Miksi eläkeläisillä on kotonaan valtava määrä pakastimia?
Siellä on vähintään yksi arkkupakastin ja sitten sellainen pystymalli jääkaapin lisäksi. Mihin ihmeeseen 2 iäkästä ihmistä tarvitsee niitä? Ja turha sanoa, että marjoihin, eihän 2 ihmistä pysty syömään sellaista määrää talven aikana!
Kommentit (194)
Makaronin keitinvesi vie tilaa pakastimessa.
"Miksi nuoremmat kuvittelevat, että ruuat jäävät pakastimeen vanhenemaan? Ehkä jonnekin pakastimen pohjalle on pudonnut ja unohtunut jotain, mutta hyvin harvoin jotain ylivuotista löytyy."
Helt därför att det är vi som städar deras frysar.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi nuoremmat kuvittelevat, että ruuat jäävät pakastimeen vanhenemaan? Ehkä jonnekin pakastimen pohjalle on pudonnut ja unohtunut jotain, mutta hyvin harvoin jotain ylivuotista löytyy."
Helt därför att det är vi som städar deras frysar.
Ei ole minun pakastimiani vielä kukaan perillisistä siivonnut, mutta minä olen tyttäreni luona käydessäni sulattanut ja pessyt hänen pakastimensa.
"Ei ole minun pakastimiani vielä kukaan perillisistä siivonnut, mutta minä olen tyttäreni luona käydessäni sulattanut ja pessyt hänen pakastimensa."
Det är ju bra, men vänta lite så blir det ombytta roller. Alternativt är du undantaget som bekräftar regeln. Då konsumtionen sjunker och förpackningsstorlekarna är udda, typ 3 broilerbröst eller 7 (små) grisytterfilébiffar blir det med våld över och resten åker i frysen, ofta onödigt sent.
Planera, köp, stycka och vacumera lämpliga portioner. Det tar kål på svinnet och är bra för ekonomin.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole minun pakastimiani vielä kukaan perillisistä siivonnut, mutta minä olen tyttäreni luona käydessäni sulattanut ja pessyt hänen pakastimensa."
Det är ju bra, men vänta lite så blir det ombytta roller. Alternativt är du undantaget som bekräftar regeln. Då konsumtionen sjunker och förpackningsstorlekarna är udda, typ 3 broilerbröst eller 7 (små) grisytterfilébiffar blir det med våld över och resten åker i frysen, ofta onödigt sent.
Planera, köp, stycka och vacumera lämpliga portioner. Det tar kål på svinnet och är bra för ekonomin.
En edes yritä ymmärtää.
Vanhemmilla ihmisillä on sitä varten paljon tavaraa että mitään ei voi heittää pois koska .........jaa-a syytä en tiedä.
Tuttava (mies)on pian 60 v ja hänellä on 2 pakastinta,toinen tyhjä ja toisessa ollut jotain lihaa kohta 5 vuotta kun pitää säilyttää ilmaiseksi sai työpaikalta--no koska meinaat syödä? Katson jos ensi kesänä grillaan.
ja jos tulee hätätila..on edes lihaa.
Sama juttu kaikkien muidenkin tavaroiden kanssa..vanha sohva vetelee viimisiä mutta kun se maksoi paljon silloin aikoinaan että jos sen myy ja saa rahaa.Kukaan ei maksa siitä max: 50 euroa.
yksi huone tavaraa täynnä lattiasta kattoon--mitään ei voi heittää kun ja jos tulee hätätila. Joillekin keräily on harrastus-
Mun äiti on kaikissa muissa asioissa moderni 73-vuotias, mutta marja-aikaan sekoaa ihan täysin. Polttoaine ei maksa mitään, jos jostain on saatu vinkki että 120km päässä saattaisi olla lakkoja. Mansikoita täytyy käydä itse poimimassa ja tuoreeltaan niitä ei syödä, että riittää sitten talvella mistä ottaa. Paitsi että pakastin on jo täynnä edellisten vuosien marjoja, niin minne nämä nyt sitten. No tietysti tyrkyttää meille. No ei mahdu. No mitä teillä siellä on, syökää äkkiä pois 4kg kanaa ja viikoksi prepatut työlounaat, että saadaan sinne marjoja. Taivaan kiitos, hän on allerginen sienille. Muuten sama säpinä koettaisiin sienienkin kanssa.
Eikö ruotsinkielisille ole omaa hömppäpalstaa, kun tuo yksi tunkee tänne?
