Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten on mahdollista että joku saa vahingossa lapsia kerta toisensa jälkeen?

Vierailija
30.07.2022 |

Siis tyyliin neljäs vahinkolapsi? Tänä päivänä kun on kaikki ehkäisyt sun muut saatavilla? Voisiko joku selittää?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössäni asuu so mali nainen, jolla 8 lasta ja rouva taas raskaana. " yksinhuoltaja". Mies käy välillä 3: n vaimonsa luona kyläilemässä. Jokaisella oma asunto, miehellä tietenkin oma. Tulee kalliiksi Kelalle.

Apua. Toi on kyl aika normia vissiin

Vierailija
42/86 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössäni asuu so mali nainen, jolla 8 lasta ja rouva taas raskaana. " yksinhuoltaja". Mies käy välillä 3: n vaimonsa luona kyläilemässä. Jokaisella oma asunto, miehellä tietenkin oma. Tulee kalliiksi Kelalle.

Kyllä näitä löytyy ihan kantasuomalaisistakin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut elää niin hetkessä. Ei mietitä seurauksia. Ei ehkä osata. Puuttuu kokonaan sellainen suunnitelmallisuus elämässä. Elämänhallinta on puutteellista. Ehkä täysin olematonta. Kaikki on yhtä kaaosta vaan.

Nuo just ei tartte lapsen lasta. Itsessäkin on tarpeeksi huolehtimista.

Vierailija
44/86 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maailmassa on niin tyhmiä ihmisiä että ei tuo ole ihme. Ei osa tajua että kun työntää peniksen pilluun, siitä tulee lapsi.

Juurikin näin hel....tti. Noille pitäisi tehdä pakkosterilointi. Elareiden makasamisesta mukulalle 18 vuotta ei olla koskaan kuultukaan. Kalliiksi tulee veronmaksajille.

Vierailija
45/86 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tuli kolme kertaa raskaaksi ja vasta kolmannen jälkeen hänelle kerrottiin ettei ne peruspillerit kaikilla toimi.

Ai 3 kertaa raskaaksi vaikka söi e-pillereitä?

Vähän vaikea uskoa, mutta mistäs minä tiedän. Luulisi kuitenkin, että olisi itsekin ymmärtänyt jossain olevan vikaa, viimeistään toisen raskauden jälkeen.

Eri, mutta varsin hyvin voin kuvitella tilanteen, että lääkäri vakuuttaa e-pillereiden olevan luotettavia jatkossa koska kuvittelee niiden pettäneen viimeksi naisen oman huolimattomuuden vuoksi. Ovathan ne epäluotettavampia varsinkin jos naisella on tavallista lyhyempi kierto. Voin vain kuvitella kuinka se ei ole lääkäriä kiinnostanut vaan on muistutellut vain laittamaan vaikka puhelimeen hälytystä, että varmasti muistaa pillerin ottaa. Päättelepä siinä sitten, että keskeytetty yhdyntä voisi olla luotettavampi raskaudenehkäisy.

Voi mitä soopaa. Lyhyellä kierrolla ei ole mitään tekemistä pillerien kanssa, pillerien hormonit syrjäyttää oman kierron.

Jos pillerit kerta toisensa jälkeen pettää, syy on mitä todennäköisimmin sii, ettei niitä ole syöty ohjeen mukaan.

Mitä mahtaa tapahtua kun lapsia syntyy kierukan läpi?

Sitä ei tutkita mitenkään mikä valmiste sopii kenellekin.

Miten kierukan läpi voi joku syntyä? Täytyy olla jättikokoinen kierukka, jossa iso reikä.

Vierailija
46/86 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla petti e-pillerit 17vuotiaana ja olin syönyt niitä just kuten piti. Ilmoitin haluavani synnytyksen jälkeen kierukan.

No,kun olin 22v ihmettelin miten on koko ajan flunssainen olo ilman kuumetta ja niinhän sitä oltiin taas raskaana! Kysyin lääkäriltä mikä ihmeen mutantti mä olen kun "uimarit " menee ehkäisynkin läpi ja lääkäri osasi vaan kohautella olkiaan. Tuon jälkeen oli jatkuva pelko perseessä siihen asti ettå kolmekymppisenä sain viimein strerilisaation.

Lääkärit ei halua myöntää,miten paljon on pillerivauvoja ja kierukkavauvoja.

Vierailija
47/86 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä ja läpällä.

Vierailija
48/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain yksi sana ja se alkaa w:llä..

