Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka eivät enää viihdy Suomessa?

Vierailija
29.07.2022 |

Nyt viimeisen parin vuoden aikana olen menettänyt isänmaallisuuteni lähes kokonaan. Ennen olin todella isänmaallinen ja Suomi oli parasta.

Nyt en enää koe niin. Tämä maa ei ole enää entisellään ja pahoin pelkään että alas mennään.

Tekisi mieli lähteä ja kokeilla asumista muualla. Tiedän ettei mikään maa ole paratiisi, mutta lähtemisen kynnys Suomesta on kohdallani todella laskenut.

Surettaa sotaveteraanit ja sukupolvi, joka sodan jälkeen rakensi tämän maan uudelleen. Eivät he varmasti tätä halunneet.

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haa, yhden mielestä Suomessa on vialla psykiatrinen hoito ! No just. Muuta vaikka Kirgisiaan tai Ruandaan, jospa siellä olisi paremmassa kunnossa.  Kyllä suomalaiset tarvitsevat hieman raippaa, niin tyhmiä ovat.

Vierailija
162/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ympäri vuoden +28-32c ja eipä ole hinnoilla pilattu maisemat.Pitäkää hauskaa lits läts keleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin jo vuosia sitten. En tule takaisin.

Vierailija
164/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikiset, senkun pakkaat reppus ja häivyt! EI täällä ole pakko olla, hus!

Vierailija
165/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on Liettuan tiellä. Asukasluku tulee laskemaan paljon kun nuoret muuttavat paremman elämän perässä maailmalle. Suomalaisille tuo muuttaminen on helpompaa kuin aikoinaan liettualaisille: kielten osaaminen ja arvostettu koulutus(vielä).

Vierailija
166/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläistä vaikuttamispeliä Venäjä harrastaa:

https://www.verkkouutiset.fi/a/moldova-koittaa-katkoa-kremlin-lonkeroit…

Kun siis jatkossakin näette näitä lgorin En-enää-halua-asua-Suomessa aloituksia niin tiedätte että Kremlin propagannasta kysymys.

Vierailija
167/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä nykysuomesta. Rakastan asua tässä metsän reunassani ja rakastan vuodenaikoja ja luontoa täällä. 

Vierailija
168/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hyvä olla, onhan se valittu maailman onnellisimmaksi maaksi ties montako (7?) kertaa peräkkäin. Hyviä asioita ovat myös sananvapaus, eli että saa valittaa, ja se, että jos pitkästyttää, niin voi matkustaa. Kyllä minäkin usein matkustan keljuimman talvisään aikaan lämpimiin kohteisiin. Tuollainen huvikseen matkustaminen ei ole suurimmalle osalle maapallon ihmisistä mahdollista, koska ei ole rahaa. 

Eikä se Suomen sää nyt niin huono ole, oikeasti. Eihän Suomessa edes ole kunnon hurrikaaneja, ei taifuuneja, maanjäristyksiä, tsunameja, metsäpaloja tai mutavyöryjä. Mitä jokin parin kuukauden loskasää on noitten rinnalla? Kukaan ei kuole eikä menetä loskan takia kotiaan. 

Vierailija
169/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkaa tämä riistoverotus, hyysättävien määrä ja demari-ilmapiiri särkeä. Harmi, että vaihtamalla harvoin paranee ja meillä kuitenkin asiat sujuu helposti ja on turvallista.

Vierailija
170/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen hallitus pitäisi haastaa oikeuteen koska suomessa korona toimet oli täysin yliliioiteltuja. Liikuntapaikkojen ja uimahallien sulkeminen oli täysin kohtuutonta. Korona hysteria ja joukkopsykoosi ovat vaarallisia terveydelle. Korona poistetaan ihan pian vakavien tautien listalta.

Suomessa ylimitoteltuja?? Eihän siellä hädin tuskin mitään toimia ollutkaan.

-ulkosuomalainen

Monessa maassa oli ulkonaliikkumiskielto.

