Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylihintainen saippua ei käynytkään kaupaksi

Kommentit (224)

Vierailija
161/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Saaren taika greippi- ja teepuusaippuat hiuksia ja ihoa varten.

Nyt saippuat jo loppuneet enkä raaski vähistä rahoista ostaa uusia, mutta käyttökokemus oli niin positiivinen että mielelläni jatkaisin käyttämistä. Ovat aidosti laadukkaita ja sain hankalan atooppisen sekaihoni rauhoittumaan. Arvosanaksi annan 10.

Tällä hetkellä kokeilussa on Nurmen teepuusaippua, joka on kolme kertaa edullisempi. Olen vasta aloittanut käytön, eli en osaa vielä sanoa enempää. Mutta olen kuullut kehuja tämän merkin tuotteista - kuulemma hinta-laatusuhde kohdillaan.

Vierailija
162/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi talvena tulee paljon irtisanomisia, kun ihmiset vähentävät kulutusta esim. remonttimiehet, parturit, vaatekauppojen ja sisustuskauppojen myyjät, kahvilatyöntekijät, ravintolatyöntekijät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi talvena tulee paljon irtisanomisia, kun ihmiset vähentävät kulutusta esim. remonttimiehet, parturit, vaatekauppojen ja sisustuskauppojen myyjät, kahvilatyöntekijät, ravintolatyöntekijät.

Minulla puoliso leikkaa pitkien hiusten latvat, voin toki itsekin leikata.

Hiusvärin olen ostanut 4 kertaa vuodessa kotiin, mutta jos suihkukertoja täytyy lyhentää niin en värjää enää hiuksia edes kotona.

Vierailija
164/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun näyttää liikkuvan saippua ihmisiä, niin osaako kukaan suositella hyvää eucalyptus saippuaa. Joku sellainen vaikka jossa olisi jotain kuorivaa rouhetta mukana? ( ei pakko).

Joskus käytin miehille tarkoitettua polo sportin palasaippuaa, oli sellainen iso sininen pala muovikotelossa. Ihanan raikas. Vastaavaa ei ole enää löytynyt.

Vierailija
165/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun näyttää liikkuvan saippua ihmisiä, niin osaako kukaan suositella hyvää eucalyptus saippuaa. Joku sellainen vaikka jossa olisi jotain kuorivaa rouhetta mukana? ( ei pakko).

Joskus käytin miehille tarkoitettua polo sportin palasaippuaa, oli sellainen iso sininen pala muovikotelossa. Ihanan raikas. Vastaavaa ei ole enää löytynyt.

Täällä Osmian tuotteiden käyttäjä. Heiltä löytyy eukalyptus saippuaa, itse ostan yleensä aina niitä luffakiekollisia saippuoita. Glyseriinisaippuat ovat ihanan pehmeitä eivätkä kuivata ihoa.

Vierailija
166/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullutkaan näistä saippuoista eli kenties on jotain mennyt markkinoinnissa pieleen.

Vierailija
167/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhöilyä. Mindfullness, jooga yms. hyvinvointihössäykset on tulossa tiensä päähän. Kohta säästetään kaikesta ja arkirealismi on pop.

Vierailija
168/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hörhöilyä. Mindfullness, jooga yms. hyvinvointihössäykset on tulossa tiensä päähän. Kohta säästetään kaikesta ja arkirealismi on pop.

En nyt ihan ymmärrä miten perinteisellä saippuointiprosessilla valmistetut saippua on hörhöilyä. Liian kalliita ne voivat toki olla, mutta ei siinä mitään hörhöä ole sinänsä muuten.

Vierailija
169/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoja ei pestä saippualla. Kosmetiikka on turhaa mm. puhdistusaineet, kasvovedet yms. Ihan peruspesu riittää ja vaikkapa sokerisuolasekoituksella voi tehdä kuorinnan. Katsokaa Toxic Beauty.

Vierailija
170/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dr Bronners on iso, tarjouksessa halpa ja kestävä, tehdään kookosöljyyn. Voimakkaat tuoksut ja piparmintun ja eukalyptuksen kanssa kannattaa varoa alapäätä, viilentää tehokkaasti.

Vierailija
171/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoja ei pestä saippualla. Kosmetiikka on turhaa mm. puhdistusaineet, kasvovedet yms. Ihan peruspesu riittää ja vaikkapa sokerisuolasekoituksella voi tehdä kuorinnan. Katsokaa Toxic Beauty.

Itselläni se saippuapesu josta tosiaan monet varoittaa toimii mainiosti. Käytin ennen kalliita kosmetiikkasarjoja, monia tuotteita, mutta naama vaan tuli punaisemmaksi ja herkemmäksi. Siirryin käyttämään pelkkää suolasaippuaa pesuun ja CeraVen perusvoidetta rasvaksi ja iho parani silmin nähden. (Tuollaista totaalisen tuotteetonta en ole kokeillut)

Vierailija
172/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Ei meditaation tai joogan tarvitse maksaa mitään. Hössäyksen poisjättäminen on toki kannatettava idea.

