Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä mies, joka et osallistu lapseesi. Miten selität itsellesi asian?

Vierailija
30.07.2022 |

Tämä kysymys on niille miehille, jotka eivät hoida juurikaan omaa vauvaansa. Tai eivät vietä aikaa pienen lapsensa kanssa vaan vapaa-ajalla keskittyvät sen sijaan omiin harrastuksiinsa tai vaikka telkkariin. Tai ovat eronneet eivätkä paljoa tapaa lapsiansa.

Miten selitätte itsellenne sen, että ette juuri osallistu lapseenne tai että ette hoida lastanne? Kiinnostaisi kuulla miehen näkemys asiasta.

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan kirjoitti:

Miten naiset selittää asian että tekivät lapsen miehen kanssa jota ei kiinnosta lapsen hoitaminen. Oliko mies niin komea että luotit siihen koska komea mies puhui sinulle kauniisti joten päätit tehdä sen kanssa lapsen sitten koska komea mies on naisten mielestä aina hyvä kumppani.

Komea ei ole automaattisesti hyvä kumppani, mutta ei se ole automaattisesti huonokaan. Teidän rumien aivopesukampanjat on huutoa tuuleen, koska ei se teidän rumuus takaa sitä, että olisitte automaattisesti hyviä kumppaneita.

Mulle henkilökohtaisesti miehet ovat kaikki samaa saastaa eri kuorissa. Komeaa on edes siedettävää katsella, rumalla ei ole sitäkään.

Vierailija
122/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kiinnostaa vaan sen lapsen tekoon osallistuneen miehen rahat, kun lapsi syntyy niin mies jää kuin nalli kalliolle.

T. Tiedän, koska näitä on nähty monta sivusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komea ei ole automaattisesti hyvä kumppani, mutta ei se ole automaattisesti huonokaan. Teidän rumien aivopesukampanjat on huutoa tuuleen, koska ei se teidän rumuus takaa sitä, että olisitte automaattisesti hyviä kumppaneita.

Mulle henkilökohtaisesti miehet ovat kaikki samaa saastaa eri kuorissa. Komeaa on edes siedettävää katsella, rumalla ei ole sitäkään.

Ihanaa miesvihaa. Jatka samaa rataa!

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
124/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 5 sivua kommentteja ei kovinkaan monessa vastata kysymykseen. Suurin osa täällä vastanneista naisia, joiden mutu-kommentteja koko keskustelu täysi..

Mitä kuvittelit miesvihapalstalla käyvän?

Sama kun kysyisi naisten suosikkurintsikoista ulílaudalla...

Vierailija
125/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on ottamani testin mukaan käenpoikanen. Odotan kunnes kakara täyttää 18kk jonka jälkeen laitan paperityöt vireille.

Ikävän yleistä, ilmeisesti n. 40% on käenpoikasia.

Tästä käenpoikaisjutusta on tullut foorumilta toiselle kiertävä myytti, ja joka kerran tuo prosenttiosuus kasvaa edellistä kertaa suuremmaksi. Ei, mikään tutkimustulos ei tue sitä, että 40% lapsista olisi jonkun ulkopuolisen siittämiä.

Vierailija
126/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein lapsia vain jotta he voivat sitten täysikäisinä ajaa minut pubiin ja hakea pilkun jälkeen kotiin.

Newsflash: ne lapset haistattavat täysi-ikäisenä p.skat "isälle", joka ei koskaan osallistunut heidän elämäänsä. Eivät ne sinua mihinkään kuskaile.

Kyllä. Isäni lähti, kun olin 3v. Otti äidistäni eron toisen takia. Aluksi olin hänen luona vkloppusin, mutta aina se harveni ja tuli selityksiä miksi ei nyt nähdä. Sitten se meni siihen, kun reppu selässä odotin isääni tien poskessa ja kyttäsin joka auton mikä on isäni auto. Ei sitä autoa tullut ikinä. Kaikki loppui, kun täytin 7v. Nyt olen 45v mies. Isäni otti yhteyttä, kun täytin 40v. Sanoin sille, että eiköhän sun aikas ole mennyt jo ajat sitten. Ei mua kiinnosta kuulla susta enää. Minulla on isähahmo ollut elämässä jo 30 vuotta, joka on ollut koulun päättäjäisissä, vieny lätkämatseihin, kalastamaan, lomamatkoille ja tehty ja tehdään asioita yhdessä edelleen, lapseni sanovat häntä vaariksi ja äitin on ollut onnellinen jo 30 vuotta hänen kanssaan. Hän on minun isäni, et sinä. Se oli siinä se keskustelu.

Ohis, mutta mua jaksaa aina ihmetyttää, että miksi yh-äitejä dissataan niin kamalasti deittimaailmassa. Tässäkin tosi kiva tarina, jossa isäpuolikin on selvästi nauttinut bonuslapsensa seurasta (lapsen äidin seuran lisäksi) ja edelleen nauttii vaarina bonuslastenlapsista.

En ymmärrä, miksi uusioperheitä niin paheksutaan. Yleensä kai siinä kaikki voittaa ja itse olen ainakin sitä mieltä, että lisäperheenjäsenet ei ole kellekään haitaksi, vaan on kiva kun on enemmän läheisiä ihmisiä kaikkien elämässä.

No ne dissaajat on juuri näitä omien lastensa hylkääjiä. Ei ne kestä sitä, että joku muu kilpailee naisen huomiosta, vaikka se olisi oma lapsi. Eivät pysty kantamaan vastuuta eivätkä laittamaan ketään koskaan itsensä edelle. On siis ihan luonnollinen seuraus, etteivät kestä toisten lapsiakaan. Lapsen tarpeet kun menee heittämällä miehen ohi niin kauan, kunnes pystyvät huolehtimaan itse itsestään. Niin sen pitääkin mennä tietysti.

Nuo miehet onneksi vinkuvat sitä lapsetonta naista, mikä on monille naisille hyvä juttu, koska nuo miehet ovat myös huonoja kumppaneita.

Vierailija
127/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi raa'asti sanoa, että 90% tapauksista, joissa mies jättää osallistumatta lapsensa elämään tai lopettaa sen tykkänään syyllinen löytyy sieltä ex-rouvasta - lapsen äidistä.

Muissa tapauksissa voi olla pyhästi niin, ettei isä ole koskaan isäksi tahtonut ja nainen on lapsen kiimoissaan tahtonut itsensä äidiksi naida, jolloin lapsesta kiinnostuminen jää vaillinaiseksi isän osalta, kun isä ei alun alkaenkaan ole isäksi tahtonut, naisensa mieliksi sen tehnyt, kun muuten olisi ero tullut ja joissain tapauksissa mies isäksi pystyy kasvamaan. Kaikki miehet eivät kuitenkaan pysty. Lisäksi isänä oleminen ei ala omalta tuntumaan, jos nainen on täysi mulkku. Tällöin mies voi isänä olemisen oman hyvinvointinsa takia lopettaa, eikä se omasta lapsesta luopuminen silloin tunnu mitenkään kamalalta. Olihan siinä vaakakupissa oma mielenterveys.

Tajuatko itse kirjoituksesi kömmähtävän pahasti?

Kirjoitat syyn olevan 90 prosenttisesti naisessa.  Ja sitten MUISSA tapauksissa (eli tarkoitat kaiketi niitä loppuja 10 prosenttia), niissäkin syy on naisessa, joka kiimoissaan tahtoo äidiksi jne.

Heh heh.  

Pahasti meni nyt pieleen vihoittelusi.  Olisit vain kirjoittanut ihan reilusti, että sinun mielestäsi syy on aina naisessa.  Se olisi kuulostanut jotenkin rehellisemmältä.  Saathan sinä olla sitä mieltä.

Ymmärsitköhän lukemaasi?

Nyt puhutaan tapauksista, joissa mies ei osallistu lapsensa elämään kuin vähän tai on lopettanut sen kokonaan. Tämmöisissä tapauksissa syy on valitettavasti useinmiten naisessa ja voisi karkeasti sanoa, että 90% tapauksista, joissa mies lopettaa lapsen elämässä olemisen, johtuu naisen hankaluudesta eikä lapsesta. Sen pitäisi olla lohdullista, ettei lapsessa ole se vika.

Halusivatpa naiset sitä uskoa tai ei. Jos eivät halua uskoa, niin se kertoo paljon siitä, että totuutta ei pystytä katsomaan silmästä silmään.

Useimmiten se miehen into isyyteen tai sen rakentamiseen karisee, kun nainen tekee kaikkensa, että mies ei tilannetta jaksa. En pahuudella tätä kirjoita, vaan sillä, että naiset ihan oikeasti näkisivät joskus edes myös omassa sukupuolessaan väärän toimintamallin. Tekisin paljon, ettei minun tarvitsisi tätä kirjoittaa naisia vastaan, koska se tarkoittaisi sitä, ettei naiset olisi valinneet monissa monissa tapaukissa sitä kusipään roolia.

Tiedän, että tässä nyt kysyttiin miesten/ isien kokemuksista, mutta lainatun tekstin kirjoittaja onnistui provosoimaan minut.

Eksäni nimenomaan halusi lapsen. Ja hänen aloitteestaan perhehommaan lähdettiin. Hän oli myös se, joka oli tulisesti rakastunut. Ei, en koskaan ollut edes sinnepäinkään ollut vihjannut, että jättäisin hänet jos lapsia ei tehtäisi. Ihan aikuinen (reilu 30v), hyvällä elämänhallinnalla varustettu mies alkoi tähän hommaan ilman minkäänlaista painostusta. Saatoin hieman mennä sellaiseen vauvavuoden kuplaan, mutta annoin miehen osallistua omalla tyylillään. En naputtanut vääristä sukista tai hieman eri rytmistä (minä olin se kaoottinen ja höveli meidän suhteessa). Mies osallistui, oli paljon poissa töiden takia (viikkojakin putkeen, minkä tiesin etukäteen ja olin hyväksynyt), mutta kehitti ihan oman suhteen esikoiseen. Molemmat halusimme lapselle sisaruksen. Siitä tulikin hankala vuosi. Ja toinen. Ja lisää. Miehellä oli omia murheita. Annoin tilaa, mahdollistin hänen vetäytymisensä, ajatuksella, että kohta jaksaa taas olla myös aktiivisemmin läsnä perheessä. Vaan sitä ei tapahtunut. Minusta ja lapsista tuli kiva toimiva yksikkö, jossa mies lähinnä kävi vierailemassa. Kävimme keskusteluja, mutta jotain oli muuttunut. Aloin itse uupumaan kun kannattelin yksikseni koko pakettia (myös suurimman taloudellisen huolen). Lopulta erosin kun en jaksanut odottaa ja luottaa, että mies osaisi jossain vaiheessa olla taas enemmän läsnä.

Mies muutti kauas pois. Totaali yksinhuoltajana oli minulla helpompaa ja kevyempää. Pidämme luontevasti yhteyttä enkä kanna (enää) kaunaa. Mies näkee harvakseltaan nyt jo lähes aikuisia lapsiaan. Välit ovat hieman väkinäiset ja harmittelee sitä säännöllisesti minulle. Harmi. Mahdollisuuksia olisi ollut runsaasti ottaa itse aktiivisempi rooli, tuin sitä pitkään kaikin tavoin, mutta jotenkin ne prioriteetit oli sitten kuitenkin aina jossain muualla. Ehkä tein vetäytymisen hänelle liian helpoksi. Ehkä en vaatinut tarpeeksi. Mutta minusta vastuu oli ja on loppujen lopuksi kyllä miehellä itsellään.

Ja vastaavanlaisia tarinoita on lukemattomilla naisilla, kuinka miehet vetäytyvät jonnekin, eivät ole siinä jokapäiväisessä (välillä hyvinkin tylsässä ja joskus jopa vaativassa) arjessa oikeasti läsnä ja kuinka sitten ei pääse kehittymään kunnon henkilökohtaista suhdetta lapsiin. Todella harmi. Ja todellakin haluaisin myös kuulla mitä miehet sellaisesta tilanteesta myöhemmin ajattelevat. Olisivatko voineet toimia toisin? Harmittaako heitä?

Olet aika puoli matkassa, jos vauva.fi jutut saa sinut provosoitumaan 😂😂😂

Kyse kun ei ollut lainatuissas teksteissäs siitä, että aina kaikissa tapauksissa isä olisi pyhimys ja äiti hirviö. Mutta suuressa osassa tapauksia isien kiinnostus isänä olemiseen loppuu äidin hankaluuden vuoksi. On olemassa myös toisenlaisia tapauksia, jossa voidaan puhua toisen laisista prosenttiosuuksista, mutta lainaamissasi teksteissä ei niistä ollut mainintaa, mutta mainitsemattomuus ei tarkoita sitä, etteikö toisenlaisiakin tilastoja olisi.

Mut koita kasvaa vielä, ettei mee yöunet palstaa selaillessa.

Vierailija
128/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on ottamani testin mukaan käenpoikanen. Odotan kunnes kakara täyttää 18kk jonka jälkeen laitan paperityöt vireille.

Ikävän yleistä, ilmeisesti n. 40% on käenpoikasia.

Tästä käenpoikaisjutusta on tullut foorumilta toiselle kiertävä myytti, ja joka kerran tuo prosenttiosuus kasvaa edellistä kertaa suuremmaksi. Ei, mikään tutkimustulos ei tue sitä, että 40% lapsista olisi jonkun ulkopuolisen siittämiä.

Mutta kaikki miehet ovat sikoja.

Vierailija
129/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei kerran halua lapsia, niin käyttää vähintäänkin sitä kortsua (joka ei 100% varma), hankkii vasektomian, tai pitää vaan vehkeessä huosuissa/masturboi, mikä hitto siinä on niin vaikeeta...

Selvin päin kaikki kuulostaa niin simppeliltä. Kesäpaikkakunnan tanssipaikalla nuorempi nainen lyöttäytyi seuraani ja lähdettiin mökilleni jatkoille. Voin rehellisesti sanoa, etten halunnut käyttää kortsua, koska halusin nauttia yli 20v nuoremmasta naisesta paljaalla loppuun asti. Syksyllä laittoi viestiä, että on raskaana ja pitää lapsen.

Näin evoluutio käy yli kondomista.

Vierailija
130/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näin naisena kannattaisi naisten aivan ehdottomasti etsiä ensisijaisesti hyvää isää tulevalle lapselle kun kumppania etsii. Mulle se oli tärkein juttu. Näinpä mulla on mies, joka osallistuu erittäin paljon lasten hoitoon, ihan ihan omaehtoisesti ja innolla, eikä niin että käsken ja vaadin.

Vierailija
131/133 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näin naisena kannattaisi naisten aivan ehdottomasti etsiä ensisijaisesti hyvää isää tulevalle lapselle kun kumppania etsii. Mulle se oli tärkein juttu. Näinpä mulla on mies, joka osallistuu erittäin paljon lasten hoitoon, ihan ihan omaehtoisesti ja innolla, eikä niin että käsken ja vaadin.

Näin juuri. Ja harkita sitä, kenen kanssa lisääntyy ja kenen ei.

Vierailija
132/133 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan sysi paska faija. Akka ulvoo, mesoo ja manaa minkä ehtii kun teen kaiken kuulemma päin vittua lapsen kanssa. Enkä puolustele yhtään. Näinhän se on.

Vierailija
133/133 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastoin. Äiti ei osallistu kasvatukseen ollenkaan .