Kyllä, juuri näin, myös monessa Euroopan maassakin oli ulkonaliikkumiskielto, ja etenkin Aasiassa. Perheestä vai yksi sai poistua kerrallaan ulos, ja vain lähimpään ruokakauppaan tai apteekkiin. Maski oli pakollinen, monissa Aasian maissa maskin lisäksi piti olla tiukimpien rajoitusten aikaan myös visiiri. Lopulta kun rajoituksia lievennettiin, niin riitti joko maski tai visiiri. Suomessa sen sijaan sai käydä joka päivä vapaasti vaikka kunnon lenkillä, eikä ulkoillessa tarvinnut käyttää mitään hengityssuojaa.

Vierailija
171/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, alkaa tämä riistoverotus, hyysättävien määrä ja demari-ilmapiiri särkeä. Harmi, että vaihtamalla harvoin paranee ja meillä kuitenkin asiat sujuu helposti ja on turvallista.

Samaa mieltä, liikaa hyysättäviä. Meidän systeemi ei kestä nyt sitä, että kun näin moni eläköityy, niin lisäksi maassa on myös paljon ihan tukien varassa elävää porukkaakin, jotka eivät koskaan tule töitä tekemään tai veroja maksamaan. Pitäisi poistaa nuo kaikki monenkirjavat tuet ja vaihtaa niiden tilalle kansalaispalkka, joka on nimensä mukaisesti vain oman maan kansalaisille, ja velvoittava. 

Vierailija
172/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah haa, yhden mielestä Suomessa on vialla psykiatrinen hoito ! No just. Muuta vaikka Kirgisiaan tai Ruandaan, jospa siellä olisi paremmassa kunnossa.  Kyllä suomalaiset tarvitsevat hieman raippaa, niin tyhmiä ovat.

No miksi ottaa sitten vertailukohdaksi ne maat missä tämä asia on erityisen huonosti, eikä vaikka EU-maita. Tätä samaa näkee paljon, jos puhutaan terveydenhuollosta, otetaan esimerkiksi USA jossa ihmisiä kirjaimellisesti kuolee koska hoitoa ei saa ilman riittävän kattavia vakuutuksia. Mutta USA onkin tässä asiassa poikkeus kehittyneiden maiden joukossa. Esim. EU-maissa Suomen terveydenhuolto oli jossain tutkimuksessa EU-maiden toisiksi huonoin. 

Vierailija
173/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, koen olevani enemmän kotona Virossa. Ihmisissä on sellaista yritteliäisyyttä. Suomessa on taantumisen meininki.

Suomi on perustanut työntekoon. Töitä ei enää ole. Viro on vaurastunut rikoksilla, huumeilla ja huo aamisella ja voi hyvin. Suomi menee kohta perässä, merkit on selvät.

Vierailija
174/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia. Katselemme vaan kun hukumme ja kiitämme ettei jää omia meidän jälkeemme ukon kanssa. Mutta ei tällaista roskaa esim puolustaa viitsisi. 

Vierailija
175/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu etta Suomessa yritetaan supistaa kaikkea. Asunnot pienenee, keittio on olohuoneessa. Pesukone jyystaa vaatteita koko paivan litralla vetta. Autolla ei saisi ajaa, pyoralla pitaa menna vaikka paleltuisi.

Kohta siella elama on niin ankeata etta ei sita kukaan kesta. Amerikkaa kuitenkin haukutaan kehitysmaaksi vaikka taalla on kaikkea.

Tämä. Mua on alkanut ahdistaa se, kun Hesarissakin koko ajan ihannoidaan jopa lapsiperheinä miniasunnoissa asumista, autoilusta syyllistetään, lihansyönnistä syyllistetään, oikeasti tulee välillä olo että pitäisi asua jossain maakuopassa ilman sähköä ja juoksevaa vettä, että maailma pelastuu, ja jos ei niin tee, niin tuntea jatkuvaa syyllisyyttä.

Vierailija
176/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU muutti koko Euroopan. Ei ole hyvä enää missään. Ruotsi ennen turvallinen ja vauras, nyt ongelmat ylitsepääsemättömiä.

Vierailija
177/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, Igor ja kiva kun taas pistät propagandaa kehiin. Muutetaankin kaikki sun kotimaahan.

Vierailija
178/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on pilattu mussukoilla& himo verotuksella jo aikoja sitten+ ostovoima bulgarian tasolla ja norjan hinnat lähenee

Vierailija
179/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esität asian hyvin yksinkertaisena. Jostain syystä Suomessa kuitenkin on epätavallisen jyrkkä ammatillinen segregaatio. Syytä siihen ei ole oikein löydetty. Epäilen, että osaltaan naisten puuttuminen tekniikan aloilta johtuu noilla aloilla vallitsevasta kulttuurista, joka ei ole naisille miellyttävä. Voin kuvitella mm. jonkinlaista syrjintää, jopa kiusaamista."

Itse olen nelikymppinen naiskoodari, koulutukseltani tietojenkäsittelytieteen maisteri, ja kyllä täytyy sanoa että aika kova pää saa olla että vapaaehtoisesti tähän ryhtyy. En olisi itse ryhtynyt jos olisin tiennyt millaista se on. Opiskeluvuodet oli äärimmäisen yksinäisiä, koska ei "nörttipojat" osanneet ja halunneet olla niin kummallisen otuksen kuin naisen kanssa tekemisissä. Jos yritin aktiivisesti seuraan, juttu hlijeni ja kaikki meni vaivautuneiksi. Opin sitten, että ei kannata tunkea seuraan vaan hoitaa opintoni itsenäisesti ilman että yrittääkään saada mitään kavereita. Niin tein ja valmistuin maisteriksi neljässä vuodessa. Olin sinä vuonna kun aloitin, ainoa tietojenkäsittelytieteen naispuolinen pääaineena aloittanut. 

Työelämän kuvittelin olevan parempaa. Ja paskan marjat. Ensimmäisessä työpaikassa minua kiusattiin. Se alkoi, koska olin nainen, mutta he etsivät myös esim. historiastani syitä miksi olen ihan paska. Esim. koska en ollut lapsesta asti harrastanut ohjelmointia, minulle toistuvasti kerrottiin etten pärjää. Jos en tuntenut jotain harvinaisempaa linux-komentorivijuttua, minulle avoimesti porukalla naurettiin, miten se on peruskauraa, ja miten naisen tunteisiin keskittyvillä aivoilla ei pärjää. Seuraavassa työpaikassa joka oli isompi firma ei sentään kiusattu, mutta minut yritettiin laittaa pelkästään poikien apuriksi. Tekemään powerpoint-esityksiä, varaamaan kokooustiloja ja -tarjoiluja, tekemään dokumentaatiota. Kun sanoin, että haluaisin koodata, ei sitä oikein otettu tosissaan, sanottiin että ehkä joskus sitten, mutta nyt sulle on näitä muita hommia. Vaihdoin firman sisällä tiimiä, ja pääsin lopulta koodaamaan. Taas kylmää ja passiivis-aggressiivista suhtautumista minuun, eikä haluttu auttaa alkuun esim. niin että olisi kerrottu miten projektin kehitysympäristö pystytetään. Siinä on sulle osoite versionhallintaan, sieltä löytyy kaikki. Piste. Ei sieltä mitään ohjeita löytynyt, mutta toki, voihan lukemalla sen koodin ja kaikki konfiguraatiotiedostot toki päätellä, mitä ohjelmistoja, kirjastoja yms. se tarvii pyöriäkseen. Sen lisäksi että sain ja saan osin vielä tänä päivänäkin kollegoilta kylmää ja tympeää ja vähättelevää kohtelua, asiakkaissa on paljon ollut semmoisia, joille olen vain joku tytteli, en oikea asiantuntija. Esim. eräs asiakas halusi että joku muu tarkistaa tekemiseni, eikä semmoinen ollut ollenkaan tavallista. Hänelle kelpasi että työni tarkasti juuri valmistunut tyyppi. Kunhan oli mies.

Vierailija
180/195 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuskin nuo sotaveteraanit taistelivat Suomen puolesta sen takia että tänne tulee m u s li me ja loisimaan ja lisääntymään. Tämä on oikeasti pelottavaa, Suomi on kuitenkin kristillinen maa ja heidän ideologia ei kuulu tänne. Minäkin jätän kohta Suomen.