Aktiivimalli 2 - byrokraattinen farssi sekä yhteiskunnallisesti kallis , turha resurssien tuhlaus.
Aktiivimalli 2 . Työnhakijoiden byrokraattinen painajainen: lue alta yksi esimerkki monista
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha vollottaa. Töihin ja piste.
Viimeisistä kymmenestä hakemuksesta kahteen vastattiin. Se oli se tuttu ei vastaus. Saa niitä töitä hakea kun kukaan ei palkkaa. Nyt on kolmas kuukauden jakso tätä aktiivimallia. Loppuu oikeasti paikat mihin hakea. Se alkaa olla sama laskea koska alkaa karenssit napsahdella. Voi olla että otan samantien ikuisen karenssin. Ei tätä pelleilyä jaksa loputtomiin.
M.51
Puhelinmyyntityöhön pääsee kuka vain. Anna kun arvaan et ole vielä hakenut puhelinmyyjäksi. Osuiko oikeaan?
Jep, kannattaa kokeilla niin saa sössittyä siinä samalla mielenterveyden ja luottotiedot. :)
Minuun tämä uusi malli ainakin toimii, koska olen sellainen työtön, joka ei hae töitä, jos karenssi ei ole todellinen uhka. Nyt se on, koska on pakko hakea neljää sellaista paikkaa, joihin on realistiset mahdollisuudet. Vielä en ole töissä, mutta uskon, että joudun/pääsen tämän mallin myötä manuaalisen työnteon piiriin, koska muuhun minulla ei ole mahdollisuuksia tällä koulutuksella ja työhistorialla, tai sen puutteella.
Minun käy oikeastaan surku kuntakokeiluvalmentajaani. Kovasti yrittää auttaa ja olla hyödyllinen mutta jos työpaikkoja ei ole eikä haettuihin paikkoihin pääse edes haastatteluun, niin mitä hän voi tehdä. Rivien välistä voi kuulla, että hänellä on asiakasmäärä aivan tapissa tällä hetkellä ja kalenteri buukattu useita kuukausia eteenpäin ties millä palavereilla, ja sitten hänen pitäisi vielä ehtiä soittelemaan aivan turhia mitä kuuluu -puheluita kaiken sen välissä. Lisänä se, että kuntakokeilussa työntekijävaihtuvuus on suurta, koska työilmapiiri on kertoman mukaan niin huono. On tehnyt mieli kysyä, että eikö v-tuta joutua noudattamaan tällaista fiaskomallia, joka aiheuttaa huomattavaa stressiä työnhakijoille, feikkihakemusten purkua ja sitä kautta turhautumista työnantajille sekä ylimääräistä, suureksi osaksi tarkoituksetonta puuhastelua soittokierroksineen virkailijoille. Ehkä kysynkin, jos tarpeeksi tutuiksi tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisistä kymmenestä hakemuksesta kahteen vastattiin. Se oli se tuttu ei vastaus. Saa niitä töitä hakea kun kukaan ei palkkaa. Nyt on kolmas kuukauden jakso tätä aktiivimallia. Loppuu oikeasti paikat mihin hakea. Se alkaa olla sama laskea koska alkaa karenssit napsahdella. Voi olla että otan samantien ikuisen karenssin. Ei tätä pelleilyä jaksa loputtomiin.
M.51
Hae sitten vain näön vuoksi niin tuki säilyy. Hullua, tiedän.
Sen näön vuoksi paikan hakeminen vaatii että sitä voi realistisesti hakea. Loppuu sellaisetkin. Juu hullua tämä on ja stressaavaa. Tässä voi mennä niin hulluksi että kaiken pakon ja ressaamisen takia joutuu työttömänä saikulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.51
Hae sitten vain näön vuoksi niin tuki säilyy. Hullua, tiedän.
Sen näön vuoksi paikan hakeminen vaatii että sitä voi realistisesti hakea. Loppuu sellaisetkin. Juu hullua tämä on ja stressaavaa. Tässä voi mennä niin hulluksi että kaiken pakon ja ressaamisen takia joutuu työttömänä saikulle.
Voihan kaikkea hakea mutta minne olisi realistista päästä artesaanikoulutuksella oleva tukirankaongelmainen jonka toimintakyky vaihtelee sänkypotilaasta siihen että hammasta purren saa pyykit pestyä mutta esim. imurointi tai tiskaaminen on mahdotonta. Eli pelkkä päivittäinen elämä on helvettiä. Minulle työkkäri ehdotti varastohommia ja kaupanalaa. Haetaan haetaan mutta ei minua kyllä palkata.
