Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli 2 - byrokraattinen farssi sekä yhteiskunnallisesti kallis , turha resurssien tuhlaus.

Vierailija
30.07.2022 |

Aktiivimalli 2 . Työnhakijoiden byrokraattinen painajainen: lue alta yksi esimerkki monista

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008917525.html

Kommentit (188)

Vierailija
41/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat oikeasti työllistämisen kannalta toimivat systeemit ovat palkkatuki ja mol.fi.avoimet työpaikat-sivusto.

Pelkästään työttömien pakolliset puhelinhaastattelut ovat lapsellisuudessaan aivan käsittämättömän naurettavaa ajanhaaskuuta.

Hävettääköhän noita virkailjoita pirautella "Merja-Erkki täällä työjaelinkeinotoimistosta moikka, kuule tää on ny vähä tosi lyhyt puhelu tällä kertaa, kun meillä on kiirettä ja ruuhkaa, eli ootko jo hakenu neljää työpaikkaa kuussa tai tulee sulle tää karenssi,  "-puheluita.

Merja-Erkki tekee väärin pirautellessaan minipuhelun, koska laki määrää hänet puhumaan pitempään ja käymään läpi melkoisen listan asioita. Malli on hyvä ja toimiva, sitä vain ei suostuta noudattamaan.

Vierailija
42/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päätoiminen opiskelija jota tuetaan työkkärin toimesta. Opiskelu on vaativaa kokopäivätyötä.

Kuitenkin minun täytyy hakea jatkossa kokopäivätyötä. Jos harjoittelujaksoja tulee niin silloin voin laittaa selvitykseen siitä jonkinlaisen selityksen joka voi mennä läpi, ehkä. Älytön systeemi.

Mitä vit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäristä oikeasti mitään apua työnhakuun saa. Siitä on vain haittaa ja passivoi ihmisiä.

Lopetetaan työkkärin ja vaaditaan työtöntä itse selvittämään maksajalle, että on oikeutettu etuuteen. Siinä voi olla ensin vähän miettimistä, että mitä kaikea pitää olla selvillä eikä maksaja sitä kertoisi, kunhan palauttaisi uudestaan ja uudestaan rahanhakulaput todeten, että asiakas ei ole selvittänyt, että on oikeutettu etuuteen.

Vierailija
44/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on kaikki mallit ihan susia aina. Ainoa hyvä on palkkatuki, se työllistää.

Nykyinen aktiivimalli keskittää palkkatuen kuntien, valtion ja yhdistysten sijaan yksityisiin yrityksiin. Tämäkö on muka kommunismia, vihervasemmistolaista politiikkaa, että verovaroin tuetaan yksityisyrittäjiä ilmaiselle työvoimalla??

Yksityisellä on toivoa että palkkatuettu työntekijä saa jatkaa työssään palkkatuen jälkeen. Julkisella puolella niin ei käy koskaan.

Yksityinen ottaa uuden palkkatuetun, kun ilmaiseksi saa. Tietenkin.

Harva haluaa vaivoikseen pitkäaikaistyötöntä, jolla on ongelmia osaamisen, mielenterveyden ja työhöntarttumisen kanssa. Kyllä ne palkkatuella työnantajille esitellyt on melkein kaikki epäkuranttia tavaraa, vain nuoria ja vastavalmistuneita kannattaa palkata noin.

Vierailija
45/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päätoiminen opiskelija jota tuetaan työkkärin toimesta. Opiskelu on vaativaa kokopäivätyötä.

Kuitenkin minun täytyy hakea jatkossa kokopäivätyötä. Jos harjoittelujaksoja tulee niin silloin voin laittaa selvitykseen siitä jonkinlaisen selityksen joka voi mennä läpi, ehkä. Älytön systeemi.

Miksi sinun pitäisi hakea kokoaikatyötä, kun laki ei sitä edellytä? Aika outoa, että olet tuollaiset ohjeet jostain saanut, kun valtakunnallinen ohjeistus on erilainen. Vai oletko sittenkin ymmärtänyt työnhakuvelvoitteesi väärin, minulle todettiin, että osa-aikatyö riittää ja nimenomaan sellainen, jonka vuoksi opintoja ei tarvitse keskeyttää. Vasta tammikuussa laki muuttuu niin, että opinnot on keskeytettävä, jos työpaikka löytyy - ja se on ihan suoraa Tuula Haataisen vaatimuksesta eduskuntaan menossa, enää ei työttömyysetuudella ole tarkoitus opiskella.

Vierailija
46/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, että Kokoomuksen tuleva malli on jotenkin reilu tai järkevä? Itse ainakin vahvasti epäilen ja säälin työttömiä. Onneksi pääsin eläkkeelle.