Vierailija
173/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskimääräinen kertaostos ruokamarketista on nykypäivänä alle 30 euroa per asiakas, niin siihen verrattuna nuo saippuat ovat kyllä hintavia.

Epäilen myös, että kauppakeskus myyntipaikkana ei ole kovin hyvä tuollaisille tuotteille. Itse ainakin välttelen nykyään kauppakeskuksia, koska monet ketjumyymälät ovat sekavia ja ahtaita, ja asiakaskunta monesti ärsyttäviä selluajia ja kärkkäitä eläkeläisiä. Keskustojen kivijalkaliikkeet, joista saa asiantuntevaa palvelua, houkuttelevat enemmän.

Vierailija
174/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
175/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen jostain ikivanhasta TM:stä lukemani juttu. Markkinoille oli tullut ihmeainetta, joka auton tuulilasin sisäpintaan levitettynä esti lasin huurtumisen. Ainetta myytiin huulipuikon tapaisissa pikkupötköissä, ja se oli aika kallista. TM testasi tuotteen ja totesi että a) se todella toimii, b) saman vaikutuksen saa aikaan hinkkaamalla tuulilasiin palasaippuaa, ja c) se ihmeainekin oli saippuaa, sillä saattoi pestä kädet.

Vierailija
176/224 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saippua ei maksa montaa kymppiä 100 g

Vierailija
177/224 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen kommentti löytyy Saaren Taikan facesivuilta. Täysin samaa mieltä

Valmistajan sivuilla koreilee monia tuotteita, joissa esim. fenoksietanolia - luonnonkosmetiikassa absoluuttisesti kiellettyä synteettistä säilöntäainetta. Olipa keväällä luonnonkosmetiikkana myynnissä myös kemiallisia UV-filttereitä sisältäviä tuotteita. Sivuston otsikko on nytkin kuitenkin "Luonnonkosmetiikkaa, jonka vaikutuksen huomaat". Eli luonnollisuusmielikuvaa luodaan vahvasti. Yritys valmistaa toki myös tuotteita, jotka ovat 100% luonnonkosmetiikkaa mutta hämmennyn joka kerta, kun tulee vastaan tällaisia hybridejä, jolla yhden brändin alta voi löytyä monenlaisia tuotteita.

Yleisellä tasolla voin sanoa: Puolasta saa omia brändejä ihan pilkkahinnalla ja sitten kylkeen voidaan halutessaan laittaa suomenkielinen etiketti ja brändi. Näitä sopimusvalmistustuotteita tarjotaan meillekin jatkuvasti. Itse en voisi näin tehdä, minusta se ei olisi eettistä jos tuotetta myydään suomalaisuusmielikuvalla. Mutta etenkään näin ei pitäisi toimia jos sisältö ei ole sellaista, joka voitaisiin luonnonkosmetiikaksi laskea. Tässä viittaan yleisimpien sertifikaattien kriteeristöön. Saaren Taika toki valmistaa tuotteita myös Suomessa mutta kuten tästä keskustelusta näkee, moni on ajatellut, että koko valikoima on Suomessa valmistettua.

Pikemminkin kirjoittaisin tähän aloitukseen: suosikaa aidosti suomalaisia yrityksiä, jotka kehittävät, valmistavat ja pakkaavat tuotteet Suomessa ja joiden sisältö on aidosti luonnollista. Sen luonnollisuuden eteen tehdään sellainen määrä työtä, ettette arvaakaan. Esimerkiksi meikkien kehittäminen täysin luonnollisina on oma taiteenlajinsa ja sama koskee myös ihonhoitotuotteita. Tällaisista yrityksistä ja niiden hyvinvoinnista jokaisen toivoisi olevan huolissaan.

Vierailija
178/224 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ylihintaa on paljon. Niin moni muu valmistaja myy yli puolet halvemmalla samanlaisia tuotteita.

Ostin kokeeksi Bodyshopin teatree saippuan. Tehosta en osaa vielä sanoa. Tuote oli ihan miellyttävä vaikka ei olekaan erityisen luonnollinen. Kyllä se mulle kelpaa.

Vierailija
179/224 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin kannattaa tätä yritystä, mutta muutimme keväällä ja löysin vaikka mitä kaapeista.

Nyt aion käyttää vanhat loppuun ja sen jälkeen voisin ostaa tällaisen

Vierailija
180/224 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun makuuni näissä tuotekuvauksissa on aivan liikaa superlatiivejä. Ei ole sellaista ongelmaa mikä ei näillä tuotteilla paranisi? Mutta jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei ole totta. Mutta eikö ennen ollut jotain sääntöjä miten saa markkinoida, nyt taitaa mennä koko homma liian lujaa kuitenkin, eikä näin murhaavalla tyylillä saa ainakaan minua asiakkaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi