Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka eivät enää viihdy Suomessa?

Vierailija
29.07.2022 |

Nyt viimeisen parin vuoden aikana olen menettänyt isänmaallisuuteni lähes kokonaan. Ennen olin todella isänmaallinen ja Suomi oli parasta.

Nyt en enää koe niin. Tämä maa ei ole enää entisellään ja pahoin pelkään että alas mennään.

Tekisi mieli lähteä ja kokeilla asumista muualla. Tiedän ettei mikään maa ole paratiisi, mutta lähtemisen kynnys Suomesta on kohdallani todella laskenut.

Surettaa sotaveteraanit ja sukupolvi, joka sodan jälkeen rakensi tämän maan uudelleen. Eivät he varmasti tätä halunneet.

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse riistän niin paljon valtiolta kui ikinä voin koska en voi arvostaa maata joka inhoaa omia kansalaisiaan. Sitten kun olen riistänyt tarpeeksi muutan pois.

Vierailija
62/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin kokonaan viihtymään Suomessa kolmisenkymmentä vuotta sitten, 90-luvun laman syvetessä.

Tosin .oli vakituinen työ kunnalla, joten se oli turvattu mutta kun kaikki muu alkoi mennä mahdottomaksi tein lopullisen päätöksen lähteä. Otin vuoden virkavapaan ja lähdin maahan joka oli jo entuudestaan tuttu koska täällä olin käynyt jo useamman vuoden ajan.

San oman alani töitä ja päätin katsoa miten alkaa sujua. Pari- kolme kuukautta ja päätös oli lopullinen; tänne jään. Sanoin itseni irti suomalaisesta työpaikastani ja täällä sitä nyt sitten ollaan eikä katumusta ole tullut. Päin vastoin.

Nyt on oma koti ja perhe ja työ ja ystävät täällä, miksi mihinkään lähtisin. Lapset, kaksi kappaletta ovat jo hyvin omillaan. Heitä ei kiinnosta myöskään Suomeen muutto. Poika ei siellä ole käynytkään vuosiin, tyttö vielä harvakseltaan. 

Mikään isänmaallinen en ole koskaan ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyhallituksen ajaman uusfeministisen ja epäisänmaallisen linjan vuoksi muuttamassa pois Suomesta ensi vuoden tammikuussa.  Työkuviot sain järjestymään ulkomaille. Väsyin Suomen linjaan, kun äänestämällä ei voinut oikeasti vaikuttaa vaan hallitukset ajavat Suomessa enemmän EU:n asioita kuin suomalaisten.  Olen pitänyt Suomea EU:ssa pohjolan hölmölönä jo yli vuosikymmenen ajan. SUomella pyyhitään pöytää EU:ssa ja sen tietävät mm. saksalaiset.

Tismalleen samaa mieltä! Rahat menevät EU:lle ja mitä Suomi saa vastineeksi? Ei mitään. EU:n isot maat naureskelevat kuinka taas apinaa (eli Suomea) koijattiin.

Suurin huolenaihe on, että suomalaisten huijaaminen menee niin härskiksi, että meille jossain määrin  järjestetään Ukrainan kohtalo. Ukrainalaiset tavalliset kansalaiset kuolevat korruptioon. Miksi suomalaisia ei samalla tavalla käytettäisi asekaupan eduksi ja NATO:n voimaannuttamiseksi? Jos Puola on seuraava, miksi Suomikin ei olisi uhrattavien listalla?

-eri

Vierailija
64/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyhallitus on tehnyt aivan liian oikeistolaista politiikkaa. Pitäisi pistää siipeilijät eli sijoittajat ja yrittäjät maksamaan. 

Vierailija
65/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse riistän niin paljon valtiolta kui ikinä voin koska en voi arvostaa maata joka inhoaa omia kansalaisiaan. Sitten kun olen riistänyt tarpeeksi muutan pois.

Hilut joita saat ovat heille kuin kaukainen kärpäsen surina. Niin ja pianhan saadaan UBI. Sitten tulee uudet ehdot kotimaiselle varainsiirrolle.