"Joo , kokoomuksesta nousee mielikuva nykyään kooste rydmaninjupakasta-koskentyöttömänmollamisestatelkussa - laajasalonsurmaajaromppaisesta. . . .mutta  myös sp:n haatainen oli iso pettymys/järkytys monelle, kun paljasti todellisen asenteensa työttömiä kohtaan liputtamalla yllättäen aktiivimalli 2:sen puolesta.

Vierailija
47/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

". . .  tammikuussa laki muuttuu niin, että opinnot on keskeytettävä, jos työpaikka löytyy - ja se on ihan suoraa Tuula Haataisen vaatimuksesta eduskuntaan menossa, enää ei työttömyysetuudella ole tarkoitus opiskella."

Sori niille, joiden pitkät ammattiopinnot ovat loppusuoralla eikä opintolainaa pysty ottamaan.

Vierailija
48/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa äänestää tuulaa ens kerrallaki.

Keksitään sitten aktiivimalli taas uudelleen - liusätään vaan kolmonen perään (aktiivimalli 3).

Tupu ei nyt ole ihan hallituksen kirkkain lamppu mutta kun Ana lupasi vajaa 4v sitten uusia työpaikkoja + vappu100:n niin pakkohan tässä on jonkun yrittää.

Vierailija
49/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi hakea kokoaikatyötä, kun laki ei sitä edellytä? Aika outoa, että olet tuollaiset ohjeet jostain saanut, kun valtakunnallinen ohjeistus on erilainen. Vai oletko sittenkin ymmärtänyt työnhakuvelvoitteesi väärin, minulle todettiin, että osa-aikatyö riittää ja nimenomaan sellainen, jonka vuoksi opintoja ei tarvitse keskeyttää. Vasta tammikuussa laki muuttuu niin, että opinnot on keskeytettävä, jos työpaikka löytyy - ja se on ihan suoraa Tuula Haataisen vaatimuksesta eduskuntaan menossa, enää ei työttömyysetuudella ole tarkoitus opiskella.

"Omaehtoisesti työttömyysetuudella opiskelevan tulee hakea kolmea työmahdollisuutta kolmen kuukauden tarkastelujakson aikana. Hallitus muutti ennen työvoimapalvelumallin voimaan tuloa tätä kohtaa, joten vuoden 2023 alusta omaehtoisesti opiskelevat ovat normaalin työnhakuvelvoitteen (4 paikkaa per kuukausi) piirissä lukuun ottamatta niitä, joilta puuttuu peruskoulun ja lukion jälkeiset ammatilliset opinnot. Ammatillisen tutkinnon suorittaminen omaehtoisesti on siis mahdollista kevennetyin työnhakuvelvoittein myös vuodesta 2023 eteenpäin."

Voi jeesuksen pillukarvat..

Vierailija
50/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ainoat oikeasti työllistämisen kannalta toimivat systeemit ovat palkkatuki ja mol.fi.avoimet työpaikat-sivusto.

Pelkästään työttömien pakolliset puhelinhaastattelut ovat lapsellisuudessaan aivan käsittämättömän naurettavaa ajanhaaskuuta.

Hävettääköhän noita virkailjoita pirautella "Merja-Erkki täällä työjaelinkeinotoimistosta moikka, kuule tää on ny vähä tosi lyhyt puhelu tällä kertaa, kun meillä on kiirettä ja ruuhkaa, eli ootko jo hakenu neljää työpaikkaa kuussa tai tulee sulle tää karenssi,  "-puheluita.[/quote]

Merja-Erkki tekee väärin pirautellessaan minipuhelun, koska laki määrää hänet puhumaan pitempään ja käymään läpi melkoisen listan asioita. Malli on hyvä ja toimiva, sitä vain ei suostuta noudattamaan.[/quote]

Heräähän sinäkin siellä jo vihdoin aikuistentodellisuuteen missä me elämme !

Merja-Erkkien pitää ehtiä. Kiirusta pitää, katsos

Merja-Erkeillä on 227 000 työtöntä työnhakijaa (virhemarginaali +-26 000 sekä tempputyöllistetyt tilastoja kaunistamassa ) soitto-asiakkaina.

Vierailija
51/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" SDP niin vimmatusti vastusti aktiivimallia oppositiosta ja mitä tapahtui kun pääsivät itse valtaan.

Aktiivimalli 2.

Oikeasti kuka tätä maata johtaa?"

Niinpä.

SDP kusi omiin muroihinsa niin että lorahti. Tuskinpa pahinkaan änkyrädemari enää tämän tempauksen jälkeen heitä viitsii äänestää. Puoluehan suorastaan pitää kannattajiaan pilkkanaan eivätkä ymmärrä, että noin nololla takinkäännöllä saa vain uskottavuutensa pilattua. Ja ehkä pari sarkastista meemiä internetin ihmemaailmaan.

