Yhteys exään kielletty vai sallittu?
Voiko mielestäsi exään pitää minkäänlaista yhteyttä? Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Tiedän, että hänellä on uusi parisuhde ja tapaaminen on liian paljon, mutta jos pari kertaa vuodessa lähettää sähköpostia ja päivittää kuulumisia. Onko se väärin?
Kommentit (73)
En pidä yhteyttä exiin enkä haluaisi, että miehenikään pitäisi.
Tapauskohtaista. Jos välit ovat hyvät ja kaverilliset, tuskin aiheuttaa mitään ongelmia kenellekään. Asiasta pitäisi pystyä puhumaan avoimesti kaikkien osapuolten kesken.
Itseäni epäilyttäisi se, jos puoliso vaikuttaisi olevan jollain tavalla riippuvainen exästään, esim. suostuu kaikkiin exän pyyntöihin, kokee tärkeäksi osallistua hänen elämäänsä ym. Itse koen, että exästä täytyy osata päästää irti ja ymmärtää, että oma rooli hänen elämässään pienenee eron jälkeen, vaikka välit säilyisi hyvänä. Exästä voi edelleen välittää, mutta välittämistä ei tarvitse ilmaista samalla tavalla kuin aikaisemmin parisuhteessa.
Voi pitää yhteyttä. En kyllä ymmärrä päivittäin tai joka viikottaista yhteydenpitoakaan. Jos on erottu, niin kummankin pitää hankkia itselle oma ja uusi elämä. Oli lapsia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset jostain syystä alkavat vihaamaan exiään, en tiedä mikä tässä on mekanismi, mutta niin se menee. Miehet ei niinkään.
Mahtaisiko johtua siitä millainen ex mies on . Omani viivytteli ositusta 10 v tekaistuilla jutuilla, kaikki hävisi oikeudessa. Vieroitti parhaansa mukaan lapsia lahjomalla ja valehtelemalla. Aikoinaan eristi minut omista sukulaisita ja ystävistä, teetti ylipitkiä päiviä töitä ja piilotteli yhteiset rahamme. Ym. Palakoon helvetissä
Vierailija kirjoitti:
Minusta se, että pitää yhteyttä exään, jos ei ole yhteisiä lapsia, kielii siitä, ettei osaa päästää irti ja mennä elämässä eteenpäin. Uutena kumppanina en katselisi hyvällä sitä, että exä roikkuu edelleen mukana.
Roikkuu? Ihan kavereita voidaan olla, nykyisten ja exien kesken.
Aivan ehdotomasti ja ankarasti kielletty.
Mä oon exän kanssa samassa työpaikassa. Ja reissutöitä kun tehdään, niin ma-pe majaillaan saman katon alla.
Jos yhteydenpito kummastakin ok, niin se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteydenpito kummastakin ok, niin se on ok.
Kysytäänkö nykyisiltä kumppaneilta?
Meillä ei ole yhteisiä lapsia ,ei tuttavia joten en näe mitään syytä EX miehen pitää yhteyttä. Se ovi on suljettu ajat sitten.
Exä ja sen nyxä on mun ja mun miehen FB-kamuja, eikä kenellekään asiassa ole ongelmaa. Nykyisen miehen kanssa on oltu jo 16 vuotta naimisissa ja exä j nyxä kimpassa varmaan 15 vuotta.
Tylsiä keski-ikäisiä ollaan. Ei ole mun ja exän välillä mitään ns kipinää tai että vanha suola janottaa, parisuhteessa hän on minusta aika tökerö. Etäisenä FB-kaverina ja satunnaisena moikkailututtuna ok. Kerran osuttiin samoihin juhliin ja ihan sujuvasti istuttiin saman pöydän ääressä.
Pysyn kyllä hänen tekemisistään kärryillä
FB:n kautta mutta eipä ne hänen kuulumiset
Mitään intohimoja herätä.
En kyllä ymmärrä miksi pitäisi olla uudessa suhteessa tieten tahtoen exään tai exiin yhteydessä, jos ei ole mitään yhteistä velvoitetta tai motiivia nähdä esim lapset.
En tiedä, lienenkö sitten liian mustasukkainen nykyaikana, mutta mun mielestä ne exät on mennyttä elämää syystäkin. Kuitenkin jotain tunteita/muistoja voi alkaa heräämään kun näkee ihmisen johon joskus ollut rakastunut. Vaikea uskoa että kaikki tunteet olisi "täysin" kuolleet.
Ei sillä että mitään tapahtuisi mutta mun mielestä se vain hämmentää aivoja nähdä joku ihminen entisestä elämästä nykyisessä elämässä. Itse ainakin pyrin välttämään kaikki entiset poikaystävät etten vahingossa törmää.
Aika mustavalkoista monella. Vaikkei parisuhde ole toiminut voihan ihmissuhde toimia monella muulla tasolla. Toisinaan sitä tietää jo etukäteen, ettei parisuhteeseen kannata edes yrittää, mutta jos siihen päädytään, muttei toimi, ei se tarkoita sitä, että se on "pilannut" kaikki muut suhdevaihtoehdot.
Toki eri, jos on ollut riitaista tai jopa väkivaltaista. Eihän silloin kannata jatkaa mitään suhdetta missään muodossa.
Itse en enää voisi ajatellakaan hyvin kontrolloivaa suhdetta, jossa toinen jatkuvasti seuraa ja määrittelee, mitä teen. Se on äärettömän kuluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi pitäisi olla uudessa suhteessa tieten tahtoen exään tai exiin yhteydessä, jos ei ole mitään yhteistä velvoitetta tai motiivia nähdä esim lapset.
En tiedä, lienenkö sitten liian mustasukkainen nykyaikana, mutta mun mielestä ne exät on mennyttä elämää syystäkin. Kuitenkin jotain tunteita/muistoja voi alkaa heräämään kun näkee ihmisen johon joskus ollut rakastunut. Vaikea uskoa että kaikki tunteet olisi "täysin" kuolleet.
Ei sillä että mitään tapahtuisi mutta mun mielestä se vain hämmentää aivoja nähdä joku ihminen entisestä elämästä nykyisessä elämässä. Itse ainakin pyrin välttämään kaikki entiset poikaystävät etten vahingossa törmää.
Eikö tuo tarkoita, että olet paennut mutta asia on jäänyt käsittelemättä mielessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiellettyä sen enempää kuin sallittua, mutta mielestäni täysin turhaa, jos ei ole yhteisiä lapsia. Vaikea kuvitella, että oltaisiin edes erottu, jos olisi edelleen niin tärkeä, että pitäisi päivitellä kuulumisia ja kysellä vointia.
No meillä loppui rakkaus, mutta kaveruus jäi. Erottiin, kun ei kuitenkaan haluttu asua kämppäkavereina.
Mun nuoruudenaikaisen kihlatun kanssa ollaan koko elämämme tavattu silloin tällöin (yhteinen kaveripiiri edelleen niin "väkisinkin" tavataan), arvostetaan sitä aikaa kun kasvettiin yhdessä aikuisiksi ja huomattiin lopulta ettei parisuhde toimi mutta kaveruus kyllä, aina on kiva nähdä ja nykyinen mies ja tämä ex on hyviä kavereita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Aika mustavalkoista monella. Vaikkei parisuhde ole toiminut voihan ihmissuhde toimia monella muulla tasolla. Toisinaan sitä tietää jo etukäteen, ettei parisuhteeseen kannata edes yrittää, mutta jos siihen päädytään, muttei toimi, ei se tarkoita sitä, että se on "pilannut" kaikki muut suhdevaihtoehdot.
Toki eri, jos on ollut riitaista tai jopa väkivaltaista. Eihän silloin kannata jatkaa mitään suhdetta missään muodossa.
Itse en enää voisi ajatellakaan hyvin kontrolloivaa suhdetta, jossa toinen jatkuvasti seuraa ja määrittelee, mitä teen. Se on äärettömän kuluttavaa.
Musta tuntuu, että monesti tässä ongelma on siitä voiko nainen ja mies olla vaan kavereita. Mustasukkaisilla yleensä ei voi.
En ole yhteydessä kuin yhteen exään.
Haluaisitko ap, että tuleva miesystäväsi pitäisi yhteyttä exäänsä? Puhuisi kuulumisiaan, avautuisi elämästään eli puhuisi myös sinusta?