Vierailija
66/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyhallitus on tehnyt aivan liian oikeistolaista politiikkaa. Pitäisi pistää siipeilijät eli sijoittajat ja yrittäjät maksamaan. 

Viime vuosien touhut ei mene enää "normaalin korruption" piikkiin.

Vierailija
67/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn Suomessa entistä paremmin ja olen entistä tyytyväisempi elämäni ratkaisuihin. Olen asunut myös ulkomailla, jopa USA:ssa, tuossa onnelassa, eikä se mitään herkkua ole. Juuret ovat kuitenkin täällä.

Vierailija
68/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Suomi on rakas, kuten toinenkin isänmaani. Muuttamisen sijaan tahtoisin, että meillä olisi sellainen yhteiskuntajärjestelmä, jossa kansalla on mahdollisuus vaikuttaa asioihinsa - ilman niin aggressiivista  propagandaa, kuin on pitkään ollut (kallistakin, lobbaus maksaa satoja miljoonia euroja vuodessa).

Vierailija
69/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen lisäksi, että olisi dynaaminen yhteiskuntajärjestelmä, jätettäisiin pois se valtavan voimakas valheellisen kuvan syöttäminen suomalaisille.

Vierailija
70/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurissa asioissa pitäisi aina olla kansan lupa, ja asioiden vääristelyä ei sallittaisi.

Vierailija
71/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suurin osa tätä palstaa seuraavista todellakin kaikesta jatkuvasti ruikuttavia surkimuksia? Tehkää jotain ja lopettakaa muiden syyttely ja itsesäälissä piehtarointi. Muuttakaa sinne ulkomaiseen paratiisiinne sen sijaan, että makaatte vuodesta toiseen sohvalla vauvapalstalla omaa täydellistä elämässä epäonnistumistanne itkemässä.

Vierailija
72/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, huomaa kuinka kujalla ihmiset Suomen tilanteesta on. Ottakaa nyt ne ruusunpunaiset lasit pois päästänne. Suomen aika maailman parhaana maana on ohi. Elätte siinä vanhassa illuusiossa että Suomi on paras maa elää. Hah.

Millä Suomi enää itseään markkinoi? Luonto. Muuta en keksi.

Niin kallis maa etten palkallani tule täällä edes enää toimeen.

Suomi nyt vain on raskaasti velkaantunut, sillä se lähti 30 vuotta sitten sille linjalle, että velkaannutaan muidenkin vuoksi. 

Vierailija
73/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ilmastonmuutoshumppa, kolmas sukupuoli -utopia ja siihen lapsien värvääminen, EU:n ja koko maailman sosiaalitoimistona toimiminen sinisilmäkansan vuoksi ja ylipäätään kaiken maailman turhuuden perässä sopulilaumana vaeltaminen saa  oksentamaan ja inhoamaan periaatteessa rakasta isänmaata.

"EU:n ja koko maailman sosiaalitoimistona toimiminen"

5,5 milj. asukkaan Suomi? Moisille lausahduksille ei voi muuta kuin hymyillä :)))

Mietipä jos osaat, mihin tulokseen päädytään, kun pikkulintu elättää käenpoikaa. Joo poikanen pöyhistyy, kun pikkulintu kutistuu. Niinhän on käynyt Suomellekin!!!!

Vierailija
74/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikeastaan koskaan viihtynyt suomessa ja en koe että kuulun tähän yhteiskuntaa tai en koe tätä yhteiskuntaa omaksi.

Tämän takia en tee lapsia enkä myöskään kannata verojen maksuja.

Koitan vain sinnellä hammasta purren täällä masentuneena.