Minä olen niin vasuri ku ihminen olla voi, enkä äänestä enää yhtään mitään. Niin todellisuudesta vieraantuneita ihmisiä on kaikki poliitikot että mun äänellä sinne ei mene kukaan täyttämään omia taskujaan ja tekemään "poliition uraa". Kaikki ne nuolee samaa kapitalistista pers-että, ihan sama mikä puolue on kyseessä.

Vierailija
52/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Malli on hyvä ja toimiva, sitä e van suostuta noudattamaan!"

Ei ristus, oikeasti nyt herätys todellisuuteen missä elämme.

Vierailija
53/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viime soittokerralla virkailija sanoi, että puhelusta tulee lyhyt,

mutta se on silti tehtävä".

(sireeraus aloituksen lehtiartíkkelista)

Sillä lailla.

Vierailija
54/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omaehtoisesti työttömyysetuudella opiskelevan tulee hakea kolmea työmahdollisuutta kolmen kuukauden tarkastelujakson aikana. Hallitus muutti ennen työvoimapalvelumallin voimaan tuloa tätä kohtaa, joten vuoden 2023 alusta omaehtoisesti opiskelevat ovat normaalin työnhakuvelvoitteen (4 paikkaa per kuukausi) piirissä lukuun ottamatta niitä, joilta puuttuu peruskoulun ja lukion jälkeiset ammatilliset opinnot. Ammatillisen tutkinnon suorittaminen omaehtoisesti on siis mahdollista kevennetyin työnhakuvelvoittein myös vuodesta 2023 eteenpäin."

Voi jeesuksen pillukarvat..

Ja aivan oikein!Jos on jo ammatti niin ottakaa lainaa ja opiskelkaa sillä..

Vierailija
55/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtön nuoriso pääsee töihin.

Niin mitä vikaa siinä nyt on ?

Vierailija
56/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks noi soitot tyyliin:

Moikka tästä puhelusta tulee lyhyt kun on kiirus ja oon palkan edestä soittelemassa ihmisille, eli ookkona hakenu nelijää työpaikkaa kuukaudessa? No aivan sama mitä mutta haettava on, karenssi tulee ny, vai joko on tullu se lievempi sanktio sulle ekaksi oota mä katon sun henkilötiedoista ...? Ja ens vuonna perut sitte ne syssyllä alkavat ammattiopintosi ja meet johonki osa-aikatyöhön tsuppariksi, mukavaa päivänjatkoa moi.

Tähänkö humoriikkaan tää menee ihmiset?

Kertokaa ja jakakaa kokemuksianne aidoista teille tulluista soitoista, haluamme tietää !

Vierailija
57/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työtön nuoriso pääsee töihin.

Ei mitään vikaa siinä oo jos ne nuoret pääsee vaiks erikivaan duuniin te-toimiston virkailjoiksi soitteleen...

Vierailija
58/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2017 alussa muuttui työttömyys etuudet jo vastikkeellisiksi eli työttömän työnhakijan täytyi hakea aktiivisesti työtä .asia kirjattiin työllistämis suunnitelmaan ja te toimisto soitti 3 kuukauden välein ja kysyi haettuja työpaikkoja ja haetut työpaikat kirjattiin työllistämissuunnitelman ali sivulle .jos ei ollut hakenut töitä tuli karenssi työllistämis suunnitelman noudattamatta jättämisestä.asioita kontrolloitu on jo silloin.nyt luotiin 70 miljoonaa euroa tälle vuotta maksava turha järjestelmä koska entinen kun toimi.kummallista on asiassa että olen kysynyt asiasta muutamalta kansanedustajalla niin he eivät edes tienneet että työttömyysturva tuli vastikkeellisiksi eli työnhaku velvoite vuoden 2017 alusta.

Vierailija
59/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uusi malli edellyttää resursseja.

Hallitus lisää TE-toimistojen ja kuntien resursseja 70 miljoonalla eurolla.

Tällä palkataan 1200 uutta virkailijaa."

Tekemään mitä?

Mitä virkailjat tekee konkreettisesti päivät pitkät asiakkaiden työllistämiseksi tai työllisyyden järkeväksi tukemiseksi?

Muuta ku pirauttelee ja päivittää tietoja?

Me haluamme tietää !

Vierailija
60/188 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quoteEhkäos työtön nuoriso pääsee töihin.

Ei mitään vikaa siinä oo jos ne nuoret pääsee vaiks erikivaan duuniin te-toimiston virkailjoiksi soitteleen...

Ehkä siihenkin duuniin voi ja pitää ensin kouluttautua.

Joten, ole hyvä ja opiskele siitä ammatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi