Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät ole valmiita muuttamaan töiden perässä?

Vierailija
30.07.2022 |

Itse on muuttanut yli 900 km Suomen sisällä, koska olin työtön ja sain töitä Lapissa. Sitten muutin vielä toiseen maahan töiden perässä. Nyt sitten takaisin siellä, mistä lähdin, kun tuli hyvä työ täältä.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on, oli hirveää. Olin 9kk muualla töissä ja ensimmäisen kuukauden jälkeen odotin vain työsopimuksen päättymistä. Meinasin alkoholisoituakin loppuvaiheessa. Varsinkin viikonloput olivat tuskaa.

Vierailija
2/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisellä saattaa olla siellä kotipaikkakunnallaan muutakin elämää kuin työ. Esim. puoliso, tämän työt, harrastukset, lapset, näiden koulu, ystävät, tuttavat ja sukulaiset, näin niinkuin alkuun. Ja tietenkin voi olla omistusasunto, jopa omakotitalo. Ei näitä kaikkia ole valmis vaihtamaan tuosta vain jonkun työn vuoksi, varsinkin, jos ei ole unelmatyöstä ja/tai vakityöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tässä yritetään päästä tavaroista ja asunnosta eroon että pääsis muuttamaan. Työttömällä kun ei ole varaa ylläpitää kahta asuntoa, niin ensin pitää saada myytyä tämä nykyinen kämppä.

Vierailija
4/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisellä saattaa olla siellä kotipaikkakunnallaan muutakin elämää kuin työ. Esim. puoliso, tämän työt, harrastukset, lapset, näiden koulu, ystävät, tuttavat ja sukulaiset, näin niinkuin alkuun. Ja tietenkin voi olla omistusasunto, jopa omakotitalo. Ei näitä kaikkia ole valmis vaihtamaan tuosta vain jonkun työn vuoksi, varsinkin, jos ei ole unelmatyöstä ja/tai vakityöstä. 

Jos omasta halustaan jää ilman työtä noiden vuoksi, niin ei pidä odottaa yhteiskunnalta mitään tukia. Näissä tilanteissa ihmisiltä pitää ottaa kaikki tuet pois. Alkaa muutto ja työ maistua aika nopeasti.

Vierailija
5/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun asetut ja saat arjen rullaamaan niin tulee yt:t ja muutat taas.

Vierailija
6/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja yksi elävänä tuo on helppoa. Toisaalta kaikki eivät ystävysty kovinkaan helposti ja löydä tukiverkostoa uudelta paikkakunnalta kovinkaan helposti.

Perheellisen on mietittävä myös toisen työtä, kyllä yksi syy omaan erooni oli minun urani loppuminen ja aina alusta aloitus uudella paikkakunnalla, kerran työhaastattelussa suoraan sanottiin, että elä sinä vain miehesi palkalla.

Vierailija
7/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos omasta halustaan jää ilman työtä noiden vuoksi, niin ei pidä odottaa yhteiskunnalta mitään tukia. Näissä tilanteissa ihmisiltä pitää ottaa kaikki tuet pois. Alkaa muutto ja työ maistua aika nopeasti.

Höpsis, yhteiskunta on ihmisiä varten eikä toisinpäin.

Vierailija
8/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan tässä yritetään päästä tavaroista ja asunnosta eroon että pääsis muuttamaan. Työttömällä kun ei ole varaa ylläpitää kahta asuntoa, niin ensin pitää saada myytyä tämä nykyinen kämppä.

Aina sanotaan syyksi että kun on se talo. No, omistusasunnon hankkiminen on aina itse valittu harkittu riski. Voi käydä niin että se ei mene kaupaksi kun muuttotarve tulee. Silloin riski realisoituu ja se on ihan oma vika. Kikkeliskokkelis, mitäs ostit. Tuet pois näissä tapauksissa.

Vierailija
9/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut asiat merkitsee enemmän kuin työ.

