Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä

pois potilastyöstä
30.07.2022 |

Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.

Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.

Kommentit (734)

Vierailija
261/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Tai yksityiselle = menevät yksityiselle jos saavat parempaa kohtelua, aina sielläkään se ei ole ollut niin, koska se riippuu hinnasta ja henkilöstä. Osa työskentelee julkisella ja yksityisellä yhtä aikaa.

Vierailija
262/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana pahoitella lääkärille heti etukäteen, jos olen oireideni takia kiukkuinen tai hankala. Tarkoituksellani en halua olla ilkeä, mutta joskus oireiluni takia olen saattanut olla vähemmän ystävällinen. Heti kun olen sen sanonut, lääkäri on selvästi ollut vähemmän kärttyinen ja ymmärtäväinen. Toivottavasti muutkin potilaat ymmärtäisivät, että lääkäri tekee työtään ja niin hyvin kuin osaa. Ne potilaat, jotka luulevat tietävänsä paremmin vain googlettamisen avulla, voisivat antaa lääkärille sen ns. työrauhan. Ehdotella voi, mutta lääkärin ammattitaidolle on hyvä antaa painoarvoa. En ihmettele, jos lääkärit ovat rasittuneita, kun heidän työtään hankaloitetaan.

Ei mulla ole koskaan ollut tarvetta olla lääkärille kiukkuinen tai hankala oli mulla mikä tahansa. Ja kuitenkin kaikenlaista remppaa tässä on viisikymmpiseen mennessä tullut. Sinä olet hankala ja ilkeä persoona, et voi ulkoistaa syytä siihen oireillesi.

Koitapa hymyillä tai vastata kysymyksiin selkeästi, jos vatsaasi sattuu kuin joku puukottaisi kokoajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä ketjussa jo parissa viestissä selittänyt lääkärin näkökulmaa, mutta vielä yksi juttu tuli mieleen:  Lääkärin päässä kulkee tavallaan sellainen vuokaavio, esim. hengenahdistus--> onko rintakipua?--> onko astmaa tiedossa--> milloin alkoi jne ja jokainen vastaus vaikuttaa siihen mihin suuntaan vuokaavio menee ja tavoitteena on mahdollisimman aikaisessa vaiheessa saada selville, jos on vaikka epäiltävä akuuttia sydäninfarktia, joka vaatii hoitoa HETI. Jos potilas on jaaritellut vaikka kymmenen minuuttia eikä ole kysymyksistä huolimatta suostunut kertomaan, milloin vaiva alkoi, lääkäri ei pääse edes aloittamaan tuon vuokaavion läpikäyntiä. Kaikki muut potilaan kertomat asiat saattavat mennä vaikka kokonaan ohi, koska lääkäri on tavallaan kognitiivisesti tuuliajolla. 

Minusta tämä on merkki lääkärin älyllisestä rajoittuneisuudesta. Just sen takia koulutusta pitää uudistaa ja lääkäreiksi valita keskivertoa älykkäämpiä ettei näin käy.

T. Muun alan ihmiskohtaamisia työkseen tekevä, joka antaa asiakkaan jaaritella ja ohjaa kysymyksin asiakasta kertomaan asiat. Missä järjestyksessä tahansa. On mun ammattitaitoa laittaa lopuksi palat kohdilleen, tuli syöte miten vain.

Samaa mieltä, koulutusmääriä pitää pienentää, vain harvoille ja valituille mahdollisuus päästä sisään koulutukseen.

Vierailija
264/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että meitä sossuja voitaisiin kyllä kouluttaa lääkäreiksi omalla kiintiöllä. Me jaksetaan kuunnella päihde- ja mielenterveyspotilaiden jorinoita ja miettiä hoidontarvetta siten, kuten kuuluisi terveydenhuollossa. Jopa voidaan pitää vastaanottoja ihan vaan motivoidaksemme potilaita hoidon piiriin. Me jaksetaan olla siellä terveysasemalla päivästä toiseen, pitämässä vaikka kädestä kiinni ja jopa siellä päivystyksessä jaksetaan kuunnella niiden potilaiden asioita elämästä. Pitää olla erikseen omat kiintiöt niille kirurgeille, jotka eivät halua nähdä potilaita ollenkaan ja sitten meille sossuille, jotka oikeasti välittävät potilaista. 

t. Sossutäti

Mene kuule sinä sossutäti lääkikseen, opiskele  sen kuusi vuotta (koska sosiaalityöntekijän kokemuksella ei saa yhtään kurssia korvattua) ja mene sitten pitämään kädestä kiinni päivystyksen potilasta. Huomaat varsin pian, että siihen ei ole aikaa eikä se ole lääkärin tehtävä.