Haha.. Yks sukulainen on sanonut jo vuosia että laittaa piuhat poikki, mutta niin se on taas emäntä vatsa pystyssä 😅

Vierailija
49/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa lapsia, selittelee niitä vahingolla kun se toinen osapuoli ei ole halunnut ainakaan siinä siittämisvaiheessa. Ei kenellekään tapahdu 4 vahinkoa.

Vierailija
50/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla petti e-pillerit 17vuotiaana ja olin syönyt niitä just kuten piti. Ilmoitin haluavani synnytyksen jälkeen kierukan.

No,kun olin 22v ihmettelin miten on koko ajan flunssainen olo ilman kuumetta ja niinhän sitä oltiin taas raskaana! Kysyin lääkäriltä mikä ihmeen mutantti mä olen kun "uimarit " menee ehkäisynkin läpi ja lääkäri osasi vaan kohautella olkiaan. Tuon jälkeen oli jatkuva pelko perseessä siihen asti ettå kolmekymppisenä sain viimein strerilisaation.

Lääkärit ei halua myöntää,miten paljon on pillerivauvoja ja kierukkavauvoja.

Mutta onni onnettomuudessa että olet saanut nuo lapset noin nuorena. Et ole ihan ikäloppu mummo kun lapset aikuistuvat vaan saatat ymmärtää jotain heidän teini-iästään vielä, ja jaksat olla asioissa mukana!

Vierailija
51/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootit lisääntyy kirjoitti:

10 luokan jälkeen älykkyys testi jos reputtaa pakko sterilisointi teini tiineenä ohjelmassakin poikkeuksetta kaikilla tatuoinnit ja niitit naamassa osoittaa jo älykkyyden puutteen.

No ainakin sinun kohdallasi olisi ollut ihan hyvä idea 😏

Vierailija
52/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vika on korvien välissä!

Vierailija
53/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko Ap juuri Hanna B:n kirjaa Ainoa kotini?

Siinä kirjailija avoimesti kertoo kaikkien neljän lapsensa raskauden alkaneen vahingossa. Ja tuota ihmettelin lukiessani. Enemmän tuo kertoo sellasesta "tulee jos on tullakseen" - lisääntymisestä kuin vahingoista kai.

Vierailija
54/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapselit ovat varma ehkäisykeino, joskin yli 75 kg:n painoisilla teho voi olla heikentynyt.

Lähde: Duodecimlehti

A Cochrane Review of 11 studies that used pregnancy as their primary outcome found that overweight or obese women (BMI >25 kg/m2) were almost twice as likely to become pregnant

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4079263/

Vierailija
55/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni saa lapsen ehkäisyn läpi ja sitten on sellaista tulee jos on tullakseen, mutta ei yritetä mm. keskeytetty ja "varmat päivät". Miehet myös usein ulkoistaa päätöksen lapsista naiselle, eikä ole nuuka ehkäisyn kanssa. Vahinko on huono sana, englanniksi puhutaan yllätyksestä, joka mun mielestä kuvaa paremmin useimpia vahinkoja. Kukaan ei vahingossa synnytä.

Vierailija
56/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain yksi sana ja se alkaa w:llä..

Haha.. Yks sukulainen on sanonut jo vuosia että laittaa piuhat poikki, mutta niin se on taas emäntä vatsa pystyssä 😅

Tätäkään en ymmärrä. Sanotaan et laitetaan piuhat poikki, mutta ei silti tehdä sitä ja aina vaan uusia lapsia tulee? Lapsiparat.

Vierailija
57/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa lapsia, selittelee niitä vahingolla kun se toinen osapuoli ei ole halunnut ainakaan siinä siittämisvaiheessa. Ei kenellekään tapahdu 4 vahinkoa.

Näinpä.

Vierailija
58/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeasti vahinkoja. Aina voi väittää niin, jos vaikka isä ei ole halunnut lapsia.

Vierailija
59/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni saa lapsen ehkäisyn läpi ja sitten on sellaista tulee jos on tullakseen, mutta ei yritetä mm. keskeytetty ja "varmat päivät". Miehet myös usein ulkoistaa päätöksen lapsista naiselle, eikä ole nuuka ehkäisyn kanssa. Vahinko on huono sana, englanniksi puhutaan yllätyksestä, joka mun mielestä kuvaa paremmin useimpia vahinkoja. Kukaan ei vahingossa synnytä.

Ei ole vahinko eikä yllätys, jos tulee raskaaksi ilman asianmukaista ehkäisyä. Kyseessä on hyvinkin odotettavissa oleva tapahtuma.

Vierailija
60/86 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukossa tyhmyys tiivistyy..