Myin näytön torilla 100e ja nyt minulta vähennettiin toimeentulotukea
50e seuraavaksi kuuksi. Kiva. Oli siis mobilepaylla maksettu. Olisi pitänyt ostaa uudet kengät, mutta ei 50e riitä mihinkään.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa kun sait rahaa?
Vanha tavara jonka halusin myydä, että riittäisi rahaa uuteen välttämättömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Käytä käteistä..
Laitonta
Ei ole laitonta. Miksi olisi?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta seuraava vaihe olisi pyytää harkinnanvaraista tukea kenkiin.
Todennäköisesti hakemuksesi hylätään. Siinäpä on hyvät ainekset täydelliseen katkeroitumiseen yhteiskuntaa kohtaan.
Itselleni kävi niin että olin 9€/päivä työharjoittelussa ja söin köyhästi koko kuukauden omia eväitä eli 1x reissumies jossa juustoviipale välissä ja yksi jogurttipurkki. Onnistuin säästämään yli 100 euroa ja tarkoituksena oli ostaa uusi mikroaaltouuni.
Sosiaalitoimisto ilmoittikin seuraavassa toimeentulotukipäätöksessä olevansa sitä mieltä että minun kuuluu maksaa vesilaskun tasauslasku itse. Koko elämäni ensimmäisen työpaikkani tienesti meni vesilaskun maksamiseen. Hain vielä suivaantuneena harkinnanvaraista tukea joka hylättiin.
Tuon jälkeen en hakenut enää yhteenkään työharjoittelupaikkaan.
Kannattaa miettiä sitä vedenkäyttöä, jos joka kuukausi menee palkka tasauslaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hakemuksesi hylätään. Siinäpä on hyvät ainekset täydelliseen katkeroitumiseen yhteiskuntaa kohtaan.
Itselleni kävi niin että olin 9€/päivä työharjoittelussa ja söin köyhästi koko kuukauden omia eväitä eli 1x reissumies jossa juustoviipale välissä ja yksi jogurttipurkki. Onnistuin säästämään yli 100 euroa ja tarkoituksena oli ostaa uusi mikroaaltouuni.
Sosiaalitoimisto ilmoittikin seuraavassa toimeentulotukipäätöksessä olevansa sitä mieltä että minun kuuluu maksaa vesilaskun tasauslasku itse. Koko elämäni ensimmäisen työpaikkani tienesti meni vesilaskun maksamiseen. Hain vielä suivaantuneena harkinnanvaraista tukea joka hylättiin.
Kannattaa miettiä sitä vedenkäyttöä, jos joka kuukausi menee palkka tasauslaskuun.
Ko.henkilö ei saanut palkkaa vaan oli työkkärin työkokeilussa/harjoittelussa, josta maksetaan tukien lisäksi 9 e päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Yh äitinä sain ekan palkan ja vein heti lapsen linnanmäelle, ostin hänelle vaatetta ja ruokaa.
Tuet pois 3kk tämä huiman 1400 euron kesätyönpalkan vuoksi, joka olisi pitänyt säästää kolmelle kuulle.
En mene töihin minäkään enää😥
Ymmärrän että vähemmän saa tukia,muttakaikki tuet pois, niin saan todella paremmin työttömänä mikä on niin väärin.
Jos olisin voinut saada elää vähän helpommin tuon palkkani avulla,mitä liuulin, niin tottakai tekisin töitä.
Motivaatio kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh äitinä sain ekan palkan ja vein heti lapsen linnanmäelle, ostin hänelle vaatetta ja ruokaa.
Tuet pois 3kk tämä huiman 1400 euron kesätyönpalkan vuoksi, joka olisi pitänyt säästää kolmelle kuulle.
En mene töihin minäkään enää😥
Ymmärrän että vähemmän saa tukia,muttakaikki tuet pois, niin saan todella paremmin työttömänä mikä on niin väärin.
Jos olisin voinut saada elää vähän helpommin tuon palkkani avulla,mitä liuulin, niin tottakai tekisin töitä.
Motivaatio kuoli.
Jos et ole provo niin kyllä mä tavallaan ymmärrän, kun itselläkin kolmen kuun määräaikaisesta työstä jäi käteen vain liikaa maksetun asumistuen palkka Kelalle, mut hei oikeesti... Kyllä tässä osa-aikaisenkin palkalla juhlitaan vähän enemmän kuin työttömänä, vielä tt-tukiasiakkaana, jolloin joutui lähettelemään tiliotteita ja muutenkin olemaan kyykytettävänä. Varsinkin näin heinäkuussa parin tonnin lomarah oli ihan kiva bonus. Sossuaikoina heinä-elokuu merkkasi aina sitä, että tukea leikattiin rajusti, kun menit saamaan sen työttömyyskorvauksen kaksi kertaa kalenterikuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
EU tulee kieltämään käteisen. Kiinassa jo osittain kiellettiin ja siitä seurasi heille harvinaisia mellakoita.
Tuohon on kyllä vielä PIIIITKÄ matka. Suomessa ollaan luovuttu käteisestä jo hyvin pitkälle suhteessa muihin EU-maihin. Keskieuroopassa ollaan liki täysin käteisen varassa edelleen.
Joo.