Ylihintainen saippua ei käynytkään kaupaksi
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Minun makuuni näissä tuotekuvauksissa on aivan liikaa superlatiivejä. Ei ole sellaista ongelmaa mikä ei näillä tuotteilla paranisi? Mutta jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei ole totta. Mutta eikö ennen ollut jotain sääntöjä miten saa markkinoida, nyt taitaa mennä koko homma liian lujaa kuitenkin, eikä näin murhaavalla tyylillä saa ainakaan minua asiakkaaksi.
Parempia kuin käärmeöljy.
Ei ole sellaista ongelmaa mikä ei näillä tuotteilla paranisi?
-Kuitenkin kyse on vain saippuasta, joka ei ole lääke. Ihme että niitä saa kehua niin kovasti. Lisäravinteiden osalta on nykyisin todella tarkkaa markkinointi että mitä niistä saa sanoa ja mainoksia ei saa verhota myöskään käyttäjäkokemukseksi. Viranomaiset puuttuvat heti.
Palasaippua varmaan ihan ok henkilökohtaisessa käytössä, mutta eikö pullossa oleva olisi hygieenisempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Palasaippua varmaan ihan ok henkilökohtaisessa käytössä, mutta eikö pullossa oleva olisi hygieenisempi vaihtoehto.
Vedettömässä saippuassa ei mikrobikasvusto viihdy. Eli ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos palan säilyttää oikein ja pinta pääsee kuivumaan, ei ole eroa. Nestesaippua saattaa olla jopa huonompi, jos sitä menee laimentelemaan, säilöntäaineet on mitoitettu alkuperäiselle tuotteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Body Shop 5,50 €
Olen pitänyt Body Shopia kalliina, mutta sehän on ihan kohtuuhintainen, siis jos vertaa tähän Saaren taikaan.
Noin halvalla saa kun saippuat valmistetaan koneellisesti jauhamalla ja puristamalla kasaan (triple milled soap) ja raaka-aineet ovat täyttä kuraa, lähinnä palmuöljyä.
Body Shopin Tea Tree saippuan inci kertoo totuuden käytetyistä raaka-aineista (palmuöljy + palmun ydinöly) sekä kaikesta ylimääräisestä, mitä noihin saippuoihin laitetaan jotta ne säilyisivät. Oikea rasvoista ja lipeänesteestä valmistettu saippua ei niitä kaipaa.
Sodium Palmate, Aqua/Water/Eau, Sodium Palm Kernelate, Glycerin, Sorbitol, Coconut Acid, Melaleuca Alternifolia Leaf Oil/Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Triethanolamine, Etidronic Acid, Tetrasodium EDTA, Limonene, Leptospermum Petersonii Oil, Tocopherol, CI 19140/Yellow 5, CI 42090/Blue 1
Ymmärrän mistä saippuan hinta koostuu kun 100-120 gramman pala maksaa Suomessa käsityönä tehtynä 9-12 euroa. Sen yli menevä hinta on pelkkää brändäystä.
Parempihan se palmuöljy on saippuaksi valmistaa kuin syödä.
On varmasti, mutta eikö palmuöljyn viljely tuhoa sademetsiä, joten olisi monta syytä välttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin kannattaa tätä yritystä, mutta muutimme keväällä ja löysin vaikka mitä kaapeista.
Nyt aion käyttää vanhat loppuun ja sen jälkeen voisin ostaa tällaisen
Itse en tajua, miksi pitäisi kannattaa yritystä, mikäli kyseessä ei ole 6 vuotiaan leikkikioski. Yrityksellä pitää olla sellaiset toimintaidea ja tuotteet ,joita ihmiset haluavat ja tarvitsevat
Sinänsä on parempi käyttää sitä mitä jo omistaa kuin humputtaa ostaa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti, mutta eikö palmuöljyn viljely tuhoa sademetsiä, joten olisi monta syytä välttää sitä.
Varmasti sen tuotannon lisääminen tuhoaa sademetsiä, mutta miten ne jo tuotannossa olevat alueet tuhoaa sitä metsää?
Ei kai sitten mitenkään. Ehkäpä palmuöljy on hyvä ja kosteuttava tuote iholle.
Vierailija kirjoitti:
Kävin googlaamassa tuotteita, aivan järjettömät hinnat. Merisuolasuihke hiuksille 21,95€, palasaippuoita n.20€. Kuka hitto niistä tollasia hintoja maksaa?
Oli kallis tuote mikä tahansa, aina löytyy joku dorka jolta rahat saadaan pois.
Suolasuihkeen voi tehdä itsekin. 1-1,5, dl vettä ja 2 ruokalisikkaa merisuolaa.
Yrittäjän kannalta kuitenkin mukava huomata, että toiminta näyttäisi jatkuvan edelleen, vaikkakin pienimuotoisena. Olen lukenut yrittäjän historiasta jutun ja olen ihan otettu hänen tahtotilastaan luoda jotain omaa. Pidän peukkuja jatkolle.
Joku jo mainitsikin, että ärsyttää perustajan henkilökohtaiset tarina sympatian kerjäämisessä. Nyt on valitettavasti toimari samalla tiellä. Tiktokissa puhuu masennuksesta.
Kyllä henkilökohtaiset ja yrityksen asiat kannattaa pitää erillään
Kukaan taas tätäkään lukenut. Sulkee kivijalkaliikkeen, eiköhän nettikauppa käy normaaliin tapaan.
Saksalaisilla olisi varmasti vielä tallella muutama hyvä ja halpa saippuaohje..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palan säilyttää oikein ja pinta pääsee kuivumaan, ei ole eroa. Nestesaippua saattaa olla jopa huonompi, jos sitä menee laimentelemaan, säilöntäaineet on mitoitettu alkuperäiselle tuotteelle.
Vertaat nyt oikein säilytettyä ja käytettyä palasaippuaa väärin säilytettyyn nestesaippuaan.
Nestesaippua on helpompi pitää hygieenisenä. Ei sinne pulloon vahingossa vettä mene. Palasaippua taas jää yleensä käytön jälkeen pinnaltaan vähintäänkin kosteaksi. Harva sitä kuivaa/kuivattaa käytön jälkeen.
Meillä on harrastuspaikassa saaren taika saippua ja joku puualusta. Mua ainakin ällöttää se ja en uskalla käyttää. Tosi epämääräisen näköinen ja valumaa ja saippuamössöä. Siitä kun tutkisi bakteerit
Saattaa sopia aikusen kotiin, ei missään tapauksessa yleiseen käyttöön
Kannattaakohan laittaa käsivarret täyteen tatuointeja jos on kärsinyt pienestä asti vaikeasta ihottumasta. No ehkä ne tatskat auttavat.