Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä

pois potilastyöstä
30.07.2022 |

Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.

Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.

Kommentit (715)

Vierailija
21/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Pääsee kirjoittamaan itselleen parhaimmat tabut ja valittaa.

Vierailija
22/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lopetit. Lääkäri, joka ei osaa kuunnella asiakasta on turha k - pää ja niitä  lääkäreitä on liikaa. Jos oma tärkeys ajaa asiakkaan edelle, mitä hyötyä sellaisesta nuijasta on?

Itse on tyhmä taliaivo ja asiakkaat on v***umaisia?

Ala palikka patologiksi, niin ei tarvitse kuunnella asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaana sanon, että typerää, jos et anna potilaan kertoa itse.

Et ehkä osaa kysyä olennaista asiaa ollenkaan ja potilas ei tiedä, mikä niisär monista asioista on oleellista kertoa.

Vierailija
24/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitamaan vain sedatoituja potilaita?

Vierailija
25/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaisitteko dissaajat itse odottaa vaikka 3 tuntia ylimääräistä päivystyksessä siksi, että teidän edellänne jonossa olevat potilaat haluavat kertoa lääkärille epäolennaisia asioita? Voisitteko samaistua tilanteeseen paremmin, jos miettisitte omalta alaltanne jonkin asiakastilanteen, jossa siltä asiakkaalta pitää saada tietyt infot, että päästään eteenpäin, ja miltä se tuntuu kun asiakas ei suostu kertomaan niitä ja homma junnaa?

Vierailija
26/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy kirjansitojaksi.

Vierailija
27/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkokouluttaudu patologiksi? Siinä hommassa ei tarvi kuunnella potilaiden jorinoita.

😂🤣

Vierailija
28/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihmisten kohtaamista teille ei sitten ehkä opetettu? Etkä kyennyt aavistamaan että se kuuluu monen lääkärin työhön?

Lääkärin työ on kohdata ihmisten sairauksia ja hoidella niitä.  Jorinat joista ei saa otetta eikä ne ole siinä hoidettavissa mihinkään päin ovat turhia ainakin siinä kiiretilanteessa.  Terapeutteja pitäisi sitten olla ilmeisesti enemmän, siinä kun jorinat ovat oleellisia ja toivottuja. 

Vierailija
29/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotakiapaas tässä! Kohta hoetaja ensin hakkoo teiät, ja sitten liäkär tappoo teiät?

Tässä kohtaa repesin  nauramaan vedet silmissä ;D ;D

Vierailija
30/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tiedän lääkäreitä, jotka ottavat osaa ihmiskauppaan. Ihmiskaupan uhrithan ovat yleensä heikoimmassa asemassa olevia. Lapsia kidutetaan. Ei mitään kunnioitusta. En mene lääkäriin, ellei ole äärimmäinen pakko. 

Vierailija
31/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko lääkärit, miten tiedät on koulutettu haastavaan asiakaspalvelutyöhön?

Vierailija
32/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, ainut hyvä puoli on palkka. Istun päivät terkkarissa ja kuuntelen kun vanhukset yksi toisensa perään kertovat huimauksesta, epämääräisistä kivuista ja tuntemuksista yleensä kurkussa ja jaloissa ja univeikeuksista. Istun ja kuuntelen, henkisesti olen kuitenkin jossain ihan muualla. Palkka on ainut asia mikä minut pitää paikallani.

Vierailija
33/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit erikoistunut patologiaan.

Vierailija
34/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai potilas on vaan se maksa tai jalka, eihän se nyt mitenkään liity muuhun hänessä, joten lääkäri tietää jo ennalta mitä kuunnella pelkästään, hän määrää. Just. Lopeta lääkärin työt!

Vierailija
35/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Savossa töissä. Itsellä tuontyyppistä kokemusta savolaistaustaisista potilaista. Pohjanmaalla sitten taas oli helppoa, kysymykseen tuli vastaus yhdellä sanalla, eikä kymmenen minuutin yksinpuhelua asian vierestä.

Mutta kuka siellä Pohjanmaalla jaksaa asua kun koko sosiaalinen kanssakäynti on joko tuota 1 lauseen sanoja kysyttäessä tai sitten uhoamista ja itsensä kehumista...

Vierailija
36/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirturesepti auttaa.

Vierailija
37/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että lopetit. Lääkäri, joka ei osaa kuunnella asiakasta on turha k - pää ja niitä  lääkäreitä on liikaa. Jos oma tärkeys ajaa asiakkaan edelle, mitä hyötyä sellaisesta nuijasta on?

Itse on tyhmä taliaivo ja asiakkaat on v***umaisia?

Ala palikka patologiksi, niin ei tarvitse kuunnella asiakkaita.

Käsittääkseni koululääketieteessä mennään tutkitun tiedon varassa.  Satunnaisen potilaan kuuntelussa ylimääräisesti esiin tulleet seikat  ei hoitosuunnitelmissa vakuuta, vaan kysymykset pohjautuu tutkimusaineistoon.  Olishan se muuten kohteliasta kyllä jos aikaa riittäisi. 

Vierailija
38/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt lääkärit, mutta itse potilaana huomaan useinkin sanovani, että "en tiedä onko tällä merkitystä mutta"...

Enkä pahantahtoisuuttani vaan siksi, että yritän kertoa lääkärille kaiken mahdollisen oireistani ja vaivastani. Sinne väliin voi lipsahtaa epäolennaisuuksia siksi, kun en tosiaankaan tiedä, onko joku asia tärkeä vai ei.

Enkä ole edes savolainen.

Vierailija
39/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin päivystyksessä ja lääkäri laukoi kysymyksiä toisen perään konekiväärin nopeudella. Jotenkin pääsin siihen rytmiin mukaan ja vastasin yhtä nopeasti kuin Bruce Lee lyö. Mikään sellainen olo ei kyllä jäänyt, että lääkäri olisi ollut kiinnostunut minusta sen enempää kuin vaikkapa monitorin jalasta. No ehkä tuo on vain päivystyksen ongelma. Siitä on varmaan 10 vuotta, kun viimeksi kävin kiireettömällä vastaanotolla.

Vierailija
40/715 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluaisitteko dissaajat itse odottaa vaikka 3 tuntia ylimääräistä päivystyksessä siksi, että teidän edellänne jonossa olevat potilaat haluavat kertoa lääkärille epäolennaisia asioita? Voisitteko samaistua tilanteeseen paremmin, jos miettisitte omalta alaltanne jonkin asiakastilanteen, jossa siltä asiakkaalta pitää saada tietyt infot, että päästään eteenpäin, ja miltä se tuntuu kun asiakas ei suostu kertomaan niitä ja homma junnaa?

Asiakasrajapinnassa tuo on täysin normaalia, jokapäiväistä työtä. Sitä työtä me olemme tekemässä ja se kestää tasan niin kauan, kunnes asia on paketissa. Me emme aseta itseämme pikkujumalan asemaan ja turhaudu siitä, että me teemme omaa työtämme. Se on se asenne työhön ja asiakkaisiin, mikä on tärkeää.

Onko asiakas lääkäriä varten, vai lääkäri asiakasta varten?

Kysy tuo itseltäsi ja mieti sen jälkeen omaa asennettasi työhösi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi