Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteys exään kielletty vai sallittu?

Vierailija
29.07.2022 |

Voiko mielestäsi exään pitää minkäänlaista yhteyttä? Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Tiedän, että hänellä on uusi parisuhde ja tapaaminen on liian paljon, mutta jos pari kertaa vuodessa lähettää sähköpostia ja päivittää kuulumisia. Onko se väärin?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä toi negatiivisten peukkujen määrä aiheeseen.

Vierailija
62/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä toi negatiivisten peukkujen määrä aiheeseen.

Reviiriä on puolustettava. Eksälle ei puhuta ainakaan mitään positiivista ja jos eksälle sattuu hymyilemään se on jo puolieroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että eron jälkeen naiset kuvittelevat saavansa parisuhteen edut ja palvelut ilman parisuhteen velvotteita

Vierailija
64/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoista monella. Vaikkei parisuhde ole toiminut voihan ihmissuhde toimia monella muulla tasolla. Toisinaan sitä tietää jo etukäteen, ettei parisuhteeseen kannata edes yrittää, mutta jos siihen päädytään, muttei toimi, ei se tarkoita sitä, että se on "pilannut" kaikki muut suhdevaihtoehdot.

Toki eri, jos on ollut riitaista tai jopa väkivaltaista. Eihän silloin kannata jatkaa mitään suhdetta missään muodossa.

Itse en enää voisi ajatellakaan hyvin kontrolloivaa suhdetta, jossa toinen jatkuvasti seuraa ja määrittelee, mitä teen. Se on äärettömän kuluttavaa.

Musta tuntuu, että monesti tässä ongelma on siitä voiko nainen ja mies olla vaan kavereita. Mustasukkaisilla yleensä ei voi.

En halua miettiä miestäni ja tämän eksää yhdessä. Se taas on vaikeaa, jos tiedän miehen ja tämän eksän olevan yhteydessä. Sen lisäksi tiedän sen olevan valitattavan tavallista, ainakin nuorissa alle 40 v ikäryhmissä, että haikeana hetkenä ja viinan innoittamana polkaistaan sitten eksää kerran. Ymmärrän sen, että jotkut haluaa itsekin olla oman eksän kanssa ystäviä ja siksi ei voida edes kuvitella tilannetta, jossa tämä kiellettäisiin. Minä henk. koht. en siihen leikkiin ryhtyisi. Olen aika ehdoton mitä liittyy pettämiseen ja haluan miehen myös käyttäytyvän tavalla, etten joudu sitä aiheetta epäilemään.

Esim kahden kesken alkoholin litkiminen jonkun naispuolisen ystävän kanssa ei ole ok. Vieraan naisen vieressä nukkuminen ei ole ok. Jos on epäilyttäviä tilanteita, niin toivon miehen oma-aloitteisesti selittävän ne ennen kuin minä ehdin säikähtää; niin kuin mies tekikin esim taannoin kun joku puolituttu oli lähettänyt hänelle vähäpukeisen kuvan viestinä. En katso miehen puhelinta mutta ajattele nyt mikä tilanne siitä olisi syntynyt jos jostain syystä vahingossa olisin löytänyt tuon kuvan ennen kuin mies itse kertoi asiasta. 

Vierailija
65/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoista monella. Vaikkei parisuhde ole toiminut voihan ihmissuhde toimia monella muulla tasolla. Toisinaan sitä tietää jo etukäteen, ettei parisuhteeseen kannata edes yrittää, mutta jos siihen päädytään, muttei toimi, ei se tarkoita sitä, että se on "pilannut" kaikki muut suhdevaihtoehdot.

Toki eri, jos on ollut riitaista tai jopa väkivaltaista. Eihän silloin kannata jatkaa mitään suhdetta missään muodossa.

Itse en enää voisi ajatellakaan hyvin kontrolloivaa suhdetta, jossa toinen jatkuvasti seuraa ja määrittelee, mitä teen. Se on äärettömän kuluttavaa.

Musta tuntuu, että monesti tässä ongelma on siitä voiko nainen ja mies olla vaan kavereita. Mustasukkaisilla yleensä ei voi.

En halua miettiä miestäni ja tämän eksää yhdessä. Se taas on vaikeaa, jos tiedän miehen ja tämän eksän olevan yhteydessä. Sen lisäksi tiedän sen olevan valitattavan tavallista, ainakin nuorissa alle 40 v ikäryhmissä, että haikeana hetkenä ja viinan innoittamana polkaistaan sitten eksää kerran. Ymmärrän sen, että jotkut haluaa itsekin olla oman eksän kanssa ystäviä ja siksi ei voida edes kuvitella tilannetta, jossa tämä kiellettäisiin. Minä henk. koht. en siihen leikkiin ryhtyisi. Olen aika ehdoton mitä liittyy pettämiseen ja haluan miehen myös käyttäytyvän tavalla, etten joudu sitä aiheetta epäilemään.

Esim kahden kesken alkoholin litkiminen jonkun naispuolisen ystävän kanssa ei ole ok. Vieraan naisen vieressä nukkuminen ei ole ok. Jos on epäilyttäviä tilanteita, niin toivon miehen oma-aloitteisesti selittävän ne ennen kuin minä ehdin säikähtää; niin kuin mies tekikin esim taannoin kun joku puolituttu oli lähettänyt hänelle vähäpukeisen kuvan viestinä. En katso miehen puhelinta mutta ajattele nyt mikä tilanne siitä olisi syntynyt jos jostain syystä vahingossa olisin löytänyt tuon kuvan ennen kuin mies itse kertoi asiasta. 

Olet kuin vaimoni. Jouduin eroamaan paristakin Whats Up ketjusta, kun  kaverit lähettelee joskus vähäpukeisten naisten kuvia. Vaimo ei tietenkään tarkasta puhelintani. Olen vain huomannut kuinka hän ollessani sohvalla selaamassa kännykkää, kiertää harvinaisen  usein sohvan takaa. Ruokapöydän taakse piti myös kiinnittää iso peili juuri taakseni. Nää toki varmaan "sattumia". Hän myös tietää, että seurustelin ennen vaatekaupan myyjän kanssa. Joka kerta kun käymme vaatekaupassa ja vahingossa erehdyn hymyilemään, selvitellään myyjäsuhteita seuraava ilta kotona. En vaan jaksa enää.

Vierailija
66/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksät kunniaan. Mammat vois tehdä hempeän kiitosballadin, jota kuorossa lauletaan ilman hampaiden narskumista.

Vierailija
67/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhteydessä kuin yhteen exään.

Mites ne puolen tusinaa muuta?

Vierailija
68/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy ottaa selville jos se sopii exälle ja hänen uudelle parilleen. Jos ovat epämukavia asian kanssa niin silloin ei, vaikka vain hyvää haluaisit yhteydenotolla. Toisinaan on niin että he jotka ovat aloittaneet uuden parisuhteen haluavat jättää menneen taakseen vaikka se tärkeä olikin. Teillä ei myöskään ole yhteisiä lapsia joista muodostuisi luonnollinen kontakti vuosikymmeniksi mutta kuten sanottu, jos kummallekkin heistä on ok niin sitten.

Vierailija
69/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä on estolistalla, jos on jotakin niin sitten viranomaiset hoitavat jos katsovat tarpeelliseksi. Ei ole kuulunut 17v, paitsi yksi puhelu tuli kun oli vaihtanut liittymän numeroa. Vuosiin en ole enää vastannut tuntemattomien numeroon jos en ole odottanut soittoa.

Vierailija
70/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni vietetään tämä viikonloppu exäni ja hänen nykyisen naisystävän kanssa. Erottiin hyvissä väleissä ja ollaan ystäviä.

Vierailija
71/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja exälläni ei koskaan oikein todellista rakkautta ollutkaan. Se suhde kuoli pian ja hänen nykyisen säkin ymmärsi pian, että olemme olleet vain ystäviä.

Vuosien aikana olemme molemmat omissa parisuhteissamme nykyisin onnellisia, joten muutamia kuulumisia tulisi viestiteltyä ja kerran yhteisten ystävien luona käytyä yhtä aikaa kahvilla (lähinnä lujittaa exän ja mun kavereiden välistä yhteydenpitoa). He näkevät nykyisin toisiaan enemmän ja viimeistään korona on jättänyt sen aiemman viestittelynkin pois. Se vähäinenkin ystävyys vaan hiipui, kun ikä toi mukanaan muita mielenkiinnon kohteita ja harrastuksia.

Kyse on mielestäni myös enemmän tunteiden laadusta ja mahdollisista sitoavista asioista, kuten yhteisten lasten asioiden hoitoon liittyvistä asioita. Lapset kärsii vanhempien vihanpidosta.

Vierailija
72/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole ok olla kavereita exän kanssa oli lapsia tai ei. Hän on ollut joskus sinulle erityinen ja on epäreilua ylläpitää moista suhdetta. Ja erittäin tylyä mahdollista uutta kumppania kohtaan jakaa exälle mitään henkilökohtaisia asioita tai etenkään uuden parisuhteen asioita. Siinähän exä olisi aina kaiken yllä, kuin se luotettavin ja tärkein ja yhdessä arvostelemassa nyksää. Ällöä!

Vierailija
73/73 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys exään on eri kuin ystävyys johonkin muuhun ihmiseen.

Exän kanssa on oltu intiimisti, kerrottu omia asioita, joita ei kerrota yleensä muille, usein myös omia heikkouksia, myös on usein ollut rakkautta.

Sen takia on usein loukkaavaa uutta kumppania kohtaan ylläpitää yhteyttä exään.

Esimerkiksi on paljon helpommpaa exän kanssa solahtaa siihen vanhaan moodiin. Myös juuri omista asioistaan jutteleminen helposti lipsahtaa siihen, että kertoo asioita nykyisestä suhteesta.

Jos exä on ovela ja toinen ei tajua, niin kun tietää toisen heikkoudet voi käyttää niitä hyväkseen. Myös omista asioistaan juttelun voi helposti johdattaa niin, että exä halutessaan saa kuulla uudesta kumppanista asioita joita ei ole korrektia kertoa exälle.

Minua ainakin loukkaisi jos kumppanini kertoisi meidän asioita exälleen. Vaikka ihan mitä tahansa.

Myös monesti jos exällä vanha suola janottas pystyy piilottamaan sen niin, että toinen ei tajua (tai ei halua tunnustaa tajunneensa).

Joskus ystävyys ja yhteydenpito exien kanssa on hiukan tulella leikkimistä.

On otettu uusi kumppani jostain syystä, mutta entisestäkään ei malta irrottautua.

En usko lainkaan, että kaikii ovat tosissaan vilpittömiä, vaikka väittävät ettei ole enää muuta kiinnostusta exään kuin se, että haluavat kuulla, että exällä menee hyvin tms.

Kiinnostaa kumpaakin, mutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi