Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä mies, joka et osallistu lapseesi. Miten selität itsellesi asian?

Vierailija
30.07.2022 |

Tämä kysymys on niille miehille, jotka eivät hoida juurikaan omaa vauvaansa. Tai eivät vietä aikaa pienen lapsensa kanssa vaan vapaa-ajalla keskittyvät sen sijaan omiin harrastuksiinsa tai vaikka telkkariin. Tai ovat eronneet eivätkä paljoa tapaa lapsiansa.

Miten selitätte itsellenne sen, että ette juuri osallistu lapseenne tai että ette hoida lastanne? Kiinnostaisi kuulla miehen näkemys asiasta.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isijä ja isijä. Minua itseäni kiinnosti tyttäreni syntymä ja halusin lapsen. Se, että todella halusin perheen ja unelmoin omasta perheestä, mikä sai minut tekemään asioita mitä en tekisi sinkkuna. En minä silloin 25v sinkkuna olisi rakentanut omaa taloa. Mutta, kun mulla oli tuore vaimo ja ihminen kenelle halusin antaa parhaan mahdollisen elämän ja, jos se luoja suo, niin lapsen tai lapsia. Tiesin mitä halusin ja vaimoni tiesi mitä halusi kanssani. Se oli aika luontevaa. Kun ajattelen elämääni, niin mitä minä tarvitsen loppupeleissä. Oman vaimon ja perheen. Kaikki asiat ympärillä voi sortua, mua voi arvostella, polkea katuun ja mitä vain. Kotona mulla on ihminen, joka rakastaa minua ja se riittää.

Sitten on toisia isejä. Esim pari kaveriani. Ollu pitkissä suhteissä molemmat. Ei oikein osaa asettua, eikä osaa kuvitella itseään vanhemmaksi. Sitten tulee lapsi siihen. Ja ihmettelevät miten on mahdollista, että meille tulee vauva. Alkaa ahdistaa ja ei ajattele asioita, että vastuuta pitäs ottaa, kun tottunut käymään kaljalla tai pelailla xboxia ja tottunut siihen huolettomaan elämään. Tyttöystävän kanssa käyty ulkona jne, mutta se kaikki muuttuu, kun ei odota sitä. Molemmat eronnut ja hyvin vähän tekemisissa lasten kanssa, koska ei ole halunnu sellasta tai ollut valmis. Ymmärrän heitä ja olen sanonut molemmille, että pitäkää huolta niistä, ne lapset kaipaa teitä ja olette niiden faijoja. Vaikka miten olette ihmeissään ettekä halua, niin älkää unohtako niitä. Ei ne ole mitään väärää tehnyt. Ne on teidän aikaansaannoksia.

Mä uskon itse, että tossa on ero kaikkeen. Jos haluat, niin se kestää ja vaikka eroat, niin se suhde lapsiin kestää ja isä haluaa olla.

Mutta, jos ei osaa asennoitua, niin se kiinnostus omaan jälkikasvuun ei nappaa. Puhun vain mitä itse näen ja olen ymmärtänyt

Vierailija
42/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän vain kolme miestä, jotka ovat viikonloppuisiä. Eka nyt, joka tulee mieleen, oli aivan mt-ongelmainen jo isäksi tullessaan, mutta nainen nyt väkisin tahtoi sen miesystävänsä kanssa lapset tehdä kun tämän mt-tapauksen (siis miehen) sai siihen taipumaan toivomassaan aikataulussa (viimeiset hetket käsillä). Tämä mies ei kyllä tajunnut kuviota kuten ulkopuolisille näkyi vaan odotti innolla isäksi tuloa, mutta nainen/äiti paljasti sitten pikku hiljaa kuinka viallisena ja isäksi kelpaamattomana piti miestä ja päätti kasvattaa käytännössä yksin. Mieheltä romahti tietty sitten mielenterveys niin täydellisesti, että eipä paljon hänellä ole sanomista mihinkään lapsen asioihin. Reilu peli.

Toinen, tätä aikaisempi tosin, oli teini-isä, jolla ei millään tullut mieleen, että niin nuori tyttöystävä voisi tarkoituksella hankkiutua raskaaksi valehtelemalla pillereiden syömisestä. Tyttö oli tällöin siis melko normaali 16-vuotias. Toki jälkeenpäin yhä aikuisena niin lapsellinen ja epävakaa, että tuskinpa kukaan ilman kumia häntä tuikkii. Tyttöä/lapsen äitiä harmitti niin kovasti, ettei isä tahtonut olla parisuhteessa hänen kanssaan, että esteli parhaansa mukaan isää osallistumasta lapsen elämään ja käytännössä tytön vanhemmat sen lapsen kasvatti. Nykyään tosin aivan äitinsä virittämässä uusioperhekuviossa kasvamassa.