Ehkä olen tarpeeksi vanha vastaamaan kysymykseen siitä, miksi vanhemmat ihmiset eivät voi heittää mitään pois. No siksi, kun sitä voi tarvita huomenna. Hyvää ruokaa ei ainakaan heitetä pois. Jos tosiaan on pakastimessa vuosia vanhaa tavaraa, se voi paljastaa alkavaa dementiaa tai jotain "hamstrausoireyhtymää", jolle ei taida olla lääketieteellistä diagnoosia.
Yleensä vanhatkin ihmiset ehtivät syödä pakastimensa lähes tyhjäksi ennen seuraavaa satokautta. Minusta "useampia pakastimia" on tavallista maalla, jossa hankitaan itse monenlaista säilytettävää kuin kaupunkikerrostalossa asuvilla eläkeläisillä.
Siksi kun niillä on paha PAKASTINMANIA ja aloittajalla paha KYTTÄYSMANIA.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ruotsinkielisille ole omaa hömppäpalstaa, kun tuo yksi tunkee tänne?
Ehkä olen tarpeeksi vanha vastaamaan kysymykseen siitä, miksi vanhemmat ihmiset eivät voi heittää mitään pois. No siksi, kun sitä voi tarvita huomenna. Hyvää ruokaa ei ainakaan heitetä pois. Jos tosiaan on pakastimessa vuosia vanhaa tavaraa, se voi paljastaa alkavaa dementiaa tai jotain "hamstrausoireyhtymää", jolle ei taida olla lääketieteellistä diagnoosia.
Yleensä vanhatkin ihmiset ehtivät syödä pakastimensa lähes tyhjäksi ennen seuraavaa satokautta. Minusta "useampia pakastimia" on tavallista maalla, jossa hankitaan itse monenlaista säilytettävää kuin kaupunkikerrostalossa asuvilla eläkeläisillä.
Minä kutsun sitä pula-ajan geeniksi.
Itse olen vasta 5-kymppinen mutta minullakin on se vielä.
Mökillä saaressa käyn kerran vuodessa kuivakaapin läpi, jotta "taakse" ei unohtuisi mitään.
Ihan taaimmaiseksi olen joskus jättänyt yli-ikäisiä puurohiutaleita tms ja todennut nuorille suunnilleen "No kelvannee nämä jos naapuri hyökkää ja ollaan täällä piilossa..." - ikävämpi juttu että vitsi on, jotenkin näinä aikoina ruvennut kuulostamaan jopa "tarpeelliselta" varautumiselta :(
Pakastearkkuun voi työntää kokonaisen hirven, karhun, peuran tai villisian.
"Pakastearkkuun voi työntää kokonaisen hirven, karhun, peuran tai villisian."
Just precis, och hur skall man använda älgen efter det? Tina upp kräket, stycka och frysa igen?
Har man lyckats fälla en björn så är det enda vettiga att slakta och stycka den i portionsbitar, varefter dessa djupfryses. De andra metoderna förstör köttet ifall att man nu inte har tänkt grilla en hel älg, björn, hjort eller ett vildsvin à la Obelix.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes yritä ymmärtää.
Jag förstår nästan allt och har absolut ingenting emot finlandssvenskar, men jag tycker inte om vår svenskspråkiga deltagares sätt att vara med i diskussionen. Det är helt enkelt oartigt att anta att alla andra antingen förstår svenska utan problem eller har tid och intresse att kopiera allt till Google translate som är dessutom inte särskilt pålitlig. Ett språk per diskussion borde vara allmänna principen, och man skriver på samma språk som alla andra använder eller skriver inte alls. Den här slags tvåspråkighet är irriterande.
Sama (vapaasti) suomeksi: ymmärrän melkein kaiken eikä mulla ole mitään suomenruotsalaisia vastaan, mutta en tykkää tämän suomenruotsalaiskirjoittelijan tavasta osallistua keskusteluun. On yksinkertaisesti epäkohteliasta olettaa, että kaikki muut joko ymmärtävät hyvin ruotsia tai on aikaa ja kiinnostusta käyttää Google translatea, joka ei edes ole kovin luotettava. Yleisperiaatteena pitäisi olla yksi kieli per keskustelu - kirjoittaa samalla kielellä kuin muutkin tai olla kirjoittamatta. Tämän sortin kaksikielisyys on ärsyttävää.
Jos ei mononen pääse paikalle niin voi kumppanin laittaa pakastimeen viikonlopuksi.