Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista kauniin ihmisen elämä on?

Vierailija
29.07.2022 |

Kertokaa. Aiheesta ollut myös aikaisemmin ketjuja.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa, koska jokainen katsoo sinua ja haluaa huomiota. Olen siksi erakoitunut, jotta saisin rauhan.

Vierailija
2/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kauniille vanheneminen on kova paikka ja itseä on niin vaikea hyväksyä, sitten kun se väistämättä osuu kohdalle. Jos on elännyt siten, että ulkonäöllä on ollut hirveä merkitys. Sitten on niitä, jotka huojentuu vanhenemisesta, koska ei tarvitse olla enää huomion keskipisteenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aina kavereita

-kutsutaan kaikkiin juhliin

-ihmiset haluavat tutustua

-ihmiset haluavat auttaa

-saa seurustelukumppanikseen ihastuksensa

-pääsee VIP-puolelle ilmaiseksi, jonon ohi, voi juhlia julkkisten kanssa

-ei jää parittomaksi ryhmätehtävissä, vanhojen tansseissa, liikkatunneilla

-ei täydy olla koskaan työtön, moni yritys haluaa edustavannäköisen henkilöstön

-helpompi alkaa yrittäjäksi

-saa helposti yhteistyötarjouksia sosiaalisessa mediassa

-ei tarvitse kouluttautua päästäkseen töihin, joissa voi tienata paljon, matkustaa maailmaa ja työskennellä mielenkiintoisten ihmisten kanssa

-helpompi saada luovan alan töitä ja tulla kuuluisaksi

-saa hyvätuloisen ja hyvännäköisen kumppanin, ei tarvitse tehdä kompromisseja

-voi hyödyntää edukseen sitä, että jotkut olettavat olevan tyhmä kauneuden takia

-opettajat yms. haluavat auttaa elämässä eteenpäin

Vierailija
4/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin rehellisesti kertoa, että omakohtaista kokemusta ei ole :D Vaan hyvin on rullannut vähän rumempanakin.

Vierailija
5/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat mieluummin hullun ja kauniin naisen kanssa (Meghan Markle, Amber Heard, Angelina Jolie jne.) kuin tasapainoisen taviksen / ruman naisen kanssa.

Vierailija
6/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttavaa, koska kukaan ei ota tosissaan. Kauniita pidetään tyhminä tai vähintäänkin yksinkertaisina. Onneksi on sentään rillit, ne pelastavat tilannetta vähän.

Muutamaan työpaikkaankin tulin nuorempana valituksi vain nätin naaman ja näennäisen kiltin luonteen takia (asiakaspalvelutyöt). Sitten jälkeenpäin raivostutti ja jotenkin hävetti, kun tajusi, ettei omilla ansioilla ja työkokemuksella ollutkaan mitään merkitystä, vaan ainoastaan sillä, että olet nätti ja mukava. Tämä siis on käynyt myöhemmin selväksi esimerkiksi niin, ettei työtehtäviä haluta opettaa kuin se ihan välttämätön, eikä etenemistä uralla tapahdu, koska 1) nätti on tyhmä, ei sille kannata mitään opettaa ja 2) nätin oikea paikka on tiskillä hymyilemässä kuin hammastahnamainoksen malli, jotta asiakkailla olisi mukavaa. 

Oikeasti olen fiksu ja pätevä, mutta kauneus ja kilttiys on äärimmäisen huono yhdistelmä, joka ajaa kenet tahansa burnoutiin ennen pitkää. 

Vierailija
7/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Aina kavereita

-ihmiset haluavat auttaa

-ei tarvitse kouluttautua päästäkseen töihin, joissa voi tienata paljon, matkustaa maailmaa ja työskennellä mielenkiintoisten ihmisten kanssa

-voi hyödyntää edukseen sitä, että jotkut olettavat olevan tyhmä kauneuden takia

Naiset ovat kateellisia. Kaikki eivät todellakaan halua olla kavereita.

Vierailija
8/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauneudestani huolimatta muulla tavalla viallinen ja esim. koulukaverit ovat minua on syrjineet ja haukuneet koko lapsuuden ja nuoruuden samalla kun kaikenmaailman pervot ovat lähennelleet.

Eli semmoista ihanaa prinsessaelämää.

Vierailija
9/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriarvoistaa niin, että ehdottomasti pitäisi saada hallituksen intersektionaalihjelmaan. 

Vierailija
10/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat mieluummin hullun ja kauniin naisen kanssa (Meghan Markle, Amber Heard, Angelina Jolie jne.) kuin tasapainoisen taviksen / ruman naisen kanssa.

Juu, maailmassa ei ole muita kauniita naisia kuin nämä julkkikset ja kaikki maailman miehet olisivat mieluusti olleet heidän kanssaan.

Tasapainoisia taviksia/kauniita naisia ei ole olemassakaan!

Helpottiko?

Vierailija
11/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Aina kavereita

-ihmiset haluavat auttaa

Toki taakaksi voi tulla juorut mutta pääsee suosittujen joukkoon tai ainakin on oma pieni kaveripiiri, voi sitten olla se mysteerinen, johon kaikilla pojilla on ihastus.

Kaunis ja hyvä, kiltti, auttavainen luonne = lähes pyhimys ihmisten silmissä.

Vierailija
12/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seurasin ystäväni elämää, joka oli tosi kaunis ja pojat oli siitä aina kiinnostuneita ja sai huomiota, opettajat tykkäsi, mutta oli rankasti kiusattu niin tyttöjen kuin poikienkin taholta. Tytöt kiusasi, koska kokivat alemmuuden tunnetta ja pojista kiusasi ne, joille tää ystävä ei antanut huomiota, vaikka olivat hänestä niin kiinnostuneita

Vierailija
13/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No seurasin ystäväni elämää, joka oli tosi kaunis ja pojat oli siitä aina kiinnostuneita ja sai huomiota, opettajat tykkäsi, mutta oli rankasti kiusattu niin tyttöjen kuin poikienkin taholta. Tytöt kiusasi, koska kokivat alemmuuden tunnetta ja pojista kiusasi ne, joille tää ystävä ei antanut huomiota, vaikka olivat hänestä niin kiinnostuneita

Toki tätä on, että koettavat ottaa jonkun piirteen ja väkisin vääntää siitä huonoa ominaisuutta ja keksivät juoruja, esim. että kaunis olisi h o r 0, jotta saisivat huononnettua kohteen itsetuntoa mutta ikinä kauniista ei tule sellaista hylkiötä ja kiusattua kuin rumasta, koska kuitenkin ihmiset ovat kiinnostuneita kauniin seurasta.

Vierailija
14/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Aina kavereita

-ihmiset haluavat auttaa

Tiukkaan on istutettu ajatus amerikkalaisten elokuvien pohjalta, missä luokan kaunein on myös se suosituin. Samoin se luokan ruma tyttö on lettipäinen rillipää ja kun hiukset avataan ja rillit riisutaan, eteen astuukin todellinen kaunotar.

Näinhän se ei kuitenkaan mene tosielämässä.

Vierailija
15/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kauneudestani huolimatta muulla tavalla viallinen ja esim. koulukaverit ovat minua on syrjineet ja haukuneet koko lapsuuden ja nuoruuden samalla kun kaikenmaailman pervot ovat lähennelleet.

Eli semmoista ihanaa prinsessaelämää.

Kateus, suomalaisten perisynti elää ja voi edelleen hyvin. :/

Vain Suomessa on häpeä olla kaunis.

Vierailija
16/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhauttavaa, koska kukaan ei ota tosissaan. Kauniita pidetään tyhminä tai vähintäänkin yksinkertaisina. Onneksi on sentään rillit, ne pelastavat tilannetta vähän.

Muutamaan työpaikkaankin tulin nuorempana valituksi vain nätin naaman ja näennäisen kiltin luonteen takia (asiakaspalvelutyöt). Sitten jälkeenpäin raivostutti ja jotenkin hävetti, kun tajusi, ettei omilla ansioilla ja työkokemuksella ollutkaan mitään merkitystä, vaan ainoastaan sillä, että olet nätti ja mukava. Tämä siis on käynyt myöhemmin selväksi esimerkiksi niin, ettei työtehtäviä haluta opettaa kuin se ihan välttämätön, eikä etenemistä uralla tapahdu, koska 1) nätti on tyhmä, ei sille kannata mitään opettaa ja 2) nätin oikea paikka on tiskillä hymyilemässä kuin hammastahnamainoksen malli, jotta asiakkailla olisi mukavaa. 

Oikeasti olen fiksu ja pätevä, mutta kauneus ja kilttiys on äärimmäisen huono yhdistelmä, joka ajaa kenet tahansa burnoutiin ennen pitkää. 

Kannattaakin olla kaunis ja sopivasti kiukkuinen. Hyvin pyyhkii niin kuin jämäkällä äijällä. Jos taas on ruma ja sopivasti kiukkuinen niin pidetään herkästi kitkeränä ä***nä, elämä on karua.

Vierailija
17/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Aina kavereita

-ihmiset haluavat auttaa

Haluisin kauniina naisena vastata tähän, koska elämämme selvästi eri maailmassa

-Aina kavereita: minulla on muutama hyvä kaveri, en todellakaan ollut mikään koulun suosituin tyttö

-kutsutaan kaikkiin juhliin: joihinkin, ei varmasti kaikkiin

-ihmiset haluavat tutustua: ei halua

-ihmiset haluavat auttaa: kyllä, saan aina apua kun kauniisti pyydän

-saa seurustelukumppanikseen ihastuksensa: sain, yhdessä jo vuosia. Silti jännitti hirveästi, että mitä jos ihastui ei pidäkään minusta

-pääsee VIP-puolelle ilmaiseksi, jonon ohi, voi juhlia julkkisten kanssa: ikinä en ole juhlinut julkkisten kanssa tai käynyt VIP-puolella

-ei jää parittomaksi ryhmätehtävissä, vanhojen tansseissa, liikkatunneilla: miksei jäisi? Jos ei ole liikunnassa niin ei tule valituksi joukkueisiin tai pariksi pelkän ulkonäön takia

-ei täydy olla koskaan työtön, moni yritys haluaa edustavannäköisen henkilöstön: työssäni ei tarvita edustavaa ulkonäköä ja siitä olen iloinen

-helpompi alkaa yrittäjäksi: yrittäjän ammattitaito vaikuttaa enenmän kuin ulkonäkö

-saa helposti yhteistyötarjouksia sosiaalisessa mediassa: en ole saanut eikä kiinnostaisikaan

-ei tarvitse kouluttautua päästäkseen töihin, joissa voi tienata paljon, matkustaa maailmaa ja työskennellä mielenkiintoisten ihmisten kanssa: halusin kouluttautua, en halua olla mikään tyhmä bimbo, toisten rahat ei kiinnosta. Tienaan itse omani. Maailmalle pääsee rahalla, ei siihen tarvita ulkonäköä. Työkaverini ovat mielenkiintoisia tavallisia ihmisiä.

-helpompi saada luovan alan töitä ja tulla kuuluisaksi: ei kiinnosta kuuluisuus

-saa hyvätuloisen ja hyvännäköisen kumppanin, ei tarvitse tehdä kompromisseja: oman kumppani löysin teini-iässä, jolloin molemmat olimme köyhiä opiskelijoita. Edelleen ei toisten rahat kiinnosta

-voi hyödyntää edukseen sitä, että jotkut olettavat olevan tyhmä kauneuden takia: enemmän ärsyttää, jos joku luulee minua tyhmäksi

-opettajat yms. haluavat auttaa elämässä eteenpäin: ei sen enempää kuin muitakaan

Vierailija
18/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Aina kavereita

-ihmiset haluavat auttaa

Höpsis. Kyllä nuo kaveri- yms. jutut riippuu enemmän luonteesta kuin ulkonäöstä. Mä olin nuorena melko kaunis ja silti olin koulussa kiusattu ja yleensä vältelty ja syrjitty. Ryhmätyöt yliopistollakin sain yleensä tehdä ihan yksikseni kun kukaan ei halunnut mua ryhmään. Ei se kauneus mitään auttanut, kun olen outo. Sellainen aspergerpiirteinen. 

Lisäksi olen introvertti joten mitkään somehommat tai vastaavat eivät koskaan ole kiinnostaneet, eikä matkustelut työkseen. Kun insinööriksi haluaa, täytyy kauniinkin insinööriksi opiskella.

Vierailija
19/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis, mutta en niin kaunis, kuin monet tuntemani ihmiset. Kauniiden elämä EI ole yhtään sen helpompaa. Helpointa on aina niillä, joita on rakastettu. Jos on kaunis ja rakastettu, asiat on hyvin. Yksinäisyys koskee silti kauniitakin ja kauneus osaltaan lisää yksinäisyyttä. Kauniit kärsivät usein siitä, että tavikset kadehtivat, himoitsevat ja pelkäävät heitä. Ihminen typistetään pelkästään ulkonäökseen, kauniiseen peilataan omia toiveita ja pelkoja. Ei edes vaivauduta ottamaan selvää, kuka on tämä ihminen kauniin kuoren alla. 

Vierailija
20/47 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin kauniille vanheneminen on kova paikka ja itseä on niin vaikea hyväksyä, sitten kun se väistämättä osuu kohdalle. Jos on elännyt siten, että ulkonäöllä on ollut hirveä merkitys. Sitten on niitä, jotka huojentuu vanhenemisesta, koska ei tarvitse olla enää huomion keskipisteenä.

Itse hyväksyn itseni edelleen. Minun ei tarvitse painia nuorempien sarjassa, vaan olen edelleen kaunis omassa ikäryhmässäni. Se riittää.

Elämän yksi tasa-arvoisista asioista on vanheneminen, se koskee ihan jokaista meistä, joten siitä on turha katkeroitua.

N 52

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän