en ole käynyt Suomen Lapissa, olenko muka jäänyt jostain paitsi?
Taitaa olla turhaa matkailumarkkinointia ja hiilidioksidin tuhlausta?
Kommentit (14)
Minä pidän Lapista. Luontoa ja rauhaa. En niinkään pidä pääkaupunkiseudusta.
En ole pääkaupunkiseudulta, joten rauhaa löydän muualtakin. Onko tuo siis joku pääkaupunkilaisten Mekka?
AP
Jos tykkäät hiihtämisestä tai vaeltamisesta, ehdottomasti kannattaa mennä. Jos et ole niinkään luonto/ eräihminen, et jää mistään paitsi.
Tykkään metsistä ja vuorista, erityisesti Norjassa kun asun täällä aavojen peltoaukeiden keskellä, mutta en näe syytä lähteä kävelemään jotakin tasaista kivimaisemaa.
Poromiehet panee poroja, siitä olet jäänyt paitsi.
Jos haluaisit Lappiin, muttet ole päässyt, olet jäänyt jostakin paitsi.
Jos et edes halua Lappiin, niin et ole jäänyt mistään paitsi.
Minä,olen käynyt, mutta en kyllä innostunut. Parempia vaellusreittejä löytyy lähempääkin. Asun metsän keskellä, ja rakastan luontoa, mutta mulle Lappi on liian karu.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaisit Lappiin, muttet ole päässyt, olet jäänyt jostakin paitsi.
Jos et edes halua Lappiin, niin et ole jäänyt mistään paitsi.
Lähinnä työkaverit tästä puhuu ainiaan, mutta johtunee siitä että ovat Pääkaupunkiseudulta. Siksi aloin hieman miettimään, että onko tuo minkään matkan arvoinen.
Syyt ovat siis sosiaalisia, ei tarveperusteisia. Harvoin mikään matkailu on.
AP
Se nyt kai riippuu ihan siitä, millaisista asioista pidät. Jos sinua kiinnostaa rantaloma lämpimässä tai kaupunkiloma Euroopassa, et ole jäänyt mistään paitsi skipatessasi Lapin. Jos taas sinua kiinnostaa luonto ja vaellus/patikointi, olet jäänyt paitsi jostain.
Lappi on muutettu turistirysäksi.
Tuosta luonto=lappi- jutusta vaan, että on kai suomessa luontoa muuallaki. Ja kaupungit ja lähiöt muistuttaa toisiaan, nimi vaan vaihtuu. Ikäni (vanha oon) asunu lapissa ja enpä tiiä, mitä vaikkapa rovaniemellä olisi mitä sanotaan vaikka oulussa tai kemissä ei. Tietysti matkailuyrittäjät koittaa brändätä aina joksikin ihmellisen erikoiseksi, mutta se taas on vaan rahanahneutta, jos saisivat saman fyrkan paikan haukkumisesta niin mitä luulette, tekisivätkö? No satavarmasti kyllä.
Olet jäänyt, mutta älä menekään. Tuskin nauttisit tuolla asenteella.