Miksi eläkeläisillä on kotonaan valtava määrä pakastimia?
Siellä on vähintään yksi arkkupakastin ja sitten sellainen pystymalli jääkaapin lisäksi. Mihin ihmeeseen 2 iäkästä ihmistä tarvitsee niitä? Ja turha sanoa, että marjoihin, eihän 2 ihmistä pysty syömään sellaista määrää talven aikana!
Kommentit (194)
Saman oon huomannu. Ikivanhaa ruokaa täysi.
Tekevät isomman määrän ruokaa ja pakastavat
Toki eläkeläisistä alkaa olla jo aika paljon nuorempiakin mutta edelleen merkittävä osa on niitä jotka on nähnyt sota-ajan pulan. Esimerkiksi hyvin tunnettu pappa Jorma Saahko tykkää varautumisesta ja syö mieluummin leipää pakasteesta kuin tuoreena.
Jos ei ole varaa hautakuluihin, niin kyllä sinne arkkupakastimeen mahtuu. Samalla voi lunastaa kahden eläkkeet.
Meillä on, toki toinen on nyt tyhjä, marjat lähes syöty.
Lihaa on vielä mutta kyllä ne kuluu seuraavaan metsästyskauteen mennessä.
Ei jää koskaan ylivuotiseksi ruokaa.
Kaupasta ei osteta juurikaan mitään.
Miksi se on vaikea ymmärtää.
Öööö?
Onhan siellä muutakin, kuin marjoja.
Esim. lihaa, kalaa, jotain valmisruokia ( esim. pitsaa), itse tehtyjä ruokia...
Ja kun leivotaan, osa voidaan säilöä myöhemmäksi.
Joulun edellä laatikot, kinkku jos sitä jää yms.yms.
Jäätelöä, ranskalaisia, mitä vaan.
Ja kyllä niitä marjojakin voi olla.
Joskus voi lainata ystävälle säilytystilaa, jos tulee tarvetta.
Kylläpä on taas "kummallista" .
Ihan normaalia tämä joissain talouksissa on.
Olen joskus ennenkin kirjoittanut tästä tänne. Mutta lyhyesti: Muutin ja uusi naapurin eläkeläispappa kysyi haluanko heidän koiralta jääneet ruuat. No mikäs siinä, luulin että koira on ihan hiljan kuollut. Pappa toi pari kassillista reilusti yli 10 vuotta sitten vanhentuneita pakasteita! Siinä niitä silmät ymmyrkäisinä tutkiessani kysäisin, milloin tämä koiran poismeno oli tapahtunut, niin noin 15 vuotta sitten. Kiittelin kovasti ja illan pimeydessä kiikutin kassit roskiin. Että ruokaahan siellä pakastimissa säilötään ja joskus hyvinkin pitkään :D
Meidän pakastearkusta löytyy hirveä, peuraa, sorsaa, marjoja ja paljon muutakin.
Ne menee sinne nukkumaan kun ei enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ennenkin kirjoittanut tästä tänne. Mutta lyhyesti: Muutin ja uusi naapurin eläkeläispappa kysyi haluanko heidän koiralta jääneet ruuat. No mikäs siinä, luulin että koira on ihan hiljan kuollut. Pappa toi pari kassillista reilusti yli 10 vuotta sitten vanhentuneita pakasteita! Siinä niitä silmät ymmyrkäisinä tutkiessani kysäisin, milloin tämä koiran poismeno oli tapahtunut, niin noin 15 vuotta sitten. Kiittelin kovasti ja illan pimeydessä kiikutin kassit roskiin. Että ruokaahan siellä pakastimissa säilötään ja joskus hyvinkin pitkään :D
Niin ja mulla siis on koira -tärkeä lisäys, ei hän niitä ruokia minulle tarjonnut.
2 on VALTAVA määrä🤣🤣🤣🤣
Oikeasti?
Otsikko viittaa johonkin suurkeittiöön tai tehtaaseen.
Omavaraisuus. Marjat, kasvimaan satoa, metsästys, kalastus, leivonnaiset.. ja se, että harrastetaan noita lajeja niin, että on aina lapsille ja lapsenlapsillekin joku pussi mukaan antaa.
Ap hourii taas omiaan. Lieneekö sama, joka vihaa pöytätietokoneita.
Mutta vastaan silti: jos jossakin kaukana maalla asuvilla eläkeläisillä on useampi kuin yksi pakastin, se voi johtua siitä, että niistä 2/3 on hankittu silloin, kun oli isompi perhe ja kaikki metsästivät, kalastivat ja marjastivat. Meilläkin oli joskus ISO pakastin syksyllä niin täynnä, että tuskin kantta sai kiinni. Nyt pärjätään yhdellä pienellä + keittiön jääkaappi-pakastimella.
Valtava määrä pakastimia on yksi arkku ja jääkaappipakastin?! Jaha, meilläkin on valtavasti kylmätilaa, kun on ns. käännetty jenkkikaappi ja yksi pienehkö kaappipakastin. "Pikkupakastimessa" on jäätelöt yms. päivittäiskäyttö ja isossa on harvemmin tarvittavat kuten lihapaisti ja alin laatikko vielä viime vuoden marjoja. Ja älkääs nyt järkyttykö, mutta kellarikin meillä on. Tosin tällä hetkellä ei mitään syötävää vuodenajasta johtuen.
On meillä joskus ollut arkkupakastinkin, mutta ne pieneni eli ison mentyä rikki ostettiin pienempi tilalle ja nyt on sitt toi kaappimallinen.
Ei ole. En tunneketään, jollq olisi.
Jos jollakulla ap:n tutulla pariskunnalla on, niin kannattaa kysyä syytä heiltä itseltään. Se sisustusratkaisu on heidän yksilöllinen valintansa, ei ikäryhmän ratkaisu.
Ap ei varmaan pitäisi kovin fiksuna, jos kysyisin, että miksi kaikilla nuorilla on 500 litran akvaario. Yhdellä tutulla kun on.
Vierailija kirjoitti:
2 on VALTAVA määrä🤣🤣🤣🤣
Oikeasti?
Otsikko viittaa johonkin suurkeittiöön tai tehtaaseen.
Mulla on kaksiossa niin pieni pakastin, ei sinne juuri mitään mahdu. Mansikoita pari lootaa, se on siinä, pari pussia leipää sitte sinne enää nahtuu.
Kun syö 250gr kaksi kertaa päivässä marjoja, ei ne kauaa riitä.
Siinäpä sulla onkin päänvaivaa viikonlopuksi.