (5op). Kannattaa katsoa YouTubesta ne viime vuoden kurssin luentotallenteet, niin saa edes tällaiset perusasiat haltuun. Tämä kuuluu Taideteollisen korkeakoulun kandiohjelman perusopintoihin ja myös monet humanististen alojen opiskelijat suorittavat tämän jo opintojen alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö ap, kun me työssäkäyvät ihmiset emme saa mitään rahaa sossusta? Niinpä.
Suomessa moni pienituloinen saa Kelan maksamaa asumistukea. Se mikä on katalinta Suomessa on se, että RIKKAAT saavat Kelalta lapsilisiä. Siis rikkauksiensa päälle aivan ilmaista rahaa Kelasta! Samasta luukusta kuin sossurahat, luulisi rikkaita hävettävän :D
Ymmärrätkö, että lapsilisä = yhteiskunnalta terveiset, että kiitos kun lisäännyt ja tuotat tulevia veronmaksajia. Miksi rikkaita ei tulisi kiittää lapsilisän muodossa?
Tyhmä tyhmä tyhmä. Tori.fi:ssä aina käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta seuraava vaihe olisi pyytää harkinnanvaraista tukea kenkiin.
Todennäköisesti hakemuksesi hylätään. Siinäpä on hyvät ainekset täydelliseen katkeroitumiseen yhteiskuntaa kohtaan.
Itselleni kävi niin että olin 9€/päivä työharjoittelussa ja söin köyhästi koko kuukauden omia eväitä eli 1x reissumies jossa juustoviipale välissä ja yksi jogurttipurkki. Onnistuin säästämään yli 100 euroa ja tarkoituksena oli ostaa uusi mikroaaltouuni.
Sosiaalitoimisto ilmoittikin seuraavassa toimeentulotukipäätöksessä olevansa sitä mieltä että minun kuuluu maksaa vesilaskun tasauslasku itse. Koko elämäni ensimmäisen työpaikkani tienesti meni vesilaskun maksamiseen. Hain vielä suivaantuneena harkinnanvaraista tukea joka hylättiin.
Tuon jälkeen en hakenut enää yhteenkään työharjoittelupaikkaan.
Olisit nostanut käteisenä joka kuukausi ne kulukorvausrahat (9 e/pvä) ja käynyt ostamassa mikron käteisellä kun tarvittava summa kasassa. Tilillä ei kannata säilyttää (säästää) mitään.
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel, kylläpäs nyt säälittää. Ihan jonkun laskun on joutunut ITSE maksaa...
Newsflash. me vastuulliset aikuiset maksamme KAIKKI laskumme ITSE.
Mitä tuumaisit jos työnantaja huomaisi että olet kulkenut koko kuukauden töissä bussilla etkä omalla autolla?
Olet siis säästänyt rahaa ja hän päättääkin leikata palkastasi tuon erotuksen.
Vieläkö kävisit töissä?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta seuraava vaihe olisi pyytää harkinnanvaraista tukea kenkiin.
Todennäköisesti hakemuksesi hylätään. Siinäpä on hyvät ainekset täydelliseen katkeroitumiseen yhteiskuntaa kohtaan.
Itselleni kävi niin että olin 9€/päivä työharjoittelussa ja söin köyhästi koko kuukauden omia eväitä eli 1x reissumies jossa juustoviipale välissä ja yksi jogurttipurkki. Onnistuin säästämään yli 100 euroa ja tarkoituksena oli ostaa uusi mikroaaltouuni.
Sosiaalitoimisto ilmoittikin seuraavassa toimeentulotukipäätöksessä olevansa sitä mieltä että minun kuuluu maksaa vesilaskun tasauslasku itse. Koko elämäni ensimmäisen työpaikkani tienesti meni vesilaskun maksamiseen. Hain vielä suivaantuneena harkinnanvaraista tukea joka hylättiin.
Tuon jälkeen en hakenut enää yhteenkään työharjoittelupaikkaan.
Miten kukaan on niin tyhm että suostuu käytännössä ilmaiseksi tekemään töitä? Tyhmyyden huipentuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et osta kenkiä sillä saamallasi satasella???
En huomaannut viestiäsi aiemmin, sori. Eli nyt menee käytännössä kaikki raha perusosasta ruokaan. Puhelinliittymän, netin ja kuntosalin jälkeen minulle jää käteen perusosasta vaan vähän päälle 400e. Ei sillä muuta tehä kuin osteta ruokaa, vaatteita ei näillä hinnoilla edes ole varaa ostaa.
-AP
Mitä sä oikein syöt? Meillä ei edes kahdelta ihmiseltä mene lähellekään neljääsataa ruokaan vaikka ihan hyvin syödään.
No painan lähes kahden ihmisen verran kun käyn myös salillakin treenaamassa, että rahaa menee kyllä ruokaan lähes kahden ihmisen edestä + proteiinin tarve jne. En tässä aio todellakaan laihtumaan, voin sen ihan hyvin sanoa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel, kylläpäs nyt säälittää. Ihan jonkun laskun on joutunut ITSE maksaa...
Mitä tuumaisit jos työnantaja huomaisi että olet kulkenut koko kuukauden töissä bussilla etkä omalla autolla?
Vieläkö kävisit töissä?
Viimesijainen tuki ja palkka ovat eri asioita.
En itse saa mitään tukia mutta mielestäni olisi kohtuullista, että perustoimeentulotukea ei vähennettäisi veronpalautusten takia. Köyhät saisivat kerran vuodessa rahaa esim. vaate- tai kodinkoneostoihin. Palautusrahat lähtisivät suurimmaksi osaksi kulutukseen ja näin tukisivat yrittäjiä sekä Suomen taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat sentään ovat tehneet niitä töitäkin ja maksaneet veroja valtiolle palkka- ja sijoitustuloistaan. Köyhä on ollut aina vain kuluerä yhteiskunnalle.
Aivan, köyhät kyykkyyn. Sinäkin olet kuitenkin niitä verovaroja käyttänyt esim. siihen opiskeluusi opintotuen nostajana ja sen avulla sitten päässyt siihen etuoikeutettuun asemaasi. Ja toki verovaroja auliisti käyttävät hyväosaiset kaikkeen muuhunkin kuten verosuunnitteluun jossa kikkaillaan moninaisin tavoin miten voi välttää verojen maksamista. Ja sitten vielä ne ihanat veroparatiisit 🤔
Totuus on se, että köyhä maksaa suhteessa tuloihinsa aina enemmän kuin se varakas keinottelija.
No, oppia ikä kaikki. Tiedät miten toimia vastedes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö kävisit töissä?
Bussilla on kalliimpaa kulkea kuin omalla autolla. Rahaa siis kuluu enemmän eikä säästy.
Vierailija kirjoitti:
Ap on selvästi vasta aloitteleva sossupummi ja hänellä on vielä suorittamatta Sosiaalitukien optimoinnin perusteet (5op). Kannattaa katsoa YouTubesta ne viime vuoden kurssin luentotallenteet, niin saa edes tällaiset perusasiat haltuun. Tämä kuuluu Taideteollisen korkeakoulun kandiohjelman perusopintoihin ja myös monet humanististen alojen opiskelijat suorittavat tämän jo opintojen alkuvaiheessa.
Aloitteleva on. Itse sain uuteen kämppään sossusta 200 euroa kalusterahaa ja maksusitoumuksen Ikean sänkyyn 120 euroa.
Ostin kalusterahalla ekotorilta viidelläkympillä mm. television ja myin sen Torissa kolmella kympillä. Ikean uudesta sängystä sain kuuskymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki ei riipu mitenkään työssäkäynnistä. Työssäkäyvä saa toimeentulotukea samoin ehdoin kuin muutkin: pitää olla riittävän pienituloinen ja varaton.
Samahan se on köyhän ulosotossa olevan veronpalautukset, otetaan suoraan ulosottoon.
Minä olusin saanut noin 49 euroa veronpalautusta. Olisi ollut minulle iso apu ja mieli hyvä.
Mutta se oli jaettu kahteen eri kohteeseen. Kuluihin meni suurin osa ja kukaan ei hyötynyt oikeastaan mitäån.
Ajatellaam, että ensin raha meni verottajalle, siirrettiin uo:lle, käsiteltiin siellä, velkoja sai ehkä jonkin roposen kumpikin, postissa tuli iso nivaska paperia, nakdoi sekin kun tulostettiin ja lähetettiin minulle.
Tuli varmaan kaikkinensa koko homma kalliimmaksi kuin tuo 49 euroa.
Mielestäni ulosotossa pitäisi sadan euron ja sitä alemmat veronpalautukset saada pitää itse.
Kun ne tulevat vain kerran vuodessa.
Niin kikkelis kokkelis, oma syy kun olet uo:ssa.
Mutta noin niinkuin periaateessa on aika kannattamatonta hommaa.
Määkin kävin poikaystävän lompakon avulla matkoilla ja rangaistuksena tulikin kolminkertainen vesilasku. Kyllä te osaatte ja jaksatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki ei riipu mitenkään työssäkäynnistä. Työssäkäyvä saa toimeentulotukea samoin ehdoin kuin muutkin: pitää olla riittävän pienituloinen ja varaton.
Miksi tuo työssäkäyvieen ulina vaan aina jatkuu. Tosiaan saavat jos niin Kelassa laskelmat näyttää. On sanottu täällä jo monesti.
Kaiken lisäksi saavat 150 euroa enemmän kuin ei-työssäkäyvät, suuri etu on jo sekin.
Jaksat käydä salilla, mutta et töissä.
Ajatelkaa että hyvin suuri osa kokoomuslaisista ja perussuomalaisista paskaläjistä on kateellisia tukien varaan joutuneille!
Sitten kun kehoitetaan ottamaan lopputili ja elämään unelmaansa, niin alkaakin tulla mitä lennokkaampia tekosyitä siitä kuinka muka ihan vain velvollisuuden tunnosta käy töissä...