Ylihintainen saippua ei käynytkään kaupaksi
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun kahden passsskamaan keskinäinen sota tuhoaa kaikkien muiden maiden taloudet.
keitä tarkoitat - rssät ja Venäjä vai?
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun kahden passsskamaan keskinäinen sota tuhoaa kaikkien muiden maiden taloudet.
rssät ja Venäjä -?
No ei oo sodassa kiinni tämä tapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä ole juuri niitä tuotteita, jotka on suoraan kopioitu muilta valmistajilta, jotka ovat olleet markkinoilla vuosia, esim. Flow-kosmetiikka. Saaren taian yrittäjä koitti alkuun kerätä säälipisteitä ex-narkkari-Tarinallaan.
Kuvottava nainen, kuvottava yritys. Ja valheellista markkinointia, ylihintainen tuote
Jep. Tuo exnarkkari-rai***s-pahoinpitelytarina on edelleen firman sivuilla, sillä selkeästi yritetään kerjätä sääliä. Lisäksi omistaja pitää firman sivuilla blogia, jonka aiheet eivät mitenkään liity liiketoimintaan vaan hänen henkilökohtaisiin ongelmiinsa. Oma henkilökohtainen elämä ja liiketoiminta pitäisi pitää erillään, tällaiset tarinat antavat vain huonon kuvan firmasta ja sen omistajasta.
Luin sen tarinan ja pidin sitä jotenkin aivan liian yksityiskohtaisena tuollaiseen yhteyteen. Vähempikin retostelu olisi tehnyt asian selväksi.
Kyllä, aivan kaikki kerrottiin tuossa tarinassa. Minulle tuli mieleen, että onko tuo tarina edes totta kaikilta osin, vaikuttaa liian yksityiskohtaiselta - tai sitten yrittäjällä ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, mitä kaikkea itsestään kannattaa kertoa julkisesti.
Valheellista markkinointia, uhriutumista, aivan liian korkeat hinnat laatuun nähden, peruskoulun juuri ja juuri peruskoulun läpäissyt (itse tämän kertonut) yrittäjä vastaa somessa kuluttajien palautteeseen hyvin äksyllä tavalla.
Mikä voisi mennä pieleen?
Yrittäjä itse antoi ymmärtää, että heidän tuotteensa on ollut ensin ja kaikki muut ovat kopioineet heitä :O
- Tavallisista kasviöljyistä ja eteerisistä öljyistä tehtyjä saippuoita on ollut myynnissä ikuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta saa hajusteetonta saippuaa 3 litran kanisterissa 2-3 eurolla riippuen tarjouksesta.
En osta enää muuta saippuaa.
Tuo on taas sitä toista ääripäätä. Käsivoiteisiin menee ihan tolkuttomasti rahaa, jos noita käyttää.
Yleensäkin, kun jotain myy, sitä pitää myydä siellä, missä potentiaaliset asiakkaat liikkuvat.
Se, jos jollain naapurin Elmalla on iho-ongelmia, joihin hän saa avun noilla tuotteilla, ei saa iho-ongelmatonta keskivertoa pienituloisempaa suomalaista ostamaan noita tuotteita.
Ja vielä se, ettei luonnonkosmetiikka aina ole tie taivaaseen iho-ongelmaisellekaan. Itselläni pahimmat allergiset reaktiot, mitä olen kosmetiikkatuotteista saanut, tulivat eteerisiä öljyjä sisältävästä luonnonkosmetiikasta.
Mutta kyllähän ihmiset, joilla kaikki rahat eivät mahdu tilille, ostavat mitä uskomattomampia asioita, kuten juomavettä hintaan 100 euroa/0,33 litraa.
"Itselläni pahimmat allergiset reaktiot, mitä olen kosmetiikkatuotteista saanut, tulivat eteerisiä öljyjä sisältävästä luonnonkosmetiikasta."
Se on ihan totta että lähes kaikelle voi herkistyä ja sopivuus on hyvin yksilöllistä.
Esimerkiksi oliiviöljysaippua voisi olla sopiva, monissa ei ole juuri mitään muuta lisäksi.
yrityksen fb-sivut kertoo jo aika paljon missä mennään, liiallinen hurmos ja kritiikista kipakoituminen eivät yleensä anna kovin ammattimaista kuvaa yrityksestä vaikka kuinka sydämmellä tätä hommaa tekisi. Myöskin meihin ja heihin jaottelu menee samaan kastiin. Nyt siellä joku maalittamispostaus, meneekö tämäkin keskustelu siihen alle, mene ja tiedä.
"Voisko joku suositella minulle hyvää, edullista teepuusaippuaa?"
Dr Bronners teatree saippua. Usein noin 5€. Neljää eri kasviöljyä ja eteerisiä öljyjä.
Saaren taika sivuilla ihastuttavia tuotteita. Kiinnostaisi kokeilla useampia, se on harmi että ne ovat niin kovin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Talous menee ylös ja tulee alas ja menee ylös ja tulee alas... Nyt ei varmasti ole paras hetki 20 euron saippualle.
Niin.. hinnalla ei voi kilpailla 1 euron saippuan kanssa.
Toivotaan, et luonnonkosmetiikka firmat pärjää. Luonto kiittää !
Vierailija kirjoitti:
Body Shop 5,50 €
Näitä nyt ei voi verrata ollenkaan toisiin. Body Shopin versiossa on palmuöljyä, teollista glyseriiniä sekä mm. Triethanolamine, Etidronic Acid, Tetrasodium EDTA.
Viimeisin joku formaldehydin johdannainen ja ensimmäinenkin 10 vältettävän aineen joukossa. Sen kuitenkin uskon, että luonnonkosmetiikasta löytyy edullisempiakin kuin Saaren taika, mutta ei lisä- ja säilöntäaineilla sekä maaöljypohjaisilla aineilla täynnä olevien tuotteiden hintaa voi tässä yhteydessä verrata. Käyttäjäjoukko on kuitenkin aivan eri.
Tämäntyyppiselle tuotteelle joku pop up -kauppa Turussa paikassa jossa liikkuu turisteja olisi parempi. Mutta on jo joulu-, saaristo-, keskiaika-, turnajais- ja kansainvälisillä markkinoilla käsintehtyjä edullisempia saippuoita myynnissä. Mylly oli ihan väärä ja liian kallis paikka näille ja ajankohta tosi huono.
Palasaippua on pitkään kestävä tuote eikä uutta tarvitse olla heti ostamassa. Kilpailtu markkina on jo täynnä muita vaihtoehtoja. Voisin itse ostaa uuden palasaippuan kun vanha ensin loppuu. Voisin ostaa saippuan myös joululahjaksi tai kesätuliaiseksi, koska se on kuluva, melko ekologinen ja kooltaan pieni lahja. Mutta tässäkin on jo vähän sama kuin elintarvikkeissa: en muistaisi myymälässä, mitkä ovat Laura-serkulle INCI-listan sallitut ainesosat.
Miten niin ylihintainen saippua?
Ostin siivoussaippuan, joka maksoi alle 9€ ja on kestänyt jo toista vuotta, siinä missä joku parin euron, olin kulunut jo kauan sitten.
En tykkää jatkuvasti ostaa ja roudata kotiini pesuainetta, jossa 99% vettä, vaikka saisin ilmaiseksi.
Olen tykännyt heidän tuotteistaan ja ovat laadukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te akat ette ymmärrä että t-puusaippua saa ostamalla hyvää tuoksutonta saippuaa ja lisäämällä siihen muutaman tipan t-puuöljyä.
Onhan tuo toki vaikeaa naisille.
No nyt arvon herra kompastuu omaan nokitteluunsa ja "nokkeluuteensa". Jos kuvittelet että aito ja tehokas teepuusaippua on ko. öljyllä terästettyä ja hajustettua perus(neste)saippuaa niin metsään menee. Esimerkiksi Saaren Taika -saippuoilla on aika monipuolinen inci eli ainesosaluettelo.
Saaren Taika teepuusaipuan inci:
Saippuoidut oliiviöljy, kookosöljy ja auringonkukkaöljy, vesi, glyseriini, sekä teepuun eteerinen öljy
Tuossa ei ole mitään erityisen monipuolista. Saippuan perusraaka-aineet ja teepuuöljy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teepuusaippua
Saaren Taika, 19 €/kpl
Marketit, 3-6 €/kplMihin tätä käytetään siis mitä tuotteella pestään?
Naamaa kai lähinnä
Cittarista tai Tokmannista saa alesta naaman pesuun putelin parilla kolmella eurolla, joten jäisi kyllä itselläkin 19 euron naamanpesuaine ostamatta.
Ottamatta kantaa Saaren taika tuotteisiin, niin siinä putelissa on pääasiassa vettä eli on oikeasti paljon kalliimpaa kuin todella riittoisat palasaippuat. Teepuusampoopalaa käytän hiusten pesuun (rasvoittuvat hiukset) ja tykkään todella paljon (eri valmistajan tosin).
Dr. Bonnerin saippuat ovat sekoitus luomutuotettua kookos-, oliivi-, jojoba- ja hamppuöljyjä sekä puhtaita eteerisiä öljyjä. Ei tämäkään huonolta tunnu ja vain 5-6€
Bodyshop oli hyvä joskus alkuaikoina ja tuotteet tuntuivat luonnollisilta ja pulloja sai täyttää uudelleen. Jossain vaiheessa yritys myytiin pois ja tuotteet on nykyisin aika teollisen oloisia.
Mulla on kyllä varaa ostaa luksusta, mutta en halua jos ei ole todellinen tarve. Mulle kun riittää marketin hajustamattomat saippuat ja apteekin voiteet. Mulla on tietyt luottomerkit kosmetiikassa. Ripsivärini maksaa 29 euroa ja sen uusin 2 kuukauden välein, se on kallein mitä ostan. No luomiväriä ostan enintään kerran vuodessa, se on yleensä ihonväristä beigeä ja taisi hinta kanssa olla jotain pari kymppiä. Mutta saippuoista en halua maksaa viittä euroa enempää. Muutama kokeilu jotain "luksusta" on aina ollut pettymys, eihän tämä ole sitä perussaippuaa kummempaa on ollut tulos.
Kuka nyt noin törkeästi ylihinnoiteltua teollista saippuaa ostaa? Säälistäkö pitäisi? Ei kiitos