M30

Mä en edes tiedä, mitä yhteiskuntaan kuulumisella tai yhteiskunnan kokemisella omaksi oikein tarkoitetaan. Tiedostan toki, että ilman yhteiskuntaa ei olisi infrastruktuuria, joukkoliikennettä ja monia muita asioita, mutta mä ehkä pidän niitä niin itsestäänselvyyksinä, etten pahemmin edes ajattele koko asiaa. Nuorena olin idealisti ja nk kannoin koko maailman tuskaa harteillani, mutta en ole ollut enää vuosikymmeniin. Katson kerran päivässä uutiset, jotta pysyn vähän perilla, mitä maailmassa tapahtuu. Käyn äänestämässä, mutta siihen se mun "yhteiskuntaan kuulumiseni" sitten verojen maksamisen lisäksi jääkin. Elän ihan tietoisesti omassa kuplassani yhdessä läheisteni ja ystävieni kanssa. Teen töitä ja maksan veroni, vapaa-ajallani teen kaikenlaista mukavaa yksin ja yhdessä mulle tärkeiden ihmisten kanssa. 

Kai se menee niin että jos hyväksyt tämän maan arvot,asenteet,päätökset ja kulttuurin niin kuulut tähän yhteiskuntaan?

Vierailija
75/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä sossupummeilua noinkin itselleen oikeuttaa. Ja ei, et muuta. Sinusta ei siihen ole.

Vierailija
76/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suurin osa tätä palstaa seuraavista todellakin kaikesta jatkuvasti ruikuttavia surkimuksia? Tehkää jotain ja lopettakaa muiden syyttely ja itsesäälissä piehtarointi. Muuttakaa sinne ulkomaiseen paratiisiinne sen sijaan, että makaatte vuodesta toiseen sohvalla vauvapalstalla omaa täydellistä elämässä epäonnistumistanne itkemässä.

Onhan tässä todettu, että järjestelmä tahdotaan muuttaa. Jokainen ei voi siihen osallistua, osa siis lähtee. Toivottavasti he näkevät vielä paremman Suomen, ja Suomi voisi vielä jonain päivänä olla mallimaa kehittyneestä yhteiskuntajärjestelmästä.

Vierailija
77/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, koen olevani enemmän kotona Virossa. Ihmisissä on sellaista yritteliäisyyttä. Suomessa on taantumisen meininki.

Virolaisissa sellaista tarmokkuutta ja reippautta. Eläväisyys on aina hyvä piirre. Tartutaan toimeen eikä surkutella.

Vierailija
78/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K

Toisin sanoen olet joku kuollut tai saat tukia. Ensimmäinen ei taida olla totta, joten sinunhan pitäisi olla tyytyväinen, kun muut elättävät sinut. 

Vierailija
79/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, huomaa kuinka kujalla ihmiset Suomen tilanteesta on. Ottakaa nyt ne ruusunpunaiset lasit pois päästänne. Suomen aika maailman parhaana maana on ohi. Elätte siinä vanhassa illuusiossa että Suomi on paras maa elää. Hah.

Millä Suomi enää itseään markkinoi? Luonto. Muuta en keksi.

Suomi nyt vain on raskaasti velkaantunut, sillä se lähti 30 vuotta sitten sille linjalle, että velkaannutaan muidenkin vuoksi. 

Kaikki natoilu on samaa suuremmassa mittakaavassa. Koronakin oli, tai on edelleen.

Vierailija
80/195 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ilmastonmuutoshumppa, kolmas sukupuoli -utopia ja siihen lapsien värvääminen, EU:n ja koko maailman sosiaalitoimistona toimiminen sinisilmäkansan vuoksi ja ylipäätään kaiken maailman turhuuden perässä sopulilaumana vaeltaminen saa  oksentamaan ja inhoamaan periaatteessa rakasta isänmaata.

"EU:n ja koko maailman sosiaalitoimistona toimiminen"

5,5 milj. asukkaan Suomi? Moisille lausahduksille ei voi muuta kuin hymyillä :)))

Mietipä jos osaat, mihin tulokseen päädytään, kun pikkulintu elättää käenpoikaa. Joo poikanen pöyhistyy, kun pikkulintu kutistuu. Niinhän on käynyt Suomellekin!!!!

Höpö- höpö!!!