Yhteys exään kielletty vai sallittu?
Voiko mielestäsi exään pitää minkäänlaista yhteyttä? Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Tiedän, että hänellä on uusi parisuhde ja tapaaminen on liian paljon, mutta jos pari kertaa vuodessa lähettää sähköpostia ja päivittää kuulumisia. Onko se väärin?
Kommentit (73)
Lähes viikottain. Meillä on toki yhteisiä lapsia ja vielä yhteinen asuntokin, kun se ei ole mennyt kaupaksi.
Voi pitää yhteyttä useamminkin mielestäni jos tunteet ovat kuolleet.
Minusta on kiellettyä. Itse en ole exän kanssa missään tekemisissä, vaikka on yhteiset lapset. Inho on niin valtava.
Miesystävä pitää exäänsä parhaan ystävänään. Itse en asiasta tykkää yhtään, mutta minkä teen.
Riippuu ihan ihmisistä. Onko järkeä pitää yhteyttä vai ei. Ja mitä motiiveja kummallakin on, jääkö se epäselväksi tai mitä siitä kaikki osapuolet ajattelevat. Onko se tuttavuus vai ystävyys etäisenä, vai joku roikkuvuus. Entä pärjäävätkö kaikki ilman sitä. Ehjäksi tulee muualla. Kuinka tärkeä ihminen oli, jos oli supertärkeä, haluaisiko siitä pitää edelleen kiinni ystävänä. Erilaisia kysymyksiä voi miettiä.
Ei mun mielestäni, mutta se riippuu tilanteista, ihmisistä ja teidän väleistänne. Mä olen exääni yhteydessä päivittäin - olemme parhaat ystävät, eikä hänen nyxällään ole mitään sitä vastaan. Olen hänenkin hyvä ystävä. Jos yhteydenpito aiheuttaa hankaluuksia tai tuntuu vaikealta, parempi pitää se ihan minimissä tai nollassa.
No mun exä ja nyxä on kavereita ja minäkin olen kaveri exäni kanssa ja päivittäin ollaan yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan ihmisistä. Onko järkeä pitää yhteyttä vai ei. Ja mitä motiiveja kummallakin on, jääkö se epäselväksi tai mitä siitä kaikki osapuolet ajattelevat. Onko se tuttavuus vai ystävyys etäisenä, vai joku roikkuvuus. Entä pärjäävätkö kaikki ilman sitä. Ehjäksi tulee muualla. Kuinka tärkeä ihminen oli, jos oli supertärkeä, haluaisiko siitä pitää edelleen kiinni ystävänä. Erilaisia kysymyksiä voi miettiä.
Hyviä kysymyksiä. Omalla kohdallani suhtautuminen tunteiden osalta on tasaantunut. Se mikä oli upeata ja jonka toivoisi jatkuvan on, että toiselle saattoi puhua miltei mitä tahansa asioita. Nyt mietin sitä, että olisiko se jatkossa väärin. Voiko exän kanssa pitää sellaista ystävyyttä yllä? Pelkästään sen kertominen mitä on tehnyt, tuntuu vähän turhalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kysymyksiä. Omalla kohdallani suhtautuminen tunteiden osalta on tasaantunut. Se mikä oli upeata ja jonka toivoisi jatkuvan on, että toiselle saattoi puhua miltei mitä tahansa asioita. Nyt mietin sitä, että olisiko se jatkossa väärin. Voiko exän kanssa pitää sellaista ystävyyttä yllä? Pelkästään sen kertominen mitä on tehnyt, tuntuu vähän turhalta.
Ap
Vaatii paljon exältä. Haet terapeuttia?. Onko hän valmis puhumaan samalla lailla?
Yleensä naiset jostain syystä alkavat vihaamaan exiään, en tiedä mikä tässä on mekanismi, mutta niin se menee. Miehet ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaatii paljon exältä. Haet terapeuttia?. Onko hän valmis puhumaan samalla lailla?
En usko. Hän on aika sulkeutunut omista asioistaan. Menisi varmasti vähän yksipuoliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ne on asioita, joista pitää sopia. Itse en olisi ikinä aloittanut suhdetta mieheen, joka puhuu ns "mistä tahansa" eli luottamuksellisia ja läheisiä asioita eksänsä kanssa. Toisaalta jotkut eivät niin välitä ja ovat itsekin yhteydessä eksiinsä. Sanoisin kuitenkin, että tiettyä hienotunteisuutta kannattaa noudattaa. Liian läheinen suhde sinuun todennäköisemmin hankaloittaa kuin helpottaa eksäsi uusia suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset jostain syystä alkavat vihaamaan exiään, en tiedä mikä tässä on mekanismi, mutta niin se menee. Miehet ei niinkään.
Ex= vaivaton ja maksuton lokero. Joskus terapeutti
Muutaman kerran on tullut oltua yhdynnässä exän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset lopettavat sen suhteen koska ovat alkaneet vihaamaan eksäänsä. Se on se mekanismi. Miehet mieluusti kävisi panemassa kesää senkin jälkeen kun uusi nainen on rengastettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset lopettavat sen suhteen koska ovat alkaneet vihaamaan eksäänsä. Se on se mekanismi. Miehet mieluusti kävisi panemassa kesää senkin jälkeen kun uusi nainen on rengastettu.
*Eksää, autocorrect
Miksi pitäisi olla kiinnostunut eksän kuulumisista? Sille on syynsä miksi olette eronneet. Tulee vaan tunne että kysyjä haluaa kiillottaa sädekehäänsä.
Minä olin se joka lähti, joten olen jotenkin kokenut velvollisuudekseni mennä sen mukaan mitä eksä haluaa. Alkuun hän halusi olla yhteydessä paljonkin kun ei osannut päästää irti, sitten tapasi todella mustasukkaisen naisen joka lopetti yhteydenpidon kokonaan. Nyt tilanne on minulle mieleinen, ollaan silloin tällöin yhteyksissä muutaman viestin verran jos vaikka toisella on synttärit tai tulee vastaan joku lehtijuttu josta tulee hauskoja muistoja mieleen. Nykyiseltä mieheltäni en mitenkään salaa asiaa eikä se häntä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla kiinnostunut eksän kuulumisista? Sille on syynsä miksi olette eronneet. Tulee vaan tunne että kysyjä haluaa kiillottaa sädekehäänsä.
Siksi että hän on joskus ollut se kaikkein tärkein ihminen eikä ole taikaiskusta muuttunut täysin vähäpätöiseksi vaikka elämä tulikin parisuhteen väliin. Ei kaikki vihaa eksiään, minä ainakin välitän yhä siitä onko hänellä kaikki hyvin.
Me pidetään just yhteyttä tuon muutaman kerran vuodessa. Alussa nykyinen mies ei oikein tykännyt mutta nykyään ihan ookoo, exän kanssa kuitenkin yhteinen hoidettava asia menneisyydestä ja joskus soitellaan koskien esim. yhteisiä kiinnostuksen kohteita.