Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myin näytön torilla 100e ja nyt minulta vähennettiin toimeentulotukea

Vierailija
31.07.2022 |

50e seuraavaksi kuuksi. Kiva. Oli siis mobilepaylla maksettu. Olisi pitänyt ostaa uudet kengät, mutta ei 50e riitä mihinkään.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeroidu kurja!

Vierailija
22/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletpa nero kirjoitti:

myit siis sossun maksaman laitteen kai jo uutta pyytelit 

Oli mummin antaman näyttö. Tosin vuodelta 2013 ja nyt on parempi pelinäyttö käytössä, sekin lahja toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin!

En jaksa. Sori.

Vierailija
24/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ihan vaan kova kouluttautuminen sen jälkeen töihin meneminen? Se auttaisi rahapulaan. Tuliko sellainen mieleen?

Vierailija
25/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksu olisi pitänyt ottaa käteisellä. Ilmoitukseen kannattaa laittaa että maksu vain käteisellä. Nyt on myöhästä tehdä mitään.

Vierailija
26/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa kun sait rahaa?

Voisit ottaa selvää sellaisesta käsitteestä kuin kannustin. Ja se ei liity tässä yhteydessä hevosiin.

Hevosiin liittyvä käsite on oikeasti kannukset.

Vierailija
27/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla viisikymppisellä saa edes kahta aamupalaa...

Vierailija
28/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ihan vaan kova kouluttautuminen sen jälkeen töihin meneminen? Se auttaisi rahapulaan. Tuliko sellainen mieleen?

En halua ottaa opintolainaa, kun olen niin toivoton tapaus ja menettäisin tästä vielä lisäksi luottotiedot. En tarvitse sitä lisä-riesaksi.

Vierailija
29/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä suon sen ylimääräisen toimeentulotukea saavalle. Nimittäin ne rahat ei riitä vaatteisiin.

Vierailija
30/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myöhäistä vinkua kun p@skat on jo housussa.

Vierailija
31/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap, kun me työssäkäyvät ihmiset emme saa mitään rahaa sossusta? Niinpä.

Vierailija
32/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paskat housussa??

Vierailija
33/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tästä lähtien, että Kela on pahin vihollisesi joka asiassa. He etsivät sinusta vain virheitä. He näkevät sinussa vain pahaa. Siis ole sellainen, mutta varo jäämästä kiinni. Tee töitä pimeänä kunnes pääset Kelan otteessta vapaaksi. He nimittäin eivät päästä sinua pois vapaaehtoisesti, vaan tarvitset turvakodin ja salaisen pakosuunnitelman. Muista, että Kelan kostava käsi kurkottaa tiliäsi vuoden tuloilla mitattuna. Eli kannattaa katsoa, että Kela ei tule perimään tukia takaisin. Kela rankaisee kaikesta, aivan kaikesta.

Vierailija
34/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa kun sait rahaa?

Voisit ottaa selvää sellaisesta käsitteestä kuin kannustin. Ja se ei liity tässä yhteydessä hevosiin.

Missä hevosilla on kannustin?

Vierailija
35/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on alkeellisimpia virheitä. Maksu pitää pyytää käteisellä. Nyt tilanne on ihan sama kun olisi antanut myymänsä tavaran ilmaiseksi.

Eikä ole.

tilanne on se että on saanut satasen. Näin ei tarvitse niin paljoa tätä viimeisintä tukea. Suomeksi hän on pystynyt itse huolehtimaan omasta toimeentulostaan hiukan paremmin.

Vierailija
36/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta kenkiä sillä saamallasi satasella???

En huomaannut viestiäsi aiemmin, sori. Eli nyt menee käytännössä kaikki raha perusosasta ruokaan. Puhelinliittymän, netin ja kuntosalin jälkeen minulle jää käteen perusosasta vaan vähän päälle 400e. Ei sillä muuta tehä kuin osteta ruokaa, vaatteita ei näillä hinnoilla edes ole varaa ostaa.

-AP

Vierailija
37/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap, kun me työssäkäyvät ihmiset emme saa mitään rahaa sossusta? Niinpä.

Suomessa moni pienituloinen saa  Kelan maksamaa asumistukea. Se mikä on katalinta Suomessa on se, että RIKKAAT saavat Kelalta lapsilisiä. Siis rikkauksiensa päälle aivan ilmaista rahaa Kelasta! Samasta luukusta kuin sossurahat, luulisi rikkaita hävettävän :D

Vierailija
38/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta seuraava vaihe olisi pyytää harkinnanvaraista tukea kenkiin.

Todennäköisesti hakemuksesi hylätään. Siinäpä on hyvät ainekset täydelliseen katkeroitumiseen yhteiskuntaa kohtaan.

Itselleni kävi niin että olin 9€/päivä työharjoittelussa ja söin köyhästi koko kuukauden omia eväitä eli 1x reissumies jossa juustoviipale välissä ja yksi jogurttipurkki. Onnistuin säästämään yli 100 euroa ja tarkoituksena oli ostaa uusi mikroaaltouuni.

Sosiaalitoimisto ilmoittikin seuraavassa toimeentulotukipäätöksessä olevansa sitä mieltä että minun kuuluu maksaa vesilaskun tasauslasku itse. Koko elämäni ensimmäisen työpaikkani tienesti meni vesilaskun maksamiseen. Hain vielä suivaantuneena harkinnanvaraista tukea joka hylättiin.

Tuon jälkeen en hakenut enää yhteenkään työharjoittelupaikkaan.

No voi kyynel, kylläpäs nyt säälittää. Ihan jonkun laskun on joutunut ITSE maksaa...

Newsflash. me vastuulliset aikuiset maksamme KAIKKI laskumme ITSE.

Vierailija
39/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on alkeellisimpia virheitä. Maksu pitää pyytää käteisellä. Nyt tilanne on ihan sama kun olisi antanut myymänsä tavaran ilmaiseksi.

Eikä ole.

tilanne on se että on saanut satasen. Näin ei tarvitse niin paljoa tätä viimeisintä tukea. Suomeksi hän on pystynyt itse huolehtimaan omasta toimeentulostaan hiukan paremmin.

Suomeksi ap yritti tienata kenkärahat, mutta Kela varasti ne.

Vierailija
40/107 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta kenkiä sillä saamallasi satasella???

En huomaannut viestiäsi aiemmin, sori. Eli nyt menee käytännössä kaikki raha perusosasta ruokaan. Puhelinliittymän, netin ja kuntosalin jälkeen minulle jää käteen perusosasta vaan vähän päälle 400e. Ei sillä muuta tehä kuin osteta ruokaa, vaatteita ei näillä hinnoilla edes ole varaa ostaa.

-AP

Mitä sä oikein syöt? Meillä ei edes kahdelta ihmiseltä mene lähellekään neljääsataa ruokaan vaikka ihan hyvin syödään.