Vierailija
10/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisellä usein on elämä ja perhe ja koti, läheiset ihmissuhteet ja kaikki tärkeä kotiseudulla. Ehkä myös koti, jota ei saa myytyä. Työsuhteet ovat nykyisin niin epävarmoja, ettei niiden perässä kannata muuttaa

Vierailija
11/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi kaikille. Itse olen muuttanut suomessa pariin eri kaupunkiin ja ulkomaille kolme kertaa.

Vierailija
12/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan syyksi että kun on se talo. No, omistusasunnon hankkiminen on aina itse valittu harkittu riski. Voi käydä niin että se ei mene kaupaksi kun muuttotarve tulee. Silloin riski realisoituu ja se on ihan oma vika. Kikkeliskokkelis, mitäs ostit. Tuet pois näissä tapauksissa.

no kyllähän se toisen tulo vaikuttaakin sun saamiisi etuihin. 

Useinkaan molemmat eivät ole työttöminä. ja monesti se talo on maksettu. 

Vierailija
13/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perhe. Mun perheellä on täällä kaikki: suku, kaverit , harrastukset, puolisolla työ, lapsilla koulu ja kaverit. Jos olisin työtön, en todellakaan muuttaisi. Siinähän menisi koko perheen kuviot ihan uusiksi, muutto kokonaan toisiin ympyröihin olisi lapsille hirveän stressaavaa ym... Ei kaikki elä tehdäkseen työtä.

Toki jos olisin yksinelävä työtön, niin mikäs siinä olisi paikkakuntaa vaihtaa. Voisi olla ihan hauskaakin.

Vierailija
14/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liian hyvät tuet.

Vierailija
15/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi ihminen taitaa kuitenkin kaivata vakautta ja jatkuvuutta elämässään, eikä nykyisin ole kauheasti sellaisia vakituisia duuneja tarjolla. Ei esim. paljon hotsita jonkun määräaikaisen duunin perässä muuttaa, kun se muuttaminen jo sinällään ei ole mitään nautintoa.

Vierailija
16/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat muuttivat isän työn perässä. Asuttiin aika monella paikkakunnalla ympäri Suomea. Lapsen näkökulmasta en suosittele kovin kevyin perustein. Aloitat aina alusta uudella paikkakunnalla ja kaipaat niitä vanhoja kavereita. Ala-astetta kävin kolmessa kaupugissa. Ihan turha väittää, että lapet sopeutuu nopeasti.

En ymmärrä miksi äiti suostui tähän. Hänellä oli pitkiä työttömyys kausia, kun uudesta kaupungista ei välttämättä löytynyt heti töitä.

Vierailija
17/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat muuttivat isän työn perässä. Asuttiin aika monella paikkakunnalla ympäri Suomea. Lapsen näkökulmasta en suosittele kovin kevyin perustein. Aloitat aina alusta uudella paikkakunnalla ja kaipaat niitä vanhoja kavereita. Ala-astetta kävin kolmessa kaupugissa. Ihan turha väittää, että lapet sopeutuu nopeasti.

En ymmärrä miksi äiti suostui tähän. Hänellä oli pitkiä työttömyys kausia, kun uudesta kaupungista ei välttämättä löytynyt heti töitä.

http://edustusrouvanpaivakirja.blogspot.com/

Tässä on blogi perheestä, joka matkustaa miehen työn perässä ympäri maailmaa. Ovat mielestäni todella hienosti löytäneet balanssin kaiken keskellä ( vaikka on kirjoittaja myös kertonut, että heidän lapsensa hyvin eri tavoin suhtautuvat maailmankansalaisuuteen)

Vierailija
18/138 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jostain vuokra-asunto läjästä voikin.

Kun olet hienon talon ym rakentanut. Noup!

Vierailija
19/138 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä hitosta sitä taloa ostaessa tietää että joutuu työttömäksi vakityöstä.

Vierailija
20/138 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyysturva olisi porrastettu niin että pikkuhiljaa tuet vähenee, varmasti alkaisi löytyä kiinnostusta muuttaa töiden perässä.