Sitten tämä kolmas raskaus sai alkunsa yhden illan baaripanosta eikä näillä vanhemmilla mitään suhdetta ole koskaan ollut toisiinsa. Nainen asuu aivan eri paikkakunnallakin kuin mies. Ei sen naisen kanssa kukaan järkevä olisi suunnitelmallisesti lisääntynytkään. Sen verran on epäjohdonmukaista lapsen hoito ja kasvatus. 

Bonuksena neljäs mies, joka ei huolehdi lapsestaan läheskään 50-50, tämä oli tämmöinen, joka pitkässä suhteessa pitkän lapsettomuuden jälkeen sai lapsen vaimonsa kanssa eikä todellisuus vastannutkaan ruusunpunaisia, vuosia vaalittuja unelmia. Parisuhdekaan ei ollut enää pitkän yrityksen jälkeen hyvällä tolalla. Mies rakastui toiseen, sanotaanko sitten helppoon ja epätoivoiseen, naiseen ja he saivatkin helposti vauvan. Elämästä tuli niin kamalaa katkerien eksien ja nyksien kanssa, että ero tuli molemmista ja lapset ovat enimmäkseen äideillään, jotka molemmat ikäänkuin panttaavat lasta. Mies saa tavata enemmän jos tulee takaisin äidin luo.

Toki on sitten päihde- ja mielenterveysongelmaiset, rikolliset ja vangit yms. yms. mutta näiden lisäksi on hyvin harvinaista, että se isä ei osallistuisi lapsensa elämään. Paitsi tapauksissa tosiaan kun lapsi on pistetty alulle yhdessä laiminlyödyn ehkäisyn läpi yhden yön suhteissa. Jos sellaista lopputulosta toivoo välttävänsä oman lapsensa kohdalla niin kannattaa vähän tutustua siihen tulevaan isään, miettiä olisiko siitä vastuuseen ja kysyä miehenkin mielipidettä. Ei miehet yleensä väitä heistä tulevan huippuisiä jos eivät edes aio lastansa tavata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi koskaan edes halunnut lasta mutta akka huijasi minut isäksi lopettamalla oman ehkäisyn ja puhkomalla kumit

Vierailija
44/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lapsia vain jotta he voivat sitten täysikäisinä ajaa minut pubiin ja hakea pilkun jälkeen kotiin.

Vierailija
45/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapseen osallistuminen."

Suomen kieli on rappiolla.

Vierailija
46/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin naisia, jotka uhkailevat jättävänsä miehen, jos ei suostu lasta hankkimaan. Tyhmää, mutta onhan näitä, jotka rakkaudesta naiseen lopulta suostuvat.

Uskallan myöntää, että itse aikoinaan vauvakuumeessani käytin tätäkin keinoa. Onneksi mies piti päänsä ja kolmisen vuotta myöhemmin otti itse asian uudelleen puheeksi ja sanoi olevansa valmis isäksi. Paras isä hän lapsillemme on ollutkin.

Jos olisi tuolloin suostunut uhkauksiini, olisin todennäköisesti jäänyt yksinhuoltajaksi tai mies olisi suhtautunut lapseen/lapsiin kylmästi, koska hän ei ollut vielä valmis isyyteen.

Vieläkö mies syvällä sisimmässään pystyy kunnioittamaan sinua millään tasolla?

Erolla kiristäminen millä tahansa motiivilla olisi ainakin itselleni asia, minkä jälkeen ehdoton luottamus olisi mennyttä iäksi.

Vierailija
47/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on kolme lasta. Sekä hän että miehensä ovat kolmilapsisesta perheestä, ja he sopivat jo seurusteluvaiheessa, että hekin tekevät kolme lasta.

Lapset ovat täysin äidin vastuulla. Isä ei katso lastensa perään pienen pientä hetkeä. Jos miehellä on loma ja nainen on töissä, naisen eläkkeellä oleva äiti tulee heille hoitamaan lapsia. Mies lähti kalaan isyyslomilla, oli siis Lapissa koko loman ajan. Lasten äiti on välillä todella uupunut, hän ei kuvitellut, että tässä kävisi näin. Kaksi vanhinta on jo kouluiässä, joten onneksi heidät voi jättää jo esimerkiksi lähikaupassa käymisen ajaksi keskenään, jos he eivät viitsi tulla mukaan, mutta nuorin on vasta kaksivuotias. 

Pyydän heitä välillä meille leikkimään, jotta kaveri saa edes hetken hengähtää. Kiukuttaa suunnattomasti kaverin puolesta. 

Vierailija
48/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin naisia, jotka uhkailevat jättävänsä miehen, jos ei suostu lasta hankkimaan. Tyhmää, mutta onhan näitä, jotka rakkaudesta naiseen lopulta suostuvat.

Uskallan myöntää, että itse aikoinaan vauvakuumeessani käytin tätäkin keinoa. Onneksi mies piti päänsä ja kolmisen vuotta myöhemmin otti itse asian uudelleen puheeksi ja sanoi olevansa valmis isäksi. Paras isä hän lapsillemme on ollutkin.

Jos olisi tuolloin suostunut uhkauksiini, olisin todennäköisesti jäänyt yksinhuoltajaksi tai mies olisi suhtautunut lapseen/lapsiin kylmästi, koska hän ei ollut vielä valmis isyyteen.

Erolla kiristäminen millä tahansa motiivilla olisi ainakin itselleni asia, minkä jälkeen ehdoton luottamus olisi mennyttä iäksi.

Ei se välttämättä kiristämistä ole, näen enemmänkin toteamisen. En itse ainakaan tekisi kompromissia niin isossa asiassa vaan jos lapsia haluab, toisin sen esiin ja että jos toisen haaveet ihan eri niin lähden.

Vierailija
49/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla on kolme lasta. Sekä hän että miehensä ovat kolmilapsisesta perheestä, ja he sopivat jo seurusteluvaiheessa, että hekin tekevät kolme lasta.

Lapset ovat täysin äidin vastuulla. Isä ei katso lastensa perään pienen pientä hetkeä. Jos miehellä on loma ja nainen on töissä, naisen eläkkeellä oleva äiti tulee heille hoitamaan lapsia. Mies lähti kalaan isyyslomilla, oli siis Lapissa koko loman ajan. Lasten äiti on välillä todella uupunut, hän ei kuvitellut, että tässä kävisi näin. Kaksi vanhinta on jo kouluiässä, joten onneksi heidät voi jättää jo esimerkiksi lähikaupassa käymisen ajaksi keskenään, jos he eivät viitsi tulla mukaan, mutta nuorin on vasta kaksivuotias. 

Pyydän heitä välillä meille leikkimään, jotta kaveri saa edes hetken hengähtää. Kiukuttaa suunnattomasti kaverin puolesta. 

Nyt on taas keksitty esimerkki. Kaksi kouluikäistä voi laittaa sinne kauppaan äidin puolesta ja antaa viikkorahan siitä mitä jää yli

Vierailija
50/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas keksitty esimerkki. Kaksi kouluikäistä voi laittaa sinne kauppaan äidin puolesta ja antaa viikkorahan siitä mitä jää yli

Jos on kyse eka- ja tokaluokkalaisesta ja viiden kilometrin kauppamatkasta tiellä, jolla ei ole kevyen liikenteen väylää, se ei onnistu. Pikkukoululaiset eivät myöskään jaksa kantaa kotiin viiden hengen perheen ruokakasseja.

Vierailija
51/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyse eka- ja tokaluokkalaisesta ja viiden kilometrin kauppamatkasta tiellä, jolla ei ole kevyen liikenteen väylää, se ei onnistu. Pikkukoululaiset eivät myöskään jaksa kantaa kotiin viiden hengen perheen ruokakasseja.

Juu ja se oli just se kolme lasta vanhempien perheissä ja vajokkien pakkomielle kolmesta lapsesta ja diipadaa...

Vierailija
52/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..

Vierailija
53/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua kasvattaa lasta eikä halua olla tekemisissä joka päivä niin miksi naisnen on sellaisen miehen kanssa tehnyt lapsen. Eikö naiset ole fiksuja ja kysyy mieheltä ekaksi että haluaako se kasvattaa lasta ennen kun nainen panee miehen kanssa.

