Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä

pois potilastyöstä
30.07.2022 |

Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.

Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.

Kommentit (715)

Vierailija
61/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule oltua veemäinen hyvälle lääkärille. Kun hän ottaa minut huomioon ihmisenä, on minunkin asenteeni häntä kohtaan kunnioittava. Hyvän vuorovaikutuksen takia tulosta syntyy ja voimme molemmat olla tyytyväisiä. Tosi on.

Sinulla on ollut hyvä onni, kun olet löytänyt lääkärin, joka tekee työtään asiakasta kunnioittaen.

Vierailija
62/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset inttävät nykyään vastaan kaikissa muissakin töissä.

Kysytään ensin jotain ja sitten ei kuunnella tai uskota vastausta.

- Tekisitkö tän asian x?

- Sitä ei voi tehdä ennen kuin asia y on tehty, joten en voi tehdä vielä.

- Sen pitää olla valmis tänään!!

- Sanoin juuri, että sitä ei voi tehdä, ennen kuin asia y on tehty, eikä sitä ole vielä tehty. Ei ole mahdollista saada asiaa x valmiiksi tänään vaikka miten huutaisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutetaanko lääkäreitä asiakaspalvelutyöhön? Huomiodaanko mitenkään valintakokeissa?  Hyvä lääkäri voi olla paska asiakaspalvelija. Mieleen tulee se valelääkäri, jota kaikki potilaat kehuivat, koska osasi kuunnella asiakasta.

Sähköisesti tehty valintakoe, ei haastatteluja. Tai sitten riittävällä ällä-todistuksella suoraan sisään, ei haastatteluja.

Asiakaspalvelua harjoitellaan sitten sen jälkeen. Toiset osaa paremmin kohdata asiakkaan, toiset huonommin. Niinhän se menee muissakin asiakaspalveluammateissa.

Niin menee, mutta lääkäri ei saa kenkää huonosta asiakaspalvelusta.

Lääkäri ei teekään asiakaspalvelutyötä vaan potilastyötä.

Vierailija
64/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutetaanko lääkäreitä asiakaspalvelutyöhön? Huomiodaanko mitenkään valintakokeissa?  Hyvä lääkäri voi olla paska asiakaspalvelija. Mieleen tulee se valelääkäri, jota kaikki potilaat kehuivat, koska osasi kuunnella asiakasta.

Sähköisesti tehty valintakoe, ei haastatteluja. Tai sitten riittävällä ällä-todistuksella suoraan sisään, ei haastatteluja.

Asiakaspalvelua harjoitellaan sitten sen jälkeen. Toiset osaa paremmin kohdata asiakkaan, toiset huonommin. Niinhän se menee muissakin asiakaspalveluammateissa.

Nykyaikana puhutaan potilaista asiakkaina, julkisellakin. Potilaita he siellä ovat, asiakkaita on vain yksityisellä.

Vierailija
65/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi v###u sinunkin kanssasi. Veit opiskelupaikan joltain soveltuvammalta ja motivoituneemmalta. Kallis, veronmaksajien maksama koulutus, teit pitkät harjoittelut joiden aikana takuulla näit mitä työ on, ja tässä on kiitos.

Sulla on takuulla ollut myös kivoja, fiksuja ja ja kiitollisia potilaita. Vai projisoitko nyt omaa osaamattomuuttasi potilaisiin?

Vierailija
66/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule oltua veemäinen hyvälle lääkärille. Kun hän ottaa minut huomioon ihmisenä, on minunkin asenteeni häntä kohtaan kunnioittava. Hyvän vuorovaikutuksen takia tulosta syntyy ja voimme molemmat olla tyytyväisiä. Tosi on.

Sinulla on ollut hyvä onni, kun olet löytänyt lääkärin, joka tekee työtään asiakasta kunnioittaen.

Ja tämä vielä terveyskeskuksessa 💗

Vierailija
67/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä aloitus on vähän nyt jo työhönsä liikaakin kyllästyneen kirjoittama, mutta osin myös ymmärrän, mistä on kyse. En ole lääkäri, mutta töissä terveydenhuollossa ja teen itsenäistä vastaanottotyötä myöskin. Jotkut potilaat oikeasti käyttää vastaanottoaikaa niin, että ei sitä osaa normaalisti käyttäytyvä ymmärtääkään. Juuri tätä, ettei vastata kysymyksiin oireista, vaan saatetaan kertoa jotakin 20 vuoden takaisia tapahtumia jne. täysin mihinkään liittymätöntä tarinaa, ja vaikka kuinka yrität ohjata keskustelua takaisin nykyhetkeen, parhaimmat vaan jatkavat kovempaa päälle puhuen, päästen aiheeseen ehkä 10 min jälkeen. Eli ei todellakaan ole kyse siitä, että joku kertoisi nyt kahta lausetta pidempään oireistaan - sehän on kaikki täysin relevanttia, eikä potilan nyt myöskään millään yhdellä sanalla pidä osata vastata. Ja eri asia ovat myöskin he, joista heti kuulee, että taustalla on esim. psyykkistä stressiä, joka lähtee purkautumaan vastaanotolla, kun on kerrankin joku, joka kuuntelee. Mutta myös näitä itsekkäästi tupla- tai triplavastaanottoaikoja puhuvia löytyy etenkin +60-vuotiaista (miehistä), ja usein myös tietävät lääkäriä ja muuta henkilökuntaa paremmin, mikä olisi oikeaa hoitoa ja diagnoosi, ja valittavat myös, jos ei ole ambulanssi ottanut mukaan lievän huimauksen takia (kun on ensin kohteessa kuitenkin tutkittu).

