Onko täällä muita, jotka eivät enää viihdy Suomessa?
Nyt viimeisen parin vuoden aikana olen menettänyt isänmaallisuuteni lähes kokonaan. Ennen olin todella isänmaallinen ja Suomi oli parasta.
Nyt en enää koe niin. Tämä maa ei ole enää entisellään ja pahoin pelkään että alas mennään.
Tekisi mieli lähteä ja kokeilla asumista muualla. Tiedän ettei mikään maa ole paratiisi, mutta lähtemisen kynnys Suomesta on kohdallani todella laskenut.
Surettaa sotaveteraanit ja sukupolvi, joka sodan jälkeen rakensi tämän maan uudelleen. Eivät he varmasti tätä halunneet.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[ Jos tällainen patriarkkaarinen kulttuuri olisi yrityksissä läsnä, yrityksen omistajat maksaisivat siitä, että suosisivat vain yhtä sukupuolta. Tämä argumentti ei ole millään tavalla looginen, että yrityksen tehtävänä ei olisi voiton maksimointi omistajilleen. Päinvastoin, se on täysin epälooginen ja talousteorian vastainen väite, että yritysjohto ei tekisi ihan kaikkensa, että saisi yrityksen omistajien tuotot maksimoitua.
Äärimmäisen naiivia väittää, että asenteet eivät merkitse mitään. Kenenkään työpanosta tai menestymistä pestissään ei voi varmuudella ennakolta sanoa. Pekka saattoi olla hyvä yhdessä työssä, mutta huono toisessa. Samoin Liisa. Jos johtoryhmässä on tähän asti ollut pelkkiä pekkoja, valitettavasti ennakkoluulot ja asenteet voivat vaikuttaa siihen, että Liisaa ei uskalleta valita.
Kukaan ei ole väittänyt, että ihmisten asenteet ja ennakkoluulot eivät merkitsisi mitään valittaessa parasta henkilöä. Ihmiset ja organisaatiot tekevät päätöksiä epätäydellisen informaation vallitessa ja pyrkii valitsemaan parhaan vaihtoehdon. Sen sijaan on irrationaalista väittää, että sukupuoli olisi jollain lailla merkittävä tekijä valittaessa parasta henkilöä. Eihän siinä ole mitään järkeä, kun miehen pelkästä sukupuolesta ei kukaan maksa mitään vaan toiminnan tuloksellisuudesta ja tavoitteiden täyttyminen on tavoite!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kadotin isänmaallisuuteni koronapandemian aikana, kun olen nähnyt, miten itsekkäitä, typeriä ja välinpitämättömiä suurin osa suomalaisista on: ei viitsitä edes maskia ja turvaväliä pitää. Tuollaistenko takia minun pitäisi tarvittaessa uhrata terveyteni tai jopa henkeni, jos ulkoinen vihollinen hyökkäisi? Ei kiitos.
Suomen hallitus pitäisi haastaa oikeuteen koska suomessa korona toimet oli täysin yliliioiteltuja. Liikuntapaikkojen ja uimahallien sulkeminen oli täysin kohtuutonta. Korona hysteria ja joukkopsykoosi ovat vaarallisia terveydelle. Korona poistetaan ihan pian vakavien tautien listalta.
Suomessa ylimitoteltuja?? Eihän siellä hädin tuskin mitään toimia ollutkaan.
-ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kadotin isänmaallisuuteni koronapandemian aikana, kun olen nähnyt, miten itsekkäitä, typeriä ja välinpitämättömiä suurin osa suomalaisista on: ei viitsitä edes maskia ja turvaväliä pitää. Tuollaistenko takia minun pitäisi tarvittaessa uhrata terveyteni tai jopa henkeni, jos ulkoinen vihollinen hyökkäisi? Ei kiitos.
Suomen hallitus pitäisi haastaa oikeuteen koska suomessa korona toimet oli täysin yliliioiteltuja. Liikuntapaikkojen ja uimahallien sulkeminen oli täysin kohtuutonta. Korona hysteria ja joukkopsykoosi ovat vaarallisia terveydelle. Korona poistetaan ihan pian vakavien tautien listalta.
Suomessa ylimitoteltuja?? Eihän siellä hädin tuskin mitään toimia ollutkaan.
-ulkosuomalainen
Monessa maassa oli ulkonaliikkumiskielto.
Tuntuu etta Suomessa yritetaan supistaa kaikkea. Asunnot pienenee, keittio on olohuoneessa. Pesukone jyystaa vaatteita koko paivan litralla vetta. Autolla ei saisi ajaa, pyoralla pitaa menna vaikka paleltuisi.
Kohta siella elama on niin ankeata etta ei sita kukaan kesta. Amerikkaa kuitenkin haukutaan kehitysmaaksi vaikka taalla on kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu etta Suomessa yritetaan supistaa kaikkea. Asunnot pienenee, keittio on olohuoneessa. Pesukone jyystaa vaatteita koko paivan litralla vetta. Autolla ei saisi ajaa, pyoralla pitaa menna vaikka paleltuisi.