Vierailija
54/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi ollenkaan tahtonut lapsia ja naisystävä selitteli olevansa samoilla linjoilla. Vaan ei pitäisi luottaa yli kolkyt vuotiaan naisen sanaan, ettei hän vielä "tiedä". Pillerit "petti" ennen kuin suhdetta oli takana puoltakaan vuotta. Ero tuli jo raskausaikana ja meillä on alusta asti ollut tosi eri käsitykset kasvatuksesta ja tyttö nykyään koulukiusaaja. Äidin mielestä ei ketään kiusaa eikä sellaista tekisi. Aika vähän vaikutusmahdollisuuksia isällä.

Erikoista, että kysytään odottaen vastauksia, mutta sitten joku ilmiantaa näitä vastauksia.

-ohis

Vierailija
55/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä kiristämistä ole, näen enemmänkin toteamisen. En itse ainakaan tekisi kompromissia niin isossa asiassa vaan jos lapsia haluab, toisin sen esiin ja että jos toisen haaveet ihan eri niin lähden.

Näin. Todella yleistä, että eriävät lapsihaaveet johtavat monen pariskunnan kohdalla eroon.

Vierailija
56/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Todella yleistä, että eriävät lapsihaaveet johtavat monen pariskunnan kohdalla eroon.

Niin no sitähän se on. Kyllä yhteiset unelmat yhdistävät ja eriävät unelmat erkaannuttaat. Tietenkin ihminen haluaa sitoutua mieluummin ihmiseen, jonka kanssa tulevaisuus voi olla lähimpänä toivomaansa kuin jotain aivan muuta. Niinhän ne miehetkin tekee, että eroavat mahonaisista ja tekevät lapsia sellaisten kanssa, joiden kanssa voi saada perheen, muunkin kuin kahden aikuisen perheen tai jonkun kyläkummuunin. Myös esimerkiksi toiveet seksin määrässä tai laadussa saavat parit pysymään yhdessä tai eroamaan. Osa tahtoo elää avoimessa suhteessa samoin kun viime aikoina vauva-palstalla suosiota ja innostusta on saanut osakseen naisen itsenäinen lapsen hankinta isäksi haluamatonta miestä velvoittamatta. Ehkä joku on jopa kokeillut. Helpompaa on kyllä erota.

Vierailija
57/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan kirjoitti:

Jos mies ei halua kasvattaa lasta eikä halua olla tekemisissä joka päivä niin miksi naisnen on sellaisen miehen kanssa tehnyt lapsen. Eikö naiset ole fiksuja ja kysyy mieheltä ekaksi että haluaako se kasvattaa lasta ennen kun nainen panee miehen kanssa.

Kyllä se mies on ihan itse vastuussa siemenistään. Mies on kylvämättä niitä jos ei halua isäksi.

Ihmeen tiukassa istuu tämä naisen syyllistämisen mantra asiaan kuin asiaan vielä herran vuonna 2022.

Vierailija
58/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vaan kirjoitti:

Kyllä se mies on ihan itse vastuussa siemenistään. Mies on kylvämättä niitä jos ei halua isäksi.

Ihmeen tiukassa istuu tämä naisen syyllistämisen mantra asiaan kuin asiaan vielä herran vuonna 2022.

No eivät ne kaikki naiset, joiden lapselta puuttuu isä, täysin syyttömiäkään ole.

Vierailija
59/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi ollenkaan tahtonut lapsia ja naisystävä selitteli olevansa samoilla linjoilla. Vaan ei pitäisi luottaa yli kolkyt vuotiaan naisen sanaan, ettei hän vielä "tiedä". Pillerit "petti" ennen kuin suhdetta oli takana puoltakaan vuotta. Ero tuli jo raskausaikana ja meillä on alusta asti ollut tosi eri käsitykset kasvatuksesta ja tyttö nykyään koulukiusaaja. Äidin mielestä ei ketään kiusaa eikä sellaista tekisi. Aika vähän vaikutusmahdollisuuksia isällä.

Erikoista, että kysytään odottaen vastauksia, mutta sitten joku ilmiantaa näitä vastauksia.

-ohis

Jep, ja alapeukuttaa miesten vastaukset. EI ilmeisesti miellytä totuus niin se pitää saada pois silmistä.

Vierailija
60/133 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein lapsia vain jotta he voivat sitten täysikäisinä ajaa minut pubiin ja hakea pilkun jälkeen kotiin.

Newsflash: ne lapset haistattavat täysi-ikäisenä p.skat "isälle", joka ei koskaan osallistunut heidän elämäänsä. Eivät ne sinua mihinkään kuskaile.