Vierailija kirjoitti:
SDP niin vimmatusti vastusti aktiivimallia oppositiosta ja mitä tapahtui kun pääsivät itse valtaan. Aktiivimalli 2. Oikeasti kuka tätä maata johtaa?
Tai enemmänkin, mitä puoluetta pitäisi äänestää, jos haluaa olla rauhassa? Tuntuu, että kaikki ovat työttömiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP niin vimmatusti vastusti aktiivimallia oppositiosta ja mitä tapahtui kun pääsivät itse valtaan. Aktiivimalli 2. Oikeasti kuka tätä maata johtaa?
Tai enemmänkin, mitä puoluetta pitäisi äänestää, jos haluaa olla rauhassa? Tuntuu, että kaikki ovat työttömiä vastaan.
Persut ja liike nyt vastustaa aktiivimallia. Kepu ja kokkaritkin teki lievemmän aktiivimallin ilman pakkohakua mitä demarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ja liike nyt vastustaa aktiivimallia. Kepu ja kokkaritkin teki lievemmän aktiivimallin ilman pakkohakua mitä demarit.
Lievemmän? No ehkä, koska tukien menetykset korvattiin toimeentulotuesta. Muistatko kuitenkaan kuinka kauan kesti, ennen kuin saatiin tieto että koskeeko leikkaus myös toimeentulotukea? Minä muistan, vasta viimehetkillä Kelalla tiedotettiin, että leikkaus ei koske yhteiskunnan viimesijaista etuutta. Kuinka helppoa olisikaan seuraavan, vaikkapa persu-vetoisen hallituksen kehittää taas aktiivimalli ykkönen, jossa tukia leikataan, jossa ei olla töissä? Tällä kertaa vaikkapa niin, että leikkausta ei korvattaisikaan toimeentulotuesta? Itse sanoisin, että ei kovin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut nyt vastustaa kirjaimellisesti kaikkea mahdollista. Harkimosta en sitten tiedä, ei hän mikään työttömien ystävä kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievemmän? No ehkä, koska tukien menetykset korvattiin toimeentulotuesta. Muistatko kuitenkaan kuinka kauan kesti, ennen kuin saatiin tieto että koskeeko leikkaus myös toimeentulotukea? Minä muistan, vasta viimehetkillä Kelalla tiedotettiin, että leikkaus ei koske yhteiskunnan viimesijaista etuutta. Kuinka helppoa olisikaan seuraavan, vaikkapa persu-vetoisen hallituksen kehittää taas aktiivimalli ykkönen, jossa tukia leikataan, jossa ei olla töissä? Tällä kertaa vaikkapa niin, että leikkausta ei korvattaisikaan toimeentulotuesta? Itse sanoisin, että ei kovin vaikeaa.
Leikkaus oli vain 4% eli roposia. Lisäksi ei koskenut kausityöläisiä joita tämä uusi pakkohakumalli eniten rasittaa. Haistakaa demarit pitkä v*ttu. Media suojelee Sannaa niin siksi epäkohtia ei kerrota. Äänestän protestina vaikka kokoomusta. Historian tuntien demarit on kyykyttäneet pahiten työttömiä Lipposesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut nyt vastustaa kirjaimellisesti kaikkea mahdollista. Harkimosta en sitten tiedä, ei hän mikään työttömien ystävä kyllä ole.
Liike nyt kannattaa perustuloa kuten eduskunnan ulkopuolinen liberaalipuolue. Näin saadaa työmarkkinat joustavaksi.
Eihän tässäkään mallissa työkyvyttömien tarvitse mitään hakea. Niiden, jotka on työkykyisiä luulisi hakevan työpaikkoja ilman käskytystäkin. Tai sitten eivät hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päätoiminen opiskelija jota tuetaan työkkärin toimesta. Opiskelu on vaativaa kokopäivätyötä.
Kuitenkin minun täytyy hakea jatkossa kokopäivätyötä. Jos harjoittelujaksoja tulee niin silloin voin laittaa selvitykseen siitä jonkinlaisen selityksen joka voi mennä läpi, ehkä. Älytön systeemi.Vasta tammikuussa laki muuttuu niin, että opinnot on keskeytettävä, jos työpaikka löytyy - ja se on ihan suoraa Tuula Haataisen vaatimuksesta eduskuntaan menossa, enää ei työttömyysetuudella ole tarkoitus opiskella.