Eikä se kyllä ole sosiaalityöntekijänkään pääasiallinen tehtävä (kädestä pitäminen). Viisi vuotta yliopisto-opintoja sossuillakin on takana, eikä asiakkaiden ongelmat sosiaalialallakaan ratkea pelkällä empatialla ja kädestä pitämisellä. 

Sosiaalityöntekijöistä suurin osa on sosionomeja joilla on (AMK) joka on helpoin AMK tutkinto. En ikinä menisi jonnekin sosiaalityöntekijästä lääkäriksi vastaanotolle. Lääkärn tärkein asia on osata lääketiedettä ja ymmärtää sairaudet. Jos lääkäri on mukava se on extraa mutta tärkein kriteeri on osata asiansa lääketieteellisesti. Jotain järkeä on kouluttaa sairaanhoitajia kiintiöllä lääkäreiksi kuten on joskus tehtykin mutta sekin lopetettiin. Jos lääkäriksi haluaa niin hakemaan vaan yliopistoon pääsykokeilla ja kuusi vuotta opiskelua.

Sossut on kylläkin maistereita yliopistosta tai sitten maisterivaiheen yliopisto opiskelijoita. Sosiaaliohjaajaksi pääsee amk:sta.

Nykyisin sosionomi (AMK) antaa saman pätevyyden kuin yliopistosta valmistunut sosiaalityöntekijä. Vastaa alempaa korkeakoulututkintoa. Sosionomi joka suorittaa YAMK (ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon) on hakuprosessissa saman arvoinen kuin maisteri. Sosiaaliohjaajia ei valmistu enää mistään. Sosiaaliohjaaja on entinen opistotason koulutus.

Sosiaaliohjaajia valmistuu amk:sta koko ajan ja heistä on valtava työvoimapula. Sosiaaliohjaaja työskentelee esim. lastenkodissa ohjaajana tai Kelassa. Sosiaalityöntekijänä ei voi lain mukaan toimia kuin sosiaalityöstä valmistunut maisteri tai maisterivaiheen sosiaalityön opiskelija. Sosionomi voi hakea yliopistoon, jolloin sosiaonomin tutkinnolla saa perusopinnot 25op kuitattua sosiaalityöntekijän 300:n opintopisteen tutkinnosta. Sosionomitutkinto ei kelpuuta maisterihakuun. Tällä tolalla laki on ollut jo useamman vuoden ja sitä noudatetaan.[/quote

Otapa asioista selvää vaikka googlettamalla tai kysymällä asiasta jostain ammattikorkeakoulusta. Faktaa on, että Sosiaaliohjaaja on vanha opistotason koulutus joka nimike ei ole enää käytössä uusissa tutkinnoissa. Jos sosiaaliohjaaja haluaa valmistua sosionomiksi, niin pitää hakeutua ammattikorkeakouluun. Sosionomi (AMK) on tasavertainen alemman korkeakoulututkinnon suorittaneena ja heitä haetaan sosiaalityöntekijöiksi. Tiedä kun useampi tuttava sosionomi (AMK) toimii sosiaalityöntekijänä. Eräs tuttava entisen opistotason sosiaaliohjaaja tutkinnon suorittanut toimii päiväkodinhoitajana.

Vierailija
265/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että meitä sossuja voitaisiin kyllä kouluttaa lääkäreiksi omalla kiintiöllä. Me jaksetaan kuunnella päihde- ja mielenterveyspotilaiden jorinoita ja miettiä hoidontarvetta siten, kuten kuuluisi terveydenhuollossa. Jopa voidaan pitää vastaanottoja ihan vaan motivoidaksemme potilaita hoidon piiriin. Me jaksetaan olla siellä terveysasemalla päivästä toiseen, pitämässä vaikka kädestä kiinni ja jopa siellä päivystyksessä jaksetaan kuunnella niiden potilaiden asioita elämästä. Pitää olla erikseen omat kiintiöt niille kirurgeille, jotka eivät halua nähdä potilaita ollenkaan ja sitten meille sossuille, jotka oikeasti välittävät potilaista. 

t. Sossutäti

Mene kuule sinä sossutäti lääkikseen, opiskele  sen kuusi vuotta (koska sosiaalityöntekijän kokemuksella ei saa yhtään kurssia korvattua) ja mene sitten pitämään kädestä kiinni päivystyksen potilasta. Huomaat varsin pian, että siihen ei ole aikaa eikä se ole lääkärin tehtävä.

Eikä se kyllä ole sosiaalityöntekijänkään pääasiallinen tehtävä (kädestä pitäminen). Viisi vuotta yliopisto-opintoja sossuillakin on takana, eikä asiakkaiden ongelmat sosiaalialallakaan ratkea pelkällä empatialla ja kädestä pitämisellä. 

Sosiaalityöntekijöistä suurin osa on sosionomeja joilla on (AMK) joka on helpoin AMK tutkinto. En ikinä menisi jonnekin sosiaalityöntekijästä lääkäriksi vastaanotolle. Lääkärn tärkein asia on osata lääketiedettä ja ymmärtää sairaudet. Jos lääkäri on mukava se on extraa mutta tärkein kriteeri on osata asiansa lääketieteellisesti. Jotain järkeä on kouluttaa sairaanhoitajia kiintiöllä lääkäreiksi kuten on joskus tehtykin mutta sekin lopetettiin. Jos lääkäriksi haluaa niin hakemaan vaan yliopistoon pääsykokeilla ja kuusi vuotta opiskelua.

Sossut on kylläkin maistereita yliopistosta tai sitten maisterivaiheen yliopisto opiskelijoita. Sosiaaliohjaajaksi pääsee amk:sta.

Nykyisin sosionomi (AMK) antaa saman pätevyyden kuin yliopistosta valmistunut sosiaalityöntekijä. Vastaa alempaa korkeakoulututkintoa. Sosionomi joka suorittaa YAMK (ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon) on hakuprosessissa saman arvoinen kuin maisteri. Sosiaaliohjaajia ei valmistu enää mistään. Sosiaaliohjaaja on entinen opistotason koulutus.

Sosiaaliohjaajia valmistuu amk:sta koko ajan ja heistä on valtava työvoimapula. Sosiaaliohjaaja työskentelee esim. lastenkodissa ohjaajana tai Kelassa. Sosiaalityöntekijänä ei voi lain mukaan toimia kuin sosiaalityöstä valmistunut maisteri tai maisterivaiheen sosiaalityön opiskelija. Sosionomi voi hakea yliopistoon, jolloin sosiaonomin tutkinnolla saa perusopinnot 25op kuitattua sosiaalityöntekijän 300:n opintopisteen tutkinnosta. Sosionomitutkinto ei kelpuuta maisterihakuun. Tällä tolalla laki on ollut jo useamman vuoden ja sitä noudatetaan.

Voisitteko käydä tätä sosiaalipuolen pätevyyskeskustelua toisessa ketjussa, kun ei oikein kuulu nyt tähän? Lääkärillä on eri koulutus ja työnkuva. Täällä puhutaan lääkärin työstä. Kiitos!

Vierailija
266/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana pahoitella lääkärille heti etukäteen, jos olen oireideni takia kiukkuinen tai hankala. Tarkoituksellani en halua olla ilkeä, mutta joskus oireiluni takia olen saattanut olla vähemmän ystävällinen. Heti kun olen sen sanonut, lääkäri on selvästi ollut vähemmän kärttyinen ja ymmärtäväinen. Toivottavasti muutkin potilaat ymmärtäisivät, että lääkäri tekee työtään ja niin hyvin kuin osaa. Ne potilaat, jotka luulevat tietävänsä paremmin vain googlettamisen avulla, voisivat antaa lääkärille sen ns. työrauhan. Ehdotella voi, mutta lääkärin ammattitaidolle on hyvä antaa painoarvoa. En ihmettele, jos lääkärit ovat rasittuneita, kun heidän työtään hankaloitetaan.

Ei mulla ole koskaan ollut tarvetta olla lääkärille kiukkuinen tai hankala oli mulla mikä tahansa. Ja kuitenkin kaikenlaista remppaa tässä on viisikymmpiseen mennessä tullut. Sinä olet hankala ja ilkeä persoona, et voi ulkoistaa syytä siihen oireillesi.

Koitapa hymyillä tai vastata kysymyksiin selkeästi, jos vatsaasi sattuu kuin joku puukottaisi kokoajan

Mulla on ollut vatsassa jopa kuolio ja ei mulla silti ollut tarvetta olla lääkärille ikävä.

Vierailija
267/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotakiapaas tässä! Kohta hoetaja ensin hakkoo teiät, ja sitten liäkär tappoo teiät?

Tässä kohtaa repesin  nauramaan vedet silmissä ;D ;D

Mä en, oli niin huonolla savolla kirjoitettu. Ei kannata vääntää vitsiä murteella, jota ei hallitse.