Kohta siella elama on niin ankeata etta ei sita kukaan kesta. Amerikkaa kuitenkin haukutaan kehitysmaaksi vaikka taalla on kaikkea.
Pakkohan suomalaisten elämää on kurjistaa, meiltä odotetaan paljon. Nimittäin euroja muille maille.
Trevligt att se hur sanningar på svenska svider så illa i det svagaste materialet att de måste anmäla det. Då skriver man inte i onödan.
Vierailija kirjoitti:
Onko suurin osa tätä palstaa seuraavista todellakin kaikesta jatkuvasti ruikuttavia surkimuksia? Tehkää jotain ja lopettakaa muiden syyttely ja itsesäälissä piehtarointi. Muuttakaa sinne ulkomaiseen paratiisiinne sen sijaan, että makaatte vuodesta toiseen sohvalla vauvapalstalla omaa täydellistä elämässä epäonnistumistanne itkemässä.
Tuon kirjoitti todellinen surkimus...
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tiivistetty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Yksi perkeleen murjotuslandia täynnä suomijuntteja ja rasisteja jopa toisia suomalaisia kohtaan. Ei sellaisilla ole varaa edes puhua mistään "isänmaallisuudesta".
Ne murjottaa, jotka ovat tyytymättömiä elämäänsä. Niillä, jotka ovat tyytyväisiä, ei ole tarvetta murjottaa.
Siinä yhden katkeroituneen pikku nillittäjän kirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei Yhdysvaltoja sen takia kehitysmaaksi kutsuta.
En viihdy, pilattu maa. Elän väärällä vuosikymmenellä.
https://www.anteryasa.fi/p/vasemmistoliitto-honkasalo-kontula-erdogan-h…
2000 luvulle oli Suomella vielä toivoa, sitten kaikki alkoi menemään kommunistista suvakkialamäkeä , tuli naispapit pilaamaan kirkon, tuli inkluusio kouluun, kohta h u u li p u n a hallitus, naisten ylikontrrolli ja suvakkipakkomielisairaus, homoja ja lespoja joka tv tuutista, Israel ja Jumala-vihamielisyys.
nyt täällä ei voi enää hengittää
pois täältä Australiaan!
Suomi on konkurssi-kypsä maa. En ole moneen vuoteen ostanut suomesta jos ei ole pakko. Se on hieno tunne kun koko rahapotti alveineen menee ulkomaille 🤗
Sinne sitten vaan. Mutta sitten sen maan tulot, elämän ehtoo myös siellä, eläkkeet ym. Unohda Suomi, elä elämääsi siellä missä kaikki on niin hyvin, ihmiset ihania, eivät koskaan väärässä , aina oikeassa, siirry siihen kuplaan. Mutta pysy myös siellä, jos sairastut, tulee sota tai pandemia.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikana tallottiin ihmisoikeuksien yli ja pakotettiin koepiikkeihin ja naurettaviin maskeihin. En suostunut kumpaankaan onneksi.
Ruotsi yoimi oikein eikä sulkenut yhteiskuntaa ja on selvinnyt koronasta parhaiten taloudellisesti.
Olen kyllä edelleen isänmaallinen, mutta liberaalivasemmisto on tuhonnut maamme m u u k a l a i s i l l a ja tuonut tänne pysyvän turvattomuuden.
Ehkä muutan vielä joku päivä Tsekkeihin, Puolaan, Unkariin tai Baltiaan, missä asiat on vielä mallillaan ja missä ei m u s u l m a a n i t rai s k aile.
pian Suomi kääntynee Israelia ja samalla Israelin Jumalaa Jeesusta vastaan palestiinalais-islamistien puolelle. Seuraus_ Jumalan vi ha ja kirous syvenee ja syntyy sota, koska Jumala rankaisee teitä ateistipaskat! ja sitten Suomalaiset ottavat vastaan paavin tuoman pedon merkin uutena hienona teknologiana ja kumartavat antikristusta!
Vierailija kirjoitti:
Sinne sitten vaan. Mutta sitten sen maan tulot, elämän ehtoo myös siellä, eläkkeet ym. Unohda Suomi, elä elämääsi siellä missä kaikki on niin hyvin, ihmiset ihania, eivät koskaan väärässä , aina oikeassa, siirry siihen kuplaan. Mutta pysy myös siellä, jos sairastut, tulee sota tai pandemia.
Me ulkosuomalaiset emme toimi nain. Tottakai tulemme Suomeen hoidattamaan itseamme. Tiedoksi, etta Suomen elakkeet tulevat ihan normaalisti myos ulkomaille
On muutettu jo n vuosi sitten ja joka iikka tykkää asua täällä ja kyselijöille missä asumme niin voin todeta että mitä se teille kuuluu kun ette ole tohmajärveä pidemmällä käyneet.