Tuossakin pitäisi olla tapauskohtaista harkintaa, että milloin jo aloitettu opiskelu on järkevää keskyttää. Jos tarjottava työ olisi jossain kaupan kassalla tai mopin varressa, niin kyllä minä ainakin haluaisin ennemmin suorittaa sen jo aloitetun opiskelun loppuun, koska ei tuo edellä mainittu työ mitenkään palvelisi omaa työuraani.
Saathan sinä opiskella opinnot loppuun, mutta työttömyysetuutta et saisi, koska sinulle sopiva työ olisi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus oli vain 4% eli roposia. Lisäksi ei koskenut kausityöläisiä joita tämä uusi pakkohakumalli eniten rasittaa. Haistakaa demarit pitkä v*ttu. Media suojelee Sannaa niin siksi epäkohtia ei kerrota. Äänestän protestina vaikka kokoomusta. Historian tuntien demarit on kyykyttäneet pahiten työttömiä Lipposesta lähtien.
No eipä tuo 4 prosenttia varmaan tunnukaan kausityöläisellä yhtään hiton missään. Inflaatiokin on enemmän. Toista se on toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässäkään mallissa työkyvyttömien tarvitse mitään hakea. Niiden, jotka on työkykyisiä luulisi hakevan työpaikkoja ilman käskytystäkin. Tai sitten eivät hae.
Miksi kausityöläisen pitäisi hakea jotain pask atyöpaikkaa joka pahimmassa tapauksessa vie hyvän työpaikan alta. Vanhassa aktiivimallissa ei pakkohakua ollut. Mitä muuten työkyvytön edes tekee kortistossa?
Vierailija kirjoitti:
Tästä mallista en tiedä, koska pääsin eläkkeelle, mutta edellisessä mallissa mua rangaistiin kun en ollut aktiivinen vaikka olin esittänyt todistuksen työkyvyttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike nyt kannattaa perustuloa kuten eduskunnan ulkopuolinen liberaalipuolue. Näin saadaa työmarkkinat joustavaksi.
Helppo kannattaa kun tietää, että perustulo olisi 300 e/kk jokaiselle yli 18v ikäiselle. Enempään ei ole varaa, jos sitä todella maksetaan kaikille, vaikka isolta osalta tuo summa verotettaisiin samantien pois. Moniko eläisi tuolla summalla ilman mitään muita tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filatovin 9 euron päivät on kanssa melkoinen ihmisoikeuksien kukkanen.
Vierailija kirjoitti:
Minun käy oikeastaan surku kuntakokeiluvalmentajaani. Kovasti yrittää auttaa ja olla hyödyllinen mutta jos työpaikkoja ei ole eikä haettuihin paikkoihin pääse edes haastatteluun, niin mitä hän voi tehdä. Rivien välistä voi kuulla, että hänellä on asiakasmäärä aivan tapissa tällä hetkellä ja kalenteri buukattu useita kuukausia eteenpäin ties millä palavereilla, ja sitten hänen pitäisi vielä ehtiä soittelemaan aivan turhia mitä kuuluu -puheluita kaiken sen välissä. Lisänä se, että kuntakokeilussa työntekijävaihtuvuus on suurta, koska työilmapiiri on kertoman mukaan niin huono. On tehnyt mieli kysyä, että eikö v-tuta joutua noudattamaan tällaista fiaskomallia, joka aiheuttaa huomattavaa stressiä työnhakijoille, feikkihakemusten purkua ja sitä kautta turhautumista työnantajille sekä ylimääräistä, suureksi osaksi tarkoituksetonta puuhastelua soittokierroksineen virkailijoille. Ehkä kysynkin, jos tarpeeksi tutuiksi tullaan.
Toinen vaihtoehto olisi se, että ei soitella, mutta jokaisella olisi automaattisesti 4 työpaikkaa haettavana ja soittelun sijaan omavalmentaja varmistaisi, että todella on haettu. Kun työtön ei halua töihin, niin ei sitä sinne pakolla saa.
70 miljoonalla tätejä toimistoon homehtumaan. Miten meni noin niinkuin omasta mielestä? Eikö niitä pitäny vielä ennen koronaa vähentää? Ja mihin ihmeeseen niitä toimistoja edes tarvii nykyaikana, kun on tietokoneet ja etätyö. Mahdoliset asiakastapaamiset voi hoitaa vaikka jossain ravintolassa tai kirjastosta joku lukunurkka.