Vierailija
268/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä hyvin harvoin kiinostaa mitä potilas kertoo oireistaan ja haluavat päästä heti eroon, vaikka olisi oikeastikin sairauksia mitä pitäisi hoitaa...

Vierailija
269/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkärin tulisi ymmärtää, etteivät kaikki sairaat ihmiset ole onnellisia ilopillereitä. Potilaan ei tarvitse pahoitella normaalia kipeän ihmisen käytöstä.

Vierailija
270/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole yhtä rautaisia kuin sinä. Kukahan täällä on ilkeä persoona, kun nimettömänä täällä haukut?

Vierailija
271/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä tee potilastyötä. Ei kaikki sovi siihen ja ei sitä tajua opiskelemaan hakiessa. Kouluttaudu lisää. Monia erikoisaloja tai asiantuntijahommia lääkäreillemissä ei tarvitse nähdä potilaita kuin niminä papereissa jos sitäkään.

Tämä näköalattomuus on ongelma akateemisten vanhempien pumpulissa hyvillä asuntoalueilla kasvaneilla samanhenkisten kavereiden ympäröivillä lapsilla ja etenkin tytöillä. Sitten haetaan koulutukseen missä sama jatkuu mutta sitten kun pitäisi asetttua töissä läheisesti kansan syvien rivien ongelmiin ei se onnistu ellei oma akateeminen koti ole oikeasti ollut sivistynyt sellainen. Miehillä tämä tulee jo vastaan armeijassa, naisilla ei välttämättä koskaan jos työkin jää pintaliidoksi.

Lääkärin työ ei ole sairaalasarjoja. Se on tavallista työtä ja siinä kohdataan ihminen useita kertoja päivässä väsymykseen asti mutta joka kerta kohdattava ihminen ja hänen ongelmansa on yksittäinen, oman huomion vaativa tapaus.

Osaatko sanoa muita aloja, missä sukupuoli on noin iso ongelma?

Vierailija
272/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut vatsassa jopa kuolio ja ei mulla silti ollut tarvetta olla lääkärille ikävä.

Ihminen voi olla tuskissaane erilainen kuin normaalisti. Tiedän, koska sisareni oli, joka on aina hyvin ystävälline ja kiltti. Ei selvästi tarkoituksella, halusi vain apua kipuunsa. Muistan vieläkin sen kivusta ulvomisen. Itki ja kiroili.

Vierailija
273/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat vittumaisia, joten en käy lääkärissä.

Vierailija
274/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaaja on ammattikoulutasoinen tutkinto ja verrattavissa lähihoitajan tutkintoon.

Sosionomi (AMK) on ammattikorkeakoulututkinto ja valmistunut voi toimia mm. sosiaalityöntekijänä, koulukuraattorina ja varhaiskasvatuksenopettajana riippuen syventävistä opinnoista. Sosionomi (AMK) vastaa alempaa korkeakoulututkintoa tasavertainen alemman yliopistotutkinnon kanssa. Sosionomi (YAMK) on verrattavissa maisterin tutkintoon ja tasavertainen yliopistotutkinnon kanssa virkojen hakuprosessissa.

Vierailija
275/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No provohan tämä, mutta voisi olla tottakin.

Lääkärithän eivär huomioi potilasta millään lailla, vaan tekevät diagnoosinsa sen perusteella, mikä sairaus milloinkin muodissa.

Milloin se on kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta, milloin uniapnea jne.

Samoin lääkärit eivät kiinnitä mitään huomiota potilaan aiempiin sairauksiin ja lääkkeisiin, määrätään lääkettä lääkkeen perään, eikä ymmärretä niiden lääkkeiden vaikutusta toisiinsa.

Toki potilaissakin on vaikeaa ainesta ja luulotautista..

Just näin.

Vastaanotolla on varmasti kiire mutta helv...i jos asiakas maksaa esim yksityisellä klinikalla spesialistin käynnistä n 120e niin lääkärin on kuunneltava KAIKKI asiakkaan kertomukset jotka hänen mielestä saattaisi liittyä vaivaan ja vasta sen jälkeen esittää tarvitsemansa lisäkysymykset.

Lääkärin tärkein työkalu on korvat!

Länsimainen lääketiede on juurikin siinä mielessä ongelmallista että potilasta ei katsota kokonaisuutena vaan hoidetaan pois yksittäisten sairauksien kipu tai seuraus. Syytä kipuun tai sairauteen ei poisteta, vaiennetaan usein vain kipu.

Lääkärin työ vaatii empatiaa ja sosiaalisia taitoja joita valitettavan harvalla 90 luvulla tai sen jälkeen syntyneellä enää on.

Vierailija
276/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0

Vierailija kirjoitti:

t. Sossutäti

Sosiaaliohjaajia valmistuu amk:sta koko ajan ja heistä on valtava työvoimapula. Sosiaaliohjaaja työskentelee esim. lastenkodissa ohjaajana tai Kelassa. Sosiaalityöntekijänä ei voi lain mukaan toimia kuin sosiaalityöstä valmistunut maisteri tai maisterivaiheen sosiaalityön opiskelija. Sosionomi voi hakea yliopistoon, jolloin sosiaonomin tutkinnolla saa perusopinnot 25op kuitattua sosiaalityöntekijän 300:n opintopisteen tutkinnosta. Sosionomitutkinto ei kelpuuta maisterihakuun. Tällä tolalla laki on ollut jo useamman vuoden ja sitä noudatetaan.

Voisitteko käydä tätä sosiaalipuolen pätevyyskeskustelua toisessa ketjussa, kun ei oikein kuulu nyt tähän? Lääkärillä on eri koulutus ja työnkuva. Täällä puhutaan lääkärin työstä. Kiitos!

Tämä sai alkunsa kun sosiaalitäti kuvitteli voivansa toimia lisäkoulutuksella lääkärinä. Eivät pysty edes omia töitään hoitamaan ja heissä sitä vasta on epäystävällisiä ja ison egon omaavia.

Vierailija
277/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliohjaaja on ammattikoulutasoinen tutkinto ja verrattavissa lähihoitajan tutkintoon.

Sosionomi (AMK) on ammattikorkeakoulututkinto ja valmistunut voi toimia mm. sosiaalityöntekijänä, koulukuraattorina ja varhaiskasvatuksenopettajana riippuen syventävistä opinnoista. Sosionomi (AMK) vastaa alempaa korkeakoulututkintoa tasavertainen alemman yliopistotutkinnon kanssa. Sosionomi (YAMK) on verrattavissa maisterin tutkintoon ja tasavertainen yliopistotutkinnon kanssa virkojen hakuprosessissa.

Sosionomiksi pääsee opiskelemaan kaikki joilla ei ole ylimääräisiä kromosomeja. Tiedänpä sosionomiksi valmistuneen, jolla on ollut laaja-alaisia oppimisvaikeuksia ja sai hyvän työpaikan Kelasta pohjois suomen isosta kaupungista.

Vierailija
278/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi ei kelpaa kunnallisen sosiaalityöntekijän virkaan. Pitää olla maisteri. Voi kelvata jollekin yksityiselle. Esim. vokeissa voi olla sosiaalityöntekijän tittelillä sosionomi.

Vierailija
279/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0

Vierailija kirjoitti:

t. Sossutäti

Tämä sai alkunsa kun sosiaalitäti kuvitteli voivansa toimia lisäkoulutuksella lääkärinä. Eivät pysty edes omia töitään hoitamaan ja heissä sitä vasta on epäystävällisiä ja ison egon omaavia.

Minua nauratti tuo sosiaalitädin uhoaminen, että voisi muka työskennellä lisäkoulutuksena lääkärinä, mutta provohan se oli. Lääkikseen päästäkseen on läpäistävä vaativa pääsykoe. Siihen ei kaikki kykene. Lääkärin työ on todella raskasta ja iso vastuu ja heille maksetaan ihan syystäkin hyvää palkkaa. Se työ voi tuntua liian raskaalta, jos ala ei kiinnosta.

Vierailija
280/734 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Harmi että lääkäri ei niiden 1,2 kysymyksensä perusteella voi millään tietää mikä potilaalla on, vaikka itse niin kovasti itseensä uskookin, että muka pystyisi. Parhaat lääkärit kysyvät potilaalta että mikä häntä vaivaa, jolloin potilas saa kertoa vaivansa. 

Kyllä noitakin lääkäreitä on, puuttuu se virkaintoisuus, ja pilkun mukaan toimiminen kun on jo vähän hartioita. Itselläni on krooninen korvatulehdus, joka lehahtaa aina välillä niin että tarvii lääkäriä (ei muuten mutta reseptiä varten). Hyvä lääkäri kysyy että mikä on, ja mikä siihen auttaa, ja sitten toimii niin, eikä kuluta kenenkään aikaa ja resursseja tarpeettomasti.

Ap:n kaltainen lääkärinplanttu on saanut minut kaksi kertaa sisään sairaalan osastolle sen takia ettei ole ottanut kuuleviin korviinsakaan että mikä minulla oikeasti on, vaan umpi, ja ylimielisenä kysellyt joutavia ja antanut väärän lääkityksen.