Vierailija
68/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana puhutaan potilaista asiakkaina, julkisellakin. Potilaita he siellä ovat, asiakkaita on vain yksityisellä.

Ei meillä vaan, olen itse tk:ssa töissä. Kaikki ovat potilaita, ainoastaan kotihoidossa puhuvat asiakkaista. Yksityisillä lääkäriasemilla voi olla asiakkaita.

Vierailija
69/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin ammatti herättää ihmisissä paljon tunteita ja sitä myös kadehditaan.

Vierailija
70/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin tehtävä on perehtyä potilaaseen, eikä toki kuunnella jonnin joutavaa. Mutta me ihmiset olemme potilaita ja toki erilaisia ihmisiä. Se tätä, että jokaisessa ammatissa joutuu kuuntelemaan turhaa puhetta, ei siitä pääse pois. Ei edes lääkäriksi opiskellut siitä pääse pois. Ehkä sinun pitää miettiä omaa käytöstä suhteessa toisiin, että pääse Ja ns. "vähällä." Minua taas loukkasi se, kun rintasyöpää sairastin, niin eräs leikkaava lääkäri totesi minun rinnoista, että on hyvän näköiset rinnat??!! Mitä ihmettä??! Ja toistui, kun menin ultraääni tutkimuksiin, niin mies halusi tulla samalle pedille ja koski minun rintoihin?? Ja leipoi niitä, ja kyseli samaan aikaan, että olenko naimissa ja onko minulla lapsia ym? Mitä helvettiä se hänelle se kuului, ja hänen ei kuullut koskea minun rintoihin. Kuulin vasta myöhemmin, että samasta miestä naiset ovat valittaneet, että ammatin varjolla naisille saa tehdä mitä tahansa. Minulle tuli myös tunne tämä miehen vuoksi, että ihan kuin olisi käytetty seksuaalisesti hyväkseen ja oli niin likainen olo tämän jälkeen. !!!!!°

Vierailija
71/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä aloitus on vähän nyt jo työhönsä liikaakin kyllästyneen kirjoittama, mutta osin myös ymmärrän, mistä on kyse. En ole lääkäri, mutta töissä terveydenhuollossa ja teen itsenäistä vastaanottotyötä myöskin. Jotkut potilaat oikeasti käyttää vastaanottoaikaa niin, että ei sitä osaa normaalisti käyttäytyvä ymmärtääkään. Juuri tätä, ettei vastata kysymyksiin oireista, vaan saatetaan kertoa jotakin 20 vuoden takaisia tapahtumia jne. täysin mihinkään liittymätöntä tarinaa, ja vaikka kuinka yrität ohjata keskustelua takaisin nykyhetkeen, parhaimmat vaan jatkavat kovempaa päälle puhuen, päästen aiheeseen ehkä 10 min jälkeen. Eli ei todellakaan ole kyse siitä, että joku kertoisi nyt kahta lausetta pidempään oireistaan - sehän on kaikki täysin relevanttia, eikä potilan nyt myöskään millään yhdellä sanalla pidä osata vastata. Ja eri asia ovat myöskin he, joista heti kuulee, että taustalla on esim. psyykkistä stressiä, joka lähtee purkautumaan vastaanotolla, kun on kerrankin joku, joka kuuntelee. Mutta myös näitä itsekkäästi tupla- tai triplavastaanottoaikoja puhuvia löytyy etenkin +60-vuotiaista (miehistä), ja usein myös tietävät lääkäriä ja muuta henkilökuntaa paremmin, mikä olisi oikeaa hoitoa ja diagnoosi, ja valittavat myös, jos ei ole ambulanssi ottanut mukaan lievän huimauksen takia (kun on ensin kohteessa kuitenkin tutkittu).

Ymmärrän. Isäni on tällainen jaarittelija, ja hän yleensä myös moittii, että kun ei lääkärit mitään ymmärrä. Hänen mukaansa lääkärin pitää olla iäkäs, konenut ja mieslääkäri.

Vierailija
72/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitten varmaan lääkärin ihannepotilas kun vastaan kysymyksiin ytimekkäästi turhia jaarittelematta. Enpä tätäkään aiemmin tiennyt.

Vierailija
73/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin ammatti herättää ihmisissä paljon tunteita ja sitä myös kadehditaan.

En ymmärrä miksi lääkärin ammattia pitäisi kadehtia? Kyllä useimmilla ihmisillä olisi mahdollista hakea juuri esim lääkikseen, kunhan jaksaa koulussa ahkeroida ja hankkia hyvän todistuksen. Hyvä lukupää ei kuitenkaan riitä tekemään kenestäkään hyvää lääkäriä. Se on kutsumusammatti ja sosiaaliset kyvyt ihmisten todelliseen kohtaamiseen pitäisi olla kunnossa. Joidenkin pitäisi tähdätä tutkimusduuniin - tai patologiksi.

Kun lääkäri turhautuu potilaaseensa, hän voi pahimmassa tapauksessa käyttää valtaansa väärin, ja kirjoittaa ihan turhia juttuja potilaskertomukseen. Siitä voi koitua suurta haittaa ko potilaalle. Moni potilas pelkää lääkärin vastaanotolla - häntä esim vain jännittää eikä ole oma itsensä.

Vierailija
74/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole asiakaspalvelussa eikä lääkärin tehtävä ole kuunnella potilasta. Lääkäri on ratkaisemassa potilaan terveyden vaivaa, tekemässä diagnoosia ja määräämässä sille hoidon. Oleellista on, että saatu hoito otetaan myös vastaan eikä länkytetä vastaan, jos siis haluaa parantua siitä vaivastaan.

Vierailija
75/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sanon sinulle lääkäri, että missään ammatissa ei voi valita asiakkaitaan, Tai kuvittelitko lääkärinä, että sinun luoksesi tulee vain oikeasti apua tarvitsevia. Jos voisi määritellä koko ihmisyyden että puhu vähän, puhu vain asiaa, selitä vain sairaudet ym. Niin toki olisi helppoa. Meissä on myös muita työntekijöitä, kun saa kuulla mitä ihmeellistä puhetta ja asiaa. Me mutkin työssämme kuulemme ns. turhaa puhetta ym. Sinä et lääkärinä tai minä voi määrätä, mitä ihmiset puhuvat sinulle. Tai ehkä se on sinulle jokin oppiläksy, mitä et ole huomannut? Eli sellaisia potilaita saat, mitä et itse ole käsitellyt ihmis suhteissa aikaisemmin. Onko esim-. sinun äiti tai isä puhunut paljon. Koska elämä aina peilaa sitä sinulle, mitä et omassa elämässä ole käsitellyt loppuun asti. Esim. antanut anteeksi tai puhunut heidän kanssaan sinun lapsuuden kokemuksien kautta. Koska oikea aikuinen kyllä kestää kuunnella ja tukea toisia. 

Vierailija
76/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat kuluttajia, eivät ihmisiä. 

Vierailija
77/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun kysyin erästä asiaa kahteen kertaan, lääkäri vastasi JOO JOO JOO.

Vierailija
78/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Savossa töissä. Itsellä tuontyyppistä kokemusta savolaistaustaisista potilaista. Pohjanmaalla sitten taas oli helppoa, kysymykseen tuli vastaus yhdellä sanalla, eikä kymmenen minuutin yksinpuhelua asian vierestä.

Mutta kuka siellä Pohjanmaalla jaksaa asua kun koko sosiaalinen kanssakäynti on joko tuota 1 lauseen sanoja kysyttäessä tai sitten uhoamista ja itsensä kehumista...

Pohojammaa jyrää!

Vierailija
79/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pilkunn***imista, mutta sehän teiltä palikoilta sujuu.

Kun minä käyn lääkärissä, minä maksan saamastani palvelusta. Minä olen maksava asiakas ja odotan saavani hyvää asiakaspalvelua. Jos minä en saa sitä, minusta saattaa tulla potilas. Siinä tilanteessa lääkäri on tehnyt minusta, asiakkaasta, potilaan. Mutta silloinkaan lääkäri ei saa kenkää, vaikka oli surkea asiakaspalvelija.

Ei kai "potilastyö" ole oikeutus surkeaan ammattitaitoon?

Vierailija
80/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole asiakaspalvelussa eikä lääkärin tehtävä ole kuunnella potilasta. Lääkäri on ratkaisemassa potilaan terveyden vaivaa, tekemässä diagnoosia ja määräämässä sille hoidon. Oleellista on, että saatu hoito otetaan myös vastaan eikä länkytetä vastaan, jos siis haluaa parantua siitä vaivastaan.

Voisitteko laittaa ovenne eteen lapun, että "täällä sinua ei kuunnella koska olet potilas etkä asiakas" niin osaisin hakeutua sellaiselle lääkärille, joka myös kuuntelee mikä minulla on ongelmana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän